Centerleder til nyt center i Beskæftigelsesafdelingen

”Vi gør det, vi siger” i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling.  
 
Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder bl.a. med forskningsrettede indsatser og er på forkant med udviklingen. Vi har tillid til, at det lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et kæmpestort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. 
 
Om jobbet 
Beskæftigelsesafdelingen ændrer struktur pr. 1. maj 2018 for at skabe bedre rammer for sammenhæng, enkelhed og faglighed. Du vil blive leder for et nyt center: Jobcenter Rehabilitering & Integration. Da vi er i fuld gang med implementeringen af den nye organisation, ændrer centret måske navn, når vi er endelig på plads. 
Som centerleder får du i høj grad mulighed for at sætte dit præg på opgaveløsningen og det nye center med ca. 110 medarbejdere, som har ansvar for beskæftigelsesindsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, revalidender og borgere i ressourceforløb og integrationsydelse. Det skal gøres med harmoni og opmærksomhed på vores fælles dna, når der skal skabes en ny samlet kultur. 
 
Centeret er som Beskæftigelsesafdelingens to øvrige jobcentre organiseret i nye opgavefællesskaber med både myndigheds- og udføreropgaver for vores målgrupper. Som centerleder får du ansvaret for den samlede indsats i Jobcenteret – sammen med 4 funktionsledere.  
Du bliver en del af et ledelsesteam med Beskæftigelseschefen og 5 center- og stabsledere.  
 
Vi forventer, at du fagligt har: 
  • Dokumenteret ledererfaring, da du med udgangspunkt i vores ledelsesgrundlag er bindeled mellem det strategiske niveau og driften. Du skal have erfaring med at lede på tværs – både udadtil samt opad, nedad og på tværs internt i organisationen 
  • Lederuddannelse. Alternativt skal du være indstillet på at tage en sådan 
  • Indsigt og/eller interesse i området, der har høj kompleksitet og tyngde i forhold til lovstof 
  • Øje for koblingen mellem Beskæftigelsesafdelingen og civilsamfundet, da vi har en høj prioritet af fællesskabet og samskabelsen med vores omgivende samarbejdspartnere. (virksomheder, sundheds-/socialområdet, lokalområder, frivillige, private netværk, organisationer m.v.) 
  • Økonomisk indsigt og overblik. Refleksion og analytiske evner er et must, da du får et budgetansvar på ca. 230 mio. kr. 
Du kan finde mere omkring vores forventninger til dine faglige kvalifikationer i nedenstående job- og personprofil.  
 
Vi ønsker, at du:  
  • Udviser ordentlighed og troværdighed 
  • Er empatisk og bakker op om vores værdisæt 
  • Er nysgerrig og kreativ, så du – sammen med dine medarbejdere – tør afprøve nye tiltag med blik for borgerne og virksomhederne 
  • Formår at skabe følgeskab, har fokus på målene og er vedholdende med et kritisk blik 
  • Er saglig og autentisk 
  • Er nærværende og lydhør 
  • Sætter en ”ære” i at ville og lykkes sammen. 
Vi tilbyder: 
En organisation med topengagerede og højt kvalificerede medarbejdere med stort fagligt niveau, der med en stor grad af medindflydelse arbejder fleksibelt i forhold til opgaverne. Dialogen er med til at fremme og vedligeholde god trivsel og godt arbejdsmiljø. Vi er bredt tværfagligt sammensat med forskellige faggrupper.  
 
Vil du vide mere om jobbet:  
Du kan kontakte Beskæftigelseschef Jørgen Haunstrup på tlf. 21 33 75 35. (Han træffes dog ikke i perioden 12. – 28. februar. I dette tidsrum kan stabsleder Rasmus Salbøg på tlf. 61 65 57 49 eller centerleder Simon Mæng på tlf. 20 59 83 84 kontaktes). 
 
Tiltrædelse: 
1. maj 2018. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
 
Ansøgningsfrist søndag 4. marts 2018. 
Første samtale afholdes torsdag 8. marts og anden samtale onsdag 21. marts.  
Kandidater, der går videre til anden samtale, må påregne at skulle gennemføre en Garuda Kompetence Profil med personlig tilbagemelding inden anden samtale. 
 
Find yderligere information om Silkeborg Kommune på kommunens hjemmeside.  
Find også vores ledelsesgrundlag, Job- og Personprofilen og herunder andre relevante dokumenter for denne stilling på ”Bliv Leder hos os”.  
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 144522. 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:18. januar 2018
Udløbsdato:13. marts 2018

Afdelingschef for projektudvikling, København

Effektiv Rekruttering

Virksomhed: ARKITEKTGRUPPEN er en projektudviklingsvirksomhed med egen byggeorganisation, grundlagt i 1986. Hos ARKITEKTGRUPPEN udvikles byggeprojekter i samarbejde med arkitektfirmaer, investorer og brugere, og skaber med byggeriets arkitektur og f...
Indrykket:13. februar 2018
Udløbsdato:22. februar 2018

Videnskabelig assistent til Dansk Center for Forskningsanalyse (961875)

Aarhus BSS

Aarhus
Ved Dansk Center for Forskningsanalyse (CFA), Institut for Statskundskab, Aarhus BSS er en tidsbegrænset (1-årig) stilling som videnskabelig assistent med 37 timer ugentlig ledig til besættelse hurtigst muligt. Videnskabelige assistenter indgår i fo...