Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Centerleder til Rådgivnings- og Kontaktcentret Kallerupvej

Er du en ildsjæl, der brænder for at lede et sted, der, sammen med frivilliges engagement og indsats, gør en forskel for mennesker med demens og deres familier?
 
Vores leder af centret har søgt nye udfordringer, og derfor søger vi pr. 1. april eller snarest herefter en ny leder af Rådgivnings- og kontaktcentret Kallerupvej, Kallerupvej 58, 5230 Odense M.

Hvem er vi?
Rådgivnings- og kontaktcentret Kallerupvej er en selvejende institution, oprettet i 2000 i samarbejde med Alzheimerforeningen og Odense Kommune. Centret har en driftsaftale med Odense Kommune.
Centret har i sin form været til inspiration for Sundhedsstyrelsen, der i 2017 har udbudt puljemidler til at etablere lignende centre andre steder i landet.
I centret er der ud over lederen ansat en deltids bibliotekar for Teknologi-biblioteket. Der er tilknyttet ca. 50 frivillige til centret. De frivillige er personer med tidlige demens, pårørende, fagpersoner og andre interesserede. Der er desuden tilknyttet en regnskabsfører/bogholder til centret.
Centret er ét af fire centre med forskellige målgrupper og med driftsaftale med Ældre- og Handicapforvaltningen i Odense Kommune, hvor der også er ansat daglige ledere.
 
Jobbet
Som leder af centret er du

  • ansvarlig for at lede og/eller koordinere de mange aktiviteter og frivillige i huset. Du er også selv aktiv omkring afvikling af nogle af aktiviteterne samt inddrage og involvere både frivillige, familier og brugere.
  • ansvarlig for husets ansigt ud ad til, men gerne via de mennesker, der med forskellig baggrund har tilknyttet sig centret.
  • den kontaktperson, der tager imod henvendelser fra nye mennesker med demens eller nye familier, der har brug for råd, forståelse og støtte.
  • ansvarlig for administrative og praktiske opgaver.
  • ansvarlig for økonomien, og samarbejder med den tilknyttede bogholder herom.
  • i jævnlig kontakt med både den lokale og landsdækkende Alzheimerforening, samt andre samarbejdspartnere.
  • ansvarlig for at udvikle nye tiltag med afsæt i de ønsker og behov, som brugere af huset har. Herunder søge/sikre den nødvendige finansiering til at igangsætte dette.
Hvem er du?
Du har en relevant sundhedsfaglig baggrund med særligt kendskab til demens og med lovgivningen på området.
Du har erfaring med samarbejde med mennesker med demens i alle aldre og med deres familier.
Du har erfaring med og viden om gruppedynamik og konfliktløsning.
Du kender til frivillighedens dynamik og har måske erfaring med ledelse af frivillige.
Du har erfaring med at arbejde med projekter.
Du er god til at lytte og møde andre mennesker hvor de er.
Du er god til at få det bedste frem i andre og til at inddrage og uddelegere.
Du har overblik og kan have mange bolde i luften.
Du er god til at etablere netværk og samarbejdsrelationer både for dig selv og for andre.
Du er idé-rig og handlekraftig.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Kan du kontakte Formand Kirsten Rask på telefon 20400770
eller
Kontaktperson i Odense Kommune og repræsentant i Kallerupvejs bestyrelse, Leder for Team Frivillighed, Anne Grete Pilgaard, på telefon 30942758.

Ansøgningen sendes til Kirsten Rask på mail: kirsten.rask.odensen@gmail.com senest den 25. februar 2018. Der afholdes samtaler onsdag den 28. februar 2018.
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Visionær og engageret centerleder søges til Plejecenter Egevang

Plejecenter Egevang

Kerteminde
Nyborg Kommune søger pr. 1. januar 2019 en visionær og engageret centerleder, der har blik for kerneopgaven, sikrer en god og tryg hverdag for beboerne, bevarer fokus på udvikling af fagligheden og samtidig formår at få det maksimale ud af vores lev...
Indrykket:5. oktober 2018
Udløbsdato:4. november 2018