Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Chef til Finans og Systemer

Har du den rette kombination af ledelseserfaring og en stærk faglig, driftsstærk og udviklingsorienteret profil inden for regnskab? Så er du måske vores nye chef til enheden Finans og Systemer hos Region Sjælland.

Stillingen er organisatorisk placeret i Finans og Regnskab, som består af to funktioner: Regnskabsservice samt Finans og Systemer. De to funktioner er sideordnede og begge funktionschefer refererer til finans- og regnskabschefen.

Finans og Systemer understøtter Region Sjælland og dens virksomheder bl.a. i regnskabsprocesser, -funktioner og -erlæggelse, forståelse af og implementering af regnskabsregulativer og ledelsestilsyn, og udvikler understøttende systemer hertil.

Ansvar og opgaver
Der løses mange typer opgaver i teamet, som pt. består af 9 personer med forskellige fagligheder inden for regnskab, finans og IT, og som alle refererer direkte til funktionschefen. Til at lede funktionen, har vi brug for en fagligt dygtig og inspirerende leder, der både kan gå forrest når det gælder om at sætte retning, lancere og søsætte nye initiativer inden for området, men som er lige så stærk i at drifte, processe og projektlede afdelingens forskellige typer aktiviteter.

Mere specifikt bliver dine opgaver bl.a. at:

  • Sikre koordinering af regnskabsafslutning med regnskabsservice, kontakt til revisor mv.
  • Koordinere at teamets specialer leveres i højeste kvalitet inden for bl.a. balance, ledelsestilsyn, moms, finansområdet mv.
  • Koordinere udviklingsprojekter, vedligehold og softwaredrift af systemer i Koncernøkonomi.
  • Indgå i, drive og projektlede udviklingsprojekter, både teamets egne projekter, men også på vegne af, eller ved at være del af Koncernøkonomi.
  • Være bindeled og kravstiller for Koncernøkonomi over for system- og IT-leverandører.
  • Lede dit team på 9 personer, herunder motivere, inspirere, udvikle og koordinere.
  • Understøtte samarbejdet med Regnskabsservice i samarbejde med din lederkollega, chef for Regnskabsservice.
  • Være enhedens repræsentant, som initierer og er retningssættende for regionen inden for fagområderne.
  • Analysere og være på forkant med systemer, lovgivning og andre rammebetingelser, der påvirker koncernøkonomis ansvar og leverance.

Faglige kvalifikationer
Du har en akademisk videregående og relevant uddannelse inden for økonomi og regnskab, suppleret med solid system- og digitaliseringserfaring. Du kan dit regnskab, og er desuden stærk i regnskabsprocesser og regulativer og i, hvordan IT systemer kan understøtte forretning, processer og mennesker. Hertil kommer at du:

  • Har erfaring med sagsgangsforståelse og indsigt i offentlig administration.
  • Min. 3 års ledelseserfaring, gerne af specialister/medarbejdere, som ved mere end dig, og fra en organisation med forskellige fagligheder.
  • Stærk på regnskab og IT systemer, fx E-Businesssuite, Hyperion, BI mv.
  • Har erfaring med udvikling og scoping af IT-, digitaliserings- og økonomisystemprojekter.
  • Gerne må have erfaring med LEAN og effektiviseringsprogrammer.
  • Har arbejdet i og ledet projekter, gerne efter PRINCE2 principper.
  • Er vant til at begå dig i en politisk ledet organisation, og kan manøvrere i et miljø med mange interessenter.
  • Kender til service-, myndigheds- og forretningspartnerroller og har erfaring med at optimere ressourcer og løsninger.
  • Har erfaring med gennemførelse af væsentlige omstillingsopgaver eller projekter, gerne som gennemførelsesansvarlig eller projektleder.

Personlige kvalifikationer

  • Udviklingsorienteret, initiativrig, handlekraftig.
  • Velafbalanceret og med et godt overblik.
  • Trives med komplekse opgaver, uden at miste fokus og interesse for driftsopgaverne.
  • Analytisk og løsningsorienteret; kan omsætte idéer og tanker til konkrete løsninger.
  • En dygtig kommunikator:
    • Kan oversætte og tage brodden af komplekse problemstillinger og formidle letforståeligt og i øjenhøjde.
    • Kan formidle både på skrift og i tale og med interessenter og samarbejdspartnere på alle niveauer i organisationen (direktion, ledere, medarbejdere) og uden for.
  • Struktureret og velorganiseret med sans for både proces, detaljer og resultater.
  • Arbejder godt efter regler, planer, mål og systemer, og er den der sikrer, at der bliver fulgt op og til dørs.
  • Samarbejdsorienteret og netværkende; god til at opbygge og vedligeholde frugtbare relationer.
  • Gennemslagskraft, men med respekt for dine medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Trives godt med hands-on opgaveløsning og ledelse.
  • Kan varetage dit ansvarsområde selvstændigt og tage initiativ inden for aftalte rammer.
  • Har humor og bidrager til en god omgangstone.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og vil blive aflønnet efter reglerne om Ny løn iht. gældende overenskomst. Tjenestested er Region Sjælland, Alléen 15, 4150 Sorø. Forventet ansætteles pr. 1. maj 2018.

Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konsulent Henriette von Essen-Leise, Mercuri Urval på henriette.von.essen-leise@mercuriurval.com / 2943 5048 eller konsulent Hirse Tikjøb, Mercuri Urval på hirse.tikjob@mercuriurval.com / 2072 6213. Fra Region Sjælland kan du evt. kontakte Ditte Munk, finans- og regnskabschef, dimu@regionsjaelland.dk / 2099 7103.

Ansøgning
Stillingen søges via www.mercuriurval.dk (referencenummer DK-04725), hvor ansøgning og CV uploades. Ansøgningsfristen udløber mandag den 5. marts 2018 kl. 10.00.

1. samtaler afholdes den 14. marts  og 2. samtaler den 19. marts 2018. Forud for 2. samtalerne vil der blive anvendt test. Testinterview vil foregå den 15. og 16. marts.

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her