Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Chefkonsulent og leder af handicap- og psykiatrirådgivningen

Chefkonsulent med ansvar for myndighed på handicap- og psykiatriområdet søges. 
 
Afdelingen er en udviklingsorienteret og velfungerende afdeling, som har fokus på udvikling af kerneopgaven i relation til at understøtte borgernes ressourcer via en tidlig og forebyggende indsats. Samtidig er vi optaget af at skabe fælles fagliglighed og sammenhæng i indsatser til den enkelt borger på tværs af kommunens afdelinger. Der er i afdelingen stort fokus på udvikling og innovation indenfor bl.a. velfærdsteknologi, IT, effektdokumentation og effektive arbejdsgange.  
 
Social & Ældre dækker ældre-, handicap- og psykiatri med en række decentrale institutioner og en central afdeling med ca. 40 medarbejdere fordelt på  enhederne; handicap- og psykiatrirådgivningen, myndighed ældre samt et administrations- og konsulentteam. Derudover har en rehabiliterings- og demensenhed også til huse i den centrale afdeling. Der er omkring 1200 medarbejdere ansat i Social & Ældre. 
 
Ledelsesteamet i den centrale afdeling består af rehabiliteringsleder, chefkonsulent for myndighed ældre, chefkonsulent for handicap- og psykiatrirådgivningen, chefkonsulent for administrations– og konsulentenheden samt social- og ældrechefen. 
 
Den fysiske arbejdsplacering er på områdekontoret i Rødding. 
 
Som chefkonsulent og dermed leder for handicap- og psykiatrirådgivningen, vil du få en helt central rolle i afdelingen med følgende ansvarsområder: 
  • Udvikling og ledelse af rådgiverenheden med 10 medarbejdere (9 socialrådgivere og en administrativ medarbejder) som har myndighedsudøvelse i relation til voksne med betydeligt nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsevne samt støtte til familier med handicappede børn.  
  • Opgaveporteføljen omfatter på voksen området støtte efter servicelovens bestemmelser til støtte i eget hjem, botilbud, borgerstyret personlig assistance, ledsagerordning og dækning af merudgifter. I relation til familier med handicappede børn gives der rådgivning til forældre og støtte til merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.  
  • Udvikling på det socialfaglige område i et tæt samspil med de kommunale driftsenheder på handicap- og psykiatriområdet samt kolleger i f.eks. Beskæftigelse & Integration, Familie & Sundhed samt Skole & Dagtilbud  
  • Magtanvendelse og værgemål på socialområdet samt håndtering af juridiske udfordringer i form af bl.a. besvarelse af klagesager og anmodninger om agtindsigt. Der er i Vejen kommune en central juridisk enhed, der kan trækkes på. 
  • Løbende opfølgning på og overblik over myndighedsbudgettet på socialområdet samt varetagelsen af økonomisk ledelsestilsyn i myndighed – social i samspil med økonomikonsulent i den centrale økonomiafdeling. 
  • Medansvar for udarbejdelse af dagsordenspunkter indenfor myndighed social til Udvalget for social & ældre i tæt samspil med akademisk medarbejder i enheden.  
  • Der vil ligeledes være funktioner i forhold til understøttelse af handicapråd. 

 

Til dækning af disse mange spændende og forskelligartede ansvarsområder og funktioner, søger vi en person, som har blik for såvel udvikling som sikring af daglig drift med særlig fokus på faglig kvalitet og ressourcestyring. 
 
Du har en uddannelsesmæssige baggrund som socialrådgiver eller relevant akademisk uddannelse gerne suppleret med videreuddannelse indenfor ledelse kombineret med solid faglig og også gerne ledelsesmæssig kommunal erfaring. 
 
Det er afgørende, at du 
  • Har lyst og evne for ledelse. 
  • Har gode kommunikative evner såvel mundtlige som skriftlige. 
  • Kan skabe overblik, arbejde struktureret og er handlingsorienteret. 
  • Er samarbejdsorienteret og kan give råderum til de enkelte medarbejdere. 
  • Har økonomisk flair og interesse.  
 
Vi kan tilbyde: 
  • En velfungerende myndighedsafdeling der som i mange andre kommuner har brug for udvikling af den skriftlige dokumentation og systematik i arbejdet med at træffe en afgørelse. 
  • Et spændende job med et stort selvstændig råderum. 
  • En arbejdsplads i udvikling. 
  • Dygtige og engagerede medarbejdere og kolleger. 
 
I Vejen Kommune prioriterer vi ledelse og vi har forventninger til kommunens ledere. Ledelse i Vejen Kommune er i høj grad baseret på følgende værdier: 
  • Nytænkning. Fordi det er sådan, vi lykkes. 
  • Anerkendelse. Fordi vi ser forskellighed som en styrke. 
  • Sammenhæng. Fordi vi tror på værdien af at skabe sammen med kollegaer, borgere og virksomheder. 
  • Ansvarlighed. Fordi det fremmer resultater og arbejdsglæde. 
 
Vi afholder første samtalerunde mandag den 23. april og anden samtalerunde 30. april. Vejen Kommune anvender erhvervstest ved ansættelse af chefkonsulenter. Ansøgere, der indbydes til anden samtalerunde, vil i den forbindelse blive kontaktet af Intern Service HR og vil blive testet i mellem de to samtaler. 
 
Løn og ansættelse: 
I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. 
Tiltrædelse: 1. juni 2018 eller snarest herefter.  
 
Nærmere oplysninger: 
Såfremt du er interesseret i at høre mere om denne spændende stilling, er du velkommen til at kontakte social & ældrechef Kirsten Dyrholm, tlf. 7996 6475. 
 
Du kan søge stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes. 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. 
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe uønsket post. 
 
Ansøgningsfrist 18. april 2018.

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her