Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Chief Accountant/Bogholder/Controller

For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant/Controller.

Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern.
Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til koncernledelsen
Du får 4 glade kolleger i controllerafdelingen, og 14 kolleger i Økonomifunktionen.
Du refererer direkte til CFO.
Kontormiljøet er særdeles attraktivt med sund kantine og meget velordnede øvrige forhold.

Opgaver

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Udarbejdelse af budgetter og forecasts.
  • Bogføring, afstemning, controlling og månedsafslutninger af en del selskaber
  • Ejendomsadministration, betalinger og statistikker
  • Løbende projekt controlling på igangværende projekter.
  • Analyser, rapporter og opfølgning på kunder, produkter og projekter.
  • Dialog med banker, revisorer og andre interne såvel som eksterne samarbejdspartnere
  • Sparring med CFO og kolleger.

Ansvar

Som Chief Accountant/Controller får du en central rolle i forhold til ansvaret for bogholderi, rapportering og økonomistyring.

  • Styring og kontrol af forretningsenhedernes økonomi.
  • Målstyring og KPI opfølgning – designe, følge op og afrapportere.
  • Løbende udvikling og optimering af forretningsgange, processer og rapporteringssystemer.
  • Udarbejdelse af Business Cases som grundlag for forretningsenhedens strategiske udvikling.

Kompetencer

Vi forventer at du:
• har en god ballast fra bogføring og regnskab, og er en erfaren person med struktur og et godt overblik.
• har stærke analytiske evner og erfaring - samt styr på detaljerne.
• er ambitiøs og sætter pris på professionelle kolleger.
• får tingene til at ske i samspil med dine kollegaer.
• er selvstændig og har gå-på-mod.
• er fortrolig med Navision eller andre ERP-systemer samt meget erfaren bruger af Officepakken (Excel).
• optimerer dine arbejdsprocesser og elsker at effektivisere hverdagen for dig selv og dine kolleger.
• balancerer initiativ med aftalte deadlines.

Du har mindst 2-3 års lignende erfaring – også gerne med erfaring fra revision.

Motivation

Motiveres du af at arbejde i en virksomhed som er præget af ønsket om at gøre en reel forskel?
Motiveres du af at arbejde sammen med dygtige kolleger, hvor det vægtes højt, at alle har det godt?
Motiveres du af ordentlighed og et godt teamplay?
Så send os en ansøgning!

Du vil få indflydelse på virksomhedens fremtidige udvikling, og du vil blive støttet af en kompetent og tillidsfuld ledelse. Løbende videreuddannelse m.m. er naturligt på dagsordenen.

Løn

Løn m.m. vil blive forhandlet på et attraktivt niveau, der modsvarer stillingens krav og betydning.

Ansøgning

ERHR/Effektiv Rekruttering forestår denne rekrutteringsopgave.
ERHR/Effektiv Rekruttering vil ikke videregive den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale.
For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Folmann, e-mail mf@erhr.dk tlf. 21216464.

Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre side.

Ansøgningerne behandles løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt, men vi venter på den rette.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330001196Phoenix-15d9f89012019-04-15T00:00:00Chief Accountant/Bogholder/Controller

For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant/Controller.

Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern.
Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til koncernledelsen
Du får 4 glade kolleger i controllerafdelingen, og 14 kolleger i Økonomifunktionen.
Du refererer direkte til CFO.
Kontormiljøet er særdeles attraktivt med sund kantine og meget velordnede øvrige forhold.

Opgaver

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Udarbejdelse af budgetter og forecasts.
  • Bogføring, afstemning, controlling og månedsafslutninger af en del selskaber
  • Ejendomsadministration, betalinger og statistikker
  • Løbende projekt controlling på igangværende projekter.
  • Analyser, rapporter og opfølgning på kunder, produkter og projekter.
  • Dialog med banker, revisorer og andre interne såvel som eksterne samarbejdspartnere
  • Sparring med CFO og kolleger.

Ansvar

Som Chief Accountant/Controller får du en central rolle i forhold til ansvaret for bogholderi, rapportering og økonomistyring.

  • Styring og kontrol af forretningsenhedernes økonomi.
  • Målstyring og KPI opfølgning – designe, følge op og afrapportere.
  • Løbende udvikling og optimering af forretningsgange, processer og rapporteringssystemer.
  • Udarbejdelse af Business Cases som grundlag for forretningsenhedens strategiske udvikling.

Kompetencer

Vi forventer at du:
• har en god ballast fra bogføring og regnskab, og er en erfaren person med struktur og et godt overblik.
• har stærke analytiske evner og erfaring - samt styr på detaljerne.
• er ambitiøs og sætter pris på professionelle kolleger.
• får tingene til at ske i samspil med dine kollegaer.
• er selvstændig og har gå-på-mod.
• er fortrolig med Navision eller andre ERP-systemer samt meget erfaren bruger af Officepakken (Excel).
• optimerer dine arbejdsprocesser og elsker at effektivisere hverdagen for dig selv og dine kolleger.
• balancerer initiativ med aftalte deadlines.

Du har mindst 2-3 års lignende erfaring – også gerne med erfaring fra revision.

Motivation

Motiveres du af at arbejde i en virksomhed som er præget af ønsket om at gøre en reel forskel?
Motiveres du af at arbejde sammen med dygtige kolleger, hvor det vægtes højt, at alle har det godt?
Motiveres du af ordentlighed og et godt teamplay?
Så send os en ansøgning!

Du vil få indflydelse på virksomhedens fremtidige udvikling, og du vil blive støttet af en kompetent og tillidsfuld ledelse. Løbende videreuddannelse m.m. er naturligt på dagsordenen.

Løn

Løn m.m. vil blive forhandlet på et attraktivt niveau, der modsvarer stillingens krav og betydning.

Ansøgning

ERHR/Effektiv Rekruttering forestår denne rekrutteringsopgave.
ERHR/Effektiv Rekruttering vil ikke videregive den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale.
For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Folmann, e-mail mf@erhr.dk tlf. 21216464.

Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre side.

Ansøgningerne behandles løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt, men vi venter på den rette.

2019-05-28T22:50:46.683 For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant Controller. Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern. Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til koncernledelsen Du får 4 glade kolleger i controllerafdelingen, og 14 kolleger i Økonomifunktionen. Du refererer direkte til CFO. Kontormiljøet er særdeles attraktivt med sund kantine og meget velordnede øvrige forhold. Opgaver Dine primære arbejdsopgaver er: Udarbejdelse af budgetter og forecasts. Bogføring, afstemning, controlling og månedsafslutninger af en del selskaber Ejendomsadministration, betalinger og statistikker Løbende projekt controlling på igangværende projekter. Analyser, rapporter og opfølgning på kunder, produkter og projekter. Dialog med banker, revisorer og andre interne såvel som eksterne samarbejdspartnere Sparring med CFO og kolleger. Ansvar Som Chief Accountant Controller får du en central rolle i forhold til ansvaret for bogholderi, rapportering og økonomistyring. Styring og kontrol af forretningsenhedernes økonomi. Målstyring og KPI opfølgning designe, følge op og afrapportere. Løbende udvikling og optimering af forretningsgange, processer og rapporteringssystemer. Udarbejdelse af Business Cases som grundlag for forretningsenhedens strategiske udvikling. Kompetencer Vi forventer at du: har en god ballast fra bogføring og regnskab, og er en erfaren person med struktur og et godt overblik. har stærke analytiske evner og erfaring - samt styr på detaljerne. er ambitiøs og sætter pris på professionelle kolleger. får tingene til at ske i samspil med dine kollegaer. er selvstændig og har gå-på-mod. er fortrolig med Navision eller andre ERP-systemer samt meget erfaren bruger af Officepakken (Excel). optimerer dine arbejdsprocesser og elsker at effektivisere hverdagen for dig selv og dine kolleger. balancerer initiativ med aftalte deadlines. Du har mindst 2-3 års lignende erfaring også gerne med erfaring fra revision. Motivation Motiveres du af at arbejde i en virksomhed som er præget af ønsket om at gøre en reel forskel? Motiveres du af at arbejde sammen med dygtige kolleger, hvor det vægtes højt, at alle har det godt? Motiveres du af ordentlighed og et godt teamplay? Så send os en ansøgning! Du vil få indflydelse på virksomhedens fremtidige udvikling, og du vil blive støttet af en kompetent og tillidsfuld ledelse. Løbende videreuddannelse m.m. er naturligt på dagsordenen. Løn Løn m.m. vil blive forhandlet på et attraktivt niveau, der modsvarer stillingens krav og betydning. Ansøgning ERHR Effektiv Rekruttering forestår denne rekrutteringsopgave. ERHR Effektiv Rekruttering vil ikke videregive den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale. For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Folmann, e-mail mf@erhr.dk tlf. 21216464. Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre side. Ansøgningerne behandles løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt, men vi venter på den rette.11jobnet15d9f890100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-03T00:00:000000http://erhr.dk/for-kandidater/ledige-jobs/226460EuropaDanmarkJyllandØstjyllandSkanderborgEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-BrandeEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3501976Effektiv Rekruttering11Langelandsvej 155500MiddelfartDKDanmark0mf@erhr.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent740059JobNet4970798497079810004-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=15d9f890https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=15d9f890https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=15d9f890&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=15d9f890&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi361312869Michaelmf@erhr.dkDKDanmarkDKDanmark330040004Group Supply Chain ControllerRobot Med ref. til COO VIRKSOMHEDEN Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engagerede og dygtige medarbejdere, der forstår vigtigheden af konstant at anvende de nyeste teknologier. PRIM RE OPGAVER Den nye Group Supply Chain Controller bliver ansvarlig for controlling og rapportering i den danske virksomhed, samt rapportering til den udenlandske koncern. Med reference til COO vil du få en række spændende og udviklende controlling og rapporteringsopgaver. Med den vækst og forandring virksomheden er inde i, samt de krav der stilles til en produktions- og projektvirksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styrelse, analyse og rapportering, vil hovedopgaverne være: Validering og opbygningen af Standard Cost grundlag Udarbejde fabriksregnskaber og Standard Cost analyser Produktkalkulationer (for og efterkalkulationer) Produktions- og costcontrolling i samarbejde med økonomiafdelingen. Rentabilitetsanalyser (gennemgang af kunder og produkter) samt driftsøkonomiske analyser (processer og omkostninger). KPI-implementering - og budgetopfølgning. Herudover er du lead i forhold til månedsafslutning, budgetter og forecast Kontrol og forbedret overblik over virksomhedens Transfer Pricing. Ad hoc analyser Sparring for gruppens øvrige selskaber og virksomhedens CEO og COO Optimering af nuværende produktsortiment via profitabilitetsanalyser Konstant opfølgning på langsomt omsættelige varer Opbygning og implementering af Business Intelligence (Targit) til et centralt operativt element i organisationen. FAGLIG PROFIL Der stilles krav til at du har en solid økonomisk baggrund med forståelse for produktionsaktiviteter, hvor du har opnået erfaring med driftsregnskab, forretningsanalyse, og lagerstyring. Der vil blive lagt stor vægt på erfaring med udvikling og effektivisering af Controlling og rapporteringsaktiviteter og proaktivitet. Kvalifikationer: Du har regnskabsmæssig baggrund (HD, HA, Cand. Merc. eller tilsvarende). Du har mindst 5 års erfaring fra lignende stillinger i større produktionsvirksomhed Bredt kendskab til ERP-systemer gerne Aspect4. Du behersker engelsk i skrift og tale. Tysk i skift og tale vil være en fordel, men er ikke et krav. Du har stort kendskab til IT, Business Warehouse løsninger og MS Office pakken som minimum er du en ekspert i Excel. PERSONLIGHED: Resultatorienteret, proaktiv og kvalitetsbevidst. Endvidere er du en passioneret teamplayer, som ikke er bange for selv at tage fat og vise vejen. Nøgleord Du har en taktisk og operationel tilgangsvinkel Du er proaktiv og ansvarsbevidst Du struktureret, vedholdende og systematisk Du har gennemslagskraft i ord og handling samt besidder humoristisk sans Du har stærke samarbejdsevner og trives i en hverdag med mange interessenter Du har stor gennemslagskraft og er analytisk af natur Du er selvkørende og kan arbejde konstruktivt og løsningsorienteret Du er en dygtig afslutter, der tager initiativ og ansvar Du er stærk i ERP-systemer og har gerne kendskab til Aspect4 Du er knivskarp i Excel og Business Warehouse systemer meget gerne Targit. REJSEAKTIVITET Der kan forekomme rejseaktivitet i begrænset omfang max. 10-15 dage årligt mellem virksomhedens lokationer datterselskaber. VIRKSOMHEDEN TILBYDER En travl hverdag med en uformel omgangstone Respekt for engagement, kompetence og vedholdenhed Gode muligheder for faglig og personlig udvikling Et godt arbejdsmiljø Et velfungerende team af motiverede kollegaer Lønpakke der modsvarer stillingens krav Kantine sundhedsordning Godt humør En virksomhed med stort potentiale ANSØGNING For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Headhunter Annette Sofia Skotte på mobil 23986144 eller mail: ask@headhunting.dk. Alle henvendelser behandles med behørig diskretion og fuld fortrolighed. Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre kolonne. Ansøgningsfrist snarest muligt.

Med ref. til COO

VIRKSOMHEDEN
Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engagerede og dygtige medarbejdere, der forstår vigtigheden af konstant at anvende de nyeste teknologier.

PRIMÆRE OPGAVER

Den nye Group Supply Chain Controller bliver ansvarlig for controlling og rapportering i den danske virksomhed, samt rapportering til den udenlandske koncern. Med reference til COO vil du få en række spændende og udviklende controlling og rapporteringsopgaver. Med den vækst og forandring virksomheden er inde i, samt de krav der stilles til en produktions- og projektvirksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styrelse, analyse og rapportering, vil hovedopgaverne være:

  • Validering og opbygningen af Standard Cost grundlag
  • Udarbejde fabriksregnskaber og Standard Cost analyser
  • Produktkalkulationer (for og efterkalkulationer)
  • Produktions- og costcontrolling i samarbejde med økonomiafdelingen.
  • Rentabilitetsanalyser (gennemgang af kunder og produkter) samt driftsøkonomiske analyser (processer og omkostninger).
  • KPI-implementering - og budgetopfølgning.
  • Herudover er du lead i forhold til månedsafslutning, budgetter og forecast
  • Kontrol og forbedret overblik over virksomhedens Transfer Pricing.
  • Ad hoc analyser
  • Sparring for gruppens øvrige selskaber og virksomhedens CEO og COO
  • Optimering af nuværende produktsortiment via profitabilitetsanalyser
  • Konstant opfølgning på langsomt omsættelige varer
  • Opbygning og implementering af Business Intelligence (Targit) til et centralt operativt element i organisationen.

FAGLIG PROFIL

Der stilles krav til at du har en solid økonomisk baggrund med forståelse for produktionsaktiviteter, hvor du har opnået erfaring med driftsregnskab, forretningsanalyse, og lagerstyring. Der vil blive lagt stor vægt på erfaring med udvikling og effektivisering af Controlling og rapporteringsaktiviteter og proaktivitet.

Kvalifikationer:

  • Du har regnskabsmæssig baggrund (HD, HA, Cand. Merc. eller tilsvarende).
  • Du har mindst 5 års erfaring fra lignende stillinger i større produktionsvirksomhed
  • Bredt kendskab til ERP-systemer – gerne Aspect4.
  • Du behersker engelsk i skrift og tale. Tysk i skift og tale vil være en fordel, men er ikke et krav.
  • Du har stort kendskab til IT, Business Warehouse løsninger og MS Office pakken – som minimum er du en ekspert i Excel.

PERSONLIGHED:

Resultatorienteret, proaktiv og kvalitetsbevidst. Endvidere er du en passioneret teamplayer, som ikke er bange for selv at tage fat og vise vejen.

Nøgleord

  • Du har en taktisk og operationel tilgangsvinkel
  • Du er proaktiv og ansvarsbevidst
  • Du struktureret, vedholdende og systematisk
  • Du har gennemslagskraft i ord og handling samt besidder humoristisk sans
  • Du har stærke samarbejdsevner og trives i en hverdag med mange interessenter
  • Du har stor gennemslagskraft og er analytisk af natur
  • Du er selvkørende og kan arbejde konstruktivt og løsningsorienteret
  • Du er en dygtig afslutter, der tager initiativ og ansvar
  • Du er stærk i ERP-systemer og har gerne kendskab til Aspect4
  • Du er knivskarp i Excel og Business Warehouse systemer – meget gerne Targit.

REJSEAKTIVITET

Der kan forekomme rejseaktivitet i begrænset omfang – max. 10-15 dage årligt mellem virksomhedens lokationer/datterselskaber.

VIRKSOMHEDEN TILBYDER

  • En travl hverdag med en uformel omgangstone
  • Respekt for engagement, kompetence og vedholdenhed
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Et velfungerende team af motiverede kollegaer
  • Lønpakke der modsvarer stillingens krav
  • Kantine + sundhedsordning
  • Godt humør
  • En virksomhed med stort potentiale

ANSØGNING

For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Headhunter Annette Sofia Skotte på mobil 23986144 eller mail: ask@headhunting.dk. Alle henvendelser behandles med behørig diskretion og fuld fortrolighed.

Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre kolonne. Ansøgningsfrist snarest muligt.

ASK HeadhuntingRanders C2019-06-11T00:00:002019-07-13T00:00:00
330044080Controller - Logistics, AarhusRobot Do you have solid financial and commercial experience from a controller role and would you like to be part of a strong controller team working on Logistics? Then you might be our new colleague. We are currently looking for a Controller working on Logistics. In this role you will be based in Viby and will report to the Global Logistics Controlling Manager. Process optimisation and ensure ONE way of working In this role you will be responsible for performing key financial processes for multiple logistics operations, however one main area of focus will be looking for process optimisations and improved ways of working within the local DK Logistics controlling tasks and an opportunity to input into a global workstream focusing on these areas. These processes will include: - Month end closing and dialogue with BP s - Financial and KPI Reporting - weekly and monthly. - Logistics controlling (ensure correct registration with operations) - Participation of Global Workstream (may include travel within Europe) - Ad hoc support to multiple BP s on focus areas. In addition, you will also play a key role in terms of supporting the application of Arla principles and KPIs across the sites. You will perform various standardised accounting processes across sites. You will also maintain a close relationship with multiple business partners and site teams. As a member of the Global Logistics Finance team you will play an active role and contribute in terms of discussing new ideas and ways of working. Finance and business background The successful candidate will have a good understanding of complex accounting processes and will be comfortable explaining these to other people. With a global mind-set you will have the ability to put Arla models into practice. In addition, you will be customer focused and will be able to demonstrate high attention to detail. With effective communication skills you will be able to deal with a range of stakeholders at different levels and will challenge and ask questions. Your strong problem solving abilities will help you to continuously look to find new and better ways of working. Strong Excel, SAP and BW skills would also be an advantage. Application and contact If you want to seize this exciting opportunity, please apply as soon as possible. Applications will be reviewed on an ongoing basis until the right candidate is found.

Do you have solid financial and commercial experience from a controller role and would you like to be part of a strong controller team working on Logistics? Then you might be our new colleague.

We are currently looking for a Controller working on Logistics. In this role you will be based in Viby and will report to the Global Logistics Controlling Manager.

Process optimisation and ensure ONE way of working

In this role you will be responsible for performing key financial processes for multiple logistics operations, however one main area of focus will be looking for process optimisations and improved ways of working within the local DK Logistics controlling tasks and an opportunity to input into a global workstream focusing on these areas. These processes will include:

- Month end closing and dialogue with BP’s

- Financial and KPI Reporting - weekly and monthly.

- Logistics controlling (ensure correct registration with operations)

- Participation of Global Workstream (may include travel within Europe)

- Ad hoc support to multiple BP’s on focus areas.

In addition, you will also play a key role in terms of supporting the application of Arla principles and KPIs across the sites. You will perform various standardised accounting processes across sites. You will also maintain a close relationship with multiple business partners and site teams. As a member of the Global Logistics Finance team you will play an active role and contribute in terms of discussing new ideas and ways of working.

Finance and business background

The successful candidate will have a good understanding of complex accounting processes and will be comfortable explaining these to other people.  With a global mind-set you will have the ability to put Arla models into practice. In addition, you will be customer focused and will be able to demonstrate high attention to detail.  With effective communication skills you will be able to deal with a range of stakeholders at different levels and will challenge and ask questions. Your strong problem solving abilities will help you to continuously look to find new and better ways of working. Strong Excel, SAP and BW skills would also be an advantage.

Application and contact

If you want to seize this exciting opportunity, please apply as soon as possible. Applications will be reviewed on an ongoing basis until the right candidate is found.

ARLA FOODS AMBAViby J2019-06-15T00:00:002019-08-09T00:00:00
330036783Performance Reporting Controller - AarhusRobot Become a valued and trusted business partner The overall objective and responsibility of the position covers following areas: Drive the monthly reporting process, ensure timely, accurate and high quality delivery of Performance reports to the commercial markets and the Europe zone, in compliance with corporate policies and in an automated and harmonized way Support the continuous development and harmonization of the commercial performance reporting in Power BI ensuring anchoring within commercial markets in Europe Become a valued and trusted business partner for the Danish, Swedish and Finnish commercial markets. Working in close co-operation with the finance organisations in the markets and zone Assist in driving processes that improve data quality issues across the commercial areas. Stay updated on financial master data issues, that impact and control the reporting area. Responsible for adhoc performance analysis tasks in (e.g. Profitability analysis) Drive the continued development of market review material and forecast presentations Collaborate with IT and the markets in getting the right data accessible from our data sources Strong reporting skills and a true relationship builder You have a good understanding of financial and performance reporting, accounting principles, analytical models as well as practical experience in applying the relevant tools to various financial disciplines. In addition, you: Have a strong understanding and experience within IT solutions such as Excel, Power Query, PowerPivot, Power BI and SAP Business Objects Are good at presenting complicated issues in a simple and understandable manner Are detail-oriented and able to analyse and draw large amounts of data into understandable reports Are cooperative and communicative by nature and have a high degree of personal motivation to drive and co-drive projects As you will be working in a global Matrix organization you will need to be self-driven with strong and clear communication skills and the ability to interact with stakeholders at multiple levels and locations in the organization. You are result-oriented, good at meeting deadlines and have a pragmatic approach towards problem-solving. Finally, you must be able to speak and write English fluently. Application and contact Please apply as soon as possible. We will continuously invite candidates to participate in the further processes and will get back to you once we have reviewed your application thoroughly.

Become a valued and trusted business partner

The overall objective and responsibility of the position covers following areas:

  • Drive the monthly reporting process, ensure timely, accurate and high quality delivery of Performance reports to the commercial markets and the Europe zone, in compliance with corporate policies and in an automated and harmonized way
  • Support the continuous development and harmonization of the commercial performance reporting in Power BI ensuring anchoring within commercial markets in Europe
  • Become a valued and trusted business partner for the Danish, Swedish and Finnish commercial markets. Working in close co-operation with the finance organisations in the markets and zone
  • Assist in driving processes that improve data quality issues across the commercial areas.
  • Stay updated on financial master data issues, that impact and control the reporting area.
  • Responsible for adhoc performance analysis tasks in (e.g. Profitability analysis)
  • Drive the continued development of market review material and forecast presentations
  • Collaborate with IT and the markets in getting the right data accessible from our data sources

Strong reporting skills and a true relationship builder

You have a good understanding of financial and performance reporting, accounting principles, analytical models as well as practical experience in applying the relevant tools to various financial disciplines. In addition, you:

  • Have a strong understanding and experience within IT solutions such as Excel, Power Query, PowerPivot, Power BI and SAP Business Objects
  • Are good at presenting complicated issues in a simple and understandable manner
  • Are detail-oriented and able to analyse and draw large amounts of data into understandable reports
  • Are cooperative and communicative by nature and have a high degree of personal motivation to drive and co-drive projects

As you will be working in a global Matrix organization you will need to be self-driven with strong and clear communication skills and the ability to interact with stakeholders at multiple levels and locations in the organization. You are result-oriented, good at meeting deadlines and have a pragmatic approach towards problem-solving. Finally, you must be able to speak and write English fluently.

Application and contact

Please apply as soon as possible. We will continuously invite candidates to participate in the further processes and will get back to you once we have reviewed your application thoroughly.

ARLA FOODS AMBAViby J2019-06-04T00:00:002019-07-29T00:00:00
330036044Skarpe controllere med flair for kommunikation og tværgående styringRobot Kan du udvikle samarbejde om økonomistyring på tværs i en kompleks organisation, mens du holder et skarpt øje på den daglige opfølgning? Har du gåpåmod og har du lyst til at bidrage til løsningen af samfundskritiske udfordringer? Så er du måske vores nye kollega i Drift- og Videreudvikling, der har ansvar for at sikre driften af Skatteforvaltningens mange IT-systemer. Som controller har du ansvaret for at sikre stabil økonomistyring i et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens største områder - Drift og Videreudvikling. Du skal skabe sammenhæng og overblik over økonomi og processer i området. Dermed skaber du gennemsigtighed og tydeliggør værdiskabelse og prioriteringsmuligheder for ledelsen i en kompleks, politisk organisation. Du indgår i et team af ledelsesstøtter i området Drift og Videreudvikling, men stillingen forudsætter et tæt samarbejde med styrelsens centrale økonomikontorer. En stor del af opgaven består derfor i at udvikle samarbejdet mellem afdelinger. Vær med til at udvikle stillingen Ambitionen med at oprette stillingerne er at styrke økonomistyringen i Drift og Videreudvikling gennem relevant opfølgning samt udvikling af processer og relationer. Du får derfor mulighed for at sikre en stærk kommunikation mellem økonomistyringen og driften af de over 200 systemer, der hver dag understøtter den danske Skatteforvaltning. Der er tale om nyoprettede stillinger, og den rette kandidat vil derfor have mulighed for at få stor indflydelse på udviklingen af stillingens ansvarsområde og egne opgaver. Du kommer bl.a. til at arbejde med Økonomistyring, budgetadministration og ledelsesrapportering Deltagelse og koordinering på koncernniveau vedrørende delte økonomistyringsprocesser på tværs af styrelsens områder Deltage i udviklingen af økonomirapportering, herunder specificering af krav til værktøjer og datagrundlag samt implementering i organisationen Anvende din økonomiske viden til at kvalitetssikre, sparre og understøtte de enkelte projekter og programmer Vi er en ny organisation med plads til ambitioner. Du får ansvar og indflydelse hurtigt og har alle muligheder for at skabe et interessant og meningsfuldt arbejdsliv. Vi har ressourcer, værktøjer og en vision om at give plads til mennesker, der forstår behovene i en kompleks organisation og som har lyst til tage med på den spændende rejse, vi har taget hul på. Ambitiøs controller, der kan skabe relationer Som person er du udadvendt, en dygtig kommunikator og brænder for at bygge broer. Du behandler og formidler økonomiske problemstillinger sikkert og modtagerorienteret. Du udfordrer problemstillinger og følger løsninger helt til dørs. Du har gennemført relevant økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse og: Har en solid indsigt i og flere års professionel erfaring med økonomistyring gerne fra IT-branchen og eller statslige institutioner Har evne til at begå dig professionelt på alle niveauer i en stor, politisk organisation Har fremragende samarbejdsevner og en evne til at skabe tætte relationer Kan se løsningsmuligheder i en politisk kontekst Er fagligt ambitiøs og har lyst til at tage et selvstændigt ansvar. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via nedenstående link senest den 21. juni 2019. Vi søger flere kandidater og indkalder derfor løbende til samtaler. Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Henrik Bjørgo på telefon 72 37 40 60 eller fagdirektør Catrine Boel på telefon 72 37 32 34. Der gennemføres test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil din arbejdssted blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Kan du udvikle samarbejde om økonomistyring på tværs i en kompleks organisation, mens du holder et skarpt øje på den daglige opfølgning? Har du gåpåmod og har du lyst til at bidrage til løsningen af samfundskritiske udfordringer? Så er du måske vores nye kollega i Drift- og Videreudvikling, der har ansvar for at sikre driften af Skatteforvaltningens mange IT-systemer.

Som controller har du ansvaret for at sikre stabil økonomistyring i et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens største områder - Drift og Videreudvikling. Du skal skabe sammenhæng og overblik over økonomi og processer i området. Dermed skaber du gennemsigtighed og tydeliggør værdiskabelse og prioriteringsmuligheder for ledelsen i en kompleks, politisk organisation.

Du indgår i et team af ledelsesstøtter i området Drift og Videreudvikling, men stillingen forudsætter et tæt samarbejde med styrelsens centrale økonomikontorer. En stor del af opgaven består derfor i at udvikle samarbejdet mellem afdelinger.

Vær med til at udvikle stillingen

Ambitionen med at oprette stillingerne er at styrke økonomistyringen i Drift og Videreudvikling gennem relevant opfølgning samt udvikling af processer og relationer. Du får derfor mulighed for at sikre en stærk kommunikation mellem økonomistyringen og driften af de over 200 systemer, der hver dag understøtter den danske Skatteforvaltning.

Der er tale om nyoprettede stillinger, og den rette kandidat vil derfor have mulighed for at få stor indflydelse på udviklingen af stillingens ansvarsområde og egne opgaver.

Du kommer bl.a. til at arbejde med

  • Økonomistyring, budgetadministration og ledelsesrapportering
  • Deltagelse og koordinering på koncernniveau vedrørende delte økonomistyringsprocesser på tværs af styrelsens områder
  • Deltage i udviklingen af økonomirapportering, herunder specificering af krav til værktøjer og datagrundlag samt implementering i organisationen
  • Anvende din økonomiske viden til at kvalitetssikre, sparre og understøtte de enkelte projekter og programmer


Vi er en ny organisation med plads til ambitioner. Du får ansvar og indflydelse hurtigt og har alle muligheder for at skabe et interessant og meningsfuldt arbejdsliv. Vi har ressourcer, værktøjer og en vision om at give plads til mennesker, der forstår behovene i en kompleks organisation og som har lyst til tage med på den spændende rejse, vi har taget hul på.

Ambitiøs controller, der kan skabe relationer

Som person er du udadvendt, en dygtig kommunikator og brænder for at bygge broer. Du behandler og formidler økonomiske problemstillinger sikkert og modtagerorienteret. Du udfordrer problemstillinger og følger løsninger helt til dørs.

Du har gennemført relevant økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse og:

  • Har en solid indsigt i og flere års professionel erfaring med økonomistyring – gerne fra IT-branchen og/eller statslige institutioner
  • Har evne til at begå dig professionelt på alle niveauer i en stor, politisk organisation
  • Har fremragende samarbejdsevner og en evne til at skabe tætte relationer
  • Kan se løsningsmuligheder i en politisk kontekst
  • Er fagligt ambitiøs og har lyst til at tage et selvstændigt ansvar.


Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via nedenstående link senest den 21. juni 2019.

Vi søger flere kandidater og indkalder derfor løbende til samtaler.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Henrik Bjørgo på telefon 72 37 40 60 eller fagdirektør Catrine Boel på telefon 72 37 32 34.

Der gennemføres test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil din arbejdssted blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Skatteforvaltningen, Billund, Cargo CentervejBillund2019-06-03T00:00:002019-07-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Group Supply Chain Controller

ASK Headhunting

Randers C
Med ref. til COO VIRKSOMHEDEN Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engager...
Indrykket:11. juni 2019
Udløbsdato:13. juli 2019

Controller - Logistics, Aarhus

ARLA FOODS AMBA

Viby J
Do you have solid financial and commercial experience from a controller role and would you like to be part of a strong controller team working on Logistics? Then you might be our new colleague. We are currently looking for a Controller working on Lo...
Indrykket:15. juni 2019
Udløbsdato:9. august 2019

Performance Reporting Controller - Aarhus

ARLA FOODS AMBA

Viby J
Become a valued and trusted business partner The overall objective and responsibility of the position covers following areas: Drive the monthly reporting process, ensure timely, accurate and high quality delivery of Performance reports to the commer...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:29. juli 2019

Skarpe controllere med flair for kommunikation og tværgående styring

Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej

Billund
Kan du udvikle samarbejde om økonomistyring på tværs i en kompleks organisation, mens du holder et skarpt øje på den daglige opfølgning? Har du gåpåmod og har du lyst til at bidrage til løsningen af samfundskritiske udfordringer? Så er du måske vore...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:21. juli 2019