Gem job

Contract Manager til compliance initiativ i Banedanmark

Vil du være med til at implementere contract management aktiviteter, processer og værktøjer i forhold til strategisk vigtige aftaler i Banedanmark?

Banedanmark er i gang med at gennemføre et compliance-initiativ vedrørende indgåelse af aftaler om bygherreleverancer (f.eks. indkøb af skinner og sveller). Initiativet omfatter gennemførelse af et større antal udbud og konkurrenceudsættelser.

Når aftalerne er indgået, skal de implementeres, og der skal foretages kontraktopfølgning. God kontraktstyring giver bedre forudsætninger for at udnytte de resultater, der er opnået i de indgåede aftaler, håndtere aftalernes risici og måle parternes aftaleopfyldelse. God kontraktstyring giver endvidere et optimalt grundlag for at indgå fremtidige aftaler og eliminere/minimere unødvendige omkostninger.

Banedanmark er godt i gang med at opbygge kontraktstyringsprocesser og –værktøjer. Vi søger derfor en Contract Manager, der skal bidrage til at implementere aktiviteter, processer og værktøjer til brug for kontraktopfølgning af bygherreleveranceaftaler. Arbejdet med at opbygge værktøjer forventes at pågå nogen tid endnu, og dette udviklingsarbejde vil du også indgå i, sammen med en erfaren kollega.

Du bliver ansat i området Indkøb og Logistik i sektionen Baneteknisk indkøb. Vi arbejder tværfagligt mellem juridiske og indkøbsfaglige medarbejdere i sektionen. I og med at vi i høj grad også varetager driftsopgaver, så har vi dagligt kontakt til mange interessenter både i og udenfor Banedanmark. Baneteknisk Indkøb har særligt fokus på indgåelse af aftaler, indkøb samt opfølgning på aftaler.

Vi løser vores opgaver med professionalisme og høj faglighed. Du vil opleve en åben og humoristisk omgangstone fra engagerede kolleger. Vi har fokus på at løfte i flok og søger hele tiden at spille hinanden gode.

Fokus på opbygning og implementering af contract management værktøjer

Sektionen Baneteknisk Indkøb har en stor aktie i at få gennemført compliance initiativet vedrørende bygherreleverancer. Baneteknisk Indkøb bidrager både til indgåelse af aftaler og til implementering og leverandøropfølgning af aftalerne.

Baneteknisk Indkøb har juridiske medarbejdere, der har fokus på indgåelse af aftaler og har nu en ledig stilling som Contract Manager, der skal have fokus på opbygning og implementering af contract management og sideløbende håndtere ad hoc-opgaver knyttet til kontraktstyring og opfølgning.

Baneteknisk Indkøb er kontraktholder på såvel de eksisterende som det større antal kommende bygherreleverance aftaler. Det økonomiske volumen på aftalerne spænder fra mindre aftaler på 1 mio. kr. op til aftaler på over 100 mio. kr. Næste skridt er derfor en professionel håndtering af implementering og opfølgning på aftalerne.

Dine opgaver omfatter blandt andet:

  • Løbende rådgivning og erfaringsopsamling i forhold til de konkrete aftaler
  • Bistand til håndtering af konkrete udfordringer ved aftaler (fx forsinkelse og mangler)
  • Performancemålinger af leverancer (fx overholdelse af leveringstider og rettidig afsendelse af ordrebekræftelser)
  • Udarbejdelse og kontrol af prisreguleringer samt effektuering af bod/bonus reguleringer i kontrakter på baggrund af performance
  • Vedligeholdelse af aftalebibliotek
  • Møder med leverandører
  • Information til Banedanmark om nye aftaler, herunder generel information og målrettet information for at medvirke til at aftalerne bliver anvendt
Målet er at få implementeret contract management aktiviteter, processer og værktøjer i et samarbejde med sektionens indkøbere og øvrige interessenter i Banedanmark.

Vores forventninger til dig

Måske er du en erfaren Contract Manager, eller måske befinder du dig i starten af din karriere som Contract Manager. Erfaring i rollen eller med opgaverne vil være en fordel, men er ikke en forudsætning.

Hvis du har forretningssans, en god kommerciel forståelse, og du er motiveret af skabe værdi for forretningen gennem effektiv kontraktopfølgning, så har du som udgangspunkt forudsætningerne for at begå dig i denne stilling.

  • Du har gerne en videregående uddannelse - fx cand.merc., cand.merc.jur, cand.jur. eller tilsvarende
  • Du har erfaring med at arbejde med data – SAP BW, Microsoft Excel Power Query og Power BI eller erfaring med lignende software
  • Du har erfaring med contract management værktøjer
  • Du foretager struktureret og professionel leverandørstyring
  • Du har gerne erfaring med at indgå i kontraktforhandlinger og med at gennemføre udbud og/eller konkurrenceudsættelser
  • Du udvikler og videreformidler viden om værktøjer til indkøberne, der varetager den daglige operationelle leverandørstyring samt bistår med besvarelse af diverse spørgsmål vedrørende contract management
  • Du formulerer dig let og forståeligt – mundtligt og skriftligt – på såvel dansk som engelsk – med henblik på udarbejdelse af aftalegrundlag og dialog/opfølgning i et samarbejde med leverandører
Som person er du imødekommende og god til at skabe nye relationer, og du bidrager til, at arbejdsmiljøet er præget af rummelighed og ordentlighed. Du tager ansvar og sørger for fremdrift i arbejdsopgaver.

Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sektionschef Maria Mose Hansen. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”søg stillingen” og følger instruktionerne.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Dygtige jurister til specialist-enhed

Energistyrelsen

København V
Vores centrale placering i Energistyrelsen giver os en alsidig opgaveportefølje og en unik erfaringsbase inden for forvaltningsret, statsret, EU-ret, og energi- og miljølovgivningen. I et stærkt fællesskab arbejder vi med nogle af Danmarks mest spænd...
6. august 2022

HUMAN RIGHTS ADVISER FOR THE MIDDLE EAST AND NORTH...

Institut for Menneskerettigheder

København K
Job description and your role As an adviser you will support the implementation of the Danish Institute for Human Rights´ engagement under the Danish-Arab Partnership Programme that focuses on key state actors with a human rights mandate (in particul...
12. juli 2022

Erfaren jurist der vil føre Forbrugerombudsmandens...

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Hvis du trives i et stærkt fagligt juridisk miljø, hvor du har rig mulighed for at føre Forbrugerombudsmandens vigtige retssager, er dette en stilling for dig. Jobbet Vi søger en fagligt stærk jurist, der vil være med til at sikre erhvervslivets efte...
21. juli 2022

Contract Manager til compliance initiativ i Banedanmark

Vil du være med til at implementere contract management aktiviteter, processer og værktøjer i forhold til strategisk vigtige aftaler i Banedanmark?

Banedanmark er i gang med at gennemføre et compliance-initiativ vedrørende indgåelse af aftaler om bygherreleverancer (f.eks. indkøb af skinner og sveller). Initiativet omfatter gennemførelse af et større antal udbud og konkurrenceudsættelser.

Når aftalerne er indgået, skal de implementeres, og der skal foretages kontraktopfølgning. God kontraktstyring giver bedre forudsætninger for at udnytte de resultater, der er opnået i de indgåede aftaler, håndtere aftalernes risici og måle parternes aftaleopfyldelse. God kontraktstyring giver endvidere et optimalt grundlag for at indgå fremtidige aftaler og eliminere/minimere unødvendige omkostninger.

Banedanmark er godt i gang med at opbygge kontraktstyringsprocesser og –værktøjer. Vi søger derfor en Contract Manager, der skal bidrage til at implementere aktiviteter, processer og værktøjer til brug for kontraktopfølgning af bygherreleveranceaftaler. Arbejdet med at opbygge værktøjer forventes at pågå nogen tid endnu, og dette udviklingsarbejde vil du også indgå i, sammen med en erfaren kollega.

Du bliver ansat i området Indkøb og Logistik i sektionen Baneteknisk indkøb. Vi arbejder tværfagligt mellem juridiske og indkøbsfaglige medarbejdere i sektionen. I og med at vi i høj grad også varetager driftsopgaver, så har vi dagligt kontakt til mange interessenter både i og udenfor Banedanmark. Baneteknisk Indkøb har særligt fokus på indgåelse af aftaler, indkøb samt opfølgning på aftaler.

Vi løser vores opgaver med professionalisme og høj faglighed. Du vil opleve en åben og humoristisk omgangstone fra engagerede kolleger. Vi har fokus på at løfte i flok og søger hele tiden at spille hinanden gode.

Fokus på opbygning og implementering af contract management værktøjer

Sektionen Baneteknisk Indkøb har en stor aktie i at få gennemført compliance initiativet vedrørende bygherreleverancer. Baneteknisk Indkøb bidrager både til indgåelse af aftaler og til implementering og leverandøropfølgning af aftalerne.

Baneteknisk Indkøb har juridiske medarbejdere, der har fokus på indgåelse af aftaler og har nu en ledig stilling som Contract Manager, der skal have fokus på opbygning og implementering af contract management og sideløbende håndtere ad hoc-opgaver knyttet til kontraktstyring og opfølgning.

Baneteknisk Indkøb er kontraktholder på såvel de eksisterende som det større antal kommende bygherreleverance aftaler. Det økonomiske volumen på aftalerne spænder fra mindre aftaler på 1 mio. kr. op til aftaler på over 100 mio. kr. Næste skridt er derfor en professionel håndtering af implementering og opfølgning på aftalerne.

Dine opgaver omfatter blandt andet:

  • Løbende rådgivning og erfaringsopsamling i forhold til de konkrete aftaler
  • Bistand til håndtering af konkrete udfordringer ved aftaler (fx forsinkelse og mangler)
  • Performancemålinger af leverancer (fx overholdelse af leveringstider og rettidig afsendelse af ordrebekræftelser)
  • Udarbejdelse og kontrol af prisreguleringer samt effektuering af bod/bonus reguleringer i kontrakter på baggrund af performance
  • Vedligeholdelse af aftalebibliotek
  • Møder med leverandører
  • Information til Banedanmark om nye aftaler, herunder generel information og målrettet information for at medvirke til at aftalerne bliver anvendt
Målet er at få implementeret contract management aktiviteter, processer og værktøjer i et samarbejde med sektionens indkøbere og øvrige interessenter i Banedanmark.

Vores forventninger til dig

Måske er du en erfaren Contract Manager, eller måske befinder du dig i starten af din karriere som Contract Manager. Erfaring i rollen eller med opgaverne vil være en fordel, men er ikke en forudsætning.

Hvis du har forretningssans, en god kommerciel forståelse, og du er motiveret af skabe værdi for forretningen gennem effektiv kontraktopfølgning, så har du som udgangspunkt forudsætningerne for at begå dig i denne stilling.

  • Du har gerne en videregående uddannelse - fx cand.merc., cand.merc.jur, cand.jur. eller tilsvarende
  • Du har erfaring med at arbejde med data – SAP BW, Microsoft Excel Power Query og Power BI eller erfaring med lignende software
  • Du har erfaring med contract management værktøjer
  • Du foretager struktureret og professionel leverandørstyring
  • Du har gerne erfaring med at indgå i kontraktforhandlinger og med at gennemføre udbud og/eller konkurrenceudsættelser
  • Du udvikler og videreformidler viden om værktøjer til indkøberne, der varetager den daglige operationelle leverandørstyring samt bistår med besvarelse af diverse spørgsmål vedrørende contract management
  • Du formulerer dig let og forståeligt – mundtligt og skriftligt – på såvel dansk som engelsk – med henblik på udarbejdelse af aftalegrundlag og dialog/opfølgning i et samarbejde med leverandører
Som person er du imødekommende og god til at skabe nye relationer, og du bidrager til, at arbejdsmiljøet er præget af rummelighed og ordentlighed. Du tager ansvar og sørger for fremdrift i arbejdsopgaver.

Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sektionschef Maria Mose Hansen. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”søg stillingen” og følger instruktionerne.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Dygtige jurister til specialist-enhed

Energistyrelsen

København V
Vores centrale placering i Energistyrelsen giver os en alsidig opgaveportefølje og en unik erfaringsbase inden for forvaltningsret, statsret, EU-ret, og energi- og miljølovgivningen. I et stærkt fællesskab arbejder vi med nogle af Danmarks mest spænd...
6. august 2022

HUMAN RIGHTS ADVISER FOR THE MIDDLE EAST AND NORTH...

Institut for Menneskerettigheder

København K
Job description and your role As an adviser you will support the implementation of the Danish Institute for Human Rights´ engagement under the Danish-Arab Partnership Programme that focuses on key state actors with a human rights mandate (in particul...
12. juli 2022

Erfaren jurist der vil føre Forbrugerombudsmandens...

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Hvis du trives i et stærkt fagligt juridisk miljø, hvor du har rig mulighed for at føre Forbrugerombudsmandens vigtige retssager, er dette en stilling for dig. Jobbet Vi søger en fagligt stærk jurist, der vil være med til at sikre erhvervslivets efte...
21. juli 2022