Contract Sales Manager

Sofakompagniet har stor kommerciel succes i BtC- og BtB-markederne (retail) og ønsker nu at tilføje et tredje ben og udnytte en identificeret forretningsmulighed i kontraktmarkedet. I første omgang fokuseres især på internationale muligheder indenfor hotelbranchen, kontorhoteller, møblerede lejligheder og øvrige ”housing”-projekter, hvor møblement indgår som en del af lejeaftalen. Du vil således med reference til COO og i tæt samarbejde med Sofakompagniets øvrige organisation blive overordnet ansvarlig for opbygningen og udviklingen af kontraktsalget i Europa og Mellemøsten.

Mere specifikt vil dine ansvarsområder og opgaver omfatte:

  • Realisere de opstillede salgsmål
  • Definere og implementere salgs- og go-to-market-strategien for regionen
  • Identificere relevante projekter og kundeemner og etablere møder ift. disse
  • Håndtere kunder, kundeemner og kundeprojekter
  • Skabe netværk og udvikle relationer
  • Etablere interessant pipeline
  • Skabe ”awareness” i markedet
  • Lede, håndtere og inspirere det allokerede salgsbackup-team
  • Planlægge og gennemføre PR events og kundepræsentationer i showrooms
  • Deltage i messer
  • Give input til en ny ”kontrakt”-kollektion
  • Give input til ”kontrakt”-marketingmateriale og –planer
  • Løbende sparre med ledelsen og andre interessenter om muligheder, projekter, trends o.a.

Om dig
Du har eventuelt en mellemlang kommerciel uddannelse, men vigtigere er det, at du har solid international salgserfaring, herunder ikke mindst erfaring med kontrakt-/projektsalg. Du er en dygtig, passioneret og engageret forretningsperson, der kan tænke langsigtet, men også slå til når muligheden pludselig opstår, og så har du naturligvis dokumenteret succes som international Sales Manager.  Din geografiske salgserfaring er ikke så afgørende, idet det vigtigste er, at du forstår og formår hurtigt at tilpasse dig de kulturelle forskelligheder i de respektive lande. Du er udviklingsorienteret og har sørget for at holde dig skarp, opdateret og videreuddannet indenfor relevante områder som salg, account management, projektledelse, marketing, forretningsudvikling og måske også indenfor møbeltrends. Du taler, skriver og læser dansk og engelsk på forhandlingsniveau og arbejder hjemmevant i relevante IT-systemer.

I det daglige vil du, når ikke du er på forretningsrejse ca. 60 - 90 dage om året i Europa eller Mellemøsten, arbejde på Sofakompagniets hovedkontor i Ringsted.

Vil du udvikle din karriere i en af Danmarks mest spændende og hurtigst voksende møbelvirksomheder, hvor alle i virksomheden er stolte af og står inde for de produkter, man skaber og leverer til kunderne, og hvor ånd og forretningsmodel er ærlig, åbenhjertig og autentisk, så kan du søge jobbet ved at uploade ansøgning og CV. Referencenummer: DK-04667.

Har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte Mercuri Urval, Group Director Steen Gravers på +45 4055 2660

Scandinavian Design International ApS blev stiftet i 2008. Selskabet designer, producerer og sælger polstermøbler (sofaer, lænestole m.v.) og er kendt for trendy designede møbler til konkurrencedygtige priser.

Sofakompagniet ApS blev etableret i 2012 for at tage del i den stigende vækst i e-handelen. Sofakompagniet udvikler egne designs, som produceres hos Scandinavian Design. Sofakompagniet har specielt i de sidste 2 år oplevet en stærk vækst bl.a. gennem etablering af 22 showrooms i 10 forskellige lande.

Sofakompagniet er resultatet af stifterne Cathrine og Christian Rudolphs drøm om at udfordre den eksisterende møbelbranche ved at skabe lækkert møbeldesign af høj kvalitet, som alle har råd til.

Dette er muligt med et enkelt og unikt forretningskoncept udelukkende via internettet, hvor Sofakompagniet selv håndterer de fleste led i processen, men også sparer mellemled samt ikke mindst store lagre og dyre butiks- og personaleomkostninger væk. 

Design varetages in-house af få udvalgte og talentfulde designere, som alle elsker dansk design.

Møblerne produceres på egen fabrik i Vietnam efter skandinaviske standarder, og de mere end 800 ansatte trænes derfor i at mestre de færdigheder, der svarer til de høje kvalitetskrav Sofakompagniet stiller. 

Møblerne leveres direkte til kunden fra fabrikken, og der er altså ingen fordyrende led mellem produktionen og kunden. 

Sofakompagniet benytter kun de bedste materialer, der findes og sourcer disse fra hele verden. F.eks. købes stoffet til sofaerne af danske og norske leverandører, og trærammerne er lavet af importeret fyrretræ fra New Zealand.

Rammerne konstrueres endvidere efter skandinaviske traditioner, så Sofakompagniet som noget helt unikt kan tilbyde livstidsgaranti på de indvendige rammer. 

MACC Group ApS – Cathrine og Christian Rudolphs holdingsselskab, der ejede såvel Sofakompagniet ApS som Scandinavian Design International ApS, overførte i april 2017 disse to selskaber med underliggende datterselskaber til et nyt holdingselskab.

Dette skete i forbindelse med en  indgået aftale med Procuritas Capital Investors V (“Procuritas”), der blev hovedaktionær i det nye selskab. MACC Group bevarede en væsentlig minoritetspost i det nye holdingselskab.

Den daglige ledelse i Sofakompagniet og Scandinavian Design er fortsat uændret, men organisationen styrkes løbende på flere områder indenfor f.eks. e-commerce, international marketing, brandbuilding, contract sales, design og IT.

Procuritas tilfører viden og kompetencer på bestyrelsesniveau og medvirker til at udforme retningslinjerne for den fremtidige strategiske udvikling.

Selskaberne forventer en fortsat kraftig vækst samt en stigning i antallet af ansatte.

Scandinavian Design og datterselskaber beskæftiger 100 personer i Vietnam og i Danmark inden for design, kollektionsudvikling, salg, ledelse og administration. Selskabet har i dag over 100 kunder i 40 forskellige lande. Sofakompagniet og datterselskaber beskæftiger ca. 150 personer globalt.



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:24. januar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Country Sales Manager

Banner

Salgsudvikling, personaleansvar og international rapportering Som Country Sales Manager får du ansvaret for Banners aktiviteter og udvikling i Danmark og Sverige. Dine primære arbejdsopgaver bliver salg, salgsledelse og markedsføringsaktiviteter med...
Indrykket:13. februar 2018
Udløbsdato:20. marts 2018

Country Sales Manager - Danmark

Malmbergs

København
Til det danske selskab søges en leder, der kan drive salget og sikre den kommercielle udvikling. Som Country Sales Manager er du ansvarlig for aktiviteterne i Danmark. Du opbygger en ny salgsafdeling, udvikler organisationen og sikrer de rigtige kun...
Indrykket:15. februar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

VIL DU MED PÅ EN SPÆNDENDE VÆKSTREJSE SOM SALES LEAD GENERATOR I HOLTE?

ACADEMIC WORK DENMARK A/S

København
Vil du være med på en spændende vækstrejse i et stort internationalt selskab? Har du det, der behøves for at generere nye leads? I samarbejde med Tieto er Academic Work nu på jagt efter deres nye ambitiøse Sales Lead Generator til deres kontor i Dan...
Indrykket:21. februar 2018
Udløbsdato:18. april 2018

Vækstorienteret kollega søges til salg og markedsføring

CEKURA A/S

København
Om CEKURA CEKURA er en dansk virksomhed og er uden sammenligning fremtiden indenfor ældresikkerhed, ældreservice og tryghed for alle. Vi tilbyder den service og de produkter, som er nødvendige for, at borgere i Danmark kan føle sig trygge og sikre b...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Account manager med ambitioner for at få ledelseansvar

AM København

Det er vores filosofi at have en arbejdsplads, hvor der er: Høje personlige ambitioner Et unikt fællesskab og sammenhold Personlig udviklingstræning og en certificeret lederuddannelse 2018 bliver et år, hvor AM skal vækste meget. Grundet en større e...