Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Controller

- Der er stærk på analyse, og som kan udfordre!
?
Virksomheden   
Miljø-Bo A/S har siden sin stiftelse i 1985 arbejdet med udvikling og udlejning af boligejendomme i København, Århus og på Fyn. Organisationen har igennem årene på kreativ, seriøs og målrettet vis arbejdet med netop det, de er gode til. Derfor er de i dag i rivende udvikling.     ?

Miljø-Bo A/S er en lille, dynamisk og uformel organisation, hvor vejen fra idé til handling ikke er lang. De arbejder ud fra filosofien om, at det meste kan lade sig gøre – og det bedste resultat opnås via gode relationer og troværdige partnere.     ?

Virksomheden er velkonsolideret og porteføljen omfatter 500 boligmål, men stopper ikke her. Derfor har de brug for dig, som kan bidrage med din kreative tankegang og din markedsføringserfaring til at nå nye højder.   ?

Du kender sikkert fitness-kæden Loop og Trampolincentret Jumping Fun; de drives (sammen med en hel del andre spændende projekter) også af Miljø-Bo.  ?

Læs mere her: https://miljo-bo.dk/    ?

Stillingen    
Du vil indgå i administrations- og økonomiteamet, der består af 6 dygtige medarbejdere. Din chef og dine kolleger vil sikre, at du får en god introduktion til dine arbejdsopgaver.    Som kollega er du den positive og servicemindede, når andre i organisationen har brug for hjælp. Evnen til at komme i mål med dine opgaver, og samtidig være både hjælpsom og venlig, omhyggelig og konstruktiv, er succeskriterier i jobbet.    ?

Du er den effektive type, der er god til at holde hovedet koldt, når arbejdspulsen indimellem bliver høj. Din evne til at fokusere på den enkelte opgave og få den helt i mål med det samme er en af dine absolutte styrker.    ?

Stillingen  
Med reference til økonomichefen vil du stå for regnskaber/rapportering, bogføring og afstemning samt projektcontrolling i selskaberne i koncernen.    ?

Du vil primært arbejde på kontoret i Tommerup, men der vil være en del rejseaktivitet i Danmark og Polen.    ?

Nøgleopgaver   

  • Daglig bogføring/regnskab   
  • Projektcontrolling   
  • Perioderegnskaber 

?Personlige profil  

  • Du deltager aktivt i de forskelligartede projekter  
  • Du er hjælpsom, og mener at man sammen når i mål   
  • Du er detaljeorienteret, systematisk og præcis   
  • Du er den selvstændige, analytiske medarbejder som motiveres af faglighed  
  • Du sætter ære i at levere kvalitet i en struktureret facon  

?Faglige kvalifikationer  

  • Du kommer fra en lignende stilling eller muligvis med en revisorbaggrund  
  • Du er uddannet Financial controller, Finansøkonom, HA eller lignende  
  • Du har erfaring med ordreproduktion og projektøkonomi   

?Du tilbydes  
Du vil, som controller i Miljø-Bo, få mulighed for at samarbejde og sparre med kompetente, ambitiøse kollegaer, der alle kendetegnes ved at have vindermentalitet og en stærk holdning til kvalitet. Du får muligheden for at blive en del af en inspirerende arbejdsplads, hvor du vil få stor indflydelse på egen hverdag omgivet af højt motiverede kollegaer. Du vil få en varieret hverdag med mulighed for at blive fagligt udfordret i en flad organisation med et uformelt miljø.     

Personlige egenskaber   
Du trives i et miljø fyldt med uforudsigelighed og med tværfaglige opgaver. Du er den glade, imødekommende og hjælpsomme kollega, som bidrager med sin gejst, entusiasme og venlighed. Derudover har du overblik over dine projekter, og formår at prioritere dine opgaver, så du altid når i mål.     ?

Ansøgning mærket ref.: 2157  ?

Svarer jobbet til dine kvalifikationer og jobønsker, så hører vi meget gerne fra dig.     ? Samtalerne afholdes løbende; jobbet ønskes besat hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rigtige kandidat.    ?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jørn Ravn på +45 2483 6084    ?

Vi ser frem til at modtage din ansøgning    ?

Med venlig hilsen   
F10 Human Resource    ? ?

Følg F10 Human Resource på www.linkedin.com/company/f10-human resource   


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329985042Phoenix-f91bb12812019-03-27T00:00:00Controller

- Der er stærk på analyse, og som kan udfordre!
?
Virksomheden   
Miljø-Bo A/S har siden sin stiftelse i 1985 arbejdet med udvikling og udlejning af boligejendomme i København, Århus og på Fyn. Organisationen har igennem årene på kreativ, seriøs og målrettet vis arbejdet med netop det, de er gode til. Derfor er de i dag i rivende udvikling.     ?

Miljø-Bo A/S er en lille, dynamisk og uformel organisation, hvor vejen fra idé til handling ikke er lang. De arbejder ud fra filosofien om, at det meste kan lade sig gøre – og det bedste resultat opnås via gode relationer og troværdige partnere.     ?

Virksomheden er velkonsolideret og porteføljen omfatter 500 boligmål, men stopper ikke her. Derfor har de brug for dig, som kan bidrage med din kreative tankegang og din markedsføringserfaring til at nå nye højder.   ?

Du kender sikkert fitness-kæden Loop og Trampolincentret Jumping Fun; de drives (sammen med en hel del andre spændende projekter) også af Miljø-Bo.  ?

Læs mere her: https://miljo-bo.dk/    ?

Stillingen    
Du vil indgå i administrations- og økonomiteamet, der består af 6 dygtige medarbejdere. Din chef og dine kolleger vil sikre, at du får en god introduktion til dine arbejdsopgaver.    Som kollega er du den positive og servicemindede, når andre i organisationen har brug for hjælp. Evnen til at komme i mål med dine opgaver, og samtidig være både hjælpsom og venlig, omhyggelig og konstruktiv, er succeskriterier i jobbet.    ?

Du er den effektive type, der er god til at holde hovedet koldt, når arbejdspulsen indimellem bliver høj. Din evne til at fokusere på den enkelte opgave og få den helt i mål med det samme er en af dine absolutte styrker.    ?

Stillingen  
Med reference til økonomichefen vil du stå for regnskaber/rapportering, bogføring og afstemning samt projektcontrolling i selskaberne i koncernen.    ?

Du vil primært arbejde på kontoret i Tommerup, men der vil være en del rejseaktivitet i Danmark og Polen.    ?

Nøgleopgaver   

  • Daglig bogføring/regnskab   
  • Projektcontrolling   
  • Perioderegnskaber 

?Personlige profil  

  • Du deltager aktivt i de forskelligartede projekter  
  • Du er hjælpsom, og mener at man sammen når i mål   
  • Du er detaljeorienteret, systematisk og præcis   
  • Du er den selvstændige, analytiske medarbejder som motiveres af faglighed  
  • Du sætter ære i at levere kvalitet i en struktureret facon  

?Faglige kvalifikationer  

  • Du kommer fra en lignende stilling eller muligvis med en revisorbaggrund  
  • Du er uddannet Financial controller, Finansøkonom, HA eller lignende  
  • Du har erfaring med ordreproduktion og projektøkonomi   

?Du tilbydes  
Du vil, som controller i Miljø-Bo, få mulighed for at samarbejde og sparre med kompetente, ambitiøse kollegaer, der alle kendetegnes ved at have vindermentalitet og en stærk holdning til kvalitet. Du får muligheden for at blive en del af en inspirerende arbejdsplads, hvor du vil få stor indflydelse på egen hverdag omgivet af højt motiverede kollegaer. Du vil få en varieret hverdag med mulighed for at blive fagligt udfordret i en flad organisation med et uformelt miljø.     

Personlige egenskaber   
Du trives i et miljø fyldt med uforudsigelighed og med tværfaglige opgaver. Du er den glade, imødekommende og hjælpsomme kollega, som bidrager med sin gejst, entusiasme og venlighed. Derudover har du overblik over dine projekter, og formår at prioritere dine opgaver, så du altid når i mål.     ?

Ansøgning mærket ref.: 2157  ?

Svarer jobbet til dine kvalifikationer og jobønsker, så hører vi meget gerne fra dig.     ? Samtalerne afholdes løbende; jobbet ønskes besat hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rigtige kandidat.    ?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jørn Ravn på +45 2483 6084    ?

Vi ser frem til at modtage din ansøgning    ?

Med venlig hilsen   
F10 Human Resource    ? ?

Følg F10 Human Resource på www.linkedin.com/company/f10-human resource   

2019-05-22T00:50:32.143 - Der er stærk på analyse, og som kan udfordre! ? Virksomheden Miljø-Bo A S har siden sin stiftelse i 1985 arbejdet med udvikling og udlejning af boligejendomme i København, Århus og på Fyn. Organisationen har igennem årene på kreativ, seriøs og målrettet vis arbejdet med netop det, de er gode til. Derfor er de i dag i rivende udvikling. ? Miljø-Bo A S er en lille, dynamisk og uformel organisation, hvor vejen fra id til handling ikke er lang. De arbejder ud fra filosofien om, at det meste kan lade sig gøre og det bedste resultat opnås via gode relationer og troværdige partnere. ? Virksomheden er velkonsolideret og porteføljen omfatter 500 boligmål, men stopper ikke her. Derfor har de brug for dig, som kan bidrage med din kreative tankegang og din markedsføringserfaring til at nå nye højder. ? Du kender sikkert fitness-kæden Loop og Trampolincentret Jumping Fun de drives (sammen med en hel del andre spændende projekter) også af Miljø-Bo. ? Læs mere her: https: miljo-bo.dk ? Stillingen Du vil indgå i administrations- og økonomiteamet, der består af 6 dygtige medarbejdere. Din chef og dine kolleger vil sikre, at du får en god introduktion til dine arbejdsopgaver. Som kollega er du den positive og servicemindede, når andre i organisationen har brug for hjælp. Evnen til at komme i mål med dine opgaver, og samtidig være både hjælpsom og venlig, omhyggelig og konstruktiv, er succeskriterier i jobbet. ? Du er den effektive type, der er god til at holde hovedet koldt, når arbejdspulsen indimellem bliver høj. Din evne til at fokusere på den enkelte opgave og få den helt i mål med det samme er en af dine absolutte styrker. ? Stillingen Med reference til økonomichefen vil du stå for regnskaber rapportering, bogføring og afstemning samt projektcontrolling i selskaberne i koncernen. ? Du vil primært arbejde på kontoret i Tommerup, men der vil være en del rejseaktivitet i Danmark og Polen. ? Nøgleopgaver Daglig bogføring regnskab Projektcontrolling Perioderegnskaber ?Personlige profil Du deltager aktivt i de forskelligartede projekter Du er hjælpsom, og mener at man sammen når i mål Du er detaljeorienteret, systematisk og præcis Du er den selvstændige, analytiske medarbejder som motiveres af faglighed Du sætter ære i at levere kvalitet i en struktureret facon ?Faglige kvalifikationer Du kommer fra en lignende stilling eller muligvis med en revisorbaggrund Du er uddannet Financial controller, Finansøkonom, HA eller lignende Du har erfaring med ordreproduktion og projektøkonomi ?Du tilbydes Du vil, som controller i Miljø-Bo, få mulighed for at samarbejde og sparre med kompetente, ambitiøse kollegaer, der alle kendetegnes ved at have vindermentalitet og en stærk holdning til kvalitet. Du får muligheden for at blive en del af en inspirerende arbejdsplads, hvor du vil få stor indflydelse på egen hverdag omgivet af højt motiverede kollegaer. Du vil få en varieret hverdag med mulighed for at blive fagligt udfordret i en flad organisation med et uformelt miljø. Personlige egenskaber Du trives i et miljø fyldt med uforudsigelighed og med tværfaglige opgaver. Du er den glade, imødekommende og hjælpsomme kollega, som bidrager med sin gejst, entusiasme og venlighed. Derudover har du overblik over dine projekter, og formår at prioritere dine opgaver, så du altid når i mål. ? Ansøgning mærket ref.: 2157 ? Svarer jobbet til dine kvalifikationer og jobønsker, så hører vi meget gerne fra dig. ? Samtalerne afholdes løbende jobbet ønskes besat hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rigtige kandidat. ? Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jørn Ravn på 45 2483 6084 ? Vi ser frem til at modtage din ansøgning ? Med venlig hilsen F10 Human Resource ? ? Følg F10 Human Resource på www.linkedin.com company f10-human resource11jobnetf91bb128100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1616&ProjectId=144726&DepartmentId=19016&MediaId=5&SkipAdvertisement=False0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3494681F10 Human Resource ApS11Svanevej 10-125690TommerupDKDanmark0
jra@f10.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent734398JobNet4965724496572410027-03-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f91bb128https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f91bb128https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f91bb128&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f91bb128&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/2.jpgController12008001Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi361176457Jørnjra@f10.dkDKDanmarkDKDanmark330125392ControllerRobot Har du et særligt talent for at analysere og fortolke økonomiske data, regnskaber m.v.? Er du samtidig den udviklingsorienterede type, der tør udfordre det kendte vi plejer at ? Så er du måske den nye controller, vi søger til hovedkontoret i Odense! ?Tiltrædelse: Hurtigst muligt Om jobbet Med reference til CFO en bliver du en del af teamet i økonomiafdelingen, der udover dig, tæller 4 økonomimedarbejdere og 3 controllere. Tonen er uformel og baseret på hjælpsomhed, team-spirit og samarbejde. Du skal aktivt bidrage til identificering af problemområder, driftsoptimeringer og udviklingstiltag med fokus på lønsomhed. Udover dine opgaver i økonomifunktionen vil du fungere som sparringspartner for både salgs- og driftsorganisationen i forskellige sammenhænge. God forretningsforståelse er derfor en forudsætning Dine primære arbejdsopgaver bliver: Understøtte driftsorganisationen med budgetopfølgning, omkostningsanalyser og rapporter til brug for beslutningstagere Sparringspartner for driftsorganisationen i forbindelse med budgetlægning samt bidrage til udviklingen af vores procedure for budgetopfølgning Udarbejdelse af månedlige økonomirapporter for kunder Deltage i kundemøder Medvirke til udvikling af diverse styringsværktøjer til brug for driftsorganisationen Supportere salgsprocessen med gennemgang af tilbudsbudgetter herunder udarbejdelse af økonomiske analyser, sparring på kontraktoplæg, gennemgang af nøgletal, KPI er mv. Deltage i koncernrapportering såvel måneds- som årsrapportering Ad hoc opgaver i økonomifunktionen ? Om dig Du er formentligt uddannet HD Regnskab eller tilsvarende og har minimum 3 års erfaring fra tilsvarende stilling. Som person er du selvstændig og proaktiv. Du arbejder særdeles struktureret og bevarer overblikket i en travl hverdag. Du har en særlig evne til at analysere tal og regnskaber, og så har du en god forretningsforståelse. Du er social og er af natur en teamplayer. Du kommunikerer og samarbejder selvstændigt og ansvarligt på alle niveauer, og så trives du med et højt aktivitetsniveau. Du er lyttende, men evner samtidig at holde fast på egne holdninger. Du behersker engelsk på højt niveau i skrift og tale, da det er vores koncernsprog. Du er en erfaren bruger af IT, Microsoft Office med programmet Excel på højt niveau og så har du godt kendskab til regnskabssystemer som fx Navision. OM OS Fazer Food Services serverer nye smage hver dag for nogle af Danmarks mest kendte og attraktive virksomheder. Med nysgerrighed, bæredygtighed og respekt for råvarerne laver vi god mad fra bunden. Her er fremtidens trends og tendenser i fokus, krydret med duft, smag, farver, sæson, variation, økologi, dyrevelfærd og ernæringsrigtighed. Læs mere om os på www.fazerfoodservices.com da og på Facebook og Instagram ved at søge på @fazerfoodcodk. Ansøgning: Du søger jobbet ved at klikke på Søg stillingen nederst i denne annonce.

Har du et særligt talent for at analysere og fortolke økonomiske data, regnskaber m.v.? Er du samtidig den udviklingsorienterede type, der tør udfordre det kendte ”vi plejer at…”? Så er du måske den nye controller, vi søger til hovedkontoret i Odense!

?Tiltrædelse: Hurtigst muligt

Om jobbet

Med reference til CFO’en bliver du en del af teamet i økonomiafdelingen, der udover dig, tæller 4 økonomimedarbejdere og 3 controllere. Tonen er uformel og baseret på hjælpsomhed, team-spirit og samarbejde.

Du skal aktivt bidrage til identificering af problemområder, driftsoptimeringer og udviklingstiltag med fokus på lønsomhed. Udover dine opgaver i økonomifunktionen vil du fungere som sparringspartner for både salgs- og driftsorganisationen i forskellige sammenhænge. God forretningsforståelse er derfor en forudsætning

Dine primære arbejdsopgaver bliver:

  • Understøtte driftsorganisationen med budgetopfølgning, omkostningsanalyser og rapporter til brug for beslutningstagere
  • Sparringspartner for driftsorganisationen i forbindelse med budgetlægning samt bidrage til udviklingen af vores procedure for budgetopfølgning
  • Udarbejdelse af månedlige økonomirapporter for kunder
  • Deltage i kundemøder
  • Medvirke til udvikling af diverse styringsværktøjer til brug for driftsorganisationen
  • Supportere salgsprocessen med gennemgang af tilbudsbudgetter herunder udarbejdelse af økonomiske analyser, sparring på kontraktoplæg, gennemgang af nøgletal, KPI’er mv.
  • Deltage i koncernrapportering – såvel måneds- som årsrapportering
  • Ad hoc opgaver i økonomifunktionen ?

Om dig

Du er formentligt uddannet HD Regnskab eller tilsvarende og har minimum 3 års erfaring fra tilsvarende stilling.

Som person er du selvstændig og proaktiv. Du arbejder særdeles struktureret og bevarer overblikket i en travl hverdag. Du har en særlig evne til at analysere tal og regnskaber, og så har du en god forretningsforståelse. Du er social og er af natur en teamplayer.

Du kommunikerer og samarbejder selvstændigt og ansvarligt på alle niveauer, og så trives du med et højt aktivitetsniveau. Du er lyttende, men evner samtidig at holde fast på egne holdninger. Du behersker engelsk på højt niveau i skrift og tale, da det er vores koncernsprog. Du er en erfaren bruger af IT, Microsoft Office med programmet Excel på højt niveau og så har du godt kendskab til regnskabssystemer som fx Navision.

OM OS
Fazer Food Services serverer nye smage hver dag for nogle af Danmarks mest kendte og attraktive virksomheder. Med nysgerrighed, bæredygtighed og respekt for råvarerne laver vi god mad fra bunden. Her er fremtidens trends og tendenser i fokus, krydret med duft, smag, farver, sæson, variation, økologi, dyrevelfærd og ernæringsrigtighed. Læs mere om os på www.fazerfoodservices.com/da og på Facebook og Instagram ved at søge på @fazerfoodcodk.

Ansøgning: Du søger jobbet ved at klikke på "Søg stillingen" nederst i denne annonce.

Fazer Food Services A/SOdense C2019-11-15T00:00:002020-01-10T00:00:00
330129041CONTROLLER - ForretningsorienteretRobot - med reference til CFO VIRKSOMHEDEN Muehlhan AG (MYAG), Hamborg (børsnoteret i Frankfurt), er holdingselskab for Muehlhan A S (MDK) og øvrige søsterselskaber globalt placeret. Læs mere på virksomhedens hjemmeside via dette link www.muehlhan.dk MDK beskæftiger sig hovedsageligt med overfladebehandling indenfor industri-, vind- og offshore onshore sektorerne. MDK er velkonsolideret og har 600 ansatte med 4 afdelinger i DK, hvor hovedkontoret ligger i Middelfart. ORGANISATION Stillingen som controller er en nyoprettet i organisationen. Controlleren vil indgå i et team på aktuelt 8 personer placeret på hovedkontoret i Middelfart, men med hovedvægt på samarbejde mellem CFO og de nuværende controllere, som har indgående kendskab til virksomheden igennem mange års ansættelse. Teamet refererer alle til CFO, der har været i virksomheden siden 2011, hvilket den ny controller således også vil gøre. Organisationsstrukturen i teamet og i gruppen i øvrigt er meget flad, og kulturen er, at alle hjælper alle når det brænder på. I en travl hverdag formår organisationen at bibeholde en god og uformel kultur, hvor der også er flere sociale arrangementer i løbet af året. ANSVARSOMRÅDER Efter en grundig introduktion i gruppens forretningsprocesser og virksomheden i øvrigt, får den nye controller som væsentligste opgave at være delansvarlig for rapporteringen til hovedkvarteret i Hamburg. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med CFO og dine controllerkollegaer og skal være i stand til at sparre på et højt niveau omkring virksomhedens drift og videreudvikling. I hverdagen arbejder du desuden meget selvstændigt og planlægger i store træk selv din arbejdsdag. Med den ønskede vækst, som gruppen har sat sig for at nå både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne være: Controlling af projekter forkalkulationsopfølgning generelt. Udarbejdelse af intern rapportering for større projekter. Ugerapportering Opfølgning på aktuel måned (FlashCall) Deltagelse og færdiggørelse af måneds- og årsregnskaber: Omkostningsanalyser Opgørelse af igangværende arbejder Momsafstemninger og indberetninger, forskellige lande Opgørelse af skattepligtig indkomst indberet. af selvangivelser sikre optimalt IT-setup og udnyttelse heraf (Navision Smarttid) selvstændig kommunikation med myndigheder i lande udenfor DK overordnede bogholderiopgaver styring af investeringer (-ansøgninger) anlægskartotek. Ad hoc-opgaver a la indberetninger til DK Statistik o. lign. KANDIDATEN Som den ideelle kandidat arbejder du i en tilsvarende stilling og eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar og andre udfordringer end den nuværende. Du har en stor erfaring på økonomiområdet, gerne erhvervet fra en international orienteret virksomhed eller projektvirksomhed. Som person er du faglig dygtig, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld, ligesom du udstråler troværdighed og seriøsitet. Da jobbet er meget selvstændigt, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtigt. Der ligges vægt på udadvendthed, overblik og en serviceorienteret indstilling til både arbejdsopgaver og kolleger. Du skal kunne forfølge både kort- og langsigtede mål og være er forhand lings vant. ØVRIGE FORHOLD SPROG Engelsk må beherskes på højt niveau i både skrift og tale. Kendskab til tysk vil være en fordel men ingen betingelse. IT MSOffice beherskes på ekspert- brugerniveau. En markant fordel vil være kendskab til databaser og Navision (eller tilsvarende). REJSEDAGE Du må påregne mellem 5-10 rejsedage pr. år UDDANNELSE Vi forestiller os at du arbejder i en lignende stilling og har en relevant videregående uddannelse som Merkonom, HD(R), gerne oprindelig uddannet revisor TILTR DELSE Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat

- med reference til CFO

VIRKSOMHEDEN

Muehlhan AG (MYAG), Hamborg (børsnoteret i Frankfurt), er holdingselskab for Muehlhan A/S (MDK) og øvrige søsterselskaber globalt placeret. Læs mere på virksomhedens hjemmeside via dette link www.muehlhan.dk

MDK beskæftiger sig hovedsageligt med overfladebehandling indenfor industri-, vind- og offshore/onshore sektorerne. MDK er velkonsolideret og har 600 ansatte med 4 afdelinger i DK, hvor hovedkontoret ligger i Middelfart.

ORGANISATION

Stillingen som controller er en nyoprettet i organisationen. Controlleren vil indgå i et team på aktuelt 8 personer placeret på hovedkontoret i Middelfart, men med hovedvægt på samarbejde mellem CFO og de nuværende controllere, som har indgående kendskab til virksomheden igennem mange års ansættelse.

Teamet refererer alle til CFO, der har været i virksomheden siden 2011, hvilket den ny controller således også vil gøre.

Organisationsstrukturen i teamet og i gruppen i øvrigt er meget flad, og kulturen er, at alle hjælper alle når det brænder på. I en travl hverdag formår organisationen at bibeholde en god og uformel kultur, hvor der også er flere sociale arrangementer i løbet af året.

ANSVARSOMRÅDER

Efter en grundig introduktion i gruppens forretningsprocesser og virksomheden i øvrigt, får den nye controller som væsentligste opgave at være delansvarlig for rapporteringen til hovedkvarteret i Hamburg.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med CFO og dine controllerkollegaer og skal være i stand til at sparre på et højt niveau omkring virksomhedens drift og videreudvikling.

I hverdagen arbejder du desuden meget selvstændigt og planlægger i store træk selv din arbejdsdag.

Med den ønskede vækst, som gruppen har sat sig for at nå både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne være:

  • Controlling af projekter/forkalkulationsopfølgning generelt.
  • Udarbejdelse af intern rapportering for større projekter.
  • Ugerapportering
  • Opfølgning på aktuel måned (FlashCall)
  • Deltagelse og færdiggørelse af måneds- og årsregnskaber:
    • Omkostningsanalyser
    • Opgørelse af igangværende arbejder
    • Momsafstemninger og indberetninger, forskellige lande
    • Opgørelse af skattepligtig indkomst/indberet. af selvangivelser
  • sikre optimalt IT-setup og udnyttelse heraf (Navision/Smarttid)
  • selvstændig kommunikation med myndigheder i lande udenfor DK
  • overordnede bogholderiopgaver
  • styring af investeringer (-ansøgninger)/anlægskartotek.
  • Ad hoc-opgaver a la indberetninger til DK Statistik o. lign.

KANDIDATEN

Som den ideelle kandidat arbejder du i en tilsvarende stilling og/eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar og andre udfordringer end den nuværende.

Du har en stor erfaring på økonomiområdet, gerne erhvervet fra en international orienteret virksomhed eller projektvirksomhed.

Som person er du faglig dygtig, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld, ligesom du udstråler troværdighed og seriøsitet.

Da jobbet er meget selvstændigt, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtigt.

Der ligges vægt på udadvendthed, overblik og en serviceorienteret indstilling til både arbejdsopgaver og kolleger.

Du skal kunne forfølge både kort- og langsigtede mål og være er forhand­lings­­vant.

ØVRIGE FORHOLD

SPROG

Engelsk må beherskes på højt niveau i både skrift og tale. Kendskab til tysk vil være en fordel men ingen betingelse.

IT

MSOffice beherskes på ekspert-/brugerniveau. En markant fordel vil være kendskab til databaser og Navision (eller tilsvarende).

REJSEDAGE

Du må påregne mellem 5-10 rejsedage pr. år

UDDANNELSE

Vi forestiller os at du arbejder i en lignende stilling og har en relevant videregående uddannelse som Merkonom, HD(R), gerne oprindelig uddannet revisor

TILTRÆDELSE

Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat

TARGET Headhunting ApSMiddelfart2019-11-22T00:00:002020-01-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Controller

Fazer Food Services A/S

Odense C
Har du et særligt talent for at analysere og fortolke økonomiske data, regnskaber m.v.? Er du samtidig den udviklingsorienterede type, der tør udfordre det kendte vi plejer at ? Så er du måske den nye controller, vi søger til hovedkontoret i Odense!...
Indrykket:15. november 2019
Udløbsdato:10. januar 2020

CONTROLLER - Forretningsorienteret

TARGET Headhunting ApS

Middelfart
- med reference til CFO VIRKSOMHEDEN Muehlhan AG (MYAG), Hamborg (børsnoteret i Frankfurt), er holdingselskab for Muehlhan A S (MDK) og øvrige søsterselskaber globalt placeret. Læs mere på virksomhedens hjemmeside via dette link www.muehlhan.dk MDK ...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:17. januar 2020