CONTROLLER - Int. orienteret projektvirksomhed

- med reference til CFO

VIRKSOMHEDEN

Muehlhan A/S er et datterselskab af Muehlhan AG i Hamborg. Selskabet, der blev etableret for over 100 år siden, har World Wide ca. 4.000 medarbejdere og er børsnoteret i på den tyske børs i Frankfurt.

Muehlhan A/S er specialist i overfladebehandling indenfor vind-, marine-, industri- og offshore/onshore. Virksomhedens er førende indenfor sit felt og den faglige viden og kunnen, modsvarer tidens krav indenfor kvalitet, effektivitet, produktivitet, samt samfundets stadigt stigende krav til at værne om miljøet.

Muehlhan A/S er kendt for at levere høj kvalitet indenfor de af kunden specificerede tidsfrister.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, en stabilt voksende omsætning, samt en stor og stadig voksende kundekreds.

Datterselskabet Muehlhan Wind Service (MWS), udskilles nu i et selvstændigt forretningsområde, og der ledes derfor efter en erfaren og faglig dygtig controller.

Virksomheden er til stede i bl.a. Sverige, Frankrig, UK, Tyskland, Polen og Taiwan og er markedsførende operatør, entreprenør og leverandør af specialiserede og "bedst i klassen" vindmølleteknikere samt installations- og serviceløsninger.

Ekspertisen ligger inden for; Mekanisk arbejde, maling og overfladebehandling, vingearbejde, elektrisk installation, service af on- og off-shore vindmøller og højspændingsarbejde samt HSE / QA-rådgivning.

Standarderne er de højeste i branchen, og Project Management-afdeling følger PRINCE-2-principper - for at sikre kvalitet og leverancer.

MWS er en løsningsorienteret og innovativ virksomhed, der har en målsætning om at blive involveret i F & U-projekter, implementere ny teknologi og ændre aktuelle forretningsmodeller - for at øge effektiviteten og levere mere værdi til kunderne.

Kundeporteføljen består af få men store kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling MWS.

Via Muehlhan Group er MWS i stand til at arbejde på verdensplan - med landespecifik viden og lokalforankring. Pt. er der ca. 500 ansatte (lidt sæsonafhængig)

Strategien er lagt for fremtiden, hvilket inkludere kraftig vækst både på top- og bundlinje.

ORGANISATION

Stillingen refererer til virksomhedens CFO.

Stillingen er ny i organisationen i en afdeling på 4-6 medarbejdere. Antallet af medarbejdere vil stige i takt med virksomhedens udvikling.

Stillingen er placeret på hovedkontoret i Middelfart.

STILLINGEN

Efter en grundig introduktion i gruppens forretningsprocesser og virksomheden i øvrigt, får den nye controller som væsentligste opgave at være delansvarlig for rapporteringen til hovedkvarteret i Hamburg.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med CFO og skal være i stand til at sparre på et højt niveau omkring virksomhedens drift og videreudvikling.

I hverdagen arbejder du desuden meget selvstændigt og planlægger i store træk selv din arbejdsdag.

Med den ønskede vækst, som gruppen har sat sig for at nå både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne være:

  • Controlling af projekter/forkalkulationsopfølgning generelt.
  • Udarbejdelse af intern rapportering for større projekter.
  • Ugerapportering
  • Opfølgning på aktuel måned (FlashCall)
  • Deltagelse og færdiggørelse af måneds- og årsregnskaber:
    • Omkostningsanalyser
    • Opgørelse af igangværende arbejder
    • Momsafstemninger og indberetninger, forskellige lande
    • Opgørelse af skattepligtig indkomst/indberet. af selvangivelser
  • sikre optimalt IT-setup og udnyttelse heraf (Navision/Smarttid)
  • selvstændig kommunikation med myndigheder i lande udenfor DK
  • overordnede bogholderiopgaver
  • styring af investeringer (-ansøgninger)/anlægskartotek.
  • Ad hoc-opgaver a la indberetninger til DK Statistik o. lign.

KANDIDATEN

Som den ideelle kandidat arbejder du i en tilsvarende stilling og/eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar og andre udfordringer end den nuværende.

Du har en stor erfaring på økonomiområdet, gerne erhvervet fra en international orienteret virksomhed eller projektvirksomhed.

Som person er du faglig dygtig, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld, ligesom du er robust og udstråler troværdighed og seriøsitet.

Da jobbet er meget selvstændigt, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtigt.

Der ligges vægt på udadvendthed, overblik og en serviceorienteret indstilling til både arbejdsopgaver og kolleger.

Du skal kunne forfølge både kort- og langsigtede mål og være er forhand­lings­­vant.

ØVRIGE FORHOLD

SPROG

Engelsk må beherskes på højt niveau i både skrift og tale. Kendskab til tysk vil være en fordel men ingen betingelse.

IT

MSOffice beherskes på ekspert-/brugerniveau. Solid erfaring med databaser og Navision (Business Central) eller tilsvarende.

REJSEDAGE

Du må påregne mellem 5-10 rejsedage pr. år

UDDANNELSE

Vi forestiller os, at du arbejder i en lignende stilling og har en relevant videregående uddannelse som Merkonom, HD(R), gerne oprindelig uddannet revisor

TILTRÆDELSE

Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.