Gem job

CONTROLLER PROJEKTØKONOMI - Forretningsorienteret

- med reference til CFO

Muehlhan Wind Service A/S
Navervej 10
DK - 7000 Frederica

www.muehlhan.com

VIRKSOMHEDEN

Muehlhan A/S er et datterselskab af Muehlhan AG i Hamborg. Selskabet, der blev etableret for over 100 år siden, har World Wide ca. 4.000 medarbejdere og er børsnoteret på den tyske børs i Frankfurt.

Datterselskabet Muehlhan Wind Service A/S (MWS), som har eksisteret siden 2017, er til stede i bl.a. Sverige, Frankrig, UK, Tyskland, Polen og Taiwan og er markedsførende operatør, entreprenør og leverandør af specialiserede og "bedst i klassen" vindmølleteknikere samt installations- og serviceløsninger.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, en stabilt voksende omsætning, samt en stor og stadig voksende kundekreds.

Standarderne er de højeste i branchen, og Project Management-afdeling følger PRINCE-2-principper - for at sikre kvalitet og leverancer.

MWS er en løsningsorienteret og innovativ virksomhed, der har en målsætning om at blive involveret i F & U-projekter, implementere ny teknologi og ændre aktuelle forretningsmodeller - for at øge effektiviteten og levere mere værdi til kunderne.

Kundeporteføljen består af få men store kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling MWS.

Via Muehlhan Group er MWS i stand til at arbejde på verdensplan - med landespecifik viden og lokalforankring. Pt. er der ca. 800 ansatte (lidt sæsonafhængig), der står bag en 3 cifret mio. omsætning og et 2 cifret mio. EBIT.

Strategien er lagt for fremtiden, hvilket inkluderer kraftig vækst både på top- og bundlinje.

For at sikre de rette ressourcer i Økonomiafdelingen i forbindelse med den vækst virksomheden er inden i og den, der forventes, leder vi nu efter en Controller, der skal løse opgaver som Business Controller, med hovedvægten lagt på projektøkonomi.

ORGANISATION

Stillingen refererer til CFO.

Stillingen indgår i et økonomisk team på over 10 medarbejdere. Antallet af medarbejdere vil stige, i takt med virksomhedens forventede udvikling.

Stillingen er placeret på hovedkontoret i Fredericia.

OPGAVEN

Efter en grundig introduktion i gruppens forretningsprocesser og virksomheden i øvrigt, får den nye Controller som væsentligste opgave at være delansvarlig for rapporteringen til hovedkvarteret i Hamborg.

Den ny Controller vil komme til at arbejde tæt sammen med finans- & controllerteamet og skal være i stand til at sparre på et højt niveau omkring virksomhedens drift og videreudvikling. Desuden skal den nye Controller også have et tæt samarbejde med IT og være værdiskabende sparringspartner, for den øvrige MWS organisation.

I hverdagen forventes den nye Controller desuden at kunne arbejde meget selvstændigt og planlægger i store træk selv sin arbejdsdag ud fra gældende deadlines. Erfaring med Power BI vil absolut være en fordel.

Med den ønskede vækst, både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne blandt andet være:

  • Controlling af projekter/forkalkulationsopfølgning generelt
  • Selvstændig kommunikation med myndigheder i lande udenfor DK
  • Deltage i tilbudsprocessen på større projekter
  • Udarbejde Forecast & Budget, sammen med Finansiel Controller
  • Udarbejdelse af intern rapportering for større projekter
  • Support og rapportering til øvrige afdelinger, herunder lager og SHEQ
  • KPI-udarbejdelse ved hjælp af Power BI
  • Hensættelser incl. IC-afstemninger på projektniveau samt diverse bogføringer i forbindelse med afslutning af månedsregnskabet
  • Ordreback-log til rapportering
  • Deltagelse i og opfølgning på aktuel måned (FlashCall)
  • Deltagelse og færdiggørelse af måneds- og årsregnskaber:
    • Omkostningsanalyser
    • Opgørelse af igangværende arbejder
  • Sikre optimalt IT-setup og udnyttelse heraf (Navision/Smarttid)
  • Ad hoc-opgaver

KANDIDATEN

Den ideelle kandidat kommer fra en tilsvarende stilling fra en international orienteret entreprise- og/eller projektvirksomhed og/eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar og andre udfordringer end den nuværende.

Virksomheden er i kraftig udvikling, hvorfor det er et must, at man skal være klar på forandringer og udvise agilitet.

Som person kræves der faglig dygtighed, udadvendthed, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld, ligesom man skal være robust og udstråler troværdighed og seriøsitet.

Da stillingen er meget selvstændig, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtigt.

Der ligges vægt på at have overblikket og en serviceorienteret indstilling til både arbejdsopgaver og kolleger.

Man skal kunne forfølge både kort- og langsigtede mål og være forhand­lings­­vant.

UDDANNELSE

Vi forestiller os en relevant videregående uddannelse som CMA, HD(R), el. lign. - gerne uddannet revisor.

IT

Super bruger i MS-Office Pakken og gerne kendskab til Navision (Business Central)

SPROG

Dansk og engelsk, i skrift og tale - Tysk gerne på samtale niveau

BOPÆL

Max. en times kørsel fra Fredericia

REJSEDAGE

5-10 rejsedage pr. år

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Head of Business Controlling

NEXUS INTERIM MANAGEMENT A/S

Fredericia
Til en meget spændende virksomhed med ny teknologi og i meget kraftig vækst, søger vi en Interim Head of Business Controlling. Virksomheden Vores kunde er en virksomhed indenfor Engineering to Project business. Virksomheden er operativ indenfor hele...
Indrykket:20. september 2021

Business Controller med interesse for drift, IT og forretningsudvikling

LYNDDAHL A/S

Ribe
Til vores finansafdeling, søger vi lige nu en Business Controller til snarlig tiltrædelse. Med reference til vores CFO får du ansvaret for at understøtte de budgetansvarlige ledere med data, så de har et retvisende grundlag for at styre deres økonom...
Indrykket:21. september 2021

CONTROLLER PROJEKTØKONOMI - Forretningsorienteret

- med reference til CFO

Muehlhan Wind Service A/S
Navervej 10
DK - 7000 Frederica

www.muehlhan.com

VIRKSOMHEDEN

Muehlhan A/S er et datterselskab af Muehlhan AG i Hamborg. Selskabet, der blev etableret for over 100 år siden, har World Wide ca. 4.000 medarbejdere og er børsnoteret på den tyske børs i Frankfurt.

Datterselskabet Muehlhan Wind Service A/S (MWS), som har eksisteret siden 2017, er til stede i bl.a. Sverige, Frankrig, UK, Tyskland, Polen og Taiwan og er markedsførende operatør, entreprenør og leverandør af specialiserede og "bedst i klassen" vindmølleteknikere samt installations- og serviceløsninger.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, en stabilt voksende omsætning, samt en stor og stadig voksende kundekreds.

Standarderne er de højeste i branchen, og Project Management-afdeling følger PRINCE-2-principper - for at sikre kvalitet og leverancer.

MWS er en løsningsorienteret og innovativ virksomhed, der har en målsætning om at blive involveret i F & U-projekter, implementere ny teknologi og ændre aktuelle forretningsmodeller - for at øge effektiviteten og levere mere værdi til kunderne.

Kundeporteføljen består af få men store kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling MWS.

Via Muehlhan Group er MWS i stand til at arbejde på verdensplan - med landespecifik viden og lokalforankring. Pt. er der ca. 800 ansatte (lidt sæsonafhængig), der står bag en 3 cifret mio. omsætning og et 2 cifret mio. EBIT.

Strategien er lagt for fremtiden, hvilket inkluderer kraftig vækst både på top- og bundlinje.

For at sikre de rette ressourcer i Økonomiafdelingen i forbindelse med den vækst virksomheden er inden i og den, der forventes, leder vi nu efter en Controller, der skal løse opgaver som Business Controller, med hovedvægten lagt på projektøkonomi.

ORGANISATION

Stillingen refererer til CFO.

Stillingen indgår i et økonomisk team på over 10 medarbejdere. Antallet af medarbejdere vil stige, i takt med virksomhedens forventede udvikling.

Stillingen er placeret på hovedkontoret i Fredericia.

OPGAVEN

Efter en grundig introduktion i gruppens forretningsprocesser og virksomheden i øvrigt, får den nye Controller som væsentligste opgave at være delansvarlig for rapporteringen til hovedkvarteret i Hamborg.

Den ny Controller vil komme til at arbejde tæt sammen med finans- & controllerteamet og skal være i stand til at sparre på et højt niveau omkring virksomhedens drift og videreudvikling. Desuden skal den nye Controller også have et tæt samarbejde med IT og være værdiskabende sparringspartner, for den øvrige MWS organisation.

I hverdagen forventes den nye Controller desuden at kunne arbejde meget selvstændigt og planlægger i store træk selv sin arbejdsdag ud fra gældende deadlines. Erfaring med Power BI vil absolut være en fordel.

Med den ønskede vækst, både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne blandt andet være:

  • Controlling af projekter/forkalkulationsopfølgning generelt
  • Selvstændig kommunikation med myndigheder i lande udenfor DK
  • Deltage i tilbudsprocessen på større projekter
  • Udarbejde Forecast & Budget, sammen med Finansiel Controller
  • Udarbejdelse af intern rapportering for større projekter
  • Support og rapportering til øvrige afdelinger, herunder lager og SHEQ
  • KPI-udarbejdelse ved hjælp af Power BI
  • Hensættelser incl. IC-afstemninger på projektniveau samt diverse bogføringer i forbindelse med afslutning af månedsregnskabet
  • Ordreback-log til rapportering
  • Deltagelse i og opfølgning på aktuel måned (FlashCall)
  • Deltagelse og færdiggørelse af måneds- og årsregnskaber:
    • Omkostningsanalyser
    • Opgørelse af igangværende arbejder
  • Sikre optimalt IT-setup og udnyttelse heraf (Navision/Smarttid)
  • Ad hoc-opgaver

KANDIDATEN

Den ideelle kandidat kommer fra en tilsvarende stilling fra en international orienteret entreprise- og/eller projektvirksomhed og/eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar og andre udfordringer end den nuværende.

Virksomheden er i kraftig udvikling, hvorfor det er et must, at man skal være klar på forandringer og udvise agilitet.

Som person kræves der faglig dygtighed, udadvendthed, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld, ligesom man skal være robust og udstråler troværdighed og seriøsitet.

Da stillingen er meget selvstændig, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtigt.

Der ligges vægt på at have overblikket og en serviceorienteret indstilling til både arbejdsopgaver og kolleger.

Man skal kunne forfølge både kort- og langsigtede mål og være forhand­lings­­vant.

UDDANNELSE

Vi forestiller os en relevant videregående uddannelse som CMA, HD(R), el. lign. - gerne uddannet revisor.

IT

Super bruger i MS-Office Pakken og gerne kendskab til Navision (Business Central)

SPROG

Dansk og engelsk, i skrift og tale - Tysk gerne på samtale niveau

BOPÆL

Max. en times kørsel fra Fredericia

REJSEDAGE

5-10 rejsedage pr. år

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Head of Business Controlling

NEXUS INTERIM MANAGEMENT A/S

Fredericia
Til en meget spændende virksomhed med ny teknologi og i meget kraftig vækst, søger vi en Interim Head of Business Controlling. Virksomheden Vores kunde er en virksomhed indenfor Engineering to Project business. Virksomheden er operativ indenfor hele...
Indrykket:20. september 2021

Business Controller med interesse for drift, IT og forretningsudvikling

LYNDDAHL A/S

Ribe
Til vores finansafdeling, søger vi lige nu en Business Controller til snarlig tiltrædelse. Med reference til vores CFO får du ansvaret for at understøtte de budgetansvarlige ledere med data, så de har et retvisende grundlag for at styre deres økonom...
Indrykket:21. september 2021