Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Controller til Byens Drift

Vil du arbejde med økonomistyring i en af landets største offentlige organisationer?  
 
Sekretariatet i Byens Drift betjener serviceområdechefen og de seks centre i serviceområdet med budgetlægning, budgetopfølgning, økonomirapportering, ledelsesinformation, kvartalsvise prognoser samt regnskabsaflæggelse og økonomiske analyser i det samlede serviceområde.  
 
Arbejdsopgaver omfatter i hovedtræk følgende  
  • Bidrage til videreudvikling af økonomistyringskoncept, så det både er effektivt og opleves som en hjælp og ikke meradministration blandt enhedschefer og centerchefer  
  • Sparring med enhedschefer og centerchefer i økonomistyring, herunder opstilling af samt opfølgning på budgetter og regnskaber  
  • Styring og opfølgning på Byens Drifts samlede budget og regnskab  
  • Gennemføre ad hoc-dataindsamling og mindre analyseopgaver på økonomiområdet  
  • Medvirke til økonomistyringen på serviceområdeniveau, herunder afrapporteringsopgaver til Direktion og Teknik- og Miljøudvalg  
  • Være kontaktperson for serviceområdechefen, centerchefer og enhedschefer i økonomifaglige spørgsmål  
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation og nøgletal  
  • Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til ledelsesteamet i Byens Drift  
  • Deltage i og styre i projekter og analyser med fokus på at styrke økonomistyringen   
Om dig  
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, fx cand.oecon., cand.polit., cand. merc. eller tilsvarende. Derudover vil det være en fordel, men ikke et krav, hvis du har et solidt kendskab til styring i offentlige organisationer.
 
Vi forestiller os herudover, at du   
  • arbejder struktureret og kan bevare overblikket over mange opgaver  
  • har øje for detaljen og sikrer dig, at tallene altid stemmer  
  • kan gennemføre beregninger i Excel med stor sikkerhed  
  • er analytisk og kan gennemskue de interessante spor og detaljer i store datasæt  
  • har personlig gennemslagskraft og evner at kommunikere økonomifaglige emner til kolleger med ikke-økonomisk baggrund  
  • får energi af at vejlede og hjælpe kolleger til bedre at kunne løse egne opgaver  
  • brænder for at forbedre den daglige opgaveløsning, så den bliver effektiv og fjerner unødvendig administration  
  • har kendskab til SAP  
  • er initiativrig, udadvendt og har humoristisk sans 
Vi tilbyder dig  
En arbejdsplads med fagligt inspirerende, erfarne og kompetente kolleger. Du vil blive en del af et team på fem medarbejdere, hvor stemningen er præget af en uformel og løsningsorienteret omgangstone, hvor der også er rum til det sociale i en travl hverdag. Vi holder til centralt på Islands Brygge, men flytter til Kraftværksvej i løbet af 2018. Vi tilbyder gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge inklusiv frokost.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med forhandlingsberettigede organisation.  
 
Yderligere information  
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Ruth Lauridsen på 6116 5791 eller controller Kenneth Justesen på 5127 4594. 
 
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og www.tmf.kk.dk  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 5. marts 2018  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10 og 11.  
 
Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr. 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329760718Phoenix-eb86ed3912018-02-13T15:01:13.460Controller til Byens Drift
Vil du arbejde med økonomistyring i en af landets største offentlige organisationer?  
 
Sekretariatet i Byens Drift betjener serviceområdechefen og de seks centre i serviceområdet med budgetlægning, budgetopfølgning, økonomirapportering, ledelsesinformation, kvartalsvise prognoser samt regnskabsaflæggelse og økonomiske analyser i det samlede serviceområde.  
 
Arbejdsopgaver omfatter i hovedtræk følgende  
  • Bidrage til videreudvikling af økonomistyringskoncept, så det både er effektivt og opleves som en hjælp og ikke meradministration blandt enhedschefer og centerchefer  
  • Sparring med enhedschefer og centerchefer i økonomistyring, herunder opstilling af samt opfølgning på budgetter og regnskaber  
  • Styring og opfølgning på Byens Drifts samlede budget og regnskab  
  • Gennemføre ad hoc-dataindsamling og mindre analyseopgaver på økonomiområdet  
  • Medvirke til økonomistyringen på serviceområdeniveau, herunder afrapporteringsopgaver til Direktion og Teknik- og Miljøudvalg  
  • Være kontaktperson for serviceområdechefen, centerchefer og enhedschefer i økonomifaglige spørgsmål  
  • Udarbejdelse af ledelsesinformation og nøgletal  
  • Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til ledelsesteamet i Byens Drift  
  • Deltage i og styre i projekter og analyser med fokus på at styrke økonomistyringen   
Om dig  
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, fx cand.oecon., cand.polit., cand. merc. eller tilsvarende. Derudover vil det være en fordel, men ikke et krav, hvis du har et solidt kendskab til styring i offentlige organisationer.
 
Vi forestiller os herudover, at du   
  • arbejder struktureret og kan bevare overblikket over mange opgaver  
  • har øje for detaljen og sikrer dig, at tallene altid stemmer  
  • kan gennemføre beregninger i Excel med stor sikkerhed  
  • er analytisk og kan gennemskue de interessante spor og detaljer i store datasæt  
  • har personlig gennemslagskraft og evner at kommunikere økonomifaglige emner til kolleger med ikke-økonomisk baggrund  
  • får energi af at vejlede og hjælpe kolleger til bedre at kunne løse egne opgaver  
  • brænder for at forbedre den daglige opgaveløsning, så den bliver effektiv og fjerner unødvendig administration  
  • har kendskab til SAP  
  • er initiativrig, udadvendt og har humoristisk sans 
Vi tilbyder dig  
En arbejdsplads med fagligt inspirerende, erfarne og kompetente kolleger. Du vil blive en del af et team på fem medarbejdere, hvor stemningen er præget af en uformel og løsningsorienteret omgangstone, hvor der også er rum til det sociale i en travl hverdag. Vi holder til centralt på Islands Brygge, men flytter til Kraftværksvej i løbet af 2018. Vi tilbyder gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge inklusiv frokost.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med forhandlingsberettigede organisation.  
 
Yderligere information  
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Ruth Lauridsen på 6116 5791 eller controller Kenneth Justesen på 5127 4594. 
 
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og www.tmf.kk.dk  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 5. marts 2018  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10 og 11.  
 
Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr. 
 
2018-03-05T23:50:05.070 Vil du arbejde med økonomistyring i en af landets største offentlige organisationer? Sekretariatet i Byens Drift betjener serviceområdechefen og de seks centre i serviceområdet med budgetlægning, budgetopfølgning, økonomirapportering, ledelsesinformation, kvartalsvise prognoser samt regnskabsaflæggelse og økonomiske analyser i det samlede serviceområde. Arbejdsopgaver omfatter i hovedtræk følgende Bidrage til videreudvikling af økonomistyringskoncept, så det både er effektivt og opleves som en hjælp og ikke meradministration blandt enhedschefer og centerchefer Sparring med enhedschefer og centerchefer i økonomistyring, herunder opstilling af samt opfølgning på budgetter og regnskaber Styring og opfølgning på Byens Drifts samlede budget og regnskab Gennemføre ad hoc-dataindsamling og mindre analyseopgaver på økonomiområdet Medvirke til økonomistyringen på serviceområdeniveau, herunder afrapporteringsopgaver til Direktion og Teknik- og Miljøudvalg Være kontaktperson for serviceområdechefen, centerchefer og enhedschefer i økonomifaglige spørgsmål Udarbejdelse af ledelsesinformation og nøgletal Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til ledelsesteamet i Byens Drift Deltage i og styre i projekter og analyser med fokus på at styrke økonomistyringen Om dig Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, fx cand.oecon., cand.polit., cand. merc. eller tilsvarende. Derudover vil det være en fordel, men ikke et krav, hvis du har et solidt kendskab til styring i offentlige organisationer. Vi forestiller os herudover, at du arbejder struktureret og kan bevare overblikket over mange opgaver har øje for detaljen og sikrer dig, at tallene altid stemmer kan gennemføre beregninger i Excel med stor sikkerhed er analytisk og kan gennemskue de interessante spor og detaljer i store datasæt har personlig gennemslagskraft og evner at kommunikere økonomifaglige emner til kolleger med ikke-økonomisk baggrund får energi af at vejlede og hjælpe kolleger til bedre at kunne løse egne opgaver brænder for at forbedre den daglige opgaveløsning, så den bliver effektiv og fjerner unødvendig administration har kendskab til SAP er initiativrig, udadvendt og har humoristisk sans Vi tilbyder dig En arbejdsplads med fagligt inspirerende, erfarne og kompetente kolleger. Du vil blive en del af et team på fem medarbejdere, hvor stemningen er præget af en uformel og løsningsorienteret omgangstone, hvor der også er rum til det sociale i en travl hverdag. Vi holder til centralt på Islands Brygge, men flytter til Kraftværksvej i løbet af 2018. Vi tilbyder gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge inklusiv frokost. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med forhandlingsberettigede organisation. Yderligere information Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Ruth Lauridsen på 6116 5791 eller controller Kenneth Justesen på 5127 4594. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og www.tmf.kk.dk Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 5. marts 2018 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10 og 11. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.416920Phoenixeb86ed39101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-03-05T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=149230&DepartmentId=18992&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnTårnbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3110926Byens Drift11Islands Brygge 372300København SDKDanmarkORS/eb86ed39_logo.pngORS/Small/eb86ed39_logo.png155.6650532012.57467320
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent525713KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb86ed39https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb86ed39https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb86ed39&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb86ed39&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/4.jpgEr du økonomisk velfunderet, og har et højt ambitionsniveau? Hos Byens Drift bliver du dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi353021565importimport_eb86ed39DKDanmarkDKDanmarkda-DK