Controller ved Eurowind Energy A/S

Eurowind Energy A/S er i fortsat og stabil vækst og søger til vort hovedkontor i Hobro en controller til administration af vindmølle- og solcelle projekter.

Du vil få ansvaret for din egen portefølje af projekter og i samarbejde med det øvrige team af erfarne controllere få ansvaret for den økonomiske administration af selskaberne.

Arbejdsopgaverne vil som udgangspunkt bestå af:

  • Løbende bogføring, kreditorbetaling og moms

  • Udarbejdelse af periode- og årsrapporter i tilknyttede vindmølleselskaber

  • Controlling af udenlandske projektregnskaber/selskaber

  • Udarbejdelse af budgetter samt kontrolsystemer

Vi benytter Navision som bogføringssystem og effektiviserer løbende arbejdsprocesserne med brug af bl.a. elektronisk fakturagodkendelse samt ved robotisering af arkiveringsopgaver.

Vi forestiller os, at du har en baggrund som regnskabsmedarbejder, revisor eller lignende med praktisk erfaring i udarbejdelse af regnskaber.

Du har en god økonomisk forståelse og er fortrolig med moderne økonomisystemer og regneark. Du skal være omstillingsparat, fleksibel, have gode samarbejdsevner, udvise engagement og trives godt i en organisation med fokus på performance.

Du trives i et internationalt miljø og har gode sprogkundskaber. En væsentlig del af vores portefølje er beliggende i Tyskland, hvorfor gode tyskkundskaber er en fordel. Koncernsproget er dog engelsk, da vi også har væsentlige aktiviteter i f.eks. Polen, Frankrig og Sverige.

Yderligere oplysninger hos:

Økonomichef/Finance Manager Pia Fisker Olesen - pfo@ewe.dk eller telefon nr. 9620 7052.

Eurowind-gruppen udvikler, sælger og administrerer vindmølle- og solcelleparker både lokalt i Danmark og i udlandet. Med udgangspunkt i en betydelig egen portefølje, varetager vi både den tekniske og økonomiske administration af projekter. Vi oplever og forventer en fortsat vækst i antallet af udviklede projekter samt selskaber under administration.

Se mere på vores hjemmeside eller LinkedIn.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014188Phoenix-0dc4e0e312019-05-01T00:00:00Controller ved Eurowind Energy A/S

Eurowind Energy A/S er i fortsat og stabil vækst og søger til vort hovedkontor i Hobro en controller til administration af vindmølle- og solcelle projekter.

Du vil få ansvaret for din egen portefølje af projekter og i samarbejde med det øvrige team af erfarne controllere få ansvaret for den økonomiske administration af selskaberne.

Arbejdsopgaverne vil som udgangspunkt bestå af:

  • Løbende bogføring, kreditorbetaling og moms

  • Udarbejdelse af periode- og årsrapporter i tilknyttede vindmølleselskaber

  • Controlling af udenlandske projektregnskaber/selskaber

  • Udarbejdelse af budgetter samt kontrolsystemer

Vi benytter Navision som bogføringssystem og effektiviserer løbende arbejdsprocesserne med brug af bl.a. elektronisk fakturagodkendelse samt ved robotisering af arkiveringsopgaver.

Vi forestiller os, at du har en baggrund som regnskabsmedarbejder, revisor eller lignende med praktisk erfaring i udarbejdelse af regnskaber.

Du har en god økonomisk forståelse og er fortrolig med moderne økonomisystemer og regneark. Du skal være omstillingsparat, fleksibel, have gode samarbejdsevner, udvise engagement og trives godt i en organisation med fokus på performance.

Du trives i et internationalt miljø og har gode sprogkundskaber. En væsentlig del af vores portefølje er beliggende i Tyskland, hvorfor gode tyskkundskaber er en fordel. Koncernsproget er dog engelsk, da vi også har væsentlige aktiviteter i f.eks. Polen, Frankrig og Sverige.

Yderligere oplysninger hos:

Økonomichef/Finance Manager Pia Fisker Olesen - pfo@ewe.dk eller telefon nr. 9620 7052.

Eurowind-gruppen udvikler, sælger og administrerer vindmølle- og solcelleparker både lokalt i Danmark og i udlandet. Med udgangspunkt i en betydelig egen portefølje, varetager vi både den tekniske og økonomiske administration af projekter. Vi oplever og forventer en fortsat vækst i antallet af udviklede projekter samt selskaber under administration.

Se mere på vores hjemmeside eller LinkedIn.

Eurowind Energy A S er i fortsat og stabil vækst og søger til vort hovedkontor i Hobro en controller til administration af vindmølle- og solcelle projekter. Du vil få ansvaret for din egen portefølje af projekter og i samarbejde med det øvrige team af erfarne controllere få ansvaret for den økonomiske administration af selskaberne. Arbejdsopgaverne vil som udgangspunkt bestå af: Løbende bogføring, kreditorbetaling og moms Udarbejdelse af periode- og årsrapporter i tilknyttede vindmølleselskaber Controlling af udenlandske projektregnskaber selskaber Udarbejdelse af budgetter samt kontrolsystemer Vi benytter Navision som bogføringssystem og effektiviserer løbende arbejdsprocesserne med brug af bl.a. elektronisk fakturagodkendelse samt ved robotisering af arkiveringsopgaver. Vi forestiller os, at du har en baggrund som regnskabsmedarbejder, revisor eller lignende med praktisk erfaring i udarbejdelse af regnskaber. Du har en god økonomisk forståelse og er fortrolig med moderne økonomisystemer og regneark. Du skal være omstillingsparat, fleksibel, have gode samarbejdsevner, udvise engagement og trives godt i en organisation med fokus på performance. Du trives i et internationalt miljø og har gode sprogkundskaber. En væsentlig del af vores portefølje er beliggende i Tyskland, hvorfor gode tyskkundskaber er en fordel. Koncernsproget er dog engelsk, da vi også har væsentlige aktiviteter i f.eks. Polen, Frankrig og Sverige. Yderligere oplysninger hos: Økonomichef Finance Manager Pia Fisker Olesen - pfo@ewe.dk eller telefon nr. 9620 7052. Eurowind-gruppen udvikler, sælger og administrerer vindmølle- og solcelleparker både lokalt i Danmark og i udlandet. Med udgangspunkt i en betydelig egen portefølje, varetager vi både den tekniske og økonomiske administration af projekter. Vi oplever og forventer en fortsat vækst i antallet af udviklede projekter samt selskaber under administration. Se mere på vores hjemmeside eller LinkedIn.11jobnet0dc4e0e3100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-25T00:00:000000https://eurowindenergyas.hr-skyen.dk/show-job/424620EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborgEuropaDanmarkJyllandNordjyllandMariagerfjordEuropaDanmarkJyllandNordjyllandRebild3516760Eurowind Energy A/S11Mariagervej 58B9500HobroDKDanmark0pfo@ewe.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent751809JobNet4981030498103010030-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0dc4e0e3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0dc4e0e3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0dc4e0e3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0dc4e0e3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale937348Controller3Økonomi361628803Piapfo@ewe.dkDKDanmarkDKDanmark330001196Chief Accountant/Bogholder/ControllerRobot For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant Controller. Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern. Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til koncernledelsen Du får 4 glade kolleger i controllerafdelingen, og 14 kolleger i Økonomifunktionen. Du refererer direkte til CFO. Kontormiljøet er særdeles attraktivt med sund kantine og meget velordnede øvrige forhold. Opgaver Dine primære arbejdsopgaver er: Udarbejdelse af budgetter og forecasts. Bogføring, afstemning, controlling og månedsafslutninger af en del selskaber Ejendomsadministration, betalinger og statistikker Løbende projekt controlling på igangværende projekter. Analyser, rapporter og opfølgning på kunder, produkter og projekter. Dialog med banker, revisorer og andre interne såvel som eksterne samarbejdspartnere Sparring med CFO og kolleger. Ansvar Som Chief Accountant Controller får du en central rolle i forhold til ansvaret for bogholderi, rapportering og økonomistyring. Styring og kontrol af forretningsenhedernes økonomi. Målstyring og KPI opfølgning designe, følge op og afrapportere. Løbende udvikling og optimering af forretningsgange, processer og rapporteringssystemer. Udarbejdelse af Business Cases som grundlag for forretningsenhedens strategiske udvikling. Kompetencer Vi forventer at du: har en god ballast fra bogføring og regnskab, og er en erfaren person med struktur og et godt overblik. har stærke analytiske evner og erfaring - samt styr på detaljerne. er ambitiøs og sætter pris på professionelle kolleger. får tingene til at ske i samspil med dine kollegaer. er selvstændig og har gå-på-mod. er fortrolig med Navision eller andre ERP-systemer samt meget erfaren bruger af Officepakken (Excel). optimerer dine arbejdsprocesser og elsker at effektivisere hverdagen for dig selv og dine kolleger. balancerer initiativ med aftalte deadlines. Du har mindst 2-3 års lignende erfaring også gerne med erfaring fra revision. Motivation Motiveres du af at arbejde i en virksomhed som er præget af ønsket om at gøre en reel forskel? Motiveres du af at arbejde sammen med dygtige kolleger, hvor det vægtes højt, at alle har det godt? Motiveres du af ordentlighed og et godt teamplay? Så send os en ansøgning! Du vil få indflydelse på virksomhedens fremtidige udvikling, og du vil blive støttet af en kompetent og tillidsfuld ledelse. Løbende videreuddannelse m.m. er naturligt på dagsordenen. Løn Løn m.m. vil blive forhandlet på et attraktivt niveau, der modsvarer stillingens krav og betydning. Ansøgning ERHR Effektiv Rekruttering forestår denne rekrutteringsopgave. ERHR Effektiv Rekruttering vil ikke videregive den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale. For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Folmann, e-mail mf@erhr.dk tlf. 21216464. Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre side. Ansøgningerne behandles løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt, men vi venter på den rette.

For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant/Controller.

Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern.
Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til koncernledelsen
Du får 4 glade kolleger i controllerafdelingen, og 14 kolleger i Økonomifunktionen.
Du refererer direkte til CFO.
Kontormiljøet er særdeles attraktivt med sund kantine og meget velordnede øvrige forhold.

Opgaver

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Udarbejdelse af budgetter og forecasts.
  • Bogføring, afstemning, controlling og månedsafslutninger af en del selskaber
  • Ejendomsadministration, betalinger og statistikker
  • Løbende projekt controlling på igangværende projekter.
  • Analyser, rapporter og opfølgning på kunder, produkter og projekter.
  • Dialog med banker, revisorer og andre interne såvel som eksterne samarbejdspartnere
  • Sparring med CFO og kolleger.

Ansvar

Som Chief Accountant/Controller får du en central rolle i forhold til ansvaret for bogholderi, rapportering og økonomistyring.

  • Styring og kontrol af forretningsenhedernes økonomi.
  • Målstyring og KPI opfølgning – designe, følge op og afrapportere.
  • Løbende udvikling og optimering af forretningsgange, processer og rapporteringssystemer.
  • Udarbejdelse af Business Cases som grundlag for forretningsenhedens strategiske udvikling.

Kompetencer

Vi forventer at du:
• har en god ballast fra bogføring og regnskab, og er en erfaren person med struktur og et godt overblik.
• har stærke analytiske evner og erfaring - samt styr på detaljerne.
• er ambitiøs og sætter pris på professionelle kolleger.
• får tingene til at ske i samspil med dine kollegaer.
• er selvstændig og har gå-på-mod.
• er fortrolig med Navision eller andre ERP-systemer samt meget erfaren bruger af Officepakken (Excel).
• optimerer dine arbejdsprocesser og elsker at effektivisere hverdagen for dig selv og dine kolleger.
• balancerer initiativ med aftalte deadlines.

Du har mindst 2-3 års lignende erfaring – også gerne med erfaring fra revision.

Motivation

Motiveres du af at arbejde i en virksomhed som er præget af ønsket om at gøre en reel forskel?
Motiveres du af at arbejde sammen med dygtige kolleger, hvor det vægtes højt, at alle har det godt?
Motiveres du af ordentlighed og et godt teamplay?
Så send os en ansøgning!

Du vil få indflydelse på virksomhedens fremtidige udvikling, og du vil blive støttet af en kompetent og tillidsfuld ledelse. Løbende videreuddannelse m.m. er naturligt på dagsordenen.

Løn

Løn m.m. vil blive forhandlet på et attraktivt niveau, der modsvarer stillingens krav og betydning.

Ansøgning

ERHR/Effektiv Rekruttering forestår denne rekrutteringsopgave.
ERHR/Effektiv Rekruttering vil ikke videregive den enkelte kandidats identitet uden forudgående aftale.
For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Michael Folmann, e-mail mf@erhr.dk tlf. 21216464.

Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre side.

Ansøgningerne behandles løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt, men vi venter på den rette.

Effektiv RekrutteringMiddelfart2019-04-15T00:00:002019-06-03T00:00:00
330021029Operations ControllerRobot Alfa Laval is today a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation and fluid handling. Our company was founded on a single brilliant invention and innovation remains at the heart of everything we do. The company is known for focusing on innovation and new ways of thinking since its inception. Alfa Laval makes continuous and consistent investments designed to build, strengthen and develop the company s global market leadership. Alfa Laval s worldwide organization helps customers in nearly 100 countries to optimize their processes. We have 42 major production units (22 in Europe, 10 in Asia, 8 in the US and 2 in Latin America). The company has over 17 000 employees, the majority of whom are located in Sweden, Denmark, India, China, the US and France. Currently Alfa Laval Aalborg is looking for a: Operations Controller Part of an expanding factory in an international setup As Operational Controller at Alfa Laval Aalborg you will be a vital part of managing our growth and be responsible for the controlling of all operations activities at the Aalborg factory. The operations activities are mostly environment friendly products like Ballast Water Treatment and Scrubber solutions, which both are having a significant growth these years due to legislation requirements. You will work closely together with the Factory Manager and report directly to the Finance Manager with a dotted line to the Operations Business Controller for the global product group. Examples of your upcoming tasks: Verify and analyze the monthly results and create awareness and understanding of variances to standard costs and forecasts Report the monthly figures to Group management and Operations Management Drive the quarterly forecast annual costing update processes including aligning across organizations and functions and working in general with standard cost and forecasting Initiate improvement projects related to factory processes and assist as well as advise the Factory Manager Be an active member of the Operations Management Team An important contributor to the continuing development of the factory We seek a colleague who is motivated by challenging the current setup and connect factory processes and flows to system processes. Originally you have read an education at minimum bachelor level within economics or finance. You already have a few years of experience with working with controlling in a factory setup, preferably in an international company. You enjoy analyzing and have gained a general understanding of business and supply chain. You understand that it is necessary to spend time in the factory in order to understand the products, processes and flows. You have great communications skills and include relevant stakeholders in your improvement thoughts and in your decision making. Good communications skills in both speaking and writing English is essential. Part of the future journey of Alfa Laval We offer an exciting career opportunity in a global company with sustainable growth, and a strong focus on designing and delivering energy efficient and environmentally friendly solutions. You will be part of transforming the marine industry for a greener future, and we provide a professional and personal development-oriented culture and focus on creating career opportunities for the future. The position is located in Aalborg. Apply for the job: We will conduct ongoing interviews, so please don t hesitate to submit your CV and application following the link no later than 7th of June 2019 If you need further information you are welcome to contact Bendt Laursen, Finance Manager on phone number 45 28350070

Alfa Laval is today a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation and fluid handling. Our company was founded on a single brilliant invention and innovation remains at the heart of everything we do. The company is known for focusing on innovation and new ways of thinking since its inception. Alfa Laval makes continuous and consistent investments designed to build, strengthen and develop the company’s global market leadership.

Alfa Laval’s worldwide organization helps customers in nearly 100 countries to optimize their processes. We have 42 major production units (22 in Europe, 10 in Asia, 8 in the US and 2 in Latin America). The company has over 17 000 employees, the majority of whom are located in Sweden, Denmark, India, China, the US and France. Currently Alfa Laval Aalborg is looking for a:

Operations Controller

Part of an expanding factory in an international setup 
As Operational Controller at Alfa Laval Aalborg you will be a vital part of managing our growth and be responsible for the controlling of all operations activities at the Aalborg factory.  The operations activities are mostly environment friendly products like Ballast Water Treatment and Scrubber solutions, which both are having a significant growth these years due to legislation requirements. You will work closely together with the Factory Manager and report directly to the Finance Manager with a dotted line to the Operations Business Controller for the global product group.

Examples of your upcoming tasks:

  • Verify and analyze the monthly results and create awareness and understanding of variances to standard costs and forecasts
  • Report the monthly figures to Group management and Operations Management
  • Drive the quarterly forecast & annual costing update processes including aligning across organizations and functions and working in general with standard cost and forecasting
  • Initiate improvement projects related to factory processes and assist as well as advise the Factory Manager
  • Be an active member of the Operations Management Team

 
An important contributor to the continuing development of the factory
We seek a colleague who is motivated by challenging the current setup and connect factory processes and flows to system processes. Originally you have read an education at minimum bachelor level within economics or finance. You already have a few years of experience with working with controlling in a factory setup, preferably in an international company. You enjoy analyzing and have gained a general understanding of business and supply chain. You understand that it is necessary to spend time in the factory in order to understand the products, processes and flows. You have great communications skills and include relevant stakeholders in your improvement thoughts and in your decision making. Good communications skills in both speaking and writing English is essential.

Part of the future journey of Alfa Laval 
We offer an exciting career opportunity in a global company with sustainable growth, and a strong focus on designing and delivering energy efficient and environmentally friendly solutions. You will be part of transforming the marine industry for a greener future, and we provide a professional and personal development-oriented culture and focus on creating career opportunities for the future. The position is located in Aalborg.

Apply for the job: 
We will conduct ongoing interviews, so please don’t hesitate to submit your CV and application following the link no later than 7th of June 2019

If you need further information you are welcome to contact Bendt Laursen, Finance Manager on phone number +45 28350070

ALFA LAVAL AALBORG A/SAalborg2019-05-09T00:00:002019-06-07T00:00:00
330023795Group Supply Chain ControllerRobot Med ref. til COO VIRKSOMHEDEN Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engagerede og dygtige medarbejdere, der forstår vigtigheden af konstant at anvende de nyeste teknologier. PRIM RE OPGAVER Den nye Group Supply Chain Controller bliver ansvarlig for controlling og rapportering i den danske virksomhed, samt rapportering til den udenlandske koncern. Med reference til COO vil du få en række spændende og udviklende controlling og rapporteringsopgaver. Med den vækst og forandring virksomheden er inde i, samt de krav der stilles til en produktions- og projektvirksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styrelse, analyse og rapportering, vil hovedopgaverne være: Validering og opbygningen af Standard Cost grundlag Udarbejde fabriksregnskaber og Standard Cost analyser Produktkalkulationer (for og efterkalkulationer) Produktions- og costcontrolling i samarbejde med økonomiafdelingen. Rentabilitetsanalyser (gennemgang af kunder og produkter) samt driftsøkonomiske analyser (processer og omkostninger). KPI-implementering - og budgetopfølgning. Herudover er du lead i forhold til månedsafslutning, budgetter og forecast Kontrol og forbedret overblik over virksomhedens Transfer Pricing. Ad hoc analyser Sparring for gruppens øvrige selskaber og virksomhedens CEO og COO Optimering af nuværende produktsortiment via profitabilitetsanalyser Konstant opfølgning på langsomt omsættelige varer Opbygning og implementering af Business Intelligence (Targit) til et centralt operativt element i organisationen. FAGLIG PROFIL Der stilles krav til at du har en solid økonomisk baggrund med forståelse for produktionsaktiviteter, hvor du har opnået erfaring med driftsregnskab, forretningsanalyse, og lagerstyring. Der vil blive lagt stor vægt på erfaring med udvikling og effektivisering af Controlling og rapporteringsaktiviteter og proaktivitet. Kvalifikationer: Du har regnskabsmæssig baggrund (HD, HA, Cand. Merc. eller tilsvarende). Du har mindst 5 års erfaring fra lignende stillinger i større produktionsvirksomhed Bredt kendskab til ERP-systemer gerne Aspect4. Du behersker engelsk i skrift og tale. Tysk i skift og tale vil være en fordel, men er ikke et krav. Du har stort kendskab til IT, Business Warehouse løsninger og MS Office pakken som minimum er du en ekspert i Excel. PERSONLIGHED: Resultatorienteret, proaktiv og kvalitetsbevidst. Endvidere er du en passioneret teamplayer, som ikke er bange for selv at tage fat og vise vejen. Nøgleord Du har en taktisk og operationel tilgangsvinkel Du er proaktiv og ansvarsbevidst Du struktureret, vedholdende og systematisk Du har gennemslagskraft i ord og handling samt besidder humoristisk sans Du har stærke samarbejdsevner og trives i en hverdag med mange interessenter Du har stor gennemslagskraft og er analytisk af natur Du er selvkørende og kan arbejde konstruktivt og løsningsorienteret Du er en dygtig afslutter, der tager initiativ og ansvar Du er stærk i ERP-systemer og har gerne kendskab til Aspect4 Du er knivskarp i Excel og Business Warehouse systemer meget gerne Targit. REJSEAKTIVITET Der kan forekomme rejseaktivitet i begrænset omfang max. 10-15 dage årligt mellem virksomhedens lokationer datterselskaber. VIRKSOMHEDEN TILBYDER En travl hverdag med en uformel omgangstone Respekt for engagement, kompetence og vedholdenhed Gode muligheder for faglig og personlig udvikling Et godt arbejdsmiljø Et velfungerende team af motiverede kollegaer Lønpakke der modsvarer stillingens krav Kantine sundhedsordning Godt humør En virksomhed med stort potentiale ANSØGNING For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Headhunter Annette Sofia Skotte på mobil 23986144 eller mail: ask@headhunting.dk. Alle henvendelser behandles med behørig diskretion og fuld fortrolighed. Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre kolonne. Ansøgningsfrist snarest muligt.

Med ref. til COO

VIRKSOMHEDEN
Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engagerede og dygtige medarbejdere, der forstår vigtigheden af konstant at anvende de nyeste teknologier.

PRIMÆRE OPGAVER

Den nye Group Supply Chain Controller bliver ansvarlig for controlling og rapportering i den danske virksomhed, samt rapportering til den udenlandske koncern. Med reference til COO vil du få en række spændende og udviklende controlling og rapporteringsopgaver. Med den vækst og forandring virksomheden er inde i, samt de krav der stilles til en produktions- og projektvirksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styrelse, analyse og rapportering, vil hovedopgaverne være:

  • Validering og opbygningen af Standard Cost grundlag
  • Udarbejde fabriksregnskaber og Standard Cost analyser
  • Produktkalkulationer (for og efterkalkulationer)
  • Produktions- og costcontrolling i samarbejde med økonomiafdelingen.
  • Rentabilitetsanalyser (gennemgang af kunder og produkter) samt driftsøkonomiske analyser (processer og omkostninger).
  • KPI-implementering - og budgetopfølgning.
  • Herudover er du lead i forhold til månedsafslutning, budgetter og forecast
  • Kontrol og forbedret overblik over virksomhedens Transfer Pricing.
  • Ad hoc analyser
  • Sparring for gruppens øvrige selskaber og virksomhedens CEO og COO
  • Optimering af nuværende produktsortiment via profitabilitetsanalyser
  • Konstant opfølgning på langsomt omsættelige varer
  • Opbygning og implementering af Business Intelligence (Targit) til et centralt operativt element i organisationen.

FAGLIG PROFIL

Der stilles krav til at du har en solid økonomisk baggrund med forståelse for produktionsaktiviteter, hvor du har opnået erfaring med driftsregnskab, forretningsanalyse, og lagerstyring. Der vil blive lagt stor vægt på erfaring med udvikling og effektivisering af Controlling og rapporteringsaktiviteter og proaktivitet.

Kvalifikationer:

  • Du har regnskabsmæssig baggrund (HD, HA, Cand. Merc. eller tilsvarende).
  • Du har mindst 5 års erfaring fra lignende stillinger i større produktionsvirksomhed
  • Bredt kendskab til ERP-systemer – gerne Aspect4.
  • Du behersker engelsk i skrift og tale. Tysk i skift og tale vil være en fordel, men er ikke et krav.
  • Du har stort kendskab til IT, Business Warehouse løsninger og MS Office pakken – som minimum er du en ekspert i Excel.

PERSONLIGHED:

Resultatorienteret, proaktiv og kvalitetsbevidst. Endvidere er du en passioneret teamplayer, som ikke er bange for selv at tage fat og vise vejen.

Nøgleord

  • Du har en taktisk og operationel tilgangsvinkel
  • Du er proaktiv og ansvarsbevidst
  • Du struktureret, vedholdende og systematisk
  • Du har gennemslagskraft i ord og handling samt besidder humoristisk sans
  • Du har stærke samarbejdsevner og trives i en hverdag med mange interessenter
  • Du har stor gennemslagskraft og er analytisk af natur
  • Du er selvkørende og kan arbejde konstruktivt og løsningsorienteret
  • Du er en dygtig afslutter, der tager initiativ og ansvar
  • Du er stærk i ERP-systemer og har gerne kendskab til Aspect4
  • Du er knivskarp i Excel og Business Warehouse systemer – meget gerne Targit.

REJSEAKTIVITET

Der kan forekomme rejseaktivitet i begrænset omfang – max. 10-15 dage årligt mellem virksomhedens lokationer/datterselskaber.

VIRKSOMHEDEN TILBYDER

  • En travl hverdag med en uformel omgangstone
  • Respekt for engagement, kompetence og vedholdenhed
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Et velfungerende team af motiverede kollegaer
  • Lønpakke der modsvarer stillingens krav
  • Kantine + sundhedsordning
  • Godt humør
  • En virksomhed med stort potentiale

ANSØGNING

For yderligere informationer om stillingen er du velkommen til at kontakte Headhunter Annette Sofia Skotte på mobil 23986144 eller mail: ask@headhunting.dk. Alle henvendelser behandles med behørig diskretion og fuld fortrolighed.

Fremsend venligst ansøgning og CV via vores online ansøgningsformular i højre kolonne. Ansøgningsfrist snarest muligt.

ASK HeadhuntingRanders C2019-05-14T00:00:002019-05-31T00:00:00
330028543Controller eller bogholder med erfaring fra regnskabs- og budgetområdetRobot Vi søger hurtigst muligt en faglig dygtig økonomicontroller eller dygtig bogholder med meget erfaring fra regnskabs- og budgetområdet. Vi forventer af dig, at:Du er superbruger i Navision og MS Office-pakken.Du er stærk analytisk og har bred økonomisk forståelse.Du er selvstændig og føler et stort ansvar for dit arbejde. Dine arbejdsområder bliver varierede på en spændende arbejdsplads, hvor du tilbydes gode kolleger og en attraktivt lønpakke. Vi afvikler samtaler løbende. Er du interesseret og kan genkende dig selv i dette job, så send din ansøgning til judi@aktivpersonale.dk

Vi søger hurtigst muligt en faglig dygtig økonomicontroller eller dygtig bogholder med meget erfaring fra regnskabs- og budgetområdet.

Vi forventer af dig, at:
Du er superbruger i Navision og MS Office-pakken.
Du er stærk analytisk og har bred økonomisk forståelse.
Du er selvstændig og føler et stort ansvar for dit arbejde.

Dine arbejdsområder bliver varierede på en spændende arbejdsplads, hvor du tilbydes gode kolleger og en attraktivt lønpakke.

Vi afvikler samtaler løbende.

Er du interesseret og kan genkende dig selv i dette job, så send din ansøgning til  judi@aktivpersonale.dk 

 

 

AktivPersonale A/SHerning2019-05-21T00:00:002019-05-30T00:00:00
330029912Økonomi medarbejderBasic Vi søger selvstændig og ansvarsbevidst Økonomi medarbejder På grund af travlhed i økonomiafdelingen søger vi hurtigst muligt en ny kollega til vores team. Vi har brug for en faglig dygtig og engageret økonomimedarbejder med god analytisk sans. Økonomiafdelingen varetager koncernens månedsrapporter, årsrapporter, ledelsesrapportering, salgsrapportering m.v. Herudover deltager økonomiteamet løbende i spændende optimeringsprojekter. Teamet er endvidere involveret i koncernens budgettering og prognosticering. Udover enkelte bogholderi-opgaver skal du medvirke til at sikre høj kvalitet i rettidig rapportering af salgsresultater m.v, herunder i et vist omfang kontrol og afvigelsesforklaringer. Vores nye medarbejder vil samtidig få ansvaret for opdatering og vedligehold af stamdata i forhold til vores prislister i alle selskaber i Moland gruppen. DIT JOB Oprettelse, styring og vedligehold af prislister. Udarbejdelse af statistikker. Lønbogholderi. Alm. bogholderiopgaver (i begrænset omfang). Andre forefaldende opgaver. VI FORVENTER At du er god til IT særligt Excel. At du er fleksibel og har ordenssans. At du kan arbejde selvstændigt og er ansvarsbevidst At du har et godt humør. VI TILBYDER Deltid ca. 30 timer uge. Et job i en virksomhed med højt serviceniveau, hvor der også er højt til loftet og hvor travlhed og godt humør præger hverdagen. En gage, der matcher dine kvalifikationer. Yderligere information om jobbet får du hos: Økonomichef Klaus Pedersen, tlf.: 96145008. Send en kort ansøgning hurtigst muligt, og inden 15. juni 2019 til Klaus Pedersen på mail: kp@moland.dk. Samtaler holdes løbende. Moland, Strandvejen 16 DK-7800 Skive, www.moland.dk T 45 9614 5000 Moland er en professionel og kompetent verden, hvor kunden altid kommer først. Moland Gruppen er blandt Skandinaviens førende leverandører af byggematerialer. Vi sælger byggevarer til et bredt udsnit af de Skandinaviske byggematerialeforhandlere. Hos os er troværdighed, engagement og godt humør en grundsten.

Vi søger selvstændig og ansvarsbevidst

Økonomi medarbejder

På grund af travlhed i økonomiafdelingen søger vi hurtigst muligt en ny kollega til vores team. Vi har brug for en faglig dygtig og engageret økonomimedarbejder med god analytisk sans.

Økonomiafdelingen varetager koncernens månedsrapporter, årsrapporter, ledelsesrapportering, salgsrapportering m.v.

Herudover deltager økonomiteamet løbende i spændende optimeringsprojekter. Teamet er endvidere involveret i koncernens budgettering og prognosticering.

Udover enkelte bogholderi-opgaver skal du medvirke til at sikre høj kvalitet i rettidig rapportering af salgsresultater m.v, herunder i et vist omfang kontrol og afvigelsesforklaringer.

Vores nye medarbejder vil samtidig få ansvaret for opdatering og vedligehold af stamdata i forhold til vores prislister i alle selskaber i Moland gruppen.

DIT JOB

  • Oprettelse, styring og vedligehold af prislister.

  • Udarbejdelse af statistikker.

  • Lønbogholderi.

  • Alm. bogholderiopgaver (i begrænset omfang).

  • Andre forefaldende opgaver.

VI FORVENTER

  • At du er god til IT særligt Excel.

  • At du er fleksibel og har ordenssans.

  • At du kan arbejde selvstændigt og er ansvarsbevidst

  • At du har et godt humør.

VI TILBYDER

  • Deltid ca. 30 timer/uge.

  • Et job i en virksomhed med højt serviceniveau, hvor der også er højt til loftet og hvor travlhed og godt humør præger hverdagen.

  • En gage, der matcher dine kvalifikationer.

Yderligere information om jobbet får du hos: Økonomichef Klaus Pedersen, tlf.: 96145008.

Send en kort ansøgning hurtigst muligt, og inden 15. juni 2019 til Klaus Pedersen på mail: kp@moland.dk. Samtaler holdes løbende.

Moland, Strandvejen 16 / DK-7800 Skive, www.moland.dk / T +45 9614 5000

Moland er en professionel og kompetent verden, hvor kunden altid kommer først. Moland Gruppen er blandt Skandinaviens førende leverandører af byggematerialer. Vi sælger byggevarer til et bredt udsnit af de Skandinaviske byggematerialeforhandlere. Hos os er troværdighed, engagement og godt humør en grundsten.

ORS/Small/fe0abadd_logo.jpegMolandSkive2019-05-23T13:00:57.5132019-06-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Chief Accountant/Bogholder/Controller

Effektiv Rekruttering

Middelfart
For een af vore gode kunder, centralt i Trekantområdet, skal vi finde en dygtig Chief Accountant Controller. Virksomheden er en central del af en særdeles velkonsolideret dansk koncern. Denne del af koncernen er centralt placeret i relation til konc...
Indrykket:15. april 2019
Udløbsdato:3. juni 2019

Operations Controller

ALFA LAVAL AALBORG A/S

Aalborg
Alfa Laval is today a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation and fluid handling. Our company was founded on a single brilliant invention and innovation remains at the heart of everything we do. The company is known...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:7. juni 2019

Group Supply Chain Controller

ASK Headhunting

Randers C
Med ref. til COO VIRKSOMHEDEN Vores kunde er en dansk virksomhed med mange års erfaring i produktion af kundetilpassede produkter i primært stål og træ, fremstillet på egne fabrikker i Europa. Virksomheden er i god og fortsat vækst, skabt af engager...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:31. maj 2019

Controller eller bogholder med erfaring fra regnskabs- og budgetområdet

AktivPersonale A/S

Herning
Vi søger hurtigst muligt en faglig dygtig økonomicontroller eller dygtig bogholder med meget erfaring fra regnskabs- og budgetområdet. Vi forventer af dig, at:Du er superbruger i Navision og MS Office-pakken.Du er stærk analytisk og har bred økonomi...
Indrykket:21. maj 2019
Udløbsdato:30. maj 2019

Økonomi medarbejder

Moland

Skive
Vi søger selvstændig og ansvarsbevidst Økonomi medarbejder På grund af travlhed i økonomiafdelingen søger vi hurtigst muligt en ny kollega til vores team. Vi har brug for en faglig dygtig og engageret økonomimedarbejder med god analytisk sans. Økono...
Indrykket:23. maj 2019
Udløbsdato:14. juni 2019