Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Danske Billund søger for kunde, en teamleder til en fast stilling.

Teamleder med ledelseserfaring og lyst til at gøre en forskel søges - til større logistikvirksomhed i Billund.  

 

Målsætning:

Stillingens formål er at varetage ledelsen af 2 teams, og i samarbejde med teamkoordinator, sikre konstant bedre resultater indenfor sikkerhed, kvalitet, levering og produktivitet/omkostninger.

Ansvarsområde:

  • Daglig ledelse af medarbejdere i de to teams
  • Arbejdet skal tage hensyn til den samlede værdikæde for virksomheden
  • Sikre at kundens- og teamets standarder bliver efterlevet
  • Planlægning og eksekvering af teamets arbejde
  • Sikre at alle teamets mål overholdes

 

Opgaver:

  • Ledelse
  • Sikre standarder efterleves ved synlig ledelse
  • Sikre standarder forbedres via løbende forbedringer (SuperS)
  • Fremme TEK ved individuelle og teammæssige TEK samtaler
  • Træning af medarbejdere via mentorordning
  • Diverse ledelsesmæssige opgaver i form af MUS mv.
  • Planlægning og målstyring
  • Planlægning af bemanding på ugentlig- og dagligt basis
  • Etablering og drift af synlig planlægning (pull), eksekvering af teamets arbejde samt løbende KPI målinger
  • Sikre daglige og ugentlige rapporteringer af sikkerhed, kvalitet, leveringsservice og produktivitet/omkostninger
  • Fremme det gode arbejdsmiljø
  • Nedlukning for dagen af varemodtagelsen

Kvalifikationer:

  • Erfaring med ledelse
  • Gode kommunikationsevner i skrift og tale
  • IT- eller systemkendskab
  • Gode samarbejdsevne og teamplayer

Holdning og adfærd:

  • Være ”mere end du tror” overfor familie, kunder og kollegaer
  • Kende til- og være bevidst om virksomhedens mission og vision
  • Udvise ”TEK” i hverdagen og gå forrest på den grønne bane
  • Forvente og efterspørge ”what, why and how” af din leder og dine kollegaer – og hjælpe dig selv og andre med at huske 2-minutters reglen

 Arbejdstid: Mandag til torsdag 8.30-16.30 fredag 8.00-15.30

Info:

Spørgsmål om ansøgningen bedes sendt pr. mail. job@danske.as eller ved telefonisk henvendelse på 76 500 900. 

 

 

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330041241Phoenix-42d2fb9c12019-06-11T00:00:00Danske Billund søger for kunde, en teamleder til en fast stilling.

Teamleder med ledelseserfaring og lyst til at gøre en forskel søges - til større logistikvirksomhed i Billund.  

 

Målsætning:

Stillingens formål er at varetage ledelsen af 2 teams, og i samarbejde med teamkoordinator, sikre konstant bedre resultater indenfor sikkerhed, kvalitet, levering og produktivitet/omkostninger.

Ansvarsområde:

  • Daglig ledelse af medarbejdere i de to teams
  • Arbejdet skal tage hensyn til den samlede værdikæde for virksomheden
  • Sikre at kundens- og teamets standarder bliver efterlevet
  • Planlægning og eksekvering af teamets arbejde
  • Sikre at alle teamets mål overholdes

 

Opgaver:

  • Ledelse
  • Sikre standarder efterleves ved synlig ledelse
  • Sikre standarder forbedres via løbende forbedringer (SuperS)
  • Fremme TEK ved individuelle og teammæssige TEK samtaler
  • Træning af medarbejdere via mentorordning
  • Diverse ledelsesmæssige opgaver i form af MUS mv.
  • Planlægning og målstyring
  • Planlægning af bemanding på ugentlig- og dagligt basis
  • Etablering og drift af synlig planlægning (pull), eksekvering af teamets arbejde samt løbende KPI målinger
  • Sikre daglige og ugentlige rapporteringer af sikkerhed, kvalitet, leveringsservice og produktivitet/omkostninger
  • Fremme det gode arbejdsmiljø
  • Nedlukning for dagen af varemodtagelsen

Kvalifikationer:

  • Erfaring med ledelse
  • Gode kommunikationsevner i skrift og tale
  • IT- eller systemkendskab
  • Gode samarbejdsevne og teamplayer

Holdning og adfærd:

  • Være ”mere end du tror” overfor familie, kunder og kollegaer
  • Kende til- og være bevidst om virksomhedens mission og vision
  • Udvise ”TEK” i hverdagen og gå forrest på den grønne bane
  • Forvente og efterspørge ”what, why and how” af din leder og dine kollegaer – og hjælpe dig selv og andre med at huske 2-minutters reglen

 Arbejdstid: Mandag til torsdag 8.30-16.30 fredag 8.00-15.30

Info:

Spørgsmål om ansøgningen bedes sendt pr. mail. job@danske.as eller ved telefonisk henvendelse på 76 500 900. 

 

 

 

2019-08-07T00:51:38.357 Teamleder med ledelseserfaring og lyst til at gøre en forskel søges - til større logistikvirksomhed i Billund. Målsætning: Stillingens formål er at varetage ledelsen af 2 teams, og i samarbejde med teamkoordinator, sikre konstant bedre resultater indenfor sikkerhed, kvalitet, levering og produktivitet omkostninger. Ansvarsområde: Daglig ledelse af medarbejdere i de to teams Arbejdet skal tage hensyn til den samlede værdikæde for virksomheden Sikre at kundens- og teamets standarder bliver efterlevet Planlægning og eksekvering af teamets arbejde Sikre at alle teamets mål overholdes Opgaver: Ledelse Sikre standarder efterleves ved synlig ledelse Sikre standarder forbedres via løbende forbedringer (SuperS) Fremme TEK ved individuelle og teammæssige TEK samtaler Træning af medarbejdere via mentorordning Diverse ledelsesmæssige opgaver i form af MUS mv. Planlægning og målstyring Planlægning af bemanding på ugentlig- og dagligt basis Etablering og drift af synlig planlægning (pull), eksekvering af teamets arbejde samt løbende KPI målinger Sikre daglige og ugentlige rapporteringer af sikkerhed, kvalitet, leveringsservice og produktivitet omkostninger Fremme det gode arbejdsmiljø Nedlukning for dagen af varemodtagelsen Kvalifikationer: Erfaring med ledelse Gode kommunikationsevner i skrift og tale IT- eller systemkendskab Gode samarbejdsevne og teamplayer Holdning og adfærd: Være mere end du tror overfor familie, kunder og kollegaer Kende til- og være bevidst om virksomhedens mission og vision Udvise TEK i hverdagen og gå forrest på den grønne bane Forvente og efterspørge what, why and how af din leder og dine kollegaer og hjælpe dig selv og andre med at huske 2-minutters reglen Arbejdstid: Mandag til torsdag 8.30-16.30 fredag 8.00-15.30 Info: Spørgsmål om ansøgningen bedes sendt pr. mail. job@danske.as eller ved telefonisk henvendelse på 76 500 900.11jobnet42d2fb9c100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-06T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandBillund3545296DANSKE BILLUND ApS11xxx 17190BillundDKDanmark0job@danske.asDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent776504JobNet5003165500316510011-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=42d2fb9chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=42d2fb9chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=42d2fb9c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=42d2fb9c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonDanske Billund søger for kunde, en teamleder til en fast stilling.1Dansk3Læse/ tale341204Teamleder6Ledelse362071000job@danske.asjob@danske.asDKDanmarkDKDanmark330122807Teamleder til Familie- og UngekontaktenBasic Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest. Familie og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år.Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning. Vores vigtigste opgave er at støtte en forandring og udvikling i familier, med henblik på at fremme trivsel og udvikling hos børn. Vi har den holdning, at familierne er eksperter i deres eget liv, og vores opgave i Familie og Ungekontakten er at yde hjælp til selvhjælp, så vi sikrer, at familien selv kan tage vare på en positiv udvikling.Vi er en ambulant udførerenhed, som løser opgaver for Familierådgivningen (myndighed). Når vi er i kontakt med en familie, er det vores mål at inddrage og aktivere de ressourcer, der er i barnets den unges og familiens netværk. Vi vægter samarbejdet med det professionelle netværk højt og har øje for at inddrage ressourcer blandt frivillige organisationer.Som teamleder, bliver du en del af et ledelsesteam med to teamlederkolleger ud over dig og leder for Familie og Ungekontakten. Du skal varetage teamlederopgaver for medarbejdere i to team, bestående af familie og ungekonsulenter. Familie- og Ungekontakten omfatter 67 dygtige, engagerede og erfarne medarbejdere, der vægter faglighed og kvalitet i arbejdet højt. Medarbejderne er selvtilrettelæggende i deres opgaver. Du vil få en udfordrende hverdag med meget forskellige opgaver. Stillingen er på 37 timer ugentligt. Som teamleder, indgår du i en del mødevirksomhed. Der er mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid i et vist omfang men en stor del af opgaven omhandler faglig sparring med medarbejderne, hvorfor tilgængelighed er vigtig. Dine arbejdsopgaver består bl.a. af: faglig sparring med medarbejderne omkring igangværende opgaver, af ofte kompleks karakter. daglig drift og fordeling af nye opgaver. administrativ ledelse, herunder MUS-samtaler. indgå i ledelsesteam, hvor vi afstemmer indsatsen, med fælles kurs for øje. være bindeled til Familierådgivningen på teamlederniveau. medvirke til udvikling af familie og ungeindsatserne. Indsatsen planlægges og styres via handleplaner, der beskriver mål for indsatsen. Vi udvikler hele tiden vores tilbud, så de passer til familiernes behov og de indsatser Familierådgivningen bestiller hos os. Det kræver derfor tæt opfølgning og dialog med medarbejderne om varetagelsen og ressourceforbruget i opgaverne.Vi prioriterer ansøgere der: har en relevant grunduddannelse indenfor det sociale pædagogiske psykologiske felt fx socialpædagog, socialrådgiver eller anden socialfaglig grunduddannelse samt gerne en terapeutisk efteruddannelse er faglig stærk gerne med erfaring på spædbarnsområdet gerne med ledelseserfaring har et mindset, som understøtter Familie og Ungekontaktens tilgang i arbejdet Fokus på systemisk, relationel tilgang i familien jævnfør indledningen i stillingsopslaget har erfaring fra egen praksis med behandlingsopgaver og samarbejde med myndighedsområdet. understøtter medarbejderudvikling og trivsel vi har behov for en bred og alsidig medarbejdergruppe, med forskellige kompetencer og tilgange og en teamledelse, der sikrer fælles kurs. har blik for medansvar for hele medarbejdergruppen og udvikling af vores enhed. kan træffe beslutninger i processer også med modsatrettede interesser har viden eller erfaring ift. arbejdet med socialt udsatte og fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. kan arbejde selvstændigt og bidrage positivt til et teamsamarbejde herunder yde og modtage kollegial sparring supervision har gode skriftlige færdigheder. har erfaring med at arbejde tværfagligt. Vi tilbyder: Vores kommende kollega indgår i et lederteam med gode muligheder for indflydelse og stort råderum. Mulighed for tæt dialog og sparring med teamlederkolleger og leder. Flexible arbejdstider. Engagerede, flexible, dygtige medarbejdere. Når du er startet, opstartes et lederteam udviklingsforløb. Godt samarbejde med Familierådgiverne. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Tiltrædelse 1. marts 2020 gerne før. Om osFamilie- og Ungekontakten blev etableret i 2017, i forbindelse med en fusion mellem et ungecenter, et familiecenter samt et råd- og vejledningstilbud ift. børn og unge med funktionsnedsættelser.Vi er 67 medarbejdere, overvejende med pædagogisk baggrund. Langt de fleste medarbejdere har terapeutiske efteruddannelser og det faglige niveau er højt. Medarbejderne er inddelt i 6 teams. Vi vægter tværgående dialog, samarbejde, sparring teamledere og medarbejdere imellem. Dette betyder, at alle teamledere kan have et samarbejde med medarbejdere i andre teams omkring en opgave. Vi har til huse på Aldersrovej 1-3. Læs mere om os på fuk.silkeborgkommune.dk På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: Bliv leder hos os .Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte kontakte leder af Familie og Ungekontakten Dorthe Mønsted på tlf. 30 31 61 41 eller teamleder Gitte S. Knudsen påtlf. 51 72 30 07. Ansøgningsfrist fredag 13. december 2019.Første samtale afholdes mandag 6. januar og anden samtale tirsdag 14. januar.Ved første samtale vil ansøgerne blive præsenteret for en case.Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda Kompetenceprofil. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest.
 
Familie – og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år.
Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning.
 
Vores vigtigste opgave er at støtte en forandring og udvikling i familier, med henblik på at fremme trivsel og udvikling hos børn. Vi har den holdning, at familierne er eksperter i deres eget liv, og vores opgave i Familie – og Ungekontakten er at yde hjælp til selvhjælp, så vi sikrer, at familien selv kan tage vare på en positiv udvikling.
Vi er en ambulant udførerenhed, som løser opgaver for Familierådgivningen (myndighed).
 
Når vi er i kontakt med en familie, er det vores mål at inddrage og aktivere de ressourcer, der er i barnets/den unges og familiens netværk. Vi vægter samarbejdet med det professionelle netværk højt og har øje for at inddrage ressourcer blandt frivillige organisationer.

Som teamleder, bliver du en del af et ledelsesteam med to teamlederkolleger ud over dig og leder for Familie – og Ungekontakten. Du skal varetage teamlederopgaver for medarbejdere i to team, bestående af familie – og ungekonsulenter.
 
Familie- og Ungekontakten omfatter 67 dygtige, engagerede og erfarne medarbejdere, der vægter faglighed og kvalitet i arbejdet højt. Medarbejderne er selvtilrettelæggende i deres opgaver. Du vil få en udfordrende hverdag med meget forskellige opgaver.
 
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Som teamleder, indgår du i en del mødevirksomhed. Der er mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid i et vist omfang – men en stor del af opgaven omhandler faglig sparring med medarbejderne, hvorfor tilgængelighed er vigtig.
 
Dine arbejdsopgaver består bl.a. af:
  • faglig sparring med medarbejderne omkring igangværende opgaver, af ofte kompleks karakter.
  • daglig drift og fordeling af nye opgaver.
  • administrativ ledelse, herunder MUS-samtaler.
  • indgå i ledelsesteam, hvor vi afstemmer indsatsen, med fælles kurs for øje.
  • være bindeled til Familierådgivningen på teamlederniveau.
  • medvirke til udvikling af familie – og ungeindsatserne.
Indsatsen planlægges og styres via handleplaner, der beskriver mål for indsatsen.
 
Vi udvikler hele tiden vores tilbud, så de passer til familiernes behov og de indsatser Familierådgivningen bestiller hos os. Det kræver derfor tæt opfølgning og dialog med medarbejderne om varetagelsen og ressourceforbruget i opgaverne.

Vi prioriterer ansøgere der:
  • har en relevant grunduddannelse indenfor det sociale/pædagogiske/psykologiske felt fx socialpædagog, socialrådgiver eller anden socialfaglig grunduddannelse samt gerne en terapeutisk efteruddannelse
  • er faglig stærk – gerne med erfaring på spædbarnsområdet
  • gerne med ledelseserfaring
  • har et mindset, som understøtter Familie – og Ungekontaktens tilgang i arbejdet; Fokus på systemisk, relationel tilgang i familien – jævnfør indledningen i stillingsopslaget
  • har erfaring fra egen praksis med behandlingsopgaver og samarbejde med myndighedsområdet.
  • understøtter medarbejderudvikling og trivsel – vi har behov for en bred og alsidig medarbejdergruppe, med forskellige kompetencer og tilgange – og en teamledelse, der sikrer fælles kurs.
  • har blik for medansvar for hele medarbejdergruppen – og udvikling af vores enhed.
  • kan træffe beslutninger i processer også med modsatrettede interesser
  • har viden eller erfaring ift. arbejdet med socialt udsatte og fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.
  • kan arbejde selvstændigt og bidrage positivt til et teamsamarbejde herunder yde og modtage kollegial sparring/supervision
  • har gode skriftlige færdigheder.
  • har erfaring med at arbejde tværfagligt.
Vi tilbyder:
  • Vores kommende kollega indgår i et lederteam med gode muligheder for indflydelse og stort råderum. Mulighed for tæt dialog og sparring med teamlederkolleger og leder. Flexible arbejdstider. Engagerede, flexible, dygtige medarbejdere.
  • Når du er startet, opstartes et lederteam – udviklingsforløb.
  • Godt samarbejde med Familierådgiverne.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Tiltrædelse 1. marts 2020 – gerne før.
 
Om os
Familie- og Ungekontakten blev etableret i 2017, i forbindelse med en fusion mellem et ungecenter, et familiecenter samt et råd- og vejledningstilbud ift. børn og unge med funktionsnedsættelser.
Vi er 67 medarbejdere, overvejende med pædagogisk baggrund. Langt de fleste medarbejdere har terapeutiske efteruddannelser og det faglige niveau er højt. Medarbejderne er inddelt i 6 teams. Vi vægter tværgående dialog, samarbejde, sparring teamledere og medarbejdere imellem. Dette betyder, at alle teamledere kan have et samarbejde med medarbejdere i andre teams omkring en opgave.
 
Vi har til huse på Aldersrovej 1-3.
 
Læs mere om os på fuk.silkeborgkommune.dk
 
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte kontakte leder af Familie– og Ungekontakten Dorthe Mønsted på tlf. 30 31 61 41 eller teamleder Gitte S. Knudsen på
tlf. 51 72 30 07.
 
Ansøgningsfrist fredag 13. december 2019.
Første samtale afholdes mandag 6. januar og anden samtale tirsdag 14. januar.
Ved første samtale vil ansøgerne blive præsenteret for en case.
Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda Kompetenceprofil.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

ORS/Small/edbe5997_logo.jpegFamilie- og UngekontaktenSilkeborg2019-11-12T09:00:09.7372019-12-13T00:00:00
330110912Advanced Lean Training uddannelsesstilling i Kvalitets- og forbedringsafdelingenBasic Vil du være med til at forbedre patientbehandlingen, patientforløbene og de ansattes arbejdsgange, så er Den Syddanske Forbedringsmodel måske noget for dig at arbejde med? Vi søger 2-3 kollegaer i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen til 50 Uddannelsesstillinger i Advanced Lean Training på Sydvestjysk Sygehus. I Region Syddanmark arbejder vi strategisk med Den Syddanske Forbedringsmodel (DSFM). DSFM er udviklet som en visionær metode til at implementere robuste forbedringer i det daglige arbejde i den sekundære sundhedssektor. Arbejdet har pågået i ca. 5 år og ses under fortsat udvikling i Regionen og på de enkelte sygehusenheder som et godt og virkelighedsnært redskab til at understøtte arbejdet med de udfordringer, sundhedsvæsenet møder nu og forventer at møde fremover. DSFM tilsigter, at skabe forbedringer for patienterne og udbredes på alle regionens enheder. Man ønsker at udvikle en forbedringskultur på alle sygehus-enheder ved hjælp af frontpersonalets viden om, og engagement i det daglige arbejde. Modellen er inspireret af og udviklet i samarbejde med det amerikanske hospital, Virginia Mason, der har gennemgået en transformation ved hjælp af LEAN-værktøjer i en sundhedsvæsens-kontekst. På Sydvestjysk Sygehus anvender vi DSFM på flere niveauer. Vi inddrager altid patienterne og frontpersonalet i arbejdet med forbedringer. Vi uddanner ledere, mellemledere, specialeansvarlige og kvalitetsnøglepersoner i Forbedringsledelse, introducerer alle medarbejdere til DSFM, samt afholder Forbedringsworkshops og faciliterer andre forbedringstiltag. Som led i implementeringen af Den Syddanske Forbedringsmodel på Sydvestjysk Sygehus uddannes der medarbejdere i Advanced Lean Training (ALT). Vi søger derfor profiler, der gerne har indgående kendskab til kulturen og det daglige arbejde på Sydvestjysk Sygehus samt besidder analytiske evner, til en uddannelsesstilling i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen. ALT uddannelsen giver mulighed for at udvikle kompetencer indenfor kvalitetsarbejde, patientsikkerhed, samarbejde og ledelse af kvalitetsudvikling. Alt sammen stærke kompetencer som du kan tage med videre i din karriereudvikling. Før uddannelsen har du En interesse i at sætte patienten først. En interesse for kvalitets- og forbedringsarbejde og du kan se muligheder i at arbejde med forbedringer. Gode kommunikative evner både på skrift og i tale på dansk og kan læse litteratur på engelsk. Erfaring med undervisning. En høj personlig integritet. Analytisk tilgang til forbedringer og interesse i at arbejde databaseret. Erfaring med at trives i funktioner med til tider er relativt store udsving i opgavemængden. God evne til at håndtere ikke planlagte situationer og modstand i forhold til opgaveløsningen. En forhåndsgodkendelse fra din ledelse om at kunne arbejde 50 i egen afdeling og 50 på ALT uddannelsen i det år, hvor uddannelsen pågår. Under uddannelsen Introduceres du til Forbedringsteamet og dets funktioner. Ansættes du i Forbedringsteamet i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen på 50 i 1 år eller efter nærmere aftale. Sker en omfattende oplæring gennem et konkret uddannelsesforløb i Den Syddanske Forbedringsmodel, hvor du begynder på Advanced Lean Training kursus med efterfølgende teoretisk certificering og afsluttes med en certificeringsproces i funktionerne Teamleder og Workshopleder i 2 Forbedringsworkshops. Får du muligheden for at opnå kompetencer indenfor kommunikation, tværprofessionelt samarbejde bredt på sygehuset med indblik i forskellige patientforløb samt leder af forbedringstiltag alt med formålet om at kunne skabe optimale og sikre patientforløb. Får du erfaring med at arbejde med kliniknære forbedringer. Sættes 50 af din arbejdstid af til ALT uddannelsen, som også vil involvere udvikling og forbedringer i din stamafdeling, hvor du stadig har tilknytning og dit faglige virke. Arbejder du tæt sammen med kolleger i Team Forbedring, hvor faglig sparring og et godt arbejdsmiljø vægtes højt. Arbejder du tæt sammen med resten af Kvalitets- og Forbedringsafdelingen og må forvente at skulle arbejde med enkelte opgaver på tværs af teamet i tillæg til ALT uddannelsen. Læres du op, så du kan indgå i Team Forbedring med de øvrige forbedringskonsulenter, hvor vi bistår med at drive og koordinere Sydvestjysk Sygehus arbejde med Den Syddanske Forbedringsmodel. Det sker i tæt samspil med patienterne, medarbejdere i huset, afdelingsledere og Direktionen. Efter uddannelsen Kommer du tilbage i din stamafdeling. Kan du metoderne i Den Syddanske Forbedringsmode til fingerspidserne og kan derfor proces- og ressourceoptimere til gavn for patientens forløb og dine kolleger. Kan du administrere og lede en forbedring i sundhedsvæsenet til gavn for patienter og medarbejdere med passende gennemslagskraft og handlingsorientering. Optræder du som rollemodel for Den Syddanske Forbedringsmodel, hvor patienten sættes først. Understøtter du forbedringsledelsen i den kulturelle forandringsproces. Kan du udføre observationer og interviews med patienter og evt. pårørende. Leder udviklingsopgaver med passende gennemslagskraft og handlingsorientering. Vi forestiller os at du har et tæt samarbejde med din afdelingsledelse, hvor du er med til at sikre fremdrift og resultater i forbedringstiltag. Vil få mulighed for at opretholde din opnåede certificering ved at facilitere 1-2 Forbedringsworkshops pr. år. Om uddannelsesstillingen Uddannelsesstillingen er en 50 -stilling og ønskes besat med tiltrædelse den 01. januar 2020. Du har en godkendelse fra din ledelse i forhold til at være frikøbt 50 i det år hvor uddannelsen pågår. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist er 15. november 2019. Samtaler afholdes ultimo november 2019. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte: Programchef, Lars Henriksen på tlf.: 24 76 30 53 eller e-mail lars.henriksen@rsyd.dk eller Sygeplejefaglig Direktør, Susanne Lauth på susanne.lauth@rsyd.dk

Vil du være med til at forbedre patientbehandlingen, patientforløbene og de ansattes arbejdsgange, så er Den Syddanske Forbedringsmodel måske noget for dig at arbejde med?

Vi søger 2-3 kollegaer i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen til 50 % Uddannelsesstillinger i Advanced Lean Training på Sydvestjysk Sygehus.

I Region Syddanmark arbejder vi strategisk med Den Syddanske Forbedringsmodel (DSFM). DSFM er udviklet som en visionær metode til at implementere robuste forbedringer i det daglige arbejde i den sekundære sundhedssektor. Arbejdet har pågået i ca. 5 år og ses under fortsat udvikling i Regionen og på de enkelte sygehusenheder som et godt og virkelighedsnært redskab til at understøtte arbejdet med de udfordringer, sundhedsvæsenet møder nu og forventer at møde fremover.

DSFM tilsigter, at skabe forbedringer for patienterne og udbredes på alle regionens enheder.  Man ønsker at udvikle en forbedringskultur på alle sygehus-enheder ved hjælp af frontpersonalets viden om, og engagement i det daglige arbejde. Modellen er inspireret af og udviklet i samarbejde med det amerikanske hospital, Virginia Mason, der har gennemgået en transformation ved hjælp af LEAN-værktøjer i en sundhedsvæsens-kontekst.

På Sydvestjysk Sygehus anvender vi DSFM på flere niveauer. Vi inddrager altid patienterne og frontpersonalet i arbejdet med forbedringer. Vi uddanner ledere, mellemledere, specialeansvarlige og kvalitetsnøglepersoner i Forbedringsledelse, introducerer alle medarbejdere til DSFM, samt afholder Forbedringsworkshops og faciliterer andre forbedringstiltag.

Som led i implementeringen af Den Syddanske Forbedringsmodel på Sydvestjysk Sygehus uddannes der medarbejdere i Advanced Lean Training (ALT). Vi søger derfor profiler, der gerne har indgående kendskab til kulturen og det daglige arbejde på Sydvestjysk Sygehus samt besidder analytiske evner, til en uddannelsesstilling i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen.

ALT uddannelsen giver mulighed for at udvikle kompetencer indenfor kvalitetsarbejde, patientsikkerhed, samarbejde og ledelse af kvalitetsudvikling. Alt sammen stærke kompetencer som du kan tage med videre i din karriereudvikling.

Før uddannelsen har du

  • En interesse i at sætte patienten først.
  • En interesse for kvalitets- og forbedringsarbejde og du kan se muligheder i at arbejde med forbedringer.
  • Gode kommunikative evner både på skrift og i tale på dansk og kan læse litteratur på engelsk.
  • Erfaring med undervisning.
  • En høj personlig integritet.
  • Analytisk tilgang til forbedringer og interesse i at arbejde databaseret.
  • Erfaring med at trives i funktioner med til tider er relativt store udsving i opgavemængden.
  • God evne til at håndtere ikke planlagte situationer og modstand i forhold til opgaveløsningen.
  • En forhåndsgodkendelse fra din ledelse om at kunne arbejde 50 % i egen afdeling og 50 % på ALT uddannelsen i det år, hvor uddannelsen pågår.

Under uddannelsen 

  • Introduceres du til Forbedringsteamet og dets funktioner.
  • Ansættes du i Forbedringsteamet i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen på 50 % i 1 år eller efter nærmere aftale.
  • Sker en omfattende oplæring gennem et konkret uddannelsesforløb i Den Syddanske Forbedringsmodel, hvor du begynder på Advanced Lean Training kursus med efterfølgende teoretisk certificering og afsluttes med en certificeringsproces i funktionerne ”Teamleder” og ”Workshopleder” i 2 Forbedringsworkshops.
  • Får du muligheden for at opnå kompetencer indenfor kommunikation, tværprofessionelt samarbejde bredt på sygehuset med indblik i forskellige patientforløb samt leder af forbedringstiltag – alt med formålet om at kunne skabe optimale og sikre patientforløb.
  • Får du erfaring med at arbejde med kliniknære forbedringer.
  • Sættes 50 % af din arbejdstid af til ALT uddannelsen, som også vil involvere udvikling og forbedringer i din stamafdeling, hvor du stadig har tilknytning og dit faglige virke.
  • Arbejder du tæt sammen med kolleger i Team Forbedring, hvor faglig sparring og et godt arbejdsmiljø vægtes højt.
  • Arbejder du tæt sammen med resten af Kvalitets- og Forbedringsafdelingen og må forvente at skulle arbejde med enkelte opgaver på tværs af teamet i tillæg til ALT uddannelsen.
  • Læres du op, så du kan indgå i Team Forbedring med de øvrige forbedringskonsulenter, hvor vi bistår med at drive og koordinere Sydvestjysk Sygehus’ arbejde med Den Syddanske Forbedringsmodel. Det sker i tæt samspil med patienterne, medarbejdere i huset, afdelingsledere og Direktionen.

Efter uddannelsen

  • Kommer du tilbage i din stamafdeling.
  • Kan du metoderne i Den Syddanske Forbedringsmode til fingerspidserne og kan derfor proces- og ressourceoptimere til gavn for patientens forløb og dine kolleger.
  • Kan du administrere og lede en forbedring i sundhedsvæsenet til gavn for patienter og medarbejdere med passende gennemslagskraft og handlingsorientering.
  • Optræder du som rollemodel for Den Syddanske Forbedringsmodel, hvor patienten sættes først.
  • Understøtter du forbedringsledelsen i den kulturelle forandringsproces.
  • Kan du udføre observationer og interviews med patienter og evt. pårørende.
  • Leder udviklingsopgaver med passende gennemslagskraft og handlingsorientering.
  • Vi forestiller os at du har et tæt samarbejde med din afdelingsledelse, hvor du er med til at sikre fremdrift og resultater i forbedringstiltag.
  • Vil få mulighed for at opretholde din opnåede certificering ved at facilitere 1-2 Forbedringsworkshops pr. år.

Om uddannelsesstillingen

Uddannelsesstillingen er en 50 %-stilling og ønskes besat med tiltrædelse den 01. januar 2020. Du har en godkendelse fra din ledelse i forhold til at være frikøbt 50 % i det år hvor uddannelsen pågår. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter gældende overenskomst. 

Ansøgningsfrist er 15. november 2019. Samtaler afholdes ultimo november 2019. 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Programchef, Lars Henriksen på tlf.: 24 76 30 53 eller e-mail lars.henriksen@rsyd.dk eller

Sygeplejefaglig Direktør, Susanne Lauth på susanne.lauth@rsyd.dk

ORS/Small/b9797923_logo.pngKvalitetsafdelingenEsbjerg2019-10-23T12:02:16.1302019-11-15T00:00:00
330110092Teamleder til Haderslev Biblioteker og Kulturhuset BispenBasic Brænder du for kultur, udvikling og biblioteker? Og har du lyst til at være med til at udvikle et spændende kulturhus med nye aktiviteter? så læs mere her.Du er en visionær, dynamisk og motiverende teamleder med pondus, som har lyst til at være med til at udvikle et spændende kulturhus med bibliotek, kreative værksteder, spillested, caf , mødelokaler og to filialer med borgerservice. Huset lægger også lokaler til både Historisk Arkiv og Visit Haderslev. Vi forventer, at du er stærk inden for strategi, visioner og ledelse, og har lyst til at indgå i strategiske drøftelser om retning og udvikling. Sammen med de øvrige teamkoordinatorer og ledelsen, er du med til at udvikle og styrke huset i en tværorganisatorisk kontekst. Du får en gruppe engagerede medarbejdere på tværs af huset at arbejde sammen med.Du har en relevant faglig baggrund og viden om biblioteksområdets strategiske og faglige udfordringer. Du har en solid lederuddannelse og erfaring og din tilgang som leder er anerkendende og empatisk og du vander marken så projekter kan vokse og udvikle sig.Du er en dygtig kommunikator, en synlig ambassadør og du kan skabe stærke netværk med samarbejdspartnere og i lokalsamfundet. Vi forventer, at du: Kan være en nærværende leder for en personalegruppe, der er spredt i et stort hus og på flere adresser Kan sikre og udvikle den høje faglighed i en gruppe medarbejdere med mange forskellige baggrunde Er med til at bringe Kulturhuset Bispens samlede potentiale i spil på nye måder i en tværorganisatorisk kontekst med et godt øje for at mikse komplementære kompetencer Er med til at styrke et digitalt mindset i formidlingen af Bispen som kultur- og vidensinstitution Har stærke holdninger til fremtidens bibliotek og øvrige kulturtilbud og vil være med til at skabe en stærk identitet i lokalsamfundet Formår både drift og udvikling Har gode samarbejdsevner og indstillet på at tage udlånsvagter på bibliotekerne. Dine ansvarsområder Biblioteksfagligt indhold og udvikling Personaleledelse: trivsel, fysisk og psykisk arbejdsmiljø, udvikling og uddannelse Kontakt til landsdækkende biblioteksnetværk Økonomi og budget for bibliotekerne Ansvar for husets events, budget, partnerskaber, projekter og services - i samarbejde med koordinatorerne Ansvar for kommunikationsplanlægning inkl. sociale medier og digitale platforme i samarbejde med koordinatorerne Projektleder for Trekantområdets Festuge 2020 Være en del af ledergruppen og optræde som stedfortræder ved leders fravær Du refererer til lederen for Kulturhuset Bispen.Du har en relevant længerevarende uddannelse f.eks. som Cand. Scient. Bibl., Cand. Mag i kulturformidling eller litteraturvidenskab, eller inden for bibliotekskundskab, bibliotekar DB, eller lignende.Stillingen er på 37 timer pr. uge, med ansættelse hurtigst muligt.Få flere oplysninger hos leder af Kulturhuset Bispen, Lotte Leth-Sørensen på telefon 20 29 01 14.Send din ansøgning, CV og bilag, senest fredag den 15. november 2019 kl. 12.Samtaler forventes afholdt i uge 48.Kulturhuset Bispen er et levende hus med ca. 1000 gæster om dagen filialerne. Vi sætter god service og vejledning højt. Vi er midt i en forandringsproces og har sat en visions- og strategiproces i gang, der involverer brugerinddragelse. Målet er formulering af en implementerbar og samskabende strategi udviklingsplan for de kommende tre år for et fælles og sammenhængende Bispen som en førende viden- og kulturinstitution i Haderslev Kommune.Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation. Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.Brænder du for kultur, udvikling og biblioteker?  Og har du lyst til at være med til at udvikle et spændende kulturhus med nye aktiviteter? – så læs mere her.

Du er en visionær, dynamisk og motiverende teamleder med pondus, som har lyst til at være med til at udvikle et spændende kulturhus med bibliotek, kreative værksteder, spillested, café, mødelokaler og to filialer med borgerservice. Huset lægger også lokaler til både Historisk Arkiv og Visit Haderslev. 

Vi forventer, at du er stærk inden for strategi, visioner og ledelse, og har lyst til at indgå i strategiske drøftelser om retning og udvikling. Sammen med de øvrige teamkoordinatorer og ledelsen, er du med til at udvikle og styrke huset i en tværorganisatorisk kontekst.  Du får en gruppe engagerede medarbejdere på tværs af huset at arbejde sammen med.

Du har en relevant faglig baggrund og viden om biblioteksområdets strategiske og faglige udfordringer. Du har en solid lederuddannelse og erfaring og din tilgang som leder er anerkendende og empatisk og du ’vander marken’ så projekter kan vokse og udvikle sig.

Du er en dygtig kommunikator, en synlig ambassadør og du kan skabe stærke netværk med samarbejdspartnere og i lokalsamfundet. 

Vi forventer, at du:
  • Kan være en nærværende leder for en personalegruppe, der er spredt i et stort hus og på flere adresser
  • Kan sikre og udvikle den høje faglighed i en gruppe medarbejdere med mange forskellige baggrunde
  • Er med til at bringe Kulturhuset Bispens samlede potentiale i spil på nye måder i en tværorganisatorisk kontekst med et godt øje for at mikse komplementære kompetencer
  • Er med til at styrke et digitalt mindset i formidlingen af Bispen som kultur- og vidensinstitution
  • Har stærke holdninger til fremtidens bibliotek og øvrige kulturtilbud og vil være med til at skabe en stærk identitet i lokalsamfundet
  • Formår både drift og udvikling
  • Har gode samarbejdsevner og indstillet på at tage udlånsvagter på bibliotekerne.
Dine ansvarsområder
  • Biblioteksfagligt indhold og udvikling
  • Personaleledelse: trivsel, fysisk og psykisk arbejdsmiljø, udvikling og uddannelse
  • Kontakt til landsdækkende biblioteksnetværk
  • Økonomi og budget for bibliotekerne
  • Ansvar for husets events, budget, partnerskaber, projekter og services - i samarbejde med koordinatorerne
  • Ansvar for kommunikationsplanlægning inkl. sociale medier og digitale platforme i samarbejde med koordinatorerne
  • Projektleder for Trekantområdets Festuge 2020
  • Være en del af ledergruppen og optræde som stedfortræder ved leders fravær
Du refererer til lederen for Kulturhuset Bispen.

Du har en relevant længerevarende uddannelse f.eks. som Cand. Scient. Bibl., Cand. Mag i kulturformidling eller litteraturvidenskab, eller inden for bibliotekskundskab, bibliotekar DB, eller lignende.

Stillingen er på 37 timer pr. uge, med ansættelse hurtigst muligt.

Få flere oplysninger hos leder af Kulturhuset Bispen, Lotte Leth-Sørensen på telefon 20 29 01 14.

Send din ansøgning, CV og bilag, senest fredag den 15. november 2019 kl. 12.

Samtaler forventes afholdt i uge 48.

Kulturhuset Bispen er et levende hus med ca. 1000 gæster om dagen + filialerne. Vi sætter god service og vejledning højt. Vi er midt i en forandringsproces og har sat en visions- og strategiproces i gang, der involverer brugerinddragelse. Målet er formulering af en implementerbar og samskabende strategi/udviklingsplan for de kommende tre år for et fælles og sammenhængende Bispen som en førende viden- og kulturinstitution i Haderslev Kommune.

Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.
 

ORS/Small/808c0e61_logo.gifKulturhuset BispenHaderslev2019-10-22T10:00:17.5932019-11-15T00:00:00
330122838Teamleder til Familie- og UngekontaktenRobot Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest. Familie og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år. Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning. Vores vigtigste opgave er at støtte en forandring og udvikling i familier, med henblik på at fremme trivsel og udvikling hos børn. Vi har den holdning, at familierne er eksperter i deres eget liv, og vores opgave i Familie og Ungekontakten er at yde hjælp til selvhjælp, så vi sikrer, at familien selv kan tage vare på en positiv udvikling. Vi er en ambulant udførerenhed, som løser opgaver for Familierådgivningen (myndighed). Når vi er i kontakt med en familie, er det vores mål at inddrage og aktivere de ressourcer, der er i barnets den unges og familiens netværk. Vi vægter samarbejdet med det professionelle netværk højt og har øje for at inddrage ressourcer blandt frivillige organisationer. Som teamleder, bliver du en del af et ledelsesteam med to teamlederkolleger ud over dig og leder for Familie og Ungekontakten. Du skal varetage teamlederopgaver for medarbejdere i to team, bestående af familie og ungekonsulenter. Familie- og Ungekontakten omfatter 67 dygtige, engagerede og erfarne medarbejdere, der vægter faglighed og kvalitet i arbejdet højt. Medarbejderne er selvtilrettelæggende i deres opgaver. Du vil få en udfordrende hverdag med meget forskellige opgaver. Stillingen er på 37 timer ugentligt. Som teamleder, indgår du i en del mødevirksomhed. Der er mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid i et vist omfang men en stor del af opgaven omhandler faglig sparring med medarbejderne, hvorfor tilgængelighed er vigtig. Dine arbejdsopgaver består bl.a. af:faglig sparring med medarbejderne omkring igangværende opgaver, af ofte kompleks karakter.daglig drift og fordeling af nye opgaver.administrativ ledelse, herunder MUS-samtaler.indgå i ledelsesteam, hvor vi afstemmer indsatsen, med fælles kurs for øje.være bindeled til Familierådgivningen på teamlederniveau.medvirke til udvikling af familie og ungeindsatserne.Indsatsen planlægges og styres via handleplaner, der beskriver mål for indsatsen. Vi udvikler hele tiden vores tilbud, så de passer til familiernes behov og de indsatser Familierådgivningen bestiller hos os. Det kræver derfor tæt opfølgning og dialog med medarbejderne om varetagelsen og ressourceforbruget i opgaverne. Vi prioriterer ansøgere der:har en relevant grunduddannelse indenfor det sociale pædagogiske psykologiske felt fx socialpædagog, socialrådgiver eller anden socialfaglig grunduddannelse samt gerne en terapeutisk efteruddannelseer faglig stærk gerne med erfaring på spædbarnsområdetgerne med ledelseserfaringhar et mindset, som understøtter Familie og Ungekontaktens tilgang i arbejdet Fokus på systemisk, relationel tilgang i familien jævnfør indledningen i stillingsopslagethar erfaring fra egen praksis med behandlingsopgaver og samarbejde med myndighedsområdet.understøtter medarbejderudvikling og trivsel vi har behov for en bred og alsidig medarbejdergruppe, med forskellige kompetencer og tilgange og en teamledelse, der sikrer fælles kurs.har blik for medansvar for hele medarbejdergruppen og udvikling af vores enhed.kan træffe beslutninger i processer også med modsatrettede interesserhar viden eller erfaring ift. arbejdet med socialt udsatte og fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.kan arbejde selvstændigt og bidrage positivt til et teamsamarbejde herunder yde og modtage kollegial sparring supervisionhar gode skriftlige færdigheder.har erfaring med at arbejde tværfagligt.Vi tilbyder:Vores kommende kollega indgår i et lederteam med gode muligheder for indflydelse og stort råderum. Mulighed for tæt dialog og sparring med teamlederkolleger og leder. Flexible arbejdstider. Engagerede, flexible, dygtige medarbejdere.Når du er startet, opstartes et lederteam udviklingsforløb.Godt samarbejde med Familierådgiverne.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Tiltrædelse 1. marts 2020 gerne før. Om os Familie- og Ungekontakten blev etableret i 2017, i forbindelse med en fusion mellem et ungecenter, et familiecenter samt et råd- og vejledningstilbud ift. børn og unge med funktionsnedsættelser. Vi er 67 medarbejdere, overvejende med pædagogisk baggrund. Langt de fleste medarbejdere har terapeutiske efteruddannelser og det faglige niveau er højt. Medarbejderne er inddelt i 6 teams. Vi vægter tværgående dialog, samarbejde, sparring teamledere og medarbejdere imellem. Dette betyder, at alle teamledere kan have et samarbejde med medarbejdere i andre teams omkring en opgave. Vi har til huse på Aldersrovej 1-3. Læs mere om os på fuk.silkeborgkommune.dk På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: Bliv leder hos os . Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte kontakte leder af Familie og Ungekontakten Dorthe Mønsted på tlf. 30 31 61 41 eller teamleder Gitte S. Knudsen på tlf. 51 72 30 07. Ansøgningsfrist fredag 13. december 2019. Første samtale afholdes mandag 6. januar og anden samtale tirsdag 14. januar. Ved første samtale vil ansøgerne blive præsenteret for en case. Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda Kompetenceprofil. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest.
 
Familie – og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år.
Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning.
 
Vores vigtigste opgave er at støtte en forandring og udvikling i familier, med henblik på at fremme trivsel og udvikling hos børn. Vi har den holdning, at familierne er eksperter i deres eget liv, og vores opgave i Familie – og Ungekontakten er at yde hjælp til selvhjælp, så vi sikrer, at familien selv kan tage vare på en positiv udvikling.
Vi er en ambulant udførerenhed, som løser opgaver for Familierådgivningen (myndighed).
 
Når vi er i kontakt med en familie, er det vores mål at inddrage og aktivere de ressourcer, der er i barnets/den unges og familiens netværk. Vi vægter samarbejdet med det professionelle netværk højt og har øje for at inddrage ressourcer blandt frivillige organisationer.

Som teamleder, bliver du en del af et ledelsesteam med to teamlederkolleger ud over dig og leder for Familie – og Ungekontakten. Du skal varetage teamlederopgaver for medarbejdere i to team, bestående af familie – og ungekonsulenter.
 
Familie- og Ungekontakten omfatter 67 dygtige, engagerede og erfarne medarbejdere, der vægter faglighed og kvalitet i arbejdet højt. Medarbejderne er selvtilrettelæggende i deres opgaver. Du vil få en udfordrende hverdag med meget forskellige opgaver.
 
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Som teamleder, indgår du i en del mødevirksomhed. Der er mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid i et vist omfang – men en stor del af opgaven omhandler faglig sparring med medarbejderne, hvorfor tilgængelighed er vigtig.
 
Dine arbejdsopgaver består bl.a. af:
  • faglig sparring med medarbejderne omkring igangværende opgaver, af ofte kompleks karakter.
  • daglig drift og fordeling af nye opgaver.
  • administrativ ledelse, herunder MUS-samtaler.
  • indgå i ledelsesteam, hvor vi afstemmer indsatsen, med fælles kurs for øje.
  • være bindeled til Familierådgivningen på teamlederniveau.
  • medvirke til udvikling af familie – og ungeindsatserne.
Indsatsen planlægges og styres via handleplaner, der beskriver mål for indsatsen.
 
Vi udvikler hele tiden vores tilbud, så de passer til familiernes behov og de indsatser Familierådgivningen bestiller hos os. Det kræver derfor tæt opfølgning og dialog med medarbejderne om varetagelsen og ressourceforbruget i opgaverne.

Vi prioriterer ansøgere der:
  • har en relevant grunduddannelse indenfor det sociale/pædagogiske/psykologiske felt fx socialpædagog, socialrådgiver eller anden socialfaglig grunduddannelse samt gerne en terapeutisk efteruddannelse
  • er faglig stærk – gerne med erfaring på spædbarnsområdet
  • gerne med ledelseserfaring
  • har et mindset, som understøtter Familie – og Ungekontaktens tilgang i arbejdet; Fokus på systemisk, relationel tilgang i familien – jævnfør indledningen i stillingsopslaget
  • har erfaring fra egen praksis med behandlingsopgaver og samarbejde med myndighedsområdet.
  • understøtter medarbejderudvikling og trivsel – vi har behov for en bred og alsidig medarbejdergruppe, med forskellige kompetencer og tilgange – og en teamledelse, der sikrer fælles kurs.
  • har blik for medansvar for hele medarbejdergruppen – og udvikling af vores enhed.
  • kan træffe beslutninger i processer også med modsatrettede interesser
  • har viden eller erfaring ift. arbejdet med socialt udsatte og fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.
  • kan arbejde selvstændigt og bidrage positivt til et teamsamarbejde herunder yde og modtage kollegial sparring/supervision
  • har gode skriftlige færdigheder.
  • har erfaring med at arbejde tværfagligt.
Vi tilbyder:
  • Vores kommende kollega indgår i et lederteam med gode muligheder for indflydelse og stort råderum. Mulighed for tæt dialog og sparring med teamlederkolleger og leder. Flexible arbejdstider. Engagerede, flexible, dygtige medarbejdere.
  • Når du er startet, opstartes et lederteam – udviklingsforløb.
  • Godt samarbejde med Familierådgiverne.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Tiltrædelse 1. marts 2020 – gerne før.
 
Om os
Familie- og Ungekontakten blev etableret i 2017, i forbindelse med en fusion mellem et ungecenter, et familiecenter samt et råd- og vejledningstilbud ift. børn og unge med funktionsnedsættelser.
Vi er 67 medarbejdere, overvejende med pædagogisk baggrund. Langt de fleste medarbejdere har terapeutiske efteruddannelser og det faglige niveau er højt. Medarbejderne er inddelt i 6 teams. Vi vægter tværgående dialog, samarbejde, sparring teamledere og medarbejdere imellem. Dette betyder, at alle teamledere kan have et samarbejde med medarbejdere i andre teams omkring en opgave.
 
Vi har til huse på Aldersrovej 1-3.
 
Læs mere om os på fuk.silkeborgkommune.dk
 
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag samt eventuel job- og personprofil mv.: "Bliv leder hos os".

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte kontakte leder af Familie– og Ungekontakten Dorthe Mønsted på tlf. 30 31 61 41 eller teamleder Gitte S. Knudsen på
tlf. 51 72 30 07.
 
Ansøgningsfrist fredag 13. december 2019.
Første samtale afholdes mandag 6. januar og anden samtale tirsdag 14. januar.
Ved første samtale vil ansøgerne blive præsenteret for en case.
Kandidater, der går videre til anden samtale, skal gennemføre en Garuda Kompetenceprofil.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-11-12T00:00:002019-12-13T00:00:00
330102121Teamleder - logistikscenter - KoldingRobot Til vores logistikcenter i Kolding, der er ansvarlig for levering af varer til vores 60 butikker i Jylland og på Fyn, søger vi en selvstændig Teamleder. Vi vil være en vigtig del af danskernes hverdag, derfor sørger vi for at vores butikker har de bestilte varer på hylderne, altid friske, til aftalt tid og billigst muligt. Du har sammen med de andre teamledere, det daglige ansvar for at driften planlægges og afvikles optimalt. Du får efter endt oplæring det fulde personaleansvar for dit hold, bestående af 20-25 timelønnede medarbejdere, der primært arbejder med pluk af varer. Om jobbet Sikre udførelsen af de daglige arbejdsopgaver, herunder udarbejdelse af arbejdsplaner og planlægning af bemanding i forhold til plukkemængder og i overensstemmelse med gældende arbejdsregler. Synlig ledelse og motivering af timelønnede medarbejdere. Ansvar for ansættelser, oplæring udvikling, opfølgningssamtaler, kontrol af arbejdet, sygesamtaler, afskedigelser mm. Holde fokus på arbejdsmiljøregler som bla. Ergonomi, løfteteknik og overholdelse af disse Løbende opfølgning på omkostninger samt produktivitet for egne medarbejdere såvel som afdelingen Arbejdstid mandag til fredag mellem kl. 09.00 18.00, samt arbejde hver 5. weekend i fast turnus. Om dig Har min. 2 års erfaring med ledelse af mindst 10 timelønnede medarbejdere på lager Besidder en naturlig gennemslagskraft, tager ansvar, arbejder struktureret og resultatorienteret Evner og har lysten til at nå målene gennem, og med, sine medarbejdere, via dialog og daglig opfølgning Fleksibel indstilling, omstillingsparat og evner at håndtere uforudsete udfordringer, samt trives godt med forandring, i et miljø med korte deadlines og højt arbejdstempo Har kendskab til arbejde med manuel pakning af varer, og arbejde på et lager med varemodtagelse, pluk og distribution Taler og forstår tysk samt engelsk Vi tilbyder God og målrettet oplæring i alle processer og arbejdsgange, herunder 4-6 ugers udlandsophold Gode karrieremuligheder og faglige udfordringer Internt Lederuddannelses program tilpasset den enkelte medarbejder Attraktiv løn, pension og mulighed for sundhedsordning Rabatordning hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness m.m. Stillingen refererer i det daglige til Afdelingsleder Martin Kongsvad, som også kan kontaktes ved yderligere spørgsmål til stillingen. Tlf 76 35 05 72 mellem 10-13.00 Ansøgningsfrist: Vi behandler ansøgningerne løbende og afslutter processen, når den rigtige kandidat er fundet. Tiltrædelse: Hurtigst muligt Er du interesseret i denne stilling? Send din ansøgning! Send hurtigst muligt din ansøgning og et detaljeret CV. Du skal benytte vores online ansøgningsformular via https: karriere.lidl.dk da jobsearch Teamleder-logistikscenter-Kolding-3884?rdeLocaleAttr da

Til vores logistikcenter i Kolding, der er ansvarlig for levering af varer til vores 60 butikker i Jylland og på Fyn,  søger vi en selvstændig Teamleder. Vi vil være en vigtig del af danskernes hverdag, derfor sørger vi for at vores butikker har de bestilte varer på hylderne, altid friske, til aftalt tid og billigst muligt.

Du har sammen med de andre teamledere,  det daglige ansvar for at driften planlægges og afvikles optimalt.  Du får efter endt oplæring det fulde personaleansvar for dit hold, bestående af 20-25 timelønnede medarbejdere, der primært arbejder med pluk af varer.

Om jobbet

  • Sikre udførelsen af de daglige arbejdsopgaver, herunder udarbejdelse af arbejdsplaner og planlægning af bemanding i forhold til plukkemængder og i overensstemmelse med gældende arbejdsregler.
  • Synlig ledelse og motivering af timelønnede medarbejdere. Ansvar for ansættelser, oplæring udvikling, opfølgningssamtaler, kontrol af arbejdet, sygesamtaler, afskedigelser mm.
  • Holde fokus på arbejdsmiljøregler som bla. Ergonomi, løfteteknik og overholdelse af disse
  • Løbende opfølgning på omkostninger samt produktivitet for egne medarbejdere såvel som afdelingen
  • Arbejdstid mandag til fredag mellem kl. 09.00 – 18.00, samt arbejde hver 5. weekend i fast turnus.

Om dig

  • Har min. 2 års erfaring med ledelse af mindst 10 timelønnede medarbejdere på lager
  • Besidder en naturlig gennemslagskraft, tager ansvar, arbejder struktureret og resultatorienteret
  • Evner og har lysten til at nå målene gennem, og med, sine medarbejdere, via dialog og daglig opfølgning
  • Fleksibel indstilling, omstillingsparat og evner at håndtere uforudsete udfordringer, samt trives godt med forandring, i et miljø med korte deadlines og højt arbejdstempo
  • Har kendskab til arbejde med manuel pakning af varer, og arbejde på et lager med varemodtagelse, pluk og distribution
  • Taler og forstår tysk samt engelsk

Vi tilbyder

  • God og målrettet oplæring i alle processer og arbejdsgange, herunder 4-6 ugers udlandsophold
  • Gode karrieremuligheder og faglige udfordringer
  • Internt Lederuddannelses program tilpasset den enkelte medarbejder
  • Attraktiv løn, pension og mulighed for sundhedsordning
  • Rabatordning hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness m.m.

Stillingen refererer i det daglige til Afdelingsleder Martin Kongsvad, som også kan kontaktes ved yderligere spørgsmål til stillingen. Tlf 76 35 05 72 mellem 10-13.00

Ansøgningsfrist: Vi behandler ansøgningerne løbende og afslutter processen, når den rigtige kandidat er fundet.

Tiltrædelse: Hurtigst muligt

Er du interesseret i denne stilling?

Send din ansøgning!

Send hurtigst muligt din ansøgning og et detaljeret CV. Du skal benytte vores online ansøgningsformular via 

https://karriere.lidl.dk/da/jobsearch/Teamleder-logistikscenter-Kolding-3884?rdeLocaleAttr=da

Lidl Danmark K/S AdministrationKolding2019-10-07T00:00:002019-11-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Teamleder til Familie- og Ungekontakten

Familie- og Ungekontakten

Silkeborg
Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest. Familie og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år.Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning. Vores vigtigste opgave er at støtte en forandr...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:13. december 2019

Advanced Lean Training uddannelsesstilling i Kvalitets- og forbedringsafdelingen

Kvalitetsafdelingen

Esbjerg
Vil du være med til at forbedre patientbehandlingen, patientforløbene og de ansattes arbejdsgange, så er Den Syddanske Forbedringsmodel måske noget for dig at arbejde med? Vi søger 2-3 kollegaer i Kvalitets- og Forbedringsafdelingen til 50 Uddannels...
Indrykket:23. oktober 2019
Udløbsdato:15. november 2019

Teamleder til Haderslev Biblioteker og Kulturhuset Bispen

Kulturhuset Bispen

Haderslev
Brænder du for kultur, udvikling og biblioteker? Og har du lyst til at være med til at udvikle et spændende kulturhus med nye aktiviteter? så læs mere her.Du er en visionær, dynamisk og motiverende teamleder med pondus, som har lyst til at være med ...
Indrykket:22. oktober 2019
Udløbsdato:15. november 2019

Teamleder til Familie- og Ungekontakten

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Familie- og Ungekontakten søger en teamleder snarest. Familie og Ungekontakten varetager opgaver i forhold til udsatte børn og unge i alderen 0-23 år. Fx familiebehandling, støtte-kontaktpersons ordning. Vores vigtigste opgave er at støtte en forand...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:13. december 2019

Teamleder - logistikscenter - Kolding

Lidl Danmark K/S Administration

Kolding
Til vores logistikcenter i Kolding, der er ansvarlig for levering af varer til vores 60 butikker i Jylland og på Fyn, søger vi en selvstændig Teamleder. Vi vil være en vigtig del af danskernes hverdag, derfor sørger vi for at vores butikker har de b...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019