Gem job

Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik

Kan du holde styr på data og skabe overblik i en organisation med mere end 600 medarbejdere og 50.000 sager om året? Er du god til at omsætte data til klar information, der hjælper Ankestyrelsen til at nå vores mål?

Som vores nye kollega, vil din primære opgave være håndtering af vores mange data, så de hænger sammen med de mange formål, som vi bruger data til. For eksempel vil du være med til at sætte form og figurer på data om vores afgørelser af borgere og andre offentlige myndigheders sager.

Du vil udarbejde og formidle klare og tydelige data til fx ledelsesinformation, politisk betjening, journalister m.fl. og i øvrigt med data bidrage til at finde svar på spørgsmål for vores direktion, faglige kontorer og samarbejdspartnere gennem kvalificerede data.

Vi vil give dig mulighed for at komme så langt ned i vores data, at det bliver dig, som med tiden kan svare på de sværeste spørgsmål. Og hvis du ikke allerede kan det, så vil vi lære dig det.

Ud over opgaver og udfordringer får du hos os:

  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • kompetenceudvikling i vores mest anvendte it-værktøjer, fx Power BI og SQL
  • en leder med tillid til din faglighed, og som prioriterer din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at have det godt sammen – også når vi har travlt
  • rig mulighed for at afprøve idéer og skabe faglige resultater.
Dine nærmeste kolleger

Du bliver en del af det team, som har ansvaret for al Ankestyrelsens faglige data og lidt til. Det omfatter både drift- og udviklingsopgaver inden for fx ledelsesinformation, mål- og resultatstyring, HR-nøgletal samt statistik og prognoser om vores sagsbehandling. Vi er akademikere med flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og alle med fokus på data, tal og styring.

Teamet er en del af et stabskontor – Ledelse og Økonomi – der arbejder tæt sammen med direktionen, styrelsens chefer og vores departement – Social- og Ældreministeriet. Kontoret har desuden to andre teams, som arbejder med henholdsvis økonomi og sekretariatsbetjening af direktionen, presse og kommunikation.

Om dig

Du kan være både nyuddannet med en akademisk uddannelse eller have noget erfaring fra lignende stilling. Det vigtigste er, at du allerede har opnået erfaring med blandt andet programmering og arbejdet med store mængder data på enten uddannelse eller i dit arbejdsliv. Du kan formidle data, har god talforståelse og et veludviklet blik for, hvilke informationer der bedst understøtter gode ledelsesbeslutninger.

Det er en fordel, at du har erfaring med fremvisning af data i fx Power BI eller databehandling i SQL og R, som er vores primære it-værktøjer. Det er i hvert fald vigtigt, at du gerne vil udvikle dig inden for brugen af dem.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gå-på-mod og engagement til at sætte dig ind i nye it-systemer
  • er lydhør og serviceorienteret over for de mange, som efterspørger vores data
  • har talent for at formidle vanskelige problemstillinger i både skrift og tale.
Det praktiske

Som vores nye kollega vil din arbejdsplads være på Teglholmsgade 3 i København SV. Vi arbejder både fra Teglholmsgade og hjemmefra, og når du er kommet godt ind i arbejdsopgaverne, vil du have mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Ansættelsesområdet er Social- og Ældreministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. oktober 2022 eller tidligere, hvis du kan det.

Vil du vide mere om os eller stillingen?

Du er velkommen til at kontakte:

  • Teamleder Martin Boelt Kristiansen, tlf.nr. 61 89 75 01.
  • Fungerende teamleder Stine Bagge Keinicke, tlf.nr. 61 89 74 93.
Du kan læse om Ankestyrelsen og dykke ned i noget af vores statistik på www.ast.dk.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest 15. august 2022. Vi forventer at holde samtaler ugen efter.

Du skal søge via linket her i opslaget.



Om Ankestyrelsen

I Ankestyrelsen er vi garant for borgernes retssikkerhed. Vi afgør sagerne, når borgerne påklager førsteinstansers afgørelse inden for sager om fx børn, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Vi fører også tilsyn med, at kommuner og regioner følger den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Det er store og vigtige opgaver, og afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

For at sikre borgerne rigtige og hurtige afgørelser har vi løbende fokus på at udvikle kvaliteten og effektiviteten i vores organisation. Solid information om vores sagsbehandling er nødvendig, når vi skal træffe beslutninger om retning og indsatser. Den information skal du hjælpe med at udvikle og formidle.



Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist til håndtering af nationale og internat...

Trafikstyrelsen

København V
Trives du i et dynamisk miljø med stor variation i opgaver, der stiller krav til din omstillingsparathed? Vi søger en generalist med gå-på-mod og interesse for luftfart, som struktureret og selvstændigt kan bidrage til kontorets arbejde med regulerin...
12. juli 2022

Faglig stærk akademisk medarbejder til Enhed for M...

Lægemiddelstyrelsen

København S
Søger du efter et arbejde med mening og som gør en forskel for patienterne? Og synes du ny teknologi er spændende? Så kan det være denne stilling i Lægemiddelstyrelsen er noget for dig. Medicinsk udstyr – et område i vækst Udviklingen af medicinsk ...
23. juli 2022

Udviklere til agilt team

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110

Maribo
Vil du være med til at levere moderne, enkle og sikre it-løsninger til fremtidens digitale skatteforvaltning? Så søg ind hos os som lead udvikler eller udvikler. Ejendomsdata i forandring Ejendomsdataprojektet har til formål at sikre dataunderstøtt...
3. august 2022

Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik

Kan du holde styr på data og skabe overblik i en organisation med mere end 600 medarbejdere og 50.000 sager om året? Er du god til at omsætte data til klar information, der hjælper Ankestyrelsen til at nå vores mål?

Som vores nye kollega, vil din primære opgave være håndtering af vores mange data, så de hænger sammen med de mange formål, som vi bruger data til. For eksempel vil du være med til at sætte form og figurer på data om vores afgørelser af borgere og andre offentlige myndigheders sager.

Du vil udarbejde og formidle klare og tydelige data til fx ledelsesinformation, politisk betjening, journalister m.fl. og i øvrigt med data bidrage til at finde svar på spørgsmål for vores direktion, faglige kontorer og samarbejdspartnere gennem kvalificerede data.

Vi vil give dig mulighed for at komme så langt ned i vores data, at det bliver dig, som med tiden kan svare på de sværeste spørgsmål. Og hvis du ikke allerede kan det, så vil vi lære dig det.

Ud over opgaver og udfordringer får du hos os:

  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • kompetenceudvikling i vores mest anvendte it-værktøjer, fx Power BI og SQL
  • en leder med tillid til din faglighed, og som prioriterer din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at have det godt sammen – også når vi har travlt
  • rig mulighed for at afprøve idéer og skabe faglige resultater.
Dine nærmeste kolleger

Du bliver en del af det team, som har ansvaret for al Ankestyrelsens faglige data og lidt til. Det omfatter både drift- og udviklingsopgaver inden for fx ledelsesinformation, mål- og resultatstyring, HR-nøgletal samt statistik og prognoser om vores sagsbehandling. Vi er akademikere med flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og alle med fokus på data, tal og styring.

Teamet er en del af et stabskontor – Ledelse og Økonomi – der arbejder tæt sammen med direktionen, styrelsens chefer og vores departement – Social- og Ældreministeriet. Kontoret har desuden to andre teams, som arbejder med henholdsvis økonomi og sekretariatsbetjening af direktionen, presse og kommunikation.

Om dig

Du kan være både nyuddannet med en akademisk uddannelse eller have noget erfaring fra lignende stilling. Det vigtigste er, at du allerede har opnået erfaring med blandt andet programmering og arbejdet med store mængder data på enten uddannelse eller i dit arbejdsliv. Du kan formidle data, har god talforståelse og et veludviklet blik for, hvilke informationer der bedst understøtter gode ledelsesbeslutninger.

Det er en fordel, at du har erfaring med fremvisning af data i fx Power BI eller databehandling i SQL og R, som er vores primære it-værktøjer. Det er i hvert fald vigtigt, at du gerne vil udvikle dig inden for brugen af dem.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gå-på-mod og engagement til at sætte dig ind i nye it-systemer
  • er lydhør og serviceorienteret over for de mange, som efterspørger vores data
  • har talent for at formidle vanskelige problemstillinger i både skrift og tale.
Det praktiske

Som vores nye kollega vil din arbejdsplads være på Teglholmsgade 3 i København SV. Vi arbejder både fra Teglholmsgade og hjemmefra, og når du er kommet godt ind i arbejdsopgaverne, vil du have mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Ansættelsesområdet er Social- og Ældreministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. oktober 2022 eller tidligere, hvis du kan det.

Vil du vide mere om os eller stillingen?

Du er velkommen til at kontakte:

  • Teamleder Martin Boelt Kristiansen, tlf.nr. 61 89 75 01.
  • Fungerende teamleder Stine Bagge Keinicke, tlf.nr. 61 89 74 93.
Du kan læse om Ankestyrelsen og dykke ned i noget af vores statistik på www.ast.dk.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest 15. august 2022. Vi forventer at holde samtaler ugen efter.

Du skal søge via linket her i opslaget.



Om Ankestyrelsen

I Ankestyrelsen er vi garant for borgernes retssikkerhed. Vi afgør sagerne, når borgerne påklager førsteinstansers afgørelse inden for sager om fx børn, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Vi fører også tilsyn med, at kommuner og regioner følger den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Det er store og vigtige opgaver, og afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

For at sikre borgerne rigtige og hurtige afgørelser har vi løbende fokus på at udvikle kvaliteten og effektiviteten i vores organisation. Solid information om vores sagsbehandling er nødvendig, når vi skal træffe beslutninger om retning og indsatser. Den information skal du hjælpe med at udvikle og formidle.



Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist til håndtering af nationale og internat...

Trafikstyrelsen

København V
Trives du i et dynamisk miljø med stor variation i opgaver, der stiller krav til din omstillingsparathed? Vi søger en generalist med gå-på-mod og interesse for luftfart, som struktureret og selvstændigt kan bidrage til kontorets arbejde med regulerin...
12. juli 2022

Faglig stærk akademisk medarbejder til Enhed for M...

Lægemiddelstyrelsen

København S
Søger du efter et arbejde med mening og som gør en forskel for patienterne? Og synes du ny teknologi er spændende? Så kan det være denne stilling i Lægemiddelstyrelsen er noget for dig. Medicinsk udstyr – et område i vækst Udviklingen af medicinsk ...
23. juli 2022

Udviklere til agilt team

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110

Maribo
Vil du være med til at levere moderne, enkle og sikre it-løsninger til fremtidens digitale skatteforvaltning? Så søg ind hos os som lead udvikler eller udvikler. Ejendomsdata i forandring Ejendomsdataprojektet har til formål at sikre dataunderstøtt...
3. august 2022