Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dataanalytiker til Program Optimeret Forsyningskæde

Program Optimeret Forsyningskæde (PROF) er iværksat for at lede og koordinere indsatser, der skal forbedre forsyningskæden og lagerstyringen i Forsvarsministeriets koncern. I PROF har vi brug for en stærk analytiker, der kan supplere vores dataanalyseelement.

Om os

PROF er en midlertidig programorganisation i Forsvarsministeriets koncern. Programmet skal implementere forbedrede processer, der understøtter en effektiv operativ opgavevaretagelse. Vi arbejder med hele spektret fra planlægning af behov, indkøb, dimensionering og placering af beholdninger til forbrug på de ca. 350.000 aktive materialer Forsvaret anvender.

Vi er fysisk placeret i Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup og er en blanding af civile og militære medarbejdere.
Vi repræsenterer en bred faglig palette, der skal sikre, at alle kerneområder er mødt inden for det brede spænd af opgaver, vi beskæftiger os med. Vi har høje faglige ambitioner, er nysgerrige og lægger vægt på sammen at skabe synlige resultater.

Vores ledige stilling er i analyseteamet, hvor de daglige opgaver består af at understøtte resten af programmet med udtræk af data og at analysere og guide programmet i forhold til de muligheder, der foreligger.

Vi er en anderledes og spændende arbejdsplads med en uformel omgangstone, engagerede kolleger, højt fagligt niveau og gode muligheder for kompetenceudvikling.


Om stillingen

Du vil blive en del af et velfungerende program og vil indgå i tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i programmet, primært i vores dataanalyseelement der p.t. består af fire medarbejdere.
Som dataanalytiker bliver dine opgaver at:
- analysere data og formidle viden og fakta,
- trække data fra SAP,
- udarbejde brugbare værktøjer i Access og Excel,
- guide og rådgive resten af programorganisationen,
- bidrage til udviklingen af processer og værktøjer inden for Supply Chain Management.


Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau som f.eks. cand.merc. (SCM/AEF), HD (L/SCM) eller ingeniør og gerne suppleret med praktisk erfaring. Du skal have gode kommunikative egenskaber - både på dansk og engelsk i skrift og tale.

Du er rutineret Excel- eller databasebruger og er vant til at arbejde med formidling af Big Data, programmering og statistikker. Det er en fordel, hvis du har gode kompetencer inden for Visual Basic for Applications (VBA) programmering og også er en rutineret bruger af Access, men det er ikke et ubetinget krav.

Som person er du nysgerrig, vedholdende af natur og da vi vores opgavespekter favner både bredt, dybt og skiftende, besidder du ligeledes evnen til at jonglere en alsidig og travl hverdag. Du er fagligt struktureret og arbejder med en analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, samt forstår at formidle disse.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med Enterprise Ressource Planning (ERP) systemer og Business Intelligence. Forsvaret anvender ERP systemet SAP. Viden og erfaring inden for Supply Chain Management vil ligeledes være en fordel.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig og aflønnet efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten på basisløntrin 4 – 8.

Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 % af basisløn og pensionsgivende tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Ansættelsen er tidsbegrænset til 30. juni 2020.

Kontakt og ansøgning:

Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende programleder Peter Johansen på telefon 2128 6720 eller mail fmi-pro02@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Camilla Sandbjerg Hansen på telefon 3266 5581.

Ansøgningsfristen er 14. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 8 og 9. Til samtalen vil der blive gennemført en kort Excel test.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed. I samarbejde med Værnsfælles Forsvarskommando med underliggende værnsstabe sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i i ind- og udland. Det er FMI´s opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329745064Phoenix-53110e0512018-01-21T01:02:35.510Dataanalytiker til Program Optimeret ForsyningskædeProgram Optimeret Forsyningskæde (PROF) er iværksat for at lede og koordinere indsatser, der skal forbedre forsyningskæden og lagerstyringen i Forsvarsministeriets koncern. I PROF har vi brug for en stærk analytiker, der kan supplere vores dataanalyseelement.

Om os

PROF er en midlertidig programorganisation i Forsvarsministeriets koncern. Programmet skal implementere forbedrede processer, der understøtter en effektiv operativ opgavevaretagelse. Vi arbejder med hele spektret fra planlægning af behov, indkøb, dimensionering og placering af beholdninger til forbrug på de ca. 350.000 aktive materialer Forsvaret anvender.

Vi er fysisk placeret i Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup og er en blanding af civile og militære medarbejdere.
Vi repræsenterer en bred faglig palette, der skal sikre, at alle kerneområder er mødt inden for det brede spænd af opgaver, vi beskæftiger os med. Vi har høje faglige ambitioner, er nysgerrige og lægger vægt på sammen at skabe synlige resultater.

Vores ledige stilling er i analyseteamet, hvor de daglige opgaver består af at understøtte resten af programmet med udtræk af data og at analysere og guide programmet i forhold til de muligheder, der foreligger.

Vi er en anderledes og spændende arbejdsplads med en uformel omgangstone, engagerede kolleger, højt fagligt niveau og gode muligheder for kompetenceudvikling.


Om stillingen

Du vil blive en del af et velfungerende program og vil indgå i tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i programmet, primært i vores dataanalyseelement der p.t. består af fire medarbejdere.
Som dataanalytiker bliver dine opgaver at:
- analysere data og formidle viden og fakta,
- trække data fra SAP,
- udarbejde brugbare værktøjer i Access og Excel,
- guide og rådgive resten af programorganisationen,
- bidrage til udviklingen af processer og værktøjer inden for Supply Chain Management.


Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau som f.eks. cand.merc. (SCM/AEF), HD (L/SCM) eller ingeniør og gerne suppleret med praktisk erfaring. Du skal have gode kommunikative egenskaber - både på dansk og engelsk i skrift og tale.

Du er rutineret Excel- eller databasebruger og er vant til at arbejde med formidling af Big Data, programmering og statistikker. Det er en fordel, hvis du har gode kompetencer inden for Visual Basic for Applications (VBA) programmering og også er en rutineret bruger af Access, men det er ikke et ubetinget krav.

Som person er du nysgerrig, vedholdende af natur og da vi vores opgavespekter favner både bredt, dybt og skiftende, besidder du ligeledes evnen til at jonglere en alsidig og travl hverdag. Du er fagligt struktureret og arbejder med en analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, samt forstår at formidle disse.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med Enterprise Ressource Planning (ERP) systemer og Business Intelligence. Forsvaret anvender ERP systemet SAP. Viden og erfaring inden for Supply Chain Management vil ligeledes være en fordel.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig og aflønnet efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten på basisløntrin 4 – 8.

Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 % af basisløn og pensionsgivende tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Ansættelsen er tidsbegrænset til 30. juni 2020.

Kontakt og ansøgning:

Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende programleder Peter Johansen på telefon 2128 6720 eller mail fmi-pro02@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Camilla Sandbjerg Hansen på telefon 3266 5581.

Ansøgningsfristen er 14. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 8 og 9. Til samtalen vil der blive gennemført en kort Excel test.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed. I samarbejde med Værnsfælles Forsvarskommando med underliggende værnsstabe sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i i ind- og udland. Det er FMI´s opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.

2018-02-15T01:04:03.420 Program Optimeret Forsyningskæde (PROF) er iværksat for at lede og koordinere indsatser, der skal forbedre forsyningskæden og lagerstyringen i Forsvarsministeriets koncern. I PROF har vi brug for en stærk analytiker, der kan supplere vores dataanalyseelement.Om os PROF er en midlertidig programorganisation i Forsvarsministeriets koncern. Programmet skal implementere forbedrede processer, der understøtter en effektiv operativ opgavevaretagelse. Vi arbejder med hele spektret fra planlægning af behov, indkøb, dimensionering og placering af beholdninger til forbrug på de ca. 350.000 aktive materialer Forsvaret anvender. Vi er fysisk placeret i Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup og er en blanding af civile og militære medarbejdere. Vi repræsenterer en bred faglig palette, der skal sikre, at alle kerneområder er mødt inden for det brede spænd af opgaver, vi beskæftiger os med. Vi har høje faglige ambitioner, er nysgerrige og lægger vægt på sammen at skabe synlige resultater. Vores ledige stilling er i analyseteamet, hvor de daglige opgaver består af at understøtte resten af programmet med udtræk af data og at analysere og guide programmet i forhold til de muligheder, der foreligger. Vi er en anderledes og spændende arbejdsplads med en uformel omgangstone, engagerede kolleger, højt fagligt niveau og gode muligheder for kompetenceudvikling. Om stillingen Du vil blive en del af et velfungerende program og vil indgå i tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i programmet, primært i vores dataanalyseelement der p.t. består af fire medarbejdere. Som dataanalytiker bliver dine opgaver at: - analysere data og formidle viden og fakta, - trække data fra SAP, - udarbejde brugbare værktøjer i Access og Excel, - guide og rådgive resten af programorganisationen, - bidrage til udviklingen af processer og værktøjer inden for Supply Chain Management. Om dig Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau som f.eks. cand.merc. (SCM AEF), HD (L SCM) eller ingeniør og gerne suppleret med praktisk erfaring. Du skal have gode kommunikative egenskaber - både på dansk og engelsk i skrift og tale. Du er rutineret Excel- eller databasebruger og er vant til at arbejde med formidling af Big Data, programmering og statistikker. Det er en fordel, hvis du har gode kompetencer inden for Visual Basic for Applications (VBA) programmering og også er en rutineret bruger af Access, men det er ikke et ubetinget krav. Som person er du nysgerrig, vedholdende af natur og da vi vores opgavespekter favner både bredt, dybt og skiftende, besidder du ligeledes evnen til at jonglere en alsidig og travl hverdag. Du er fagligt struktureret og arbejder med en analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, samt forstår at formidle disse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med Enterprise Ressource Planning (ERP) systemer og Business Intelligence. Forsvaret anvender ERP systemet SAP. Viden og erfaring inden for Supply Chain Management vil ligeledes være en fordel. Ansættelsesvilkår Du bliver ansat som fuldmægtig og aflønnet efter den til enhver tid gældende Akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten på basisløntrin 4 8. Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 af basisløn og pensionsgivende tillæg. Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne i hele din ansættelsesperiode. Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning. Ansættelsen er tidsbegrænset til 30. juni 2020. Kontakt og ansøgning: Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende programleder Peter Johansen på telefon 2128 6720 eller mail fmi-pro02@mil.dk Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Camilla Sandbjerg Hansen på telefon 3266 5581. Ansøgningsfristen er 14. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 8 og 9. Til samtalen vil der blive gennemført en kort Excel test. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed. I samarbejde med Værnsfælles Forsvarskommando med underliggende værnsstabe sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i i ind- og udland. Det er FMI´s opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive. FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.11Jobnet53110e05100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-14T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=153721&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3082773Civile stillinger11Holmens Kanal 421060København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent511552JobNet47454751000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53110e05https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=53110e05https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53110e05&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53110e05&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration352412361importimport_53110e05DKDanmarkDKDanmarkda-DK