Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dataspecialist til kontrolprocesser til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

I Skatteforvaltningen har vi stor fokus på effektivisering af interne processer samt kvaliteten og brug af data, og vi søger derfor en data governance dataspecialist. Har du lyst til at udvikle vores data governance, så vi opnår best practice? Og være med til at indfri vores ambition om at være blandt de bedste? Så har du nu mulighed for at indgå i et dygtigt og erfarent medarbejderteam i Procesudviklingskontoret. 
 
Opbygning, kvalitetssikring og effektivisering  
Procesudviklingskontoret er placeret i Analyseafdelingen i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og har til formål - ud fra en datadrevet arbejdsmetode - at beskrive, kvalitetssikre og effektivisere kontrolprocesser på skatte- og afgiftsområdet. Kontoret skal løfte kvaliteten af data om Skatteforvaltningens kontrolaktiviteter og systematisere dataområdet, så kontrolindsatsen bliver endnu mere målrettet. En anden vigtig opgave er at sikre sammenhængende og effektive processer, der fortsat er i overensstemmelse med den gældende lovgivning.  
 
Kontoret har en vigtig koordinerende funktion på tværs af de respektive fagområder, der arbejder med kontrol på skatte- og afgiftsområdet.  
 
Som dataejer er kontoret ansvarlig for: 

  • Data governance – herunder bl.a. definitioner, kvalitet og sikkerhed omkring data. 
  • At udfordringer i datagrundlaget for kontrolprocesser løses effektivt og dermed bidrager til at realisere ambitionen om den data- og analysedrevne skatteforvaltning. 
  • Informationssikkerhed for data på kontrolområdet. 
  • At digitale processer på kontrolområdet tilrettelægges ud fra et kundeperspektiv og leveres korrekt og til tiden.  
  • At lovgivning og forbedringsinitiativer omsættes til forretningsmæssige krav til IT-systemer, og at de funktionelle løsninger testes. 
  • At følge op på, om principper for dataregistrering følges og fungerer tilfredsstillende. 
  • At prioritere, igangsætte og lede eventuelle forbedringsinitiativer i forhold til data- og digitaliseringsområdet i et samarbejde med de involverede fagområder. 
 
 
Du vil få afvekslende og alsidige opgaver med at understøtte kontrolproduktionen gennem en sikker styring af data på kontrolområdet, herunder gennemførsel af datakvalitetsanalyser, monitorering af datakvalitet, og gennemførelse af projekter for at bedre datakvaliteten i vores kontrolsystemer. Du vil også blive involveret i udviklingen af processer, der understøtter kontrolarbejdet og arbejdet med mål og IT-systemer. Sidst, men ikke mindst, forventes det, at du bidrager til ledelsesbetjeningen, herunder udarbejdelse af oplæg til ledelsen på dataområdet. 
 
Faglige udfordringer og stor indflydelse 
Du har en længerevarende uddannelse indenfor IT eller en anden relevant faglig baggrund, helst kombineret med 3-5 års erfaring med data governance og data management i en offentlig organisation. Det vigtigste er dog, at du har lyst til og måske allerede har kendskab til at arbejde med data governance og processer, og gerne vil arbejde med videreudvikling af vores datakvalitetsmålinger og registrering af skatteforvaltningens kontrolaktiviteter. Du er proaktiv, forstår komplekse sammenhænge og ser muligheder frem for begrænsninger, så de løsninger, du udvikler, letter det daglige kontrolarbejde. Derudover er det vigtigt, at du er struktureret og god til at koordinere og planlægge dine opgaver i en ofte hektisk hverdag. Du er god til at skabe dig overblik over komplicerede opgaver og sammenhænge, idet du deltager i videreudviklingen af længere og komplicerede processer. Samtidig har du gode formidlingsevner, både mundtligt og skriftligt, og formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med de øvrige fagområder og departementet.  
 
Ansøgning og kontakt 
Send os din ansøgning, cv, uddannelsespapirer og yderligere materiale via linket senest d. 4. marts 2018. Vi forventer at afholde samtaler i uge 10. 
 
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Torsten Cumberland Jacobsen på telefon 72 38 37 06. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelse er i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Procesudvikling har indtil videre til huse på Østbanegade 123, København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Du må forvente rejsedage i stillingen. 
 
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.    
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen      
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.    
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.   ;
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her