Datastærk analysemedarbejder til analyseteam i Analyse og Udvikling

Arbejdssted: Analyse og Udvikling, Bredgade 1, 6000 Kolding.

 

Ansættelsesvilkår: Barselsvikaiat på fuldtid.

 

Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2021.

 

Kontaktperson: Økonomichef John Burchardt på mail jobu@kolding.dk eller tlf. 79 79 21 05 / 29 25 03 68

Teamkoordinator Eva Ehlers Simmelsgaard på mail evsi@kolding.dk eller tlf. 79 79 68 73 / 24 63 17 61.

 

Er du dygtig inden for dataarbejde, analyser og økonomistyring? Har du lyst til at arbejde med sammenhængene mellem aktivitet, økonomi og effekt, så kommunens borgere får mest muligt for pengene? Så er det måske dig, vi mangler, mens to af vores kollegaer i Analyseteamet er på barsel.

 

Om os
I Kolding Kommune ligger ansvaret for den overordnede økonomistyring i Centralforvaltningens økonomifunktion, som i samarbejde med de decentrale økonomiafdelinger sørger for, at økonomien går op i en højere enhed med god service, rette indsats til rette borger og budgetoverholdelse.

 

Vi arbejder løbende på at styrke det tværgående samarbejde om økonomistyring og dataanvendelse for at sikre, at vi også høster de samlede potentialer, når kommunen ses som en helhed. Det gør vi blandt andet ved at implementere Targit som BI- og analyse-platform, understøtte økonomisk sparring og samarbejde i tværgående fora og ved at udarbejde redskaber til brug for den tværgående økonomistyring.

 

Du vil blive en del af et analyseteam på fire medarbejdere, som organisatorisk hører under afdelingen Analyse og Udvikling i Centralforvaltningen. Afdelingen spænder vidt inden for analyse, Bl, budgetlægning og budgetopfølgning og tæller i alt ni medarbejdere. Vi afklarer ud fra ansøgerfeltet, om vi ansætter én eller to barselsvikarer.

 

Som analysemedarbejder hos os omfatter dine opgaver:

  • Udvikling og implementering af ledelsesindformation - for eksempel data til opfølgning på kommunens politikker og strategier
  • Udarbejdelse af analyser af kommunens økonomi- og aktivitetsdata - ofte med berøringsflader til andre afdelinger og forvaltninger
  • Udarbejdelse af business cases og scenarier til de årlige budgetforhandlinger 
  • Beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til den politiske og administrative ledelse
  • Videreudvikling af kommunens økonomistyring.

 

Om dig:

  • Du er en analytisk talknuser med lyst til at arbejde med økonomi og analyse i en kompleks og politisk organisation.
  • Du er i stand til at skabe overblik over store datamængder og formidle de relevante essenser gennem dashboards, Power-Point-præsentationer og notater.
  • Du trives med mange bolde i luften og arbejder selvstændigt og resultatorienteret.
  • Du er velbevandret i Excel og meget gerne også i Bl-systemet Targit eller et lignende system.
  • Du er åben og opsøgende og er ikke bange for at kaste dig ud i nye opgaver.
  • Du har din faglighed på plads i form af en relevant videregående uddannelse. Hvis du er nyuddannet, har du erfaring med fra et studiejob, en praktik eller lignende.???????

 

Vi tilbyder dig:

Vi tilbyder dig en spændende arbejdsplads, hvor du er tæt på beslutningsprocesserne. Du vil få mange udfordrende opgaver og stor frihed til at planlægge din egen opgaveløsning, men også relevant sparring fra dine kolleger, teamkoordinator og ledelse.

Som afdeling prioriterer vi godt humør og en uformel omgangstone. Vi har en god balance mellem arbejde og privatliv. Ligeledes prioriterer vi faglig og personlig udvikling.

 

Løn: Lønnen bliver fastsat efter A/C overenskomst efter principperne for Ny Løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer.

 

Ansøgningsfrist: 11. marts 2021.

 

Ansættelsessamtaler: torsdag den 18. marts 2021.

 

Vil du vide mere:

Du finder yderligere information om Centralforvaltningen og Analyse og Udvikling på dette link:

https://www.kolding.dk/om-kommunen/organisation/ è Centralforvaltningen è Økonomi


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Energifyldt og engageret medarbejder med flair for økonomi og it

Centralforvaltningen, Bredgade

Kolding
Arbejdssted: Regnskab og Opkrævning, Bredgade 1, 6000 Kolding. Arbejdstid: 37 timer ugentligt. Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2021 eller efter aftale. Er du klar til at blive en del af et stærkt team i en afdeling i rivende udvikling? Vi mangler netop...
Indrykket:5. marts 2021

Praktik inden for Kvalitet

LINAK A/S

Nordborg
Praktik inden for Kvalitet Vi søger studerende til praktik inden for kvalitet, som har gå-på-mod og lyst til at blive en del af et dynamisk team. Du vil som en naturlig del af teamet blive inddraget i problemstillinger, samt indgå i arbejdet med båd...
Indrykket:22. februar 2021

Administrativ koordinator i Service

STILL DANMARK A/S

Kolding
? Er kundeorienteret service lige dig? Er du blæksprutten i en travl hverdag? Er humøret højt og hovedet koldt når der er travlt? Så har vi en stilling i vores serviceafdeling, der lige er noget for dig STILL er et af verdens førende brand inden for...
Indrykket:17. februar 2021

Udviklingsorienteret klimakoordinator søges til Klimasekretariat

Vejle Kommune

Vejle
Udviklingsorienteret klimakoordinator søges til Vejle Kommunes klimasekretariatHvordan skaber vi rammerne for at borgere og virksomheder i Vejle Kommune kan træffe de rigtige, grønne og klimavenlige valg? Det kan du være med til at finde ud af.Vejle...
Indrykket:15. februar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Energifyldt og engageret medarbejder med flair for økonomi og it

Centralforvaltningen, Bredgade

Kolding
Arbejdssted: Regnskab og Opkrævning, Bredgade 1, 6000 Kolding. Arbejdstid: 37 timer ugentligt. Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2021 eller efter aftale. Er du klar til at blive en del af et stærkt team i en afdeling i rivende udvikling? Vi mangler netop...
Indrykket:5. marts 2021

Praktik inden for Kvalitet

LINAK A/S

Nordborg
Praktik inden for Kvalitet Vi søger studerende til praktik inden for kvalitet, som har gå-på-mod og lyst til at blive en del af et dynamisk team. Du vil som en naturlig del af teamet blive inddraget i problemstillinger, samt indgå i arbejdet med båd...
Indrykket:22. februar 2021

Administrativ koordinator i Service

STILL DANMARK A/S

Kolding
? Er kundeorienteret service lige dig? Er du blæksprutten i en travl hverdag? Er humøret højt og hovedet koldt når der er travlt? Så har vi en stilling i vores serviceafdeling, der lige er noget for dig STILL er et af verdens førende brand inden for...
Indrykket:17. februar 2021

Udviklingsorienteret klimakoordinator søges til Klimasekretariat

Vejle Kommune

Vejle
Udviklingsorienteret klimakoordinator søges til Vejle Kommunes klimasekretariatHvordan skaber vi rammerne for at borgere og virksomheder i Vejle Kommune kan træffe de rigtige, grønne og klimavenlige valg? Det kan du være med til at finde ud af.Vejle...
Indrykket:15. februar 2021