Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Datastærk konsulent til ressourcestyring og analyse i Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi

Brænder du for ressourcestyring, økonomiske analyser og formidling? Så kan du være vores nye kollega i Center for It, Medico og Telefoni (CIMT).

CIMT driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni på Region Hovedstadens hospitaler, virksomheder og centre og skaber grundlaget for et velfungerende sundhedsvæsen med effektiv sundhedsteknologi til gavn for patienterne. I økonomifunktionen har vi ansvar for at understøtte dette gennem datadrevet økonomistyring og løbende optimeringer.

Økonomifunktionen spiller også en vigtig rolle i CIMTs forretningsplan, der skal sikre en effektiv digital understøttelse af Region Hovedstaden. Vi er et stærkt team, der er godt i gang med de strategiske udviklingsområder i forretningsplanen, men vi har brug for flere gode kræfter til at implementere, drive og forankre disse initiativer. Vi søger derfor to nye kollegaer til at indgå i vores team.

Om stillingen
Til økonomienheden søger vi dygtige og arbejdsomme kollegaer, som kan være med til at indfri vores strategiske mål om øget datadrevet ressourcestyring. Vi har godt styr på koblingen mellem vores eksterne udgifter og aktiviteter, men ønsker at øge transparensen mellem aktiviteter og tids- og ressourceanvendelse.

Du vil få en vigtig rolle i forbindelse med opbygningen af en ny funktion i Økonomienheden, der skal sikre overblik over tids- og ressourceforbruget til CIMT’s forskellige aktiviteter med henblik på at sikre en balanceret opgaveløsning, identificere flaskehalse og foretage råderumsanalyser. Alt med et helhedsorienteret perspektiv, der skal skabe transparens og et bedre styringsgrundlag for løbende beslutningstagen i ledelsen i CIMT.

Dit primære fokus vil være på at analysere, forstå, formidle og rådgive om tværfaglige sammenhænge i organisationen. Mere konkret vil dine arbejdsopgaver vil bestå af:

  • Indsamling og opbygning af datagrundlag til brug for analyser og ressourcestyring
  • Opbygning af forretningsforståelse og identificering af sammenhængene mellem de forskellige services der leveres i organisationen
  • Gennemførsel af analyser af ressourceanvendelsen og performance i organisationen samt rådgivning og beslutningsoplæg til ledelsen med henblik på optimal prioritering af ressourceanvendelsen
  • Sikre tæt samarbejde og dialog med ledelsen, relevante fagpersoner samt capacity managers i organisationen
  • Tilrettelæggelse og facilitering af workshops, dialog- og sparringsmøder
  • Implementering af nye tiltag med fokus på rammesætning samt forankring, drift og forretningsanvendelse i hele organisationen
  • Generel ledelsesbetjening med udarbejdelse af notater, analyser og beslutningsoplæg, hvor resultater formidles klart og tydeligt
  • Af hoc bistand på økonomiområdet i understøttelsen af CIMTs forretningsenheder
Om dig
Vi forventer, at du arbejder systematisk og kan definere og drive opgaver selvstændigt, og at du følger dine opgaver til dørs. Du har analytisk sans og evner at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, som du formidler klart og præcist.

Du er procesorienteret og har en forståelse for betydningen af forandringsledelse i en stor organisation i forbindelse med gennemførsel af nye tiltag og implementering af nye styringsparadigmer.

Vi har også fokus på, at du evner at samarbejde og er relations skabende, da du vil få en bred kontaktflade og arbejde i tæt samarbejde med dygtige kolleger på alle niveauer i organisationen. I det daglige skal du kunne trives i hektiske omgivelser og være vedholdende i dit arbejde med et godt humør og stort engagement i jobbet.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har en relevant uddannelse inden for samfundsvidenskab eller økonomi
  • har en god talforståelse og erfaring med at arbejde med større datamængder
  • er superbruger af Excel og gerne kendskab til Power BI
  • Bænder for ressourcestyring og motiveres af udviklingsaktiviteter
  • har holdånd og formår at se dine opgaver i en helhed og bidrage til enhedens samlede værdiskabelse
Om os
Vi er en etableret og velfungerende central økonomifunktion med styr på den daglige drift, og hvor ambitionerne er høje i forhold til at drive og udvikle den økonomiske styring. Ud over vores strategiske udviklingsområder har vi blandt andet også ansvar for at sikre effektiv budget- og økonomistyring på kort og lang sigt, daglig controlling som betroede forretningspartnere både på vores af driftsøkonomi og projektportefølje, udarbejdelse af ledelsesrapportering samt rådgivning og beslutningsoplæg på det økonomiske område.

Økonomiteamet består af 13 medarbejdere og er en del af enheden Økonomi, der også har ansvaret for kontrakt- og licensstyring samt informationssikkerhed.

Vi tilbyder en stilling med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder i et miljø præget af forandring og udvikling. Du bliver en del af et økonomiteam med dygtige og hjælpsomme kolleger, du vil få flekstid og indflydelse på planlægning af din arbejdstid. Du får arbejdsplads i et lyst og åbent storrumskontor beliggende på Østerbro nær offentlig transport.

CIMT tilbyder et stærkt fagligt miljø med holdånd og engagement

CIMT er med næsten 1.000 ansatte Danmarks største offentlige center for Sundhedsteknologi. Vi løser en kerneopgave i velfærdssamfundet. CIMT driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni på Region Hovedstadens hospitaler, virksomheder og centre. Vi har et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder og en arbejdsplads præget af holdånd og engagement.

Du kan læse mere om CIMT her.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som konsulent eller specialkonsulent, og løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tillæg.

Dit arbejdssted vil være på Borgervænget 7, 2100 København Ø.

Tiltrædelse forventes at være den 1. marts 2021 eller efter aftale.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Kira Nørskov på mail: kira.noerskov@regionh.dk eller telefon 6124 2751 eller enhedschef Søren Trangbæk på mail soeren.trangbaek@regionh.dk eller telefon 2059 0705.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og relevante dokumenter via vores online rekrutteringssystem senest den 18. januar 2021.

Samtaler afholdes løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning.

Vi glæder os til at høre fra dig.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.