Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

DB2 administrator til Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen søger en DB2 administrator til at sikre driften af vores Linux-baserede DB2 infrastruktur. Sundhedsdatastyrelsen koordinerer it-understøttelsen, varetager drift og udvikling af it-systemer mv. i Sundheds- og Ældreministeriet samt en større del af ministeriets andre ressortområder.

Om kontoret
Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS) består af 39 medarbejdere fordelt på tre sektioner. Vi yder en professionel og værdiskabende it-understøttelse af sundhedssektorens kunder, herunder support af ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter it som et centralt redskab i deres arbejde.

Vi leverer it-ydelser på hele ministerområdet i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Vi har høj fokus på leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del af afdelingens leverancer og arkitektur.

Dit arbejde
Din primære opgave som vores nye DB2 administrator vil være at vedligeholde vores DB2 baserede databaser samt et mindre antal sekundære DB2-installationer. Der vil være et tæt samarbejde med forskellige forretningsområder ift. at konfigurere og tilpasse systemer efter deres behov, herunder udvikle og vedligeholde ETL-løsninger. Specielt inden for datawarehouse løsninger er der et stigende behov for drift og support af infrastrukturen. Sekundært vil der være en del opgaver, der er baseret på Linux drift.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Drift og administration af DB2 datavarehus indeholdende en lang række registre.
  • Drift og vedligehold af linux-miljøer (primært servere) som kører Red Hat Linux.
  • Arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring (DB2, bioinformatik, Ansible).
  • Hjælp til slutbrugere, som logger på Linux-systemer, typisk i forbindelse med integrationer til DB2 og bioinformatik-aktiviteter (fx hjælp med databasedrivere, softwareinstallation og –troubleshooting).
  • Integrationer mellem forskellige platforme.
  • Konsolidering af filsystem/tablespace-plads, tage data ud af backup således at backup-belastningen minimeres.
  • Analyse af backup-rutiner, mindskning af backup-belastning i samspil med vores backup-ansvarlige.
  • Håndtere performance-incidents, hvor hovedbelastningen typisk stammer fra backup. Sager skal håndteres med IBM Support.
  • Rådgivning til og support af brugerne af platformen, herunder installation af DB2-klienter, oprettelse af nye skemaer og (oprettelse og debug af) medfølgende privilegier ifølge procedure, analyse af enkelte kørsler og forslag til forbedringer (fx ved oprettelse af indexes mv.).
Din uddannelse og erfaring
  • Du har nogle års erfaring med konsolbaseret IT-administration af DB2 eller lignende database (fx Oracle).
  • Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, datakommunikation og opbygning af computersystemer.
  • Du har erfaring med flere af følgende sprog: Bash, Python, SQL, Java.
  • Du tør tage nye værktøjer i brug på trods af begrænset erfaring med værktøjet.
  • Du har erfaring med én eller flere af følgende protokoller/teknologier: DNS, Kerberos, LDAP, NFS, integration mod Active Directory.
Dine personlige kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er en dygtig og grundig tekniker.
  • Er serviceminded af natur
  • Har en interesse i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de grupper, som vi betjener.
  • Er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont.
  • Fejlsøger i stedet for at reboot'e (således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende).
  • Ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation og kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende og udviklende stilling i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering.

Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter:
- Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes centralorganisation eller
- Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst).

Der er tale om en varig fuldtidsstilling.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 32 68 92 02.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329945884Phoenix-1ea1c12e12019-01-21T00:00:00DB2 administrator til SundhedsdatastyrelsenSundhedsdatastyrelsen søger en DB2 administrator til at sikre driften af vores Linux-baserede DB2 infrastruktur. Sundhedsdatastyrelsen koordinerer it-understøttelsen, varetager drift og udvikling af it-systemer mv. i Sundheds- og Ældreministeriet samt en større del af ministeriets andre ressortområder.

Om kontoret
Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS) består af 39 medarbejdere fordelt på tre sektioner. Vi yder en professionel og værdiskabende it-understøttelse af sundhedssektorens kunder, herunder support af ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter it som et centralt redskab i deres arbejde.

Vi leverer it-ydelser på hele ministerområdet i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Vi har høj fokus på leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del af afdelingens leverancer og arkitektur.

Dit arbejde
Din primære opgave som vores nye DB2 administrator vil være at vedligeholde vores DB2 baserede databaser samt et mindre antal sekundære DB2-installationer. Der vil være et tæt samarbejde med forskellige forretningsområder ift. at konfigurere og tilpasse systemer efter deres behov, herunder udvikle og vedligeholde ETL-løsninger. Specielt inden for datawarehouse løsninger er der et stigende behov for drift og support af infrastrukturen. Sekundært vil der være en del opgaver, der er baseret på Linux drift.

Dine primære arbejdsopgaver:
  • Drift og administration af DB2 datavarehus indeholdende en lang række registre.
  • Drift og vedligehold af linux-miljøer (primært servere) som kører Red Hat Linux.
  • Arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring (DB2, bioinformatik, Ansible).
  • Hjælp til slutbrugere, som logger på Linux-systemer, typisk i forbindelse med integrationer til DB2 og bioinformatik-aktiviteter (fx hjælp med databasedrivere, softwareinstallation og –troubleshooting).
  • Integrationer mellem forskellige platforme.
  • Konsolidering af filsystem/tablespace-plads, tage data ud af backup således at backup-belastningen minimeres.
  • Analyse af backup-rutiner, mindskning af backup-belastning i samspil med vores backup-ansvarlige.
  • Håndtere performance-incidents, hvor hovedbelastningen typisk stammer fra backup. Sager skal håndteres med IBM Support.
  • Rådgivning til og support af brugerne af platformen, herunder installation af DB2-klienter, oprettelse af nye skemaer og (oprettelse og debug af) medfølgende privilegier ifølge procedure, analyse af enkelte kørsler og forslag til forbedringer (fx ved oprettelse af indexes mv.).
Din uddannelse og erfaring
  • Du har nogle års erfaring med konsolbaseret IT-administration af DB2 eller lignende database (fx Oracle).
  • Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, datakommunikation og opbygning af computersystemer.
  • Du har erfaring med flere af følgende sprog: Bash, Python, SQL, Java.
  • Du tør tage nye værktøjer i brug på trods af begrænset erfaring med værktøjet.
  • Du har erfaring med én eller flere af følgende protokoller/teknologier: DNS, Kerberos, LDAP, NFS, integration mod Active Directory.
Dine personlige kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er en dygtig og grundig tekniker.
  • Er serviceminded af natur
  • Har en interesse i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de grupper, som vi betjener.
  • Er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont.
  • Fejlsøger i stedet for at reboot'e (således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende).
  • Ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation og kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende og udviklende stilling i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering.

Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter:
- Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes centralorganisation eller
- Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst).

Der er tale om en varig fuldtidsstilling.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 32 68 92 02.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.
2019-02-16T00:50:59.940 Sundhedsdatastyrelsen søger en DB2 administrator til at sikre driften af vores Linux-baserede DB2 infrastruktur. Sundhedsdatastyrelsen koordinerer it-understøttelsen, varetager drift og udvikling af it-systemer mv. i Sundheds- og Ældreministeriet samt en større del af ministeriets andre ressortområder. Om kontoret Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS) består af 39 medarbejdere fordelt på tre sektioner. Vi yder en professionel og værdiskabende it-understøttelse af sundhedssektorens kunder, herunder support af ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter it som et centralt redskab i deres arbejde. Vi leverer it-ydelser på hele ministerområdet i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Vi har høj fokus på leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del af afdelingens leverancer og arkitektur. Dit arbejde Din primære opgave som vores nye DB2 administrator vil være at vedligeholde vores DB2 baserede databaser samt et mindre antal sekundære DB2-installationer. Der vil være et tæt samarbejde med forskellige forretningsområder ift. at konfigurere og tilpasse systemer efter deres behov, herunder udvikle og vedligeholde ETL-løsninger. Specielt inden for datawarehouse løsninger er der et stigende behov for drift og support af infrastrukturen. Sekundært vil der være en del opgaver, der er baseret på Linux drift. Dine primære arbejdsopgaver: Drift og administration af DB2 datavarehus indeholdende en lang række registre. Drift og vedligehold af linux-miljøer (primært servere) som kører Red Hat Linux. Arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring (DB2, bioinformatik, Ansible). Hjælp til slutbrugere, som logger på Linux-systemer, typisk i forbindelse med integrationer til DB2 og bioinformatik-aktiviteter (fx hjælp med databasedrivere, softwareinstallation og troubleshooting). Integrationer mellem forskellige platforme. Konsolidering af filsystem tablespace-plads, tage data ud af backup således at backup-belastningen minimeres. Analyse af backup-rutiner, mindskning af backup-belastning i samspil med vores backup-ansvarlige. Håndtere performance-incidents, hvor hovedbelastningen typisk stammer fra backup. Sager skal håndteres med IBM Support. Rådgivning til og support af brugerne af platformen, herunder installation af DB2-klienter, oprettelse af nye skemaer og (oprettelse og debug af) medfølgende privilegier ifølge procedure, analyse af enkelte kørsler og forslag til forbedringer (fx ved oprettelse af indexes mv.). Din uddannelse og erfaring Du har nogle års erfaring med konsolbaseret IT-administration af DB2 eller lignende database (fx Oracle). Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, datakommunikation og opbygning af computersystemer. Du har erfaring med flere af følgende sprog: Bash, Python, SQL, Java. Du tør tage nye værktøjer i brug på trods af begrænset erfaring med værktøjet. Du har erfaring med én eller flere af følgende protokoller teknologier: DNS, Kerberos, LDAP, NFS, integration mod Active Directory. Dine personlige kvalifikationer Vi lægger vægt på, at du: Er en dygtig og grundig tekniker. Er serviceminded af natur Har en interesse i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de grupper, som vi betjener. Er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont. Fejlsøger i stedet for at reboot e (således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende). Ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation og kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog. Vi tilbyder Vi tilbyder en spændende og udviklende stilling i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering. Om ansættelsen Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter: - Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes centralorganisation eller - Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst). Der er tale om en varig fuldtidsstilling. Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 32 68 92 02. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.11Jobnet1ea1c12e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=119526&DepartmentId=8907&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3440235Sundhedsdatastyrelsen11Ørestads Boulevard 52300København S32689202DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent697050JobNet493362249336221000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ea1c12ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ea1c12ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ea1c12e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ea1c12e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/3.jpgDB2 administrator til Sundhedsdatastyrelsen12009781Dansk3Læse/ tale213115Systemadministrator1IT360259659Vahidnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330104214Udenrigsministeriet søger akademisk medarbejder digitalisering og IT-governanceRobot Udenrigsministeriet søger akademisk medarbejder digitalisering og IT-governance Udenrigsministeriet søger en akademisk medarbejder med stærke analytiske og kommunikative evner til IT-kontorets Digitalisering og IT-governanceteam til at skabe en solid forankring af IT-kontorets ydelser over for forretningen. Vi er et større antal medarbejdere i IT-kontoret, der dagligt understøtter et betydeligt antal kolleger i både ind- og udland. Vi har ansvar for hele koncernens IT-understøttelse, fra forretningsudvikling over system- og applikationsportefølje, klienter og infrastruktur, til 24 7 bruger-support. Vi holder hånden under og udvikler løbende Udenrigsministeriets globale IT-platform, der understøtter ministeriets globale interessevaretagelse sikkert og effektivt i en verden under hastig forandring. Ambitionerne for udviklingen netop nu er at sikre øget fleksibilitet og brugervenlighed, samtidigt med fastholdelsen af et stærkt fokus på stabil drift og sikkerhed, beskyttelse af Udenrigsministeriets data og effektivisering af eksisterende IT-services. Bag dette ligger et grundlæggende ønske om forenkling, standardisering og værdiskabelse. Digitalisering og IT-governanceteamet består p.t. af 6 medarbejdere og er ansvarlig for bistand til at optimere og videreudvikle digitaliseringsarbejdet i ministeriet samt den nødvendige styring. Teamet bygger på en faglighed inden for bl.a. projektledelse, licens- og kontraktstyring samt strategi og kommunikation. Teamet understøtter endvidere kontorledelsen og andre teams med både rådgivning og praktisk opgaveudførsel. Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor teamet dels skal kunne spotte nye muligheder, analysere potentiale og trends og producere beslutningsoplæg samtidig med, at teamet skal kunne servicere ledelsen i IT-kontoret og have ansvaret for sekretariatsbetjeningen af forskellige IT-udvalg i Udenrigsministeriet og i Staten. Det vil være en fordel, hvis du har arbejdet med følgende: Digitalisering og strategi Forvaltnings- og beslutningsprocesser Projektoplæg med foranalyse Operationalisering af IT-arkitektur og metoder Udvikling af IT-politikker og retningslinjer Metoder til behovsafdækning Procesmodellering og dokumentation Digitaliseringsprojekter Vi forventer ikke, at du er fuldbefaren på alle områder, og du vil blive tilbudt relevant kompetenceudvikling efter dialog med ledelsen. Du er kendetegnet ved, at du: Hurtigt formår at analysere behov og få det dokumenteret i vores skabeloner for kravspecifikationer og processer og finde en løsning, der enten kan understøttes af eksisterende platforme eller af ny teknologi eller systemer Motiveres af at yde god service og levere resultater Gode analytiske evner God til at skrive og kommunikere Er kvalitetsbevidst, pligtopfyldende, vedholdende og proaktiv Trives med en hverdag, der til tider kan være travl og omskiftelig Du har relevant erfaring fra et lignende job Forståelse for IT-sikkerhed og procedurer omkring dette Relevant uddannelsesmæssig baggrund Tiltrædelse Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation. Der tages højde for allerede tilegnede kvalifikationer. Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde din sikkerhedsgodkendelse i løbet af ansættelsen. Ansøgning Ansøgningsfristen er onsdag den 23. oktober 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 45 46. Stillingen søges under Job på www.um.dk. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning, samt et CV, der som minimum indeholder informationer om uddannelse, tidligere arbejde, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning. Som led i ansættelsen vil du skulle sikkerhedsgodkendes. Du kan få svar på yderligere spørgsmål om stillingen hos IT-chef Martin Niels Pedersen (telefon: 2015 9733). Du kan også læse mere om ministeriets værdigrundlag, opgaver og organisation på vores hjemmeside www.um.dk. Har du brug for oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-konsulent Thomas Hadrup (telefon 3392 1008). Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset per­sonlig baggrund, til at søge stillingerne. Se her hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du ansøger en stilling hos Udenrigsministeriet. Om os Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.Udenrigsministeriet søger akademisk medarbejder digitalisering og IT-governance Udenrigsministeriet søger en akademisk medarbejder med stærke analytiske og kommunikative evner til IT-kontorets Digitalisering og IT-governanceteam til at skabe en solid forankring af IT-kontorets ydelser over for forretningen.

Vi er et større antal medarbejdere i IT-kontoret, der dagligt understøtter et betydeligt antal kolleger i både ind- og udland. Vi har ansvar for hele koncernens IT-understøttelse, fra forretningsudvikling over system- og applikationsportefølje, klienter og infrastruktur, til 24/7 bruger-support.

Vi holder hånden under og udvikler løbende Udenrigsministeriets globale IT-platform, der understøtter ministeriets globale interessevaretagelse sikkert og effektivt i en verden under hastig forandring. Ambitionerne for udviklingen netop nu er at sikre øget fleksibilitet og brugervenlighed, samtidigt med fastholdelsen af et stærkt fokus på stabil drift og sikkerhed, beskyttelse af Udenrigsministeriets data og effektivisering af eksisterende IT-services. Bag dette ligger et grundlæggende ønske om forenkling, standardisering og værdiskabelse.

Digitalisering og IT-governanceteamet består p.t. af 6 medarbejdere og er ansvarlig for bistand til at optimere og videreudvikle digitaliseringsarbejdet i ministeriet samt den nødvendige styring. Teamet bygger på en faglighed inden for bl.a. projektledelse, licens- og kontraktstyring samt strategi og kommunikation. Teamet understøtter endvidere kontorledelsen og andre teams med både rådgivning og praktisk opgaveudførsel.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor teamet dels skal kunne spotte nye muligheder, analysere potentiale og trends og producere beslutningsoplæg samtidig med, at teamet skal kunne servicere ledelsen i IT-kontoret og have ansvaret for sekretariatsbetjeningen af forskellige IT-udvalg i Udenrigsministeriet og i Staten.

Det vil være en fordel, hvis du har arbejdet med følgende:

  • Digitalisering og strategi
  • Forvaltnings- og beslutningsprocesser
  • Projektoplæg med foranalyse
  • Operationalisering af IT-arkitektur og metoder
  • Udvikling af IT-politikker og retningslinjer
  • Metoder til behovsafdækning
  • Procesmodellering og dokumentation
  • Digitaliseringsprojekter
Vi forventer ikke, at du er fuldbefaren på alle områder, og du vil blive tilbudt relevant kompetenceudvikling efter dialog med ledelsen.

Du er kendetegnet ved, at du:

  • Hurtigt formår at analysere behov og få det dokumenteret i vores skabeloner for kravspecifikationer og processer og finde en løsning, der enten kan understøttes af eksisterende platforme eller af ny teknologi eller systemer
  • Motiveres af at yde god service og levere resultater
  • Gode analytiske evner
  • God til at skrive og kommunikere
  • Er kvalitetsbevidst, pligtopfyldende, vedholdende og proaktiv
  • Trives med en hverdag, der til tider kan være travl og omskiftelig
  • Du har relevant erfaring fra et lignende job
  • Forståelse for IT-sikkerhed og procedurer omkring dette
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund
Tiltrædelse
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation. Der tages højde for allerede tilegnede kvalifikationer.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde din sikkerhedsgodkendelse i løbet af ansættelsen.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er onsdag den 23. oktober 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 45/46. Stillingen søges under ”Job” på www.um.dk. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning, samt et CV, der som minimum indeholder informationer om uddannelse, tidligere arbejde, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning. Som led i ansættelsen vil du skulle sikkerhedsgodkendes.

Du kan få svar på yderligere spørgsmål om stillingen hos IT-chef Martin Niels Pedersen (telefon: 2015 9733). Du kan også læse mere om ministeriets værdigrundlag, opgaver og organisation på vores hjemmeside www.um.dk. Har du brug for oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-konsulent Thomas Hadrup (telefon 3392 1008).

Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset per­sonlig baggrund, til at søge stillingerne.

Se her hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du ansøger en stilling hos Udenrigsministeriet.

Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.






UdenrigsministerietKøbenhavn K2019-10-09T00:00:002019-10-23T00:00:00
330104789Medarbejdere til Udenrigsministeriets ServicedeskRobot Medarbejdere til Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk Kan du lide at arbejde med, eller har du interessen for IT? Ønsker du samtidigt at hjælpe mennesker, når de har behov for det? Så er du måske en af vores nye kolleger til stillingen som supporter i Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk midt i København. Til dagligt varetager Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk supporten for et stort antal medarbejdere spredt over hele verden. Det daglige arbejde bliver derfor aldrig ens. Du er en del af en større IT-afdeling, som til daglig har ansvaret for hele Udenrigsministeriets it-understøttelse, lige fra applikationer, mobilenheder, infrastruktur, klienter til 24 7 bruger-support. Din opgave og muligheder Du indgår i ServiceDeskens daglige vagthold, som er spydspids for Udenrigsministeriets IT-afdeling. Her varetager du telefonisk og skriftligt, sammen med dine 12 kollegaer, mange forskellige IT-relaterede supportopgaver 24 7, 365 dage om året. Du er herved en vigtig del af ServiceDesken. Brugersupporten kan spænde fra support af Windows, Office, server, mobiltelefoner, tablets til undervisning i applikationer og udstyr. Som medarbejder i Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk vil du under din ansættelse også blive en del af et stærkt team, som rejser verden rundt for at understøtte medarbejdere på vore mange ambassader. Du vil under rejserne, som typisk har en varighed fra 1 til 2 uger ad gangen, blive IT-afdelingens ansigt udadtil. Vi søger nye kolleger, som er proaktive, opsøgende og dynamiske. Det skal være din motivation samt lysten til at hjælpe dine kolleger verden over, der får dig til at yde dit bedste. Du skal være pædagogisk anlagt og kunne sætte dig i andres sted. Og du trives med en hverdag, der til tider kan forekomme travl og omskiftelig. På ServiceDesken arbejdes der ud fra rammeværktøjet ITIL. Til dagligt vil du registrere dine sager i sagssystemet Cherwell. Du vil under din ansættelse få grundig oplæring og undervisning i udstyr og applikationer, som benyttes af Udenrigsministeriet, herunder også opsætning. Vi søger kolleger, der har: En grundlæggende viden inden for IT-området eller er uddannet inden for IT-faget. Kendskab til Microsoft Windows og Office. Kendskab til de mest gængse mobiltelefoner og tablets, bærbare computere m.v. Dette inkluderer også opsætning og registrering. Gode kommunikationsevner, skriftligt såvel som mundtligt, og gerne erfaring med at skrive vejledninger. Gode engelskkundskaber, da flertallet af vores brugere har et andet modersmål end dansk. Et basalt kendskab til diverse hardwaremæssige installationer, herunder servere, UPS installationer, LAN m.v. (ikke et krav). Så kom og vær med i et stærkt og professionelt IT-team. Tiltrædelse Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt. Bemærk, at tiltrædelse forudsætter sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEM (HEMMELIGT), idet stillingen indebærer behandling af højt klassificeret materiale. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og pågældendes faglige organisation. Stillingen er klassificeret som en SAMDATA\HK-stilling i løngruppe 2. Trin afhængig af kvalifikationer. Dertil kommer et særligt funktionstillæg, som ydes i forbindelse med deltagelse i 24 7 support og systemovervågning. Ansøgningsfrist Ansøgningsfristen er onsdag den 23. oktober 2019. Vi forventer at afholde samtaler i slutningen af uge 46. Stillingen søges under Job på www.um.dk. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning samt et CV, der som minimum indeholder informationer om uddannelse, tidligere beskæftigelse, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning. Du kan få svar på yderligere spørgsmål om stillingen hos teamleder Christian Dam Christensen (telefon: 33 92 10 60) eller souschef Åge Sandal Møller (telefon: 33 92 05 43). Du kan også læse mere om ministeriets værdigrundlag, opgaver og organisation på vores hjemmeside www.um.dk. Har du brug for oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Thomas Hadrup på telefon 33 92 10 08, e-mail thohad@um.dk. Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset per­sonlig baggrund, til at søge stillingerne. Om Udenrigsministeriet Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.Medarbejdere til Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk Kan du lide at arbejde med, eller har du interessen for IT? Ønsker du samtidigt at hjælpe mennesker, når de har behov for det? Så er du måske en af vores nye kolleger til stillingen som supporter i Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk midt i København.

Til dagligt varetager Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk supporten for et stort antal medarbejdere spredt over hele verden. Det daglige arbejde bliver derfor aldrig ens.

Du er en del af en større IT-afdeling, som til daglig har ansvaret for hele Udenrigsministeriets it-understøttelse, lige fra applikationer, mobilenheder, infrastruktur, klienter til 24/7 bruger-support.

Din opgave og muligheder
Du indgår i ServiceDeskens daglige vagthold, som er spydspids for Udenrigsministeriets IT-afdeling. Her varetager du telefonisk og skriftligt, sammen med dine 12 kollegaer, mange forskellige IT-relaterede supportopgaver 24/7, 365 dage om året. Du er herved en vigtig del af ServiceDesken. Brugersupporten kan spænde fra support af Windows, Office, server, mobiltelefoner, tablets til undervisning i applikationer og udstyr.

Som medarbejder i Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk vil du under din ansættelse også blive en del af et stærkt team, som rejser verden rundt for at understøtte medarbejdere på vore mange ambassader. Du vil under rejserne, som typisk har en varighed fra 1 til 2 uger ad gangen, blive IT-afdelingens ansigt udadtil.

Vi søger nye kolleger, som er proaktive, opsøgende og dynamiske. Det skal være din motivation samt lysten til at hjælpe dine kolleger verden over, der får dig til at yde dit bedste. Du skal være pædagogisk anlagt og kunne sætte dig i andres sted. Og du trives med en hverdag, der til tider kan forekomme travl og omskiftelig.

På ServiceDesken arbejdes der ud fra rammeværktøjet ITIL. Til dagligt vil du registrere dine sager i sagssystemet Cherwell.

Du vil under din ansættelse få grundig oplæring og undervisning i udstyr og applikationer, som benyttes af Udenrigsministeriet, herunder også opsætning.

Vi søger kolleger, der har:

  • En grundlæggende viden inden for IT-området eller er uddannet inden for IT-faget.
  • Kendskab til Microsoft Windows og Office.
  • Kendskab til de mest gængse mobiltelefoner og tablets, bærbare computere m.v. Dette inkluderer også opsætning og registrering.
  • Gode kommunikationsevner, skriftligt såvel som mundtligt, og gerne erfaring med at skrive vejledninger.
  • Gode engelskkundskaber, da flertallet af vores brugere har et andet modersmål end dansk.
  • Et basalt kendskab til diverse hardwaremæssige installationer, herunder servere, UPS installationer, LAN m.v. (ikke et krav).
Så kom og vær med i et stærkt og professionelt IT-team.

Tiltrædelse
Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt. Bemærk, at tiltrædelse forudsætter sikkerhedsgodkendelse til niveauet ”HEM” (HEMMELIGT), idet stillingen indebærer behandling af højt klassificeret materiale.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og pågældendes faglige organisation. Stillingen er klassificeret som en SAMDATA\HK-stilling i løngruppe 2. Trin afhængig af kvalifikationer. Dertil kommer et særligt funktionstillæg, som ydes i forbindelse med deltagelse i 24/7 support og systemovervågning.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er onsdag den 23. oktober 2019. Vi forventer at afholde samtaler i slutningen af uge 46. Stillingen søges under ”Job” på www.um.dk. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning samt et CV, der som minimum indeholder informationer om uddannelse, tidligere beskæftigelse, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning.

Du kan få svar på yderligere spørgsmål om stillingen hos teamleder Christian Dam Christensen (telefon: 33 92 10 60) eller souschef Åge Sandal Møller (telefon: 33 92 05 43). Du kan også læse mere om ministeriets værdigrundlag, opgaver og organisation på vores hjemmeside www.um.dk. Har du brug for oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Thomas Hadrup på telefon 33 92 10 08, e-mail thohad@um.dk.

Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset per­sonlig baggrund, til at søge stillingerne.

Om Udenrigsministeriet
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.


UdenrigsministerietKøbenhavn K2019-10-10T00:00:002019-10-23T00:00:00
330106108Platformsadministrator til RKKP Aarhus, Odense eller FrederiksbergRobot Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram (RKKP) søger en platformsadministrator til SAS datavarehus, der er grundstenen i databehandling og analyser fra mere end 80 nationale kliniske kvalitetsdatabaser Vil du være motiveret af at medvirke til at skabe viden til et bedre sundhedsvæsen og forbedre befolkningens sundhed og livskvalitet gennem datastøttet udvikling af sundhedsvæsenet? Har du lyst til at arbejde med platformsadministration og datamanagement, som skaber rammen og datagrundlaget for vores datamanagere og analytikere? Så er du måske vores nye kollega i Systemer og Data. Om RKKP Vi bidrager til høj og ensartet kvalitet i sundhedsvæsnet til gavn for patienter og borgere i Danmark. Vi understøtter, at der skabes enighed om, hvad der er god behandling , vi analyserer data og producerer viden i tæt samarbejde med klinikere, patienter og ledelser. Det gør vi ved at levere viden og bidrag til læring og forbedring i sundhedsvæsenet. RKKP er en netværksorganisation bygget op flere end 80 kliniske kvalitetsdatabaser, de tilhørende klinisk forankrede styregrupper og RKKP& 39 s Videncenter. Videncentret varetager bl.a. support af kliniske kvalitetsdatabaser i relation til epidemiologi, datamanagement biostatistik, it-drift og udvikling, kliniske retningslinjer samt koordination og kommunikation. De kliniske kvalitetsdatabaser er baseret, dels på data fra dedikerede indberetningssystemer, dels - og i stigende grad - på data fra nationale sundhedsregistre som fx Landspatientregistret og elektroniske patientjournaler. Vi tilbyder en dynamisk organisation i rivende udvikling med strategiske målområder for 2019-2022en organisation med en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver, hvor vi hele tiden stræber efter at blive bedreen organisation med tværfagligt samarbejde i teamstrukturer som bærende element i løsningen af opgavernehøj faglighed og stærk kollegial støtte og sparringmulighed for selv at præge den daglige arbejdstilrettelæggelseen uhøjtidelig omgangstone Dine opgaver Stillingen som platformsadministrator er afvekslende, og der er gode faglige udviklingsmuligheder inden for vores opgaveportefølje. Du vil indgå i et stærkt team i Systemer og Data, som står for SAS datavarehuset, indhentning af eksterne kildedata, og distribution af data til vores kunder og samarbejdspartnere. Vi arbejder med driftskørsler af RKKP& 39 s natlige programmer og kommunikation med datamanagerne for de kliniske kvalitetsdatabaser. Vi stræber efter en ensartet struktur og opbygning, som giver overblik. Vi har fokus på performance-optimering, automatisering, samt gode processer inden for databehandling, dataopbevaring og sikkerhed. Du vil have mulighed for deltagelse i videreudvikling af fælles metoder, programmer, dataskabeloner og hjælpeværktøjer. RKKP& 39 s datavarehus er placeret i et GRID-miljø, som er hosted af Region Hovedstaden, og der er løbende samarbejde mellem lokaladministratorer og Region Hovedstaden s Center for IT, Medico og Telefoni (CIMT). Din profil Vi lægger vægt på, at du:har praktisk erfaring med (eller lyst til at lære) SAS Management Consolehar praktisk erfaring med datamanagementgerne har kendskab til SAS Data Integration Studiogerne har kendskab til SAS Entreprise Guidehar kendskab til Linuxhar kendskab til SQL servere Som person er det vigtigt, at du:er selvstændig selvledende, ansvarsfuld og grundig i dit arbejdeer en teamplayer, der som en naturlig del gerne giver en ekstra hånd med, når det brænder påtrives med og ser en værdi i at arbejde ud fra fælles retningslinjer og metoderer analytisk og god til at dykke ned i detaljen og samtidig bevare overblikketkan indgå i dialog med forskellige faggrupper, både internt og eksternt Løn og ansættelsesforhold Stillingerne er med en arbejdstid på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af kvalifikations- og funktionstillæg. Arbejdsstedet er en vores adresser på Odense Universitetshospital, Regionshuset i Aarhus eller i København (Frederiksberg Hospital). Ansættelsestidspunkt: Snarest muligt. Du må forvente en mindre rejseaktivitet i forbindelse med kontakt til kolleger på de øvrige adresser. Ansøgningsfrist Send os din ansøgning, CV og uddannelsesbevis via vores online system senest søndag den 27. oktober 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 45. Du kan læse mere om RKKP på http: www.rkkp.dk om-rkkp og http: www.rkkp.dk om-rkkp den-interne-organisation Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lasse Nørgaard på telefon 27636777 eller teamleder Tania Beierholt på telefon 61247406. Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram (RKKP) søger en platformsadministrator til SAS datavarehus, der er grundstenen i databehandling og analyser fra mere end 80 nationale kliniske kvalitetsdatabaser
 
Vil du være motiveret af at medvirke til at skabe viden til et bedre sundhedsvæsen og forbedre befolkningens sundhed og livskvalitet gennem datastøttet udvikling af sundhedsvæsenet? Har du lyst til at arbejde med platformsadministration og datamanagement, som skaber rammen og datagrundlaget for vores datamanagere og analytikere? Så er du måske vores nye kollega i Systemer og Data.
 
Om RKKP
Vi bidrager til høj og ensartet kvalitet i sundhedsvæsnet – til gavn for patienter og borgere i Danmark. Vi understøtter, at der skabes enighed om, hvad der er ”god behandling”, vi analyserer data og producerer viden i tæt samarbejde med klinikere, patienter og ledelser. Det gør vi ved at levere viden og bidrag til læring og forbedring i sundhedsvæsenet.

RKKP er en netværksorganisation bygget op flere end 80 kliniske kvalitetsdatabaser, de tilhørende klinisk forankrede styregrupper og RKKP's Videncenter. Videncentret varetager bl.a. support af kliniske kvalitetsdatabaser i relation til epidemiologi, datamanagement/biostatistik, it-drift og udvikling, kliniske retningslinjer samt koordination og kommunikation.
 
De kliniske kvalitetsdatabaser er baseret, dels på data fra dedikerede indberetningssystemer, dels - og i stigende grad - på data fra nationale sundhedsregistre som fx Landspatientregistret og elektroniske patientjournaler.

Vi tilbyder 
  • en dynamisk organisation i rivende udvikling med strategiske målområder for 2019-2022
  • en organisation med en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver, hvor vi hele tiden stræber efter at blive bedre
  • en organisation med tværfagligt samarbejde i teamstrukturer som bærende element i løsningen af opgaverne
  • høj faglighed og stærk kollegial støtte og sparring
  • mulighed for selv at præge den daglige arbejdstilrettelæggelse
  • en uhøjtidelig omgangstone
     
Dine opgaver
Stillingen som platformsadministrator er afvekslende, og der er gode faglige udviklingsmuligheder inden for vores opgaveportefølje.
Du vil indgå i et stærkt team i Systemer og Data, som står for SAS datavarehuset, indhentning af eksterne kildedata, og distribution af data til vores kunder og samarbejdspartnere.
Vi arbejder med driftskørsler af RKKP's natlige programmer og kommunikation med datamanagerne for de kliniske kvalitetsdatabaser.
Vi stræber efter en ensartet struktur og opbygning, som giver overblik. Vi har fokus på performance-optimering, automatisering, samt gode processer inden for databehandling, dataopbevaring og sikkerhed.
Du vil have mulighed for deltagelse i videreudvikling af fælles metoder, programmer, dataskabeloner og hjælpeværktøjer.
RKKP's datavarehus er placeret i et GRID-miljø, som er hosted af Region Hovedstaden, og der er løbende samarbejde mellem lokaladministratorer og Region Hovedstaden’s Center for IT, Medico og Telefoni (CIMT).


Din profil
Vi lægger vægt på, at du:
  • har praktisk erfaring med (eller lyst til at lære) SAS Management Console
  • har praktisk erfaring med datamanagement
  • gerne har kendskab til SAS Data Integration Studio
  • gerne har kendskab til SAS Entreprise Guide
  • har kendskab til Linux
  • har kendskab til SQL servere

Som person er det vigtigt, at du:
  • er selvstændig/selvledende, ansvarsfuld og grundig i dit arbejde
  • er en teamplayer, der som en naturlig del gerne giver en ekstra hånd med, når det brænder på
  • trives med og ser en værdi i at arbejde ud fra fælles retningslinjer og metoder
  • er analytisk og god til at dykke ned i detaljen og samtidig bevare overblikket
  • kan indgå i dialog med forskellige faggrupper, både internt og eksternt

Løn og ansættelsesforhold
Stillingerne er med en arbejdstid på 37 timer pr. uge.
Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af kvalifikations- og funktionstillæg.
Arbejdsstedet er en vores adresser på Odense Universitetshospital, Regionshuset i Aarhus eller i København (Frederiksberg Hospital).

Ansættelsestidspunkt: Snarest muligt.

Du må forvente en mindre rejseaktivitet i forbindelse med kontakt til kolleger på de øvrige adresser.

Ansøgningsfrist
Send os din ansøgning, CV og uddannelsesbevis via vores online system senest søndag den 27. oktober 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 45.
 
Du kan læse mere om RKKP på http://www.rkkp.dk/om-rkkp/ og http://www.rkkp.dk/om-rkkp/den-interne-organisation 

Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lasse Nørgaard på telefon 27636777 eller teamleder Tania Beierholt på telefon 61247406.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

Region MidtjyllandFrederiksberg2019-10-11T00:00:002019-10-27T00:00:00
330106752Fødevarestyrelsen søger erfaren Systemadministrator, GlostrupRobot Vil du være en del af en IT Driftssektion med mangeartede arbejdsopgaver, et fælles fokus på en sikker drift og et effektivt samarbejde med såvel interne som eksterne parter? Hvem er vi? IT Driftssektionen består af 10 fastansatte medarbejdere samt 2 studentermedarbejdere, hvor alle fastansatte har et udvalg af primære ansvarsområder. Foruden de primære områder har vi stor nytte af intern sparring på tværs af sektionen og ansvarsområder. Hvilket bidrager til den ønskede holistisk arbejdstilgang, som understøttes af, at indsatsgrupper etableres på tværs af de faste ansvarsfordelinger. IT enheden består derudover af to andre sektioner. Henholdsvis IT Projekt med 10 kollegaer og Koncern Web, som består af 9 kollegaer. De tre sektioner har et tæt samarbejde. Om opgaven Du forventes at besidde en generel forståelse af alle aspekter af moderne IT-drift. Alt efter dine evner og erfaringer, vil du indgå i en række arbejdsgrupper af 2-3 mand, der til dagligt har ansvaret for en delmængde af fagsystemer. Enhedens størrelse betyder dog, at du forventes at kunne bidrage på andre gruppers områder, for eksempel i forbindelse med ferieperioder. Fødevarestyrelsen har fået udviklet eller tilpasset en række fagsystemer, som går under betegnelsen Metode Understøttelses Systemer . Disse fagsystemer vil være en af dine primære opgaver, hvor du både forventes at kunne kvalificere løsningsforslag fra eksterne leverandører ud fra et teknisk perspektiv, samt have 2.line support af Fødevarestyrelsens brugere. Support vil typisk foregå ved en kombination af telefonisk kontakt samt fejlsøgning via remote desktop. Du vil her have tæt samarbejde med resten af driftsgruppen og de Systemvedligeholdelsesansvarlige i IT Projekt. Fødevarestyrelsen har en omfangsrig Superbrugerorganisation som i det daglige tager sig af spørgsmål omkring den praktiske anvendelse af programmerne, hvilket giver IT tid til dybere fejlsøgning. Løsningen af vores opgaver sker i samarbejde med Statens IT, som leverer Serverhardware, OS drift, Pc-arbejdsplads, samt Servicedesk-funktion. Ansvaret for fejlsøgning og support af fagsystemerne, her ud over, varetages af Fødevarestyrelsen. Derfor er der også en tæt dialog mellem medarbejdere i Fødevarestyrelsens IT og Statens IT i hverdagen. Medarbejderprofil Du skal være fagligt dygtig, struktureret, servicemindet og selvstændig i hverdagen. Du skal have en holistisk og struktureret tilgang til dit daglige arbejde, og være vant til at vedligeholde og udforme systemdokumentation. Du er udadvendt og velformuleret, både mundligt og skriftligt, og kan bidrage til den eksisterende gode kemi og samarbejdsånd, der er i enheden. Du er tryg ved en formel og veldokumenteret skriftlig og mundtlig dialog med enhedens interne og eksterne samarbejdspartnere og af natur er du servicemindet og bidrager til løsninger. Kvalifikationer: • Du er udadvendt og velformuleret, bådet skriftligt og mundligt. • Du er en erfaren systemadministrator. • Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med områder som MS Serverdrift, PowerShell, ESDH, gerne Work Zone som FVST anvender, bagvedliggende webserver-administration, primært MS IIS. • Du har kendskab til grundprincipperne i XML eller Html kode. • Du er bekendt med god praksis i forhold til It-sikkerhed, for eksempel GDPR. • Du er målrettet i din opgaveløsning, og arbejder selvstændigt og systematisk under tidsfrister og en stor arbejdsmængde, hvor flere ting ofte sker på samme tid samtidig med at du holder hovedet koldt på en venlig måde. • Du er samarbejdsorienteret, men kan samtidig tage ansvar for selvstændig opgavevaretagelse. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter den gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og en række ACorganisationer med mulighed for tillæg efter kvalifikationer. Vil du vide mere? Du kan få mere at vide om stillingen ved at henvende dig til sektionsleder Nicolai Ørsted på tlf. 72 27 68 08. Sådan søger du stillingen Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning vedlagt CV, kopi af eksamensbevis og andre relevante bilag via mfvm.dk job senest den 8. november 2019. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Fødevarestyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du være en del af en IT Driftssektion med mangeartede arbejdsopgaver, et fælles fokus på en sikker drift og et effektivt samarbejde med såvel interne som eksterne parter?

Hvem er vi?
IT Driftssektionen består af 10 fastansatte medarbejdere samt 2 studentermedarbejdere, hvor alle fastansatte har et udvalg af primære ansvarsområder. Foruden de primære områder har vi stor nytte af intern sparring på tværs af sektionen og ansvarsområder. Hvilket bidrager til den ønskede holistisk arbejdstilgang, som understøttes af, at indsatsgrupper etableres på tværs af de faste ansvarsfordelinger.

IT enheden består derudover af to andre sektioner. Henholdsvis IT Projekt med 10 kollegaer og Koncern Web, som består af 9 kollegaer. De tre sektioner har et tæt samarbejde.

Om opgaven
Du forventes at besidde en generel forståelse af alle aspekter af moderne IT-drift. Alt efter dine evner og erfaringer, vil du indgå i en række arbejdsgrupper af 2-3 mand, der til dagligt har ansvaret for en delmængde af fagsystemer. Enhedens størrelse betyder dog, at du forventes at kunne bidrage på andre gruppers områder, for eksempel i forbindelse med ferieperioder.

Fødevarestyrelsen har fået udviklet eller tilpasset en række fagsystemer, som går under betegnelsen ”Metode Understøttelses Systemer”. Disse fagsystemer vil være en af dine primære opgaver, hvor du både forventes at kunne kvalificere løsningsforslag fra eksterne leverandører ud fra et teknisk perspektiv, samt have 2.line support af Fødevarestyrelsens brugere. Support vil typisk foregå ved en kombination af telefonisk kontakt samt fejlsøgning via remote desktop. Du vil her have tæt samarbejde med resten af driftsgruppen og de Systemvedligeholdelsesansvarlige i IT Projekt.
Fødevarestyrelsen har en omfangsrig Superbrugerorganisation som i det daglige tager sig af spørgsmål omkring den praktiske anvendelse af programmerne, hvilket giver IT tid til dybere fejlsøgning.

Løsningen af vores opgaver sker i samarbejde med Statens IT, som leverer Serverhardware, OS drift, Pc-arbejdsplads, samt Servicedesk-funktion. Ansvaret for fejlsøgning og support af fagsystemerne, her ud over, varetages af Fødevarestyrelsen. Derfor er der også en tæt dialog mellem medarbejdere i Fødevarestyrelsens IT og Statens IT i hverdagen.

Medarbejderprofil
Du skal være fagligt dygtig, struktureret, servicemindet og selvstændig i hverdagen. Du skal have en holistisk og struktureret tilgang til dit daglige arbejde, og være vant til at vedligeholde og udforme systemdokumentation. Du er udadvendt og velformuleret, både mundligt og skriftligt, og kan bidrage til den eksisterende gode kemi og samarbejdsånd, der er i enheden.

Du er tryg ved en formel og veldokumenteret skriftlig og mundtlig dialog med enhedens interne og eksterne samarbejdspartnere og af natur er du servicemindet og bidrager til løsninger.

Kvalifikationer:
• Du er udadvendt og velformuleret, bådet skriftligt og mundligt.
• Du er en erfaren systemadministrator.
• Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med områder som MS Serverdrift, PowerShell, ESDH, gerne Work Zone som FVST anvender, bagvedliggende webserver-administration, primært MS IIS.
• Du har kendskab til grundprincipperne i XML eller Html kode.
• Du er bekendt med god praksis i forhold til It-sikkerhed, for eksempel GDPR.
• Du er målrettet i din opgaveløsning, og arbejder selvstændigt og systematisk under tidsfrister og en stor arbejdsmængde, hvor flere ting ofte sker på samme tid – samtidig med at du holder hovedet koldt på en venlig måde.
• Du er samarbejdsorienteret, men kan samtidig tage ansvar for selvstændig opgavevaretagelse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter den gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og en række ACorganisationer med mulighed for tillæg efter kvalifikationer.

Vil du vide mere?
Du kan få mere at vide om stillingen ved at henvende dig til sektionsleder Nicolai Ørsted på tlf. 72 27 68 08.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning vedlagt CV, kopi af eksamensbevis og andre relevante bilag via mfvm.dk/job senest den 8. november 2019. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Fødevarestyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Fødevarestyrelsen, GlostrupGlostrup2019-10-14T00:00:002019-11-08T00:00:00
330104670Systemadministrator til serverdriftRobot Er du en erfaren systemadministrator, der har lyst til at varetage daglig serverdrift for vores ca. 20.000 brugere. Er du klar til at gribe mulighederne i de forandringer, der sker i Statens It? Om stillingen Du bliver tilknyttet Team Server & Hypervisor og vil få en række entusiastiske kolleger, der arbejder med serverdrift herunder håndtering af incidents, forebyggende vedligehold, serveroprettelser og deltager i projekter. Team Server & Hypervisor er en del af Driftsområdet med over 125 medarbejdere. Vi forventer, at du • er en erfaren it-driftsmedarbejder i et kombineret Microsoft og Linuxmiljø • er erfaren i at begå dig i et stort VMware miljø • er erfaren i deltagelse i projekter • er en teamplayer med gode samarbejdsevner • er vant til at arbejde efter ITIL som rammeværktøj • sætter en ære i at udarbejde brugbar dokumentation og vidensdele med dine kolleger • er serviceminded, udadvendt, struktureret, ansvarlig og kommunikerende Desuden må du gerne • have en MCSA MCSE certificering • have erfaring med PowerShell og Python Om os Statens It drifter systemer for over 20.000 brugere i 14 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer. Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at danne en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Du kan læse mere om Statens It på www.statens-it.dk Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Jesper Kennet på tlf. 7231 1658. Ansøgning Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via Statens eRekruttering - Tryk på knappen Søg her . Indsend senest 24. oktober 2019 klokken 12. Vi forventer at afholde jobsamtaler løbende i Ballerup. Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, handicap religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Er du en erfaren systemadministrator, der har lyst til at varetage daglig serverdrift for vores ca. 20.000 brugere. Er du klar til at gribe mulighederne i de forandringer, der sker i Statens It?


Om stillingen
Du bliver tilknyttet Team Server & Hypervisor og vil få en række entusiastiske kolleger, der arbejder med serverdrift herunder håndtering af incidents, forebyggende vedligehold, serveroprettelser og deltager i projekter.
Team Server & Hypervisor er en del af Driftsområdet med over 125 medarbejdere.

Vi forventer, at du
• er en erfaren it-driftsmedarbejder i et kombineret Microsoft og Linuxmiljø
• er erfaren i at begå dig i et stort VMware miljø
• er erfaren i deltagelse i projekter
• er en teamplayer med gode samarbejdsevner
• er vant til at arbejde efter ITIL som rammeværktøj
• sætter en ære i at udarbejde brugbar dokumentation og vidensdele med dine kolleger
• er serviceminded, udadvendt, struktureret, ansvarlig og kommunikerende

Desuden må du gerne
• have en MCSA/MCSE certificering
• have erfaring med PowerShell og Python

Om os
Statens It drifter systemer for over 20.000 brugere i 14 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at danne en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Du kan læse mere om Statens It på www.statens-it.dk

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder
Jesper Kennet på tlf. 7231 1658.

Ansøgning
Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via Statens eRekruttering - Tryk på knappen ’Søg her’.
Indsend senest 24. oktober 2019 klokken 12.

Vi forventer at afholde jobsamtaler løbende i Ballerup.
Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, handicap religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Statens ItBallerup2019-10-10T00:00:002019-10-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Udenrigsministeriet søger akademisk medarbejder digitalisering og IT-governance

Udenrigsministeriet

København K
Udenrigsministeriet søger akademisk medarbejder digitalisering og IT-governance Udenrigsministeriet søger en akademisk medarbejder med stærke analytiske og kommunikative evner til IT-kontorets Digitalisering og IT-governanceteam til at skabe en soli...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019

Medarbejdere til Udenrigsministeriets Servicedesk

Udenrigsministeriet

København K
Medarbejdere til Udenrigsministeriets IT-ServiceDesk Kan du lide at arbejde med, eller har du interessen for IT? Ønsker du samtidigt at hjælpe mennesker, når de har behov for det? Så er du måske en af vores nye kolleger til stillingen som supporter ...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019

Platformsadministrator til RKKP Aarhus, Odense eller Frederiksberg

Region Midtjylland

Frederiksberg
Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram (RKKP) søger en platformsadministrator til SAS datavarehus, der er grundstenen i databehandling og analyser fra mere end 80 nationale kliniske kvalitetsdatabaser Vil du være motiveret af at medvirke ti...
Indrykket:11. oktober 2019
Udløbsdato:27. oktober 2019

Fødevarestyrelsen søger erfaren Systemadministrator, Glostrup

Fødevarestyrelsen, Glostrup

Glostrup
Vil du være en del af en IT Driftssektion med mangeartede arbejdsopgaver, et fælles fokus på en sikker drift og et effektivt samarbejde med såvel interne som eksterne parter? Hvem er vi? IT Driftssektionen består af 10 fastansatte medarbejdere samt ...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:8. november 2019

Systemadministrator til serverdrift

Statens It

Ballerup
Er du en erfaren systemadministrator, der har lyst til at varetage daglig serverdrift for vores ca. 20.000 brugere. Er du klar til at gribe mulighederne i de forandringer, der sker i Statens It? Om stillingen Du bliver tilknyttet Team Server & Hyper...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019