Digital tovholder

Vi søger en kollega, der kan være tovholder på digitaliseringsdagsordenen i Guldborgsund Kommune og bistå resten af organisationen med at træffe de rette valg i forhold til anvendelse af (ny) teknologi og data til løsning af kommunens kerneopgave.
 
Den ledige stilling er placeret i Styring, Innovation & Indkøb, der er en centralt placeret stabsfunktion i Center for Økonomi & IT. Teamet består af en række, mindre faglige fællesskaber, hvoraf Innovation er det ene, og det er her du vil have din primære base.
 
Guldborgsund Kommune er optaget af at skabe værdi for sine borgere og virksomheder, og i den sammenhæng spiller teamet en væsentlig rolle i at understøtte vores ledere og medarbejdere i at navigere i deres eget digitale landskab.
 
Som stabsfunktion er vores rolle todelt, idet vi både skal kunne bidrage med faglig ekspertise på konsulentbasis, men samtidig også medvirke til at sætte rammer og retning for resten af organisationens virke. Den dobbelthed vil i særdeleshed også gøre sig gældende for den vakante stilling, og det forventer vi, at du kan mestre.
 
Det er afgørende for os at være en professionel og pålidelig samarbejdspartner for resten af organisationen. Du vil derfor komme til at indgå i et internt uddannelsesforløb, der har til formål at give dig og dine kolleger en fælles konsulentfaglig værktøjskasse.
 
Du vil blive en del af et team, der lægger stor vægt på at være et team. Ud over at levere værdifulde bidrag til de resultater, der bliver skabt i resten af organisationen, skal du også kunne indgå i det interne samarbejde på lige fod med dine dygtige kolleger og bidrage til fællesmængden – både fagligt og personligt.
 
Arbejdsopgaver:
 
Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i at:
 

  • Skabe og bevare et funktionelt overblik over den strategiske digitaliseringsdagsorden.
  • Inspirere, rådgive og coache kolleger på alle ledelsesniveauer omkring deres digitaliseringsaktiviteter – både i relation til beslutningsproces, implementering, drift og opfølgning/evaluering.
  • Lede og deltage i tværorganisatoriske digitaliseringsprojekter efter behov.
  • Varetage kommunens interesser i relation til KL og KOMBIT i samarbejde med nærmeste leder.
  • Stå for den interne koordinering af projekterne i monopolbruddet.
  • Indgå som samarbejdspartner i relevante DIGIT-aktiviteter.
Dit fokus vil primært være på det forretningsmæssige aspekt af digitaliseringen og du vil komme til at indgå i et tæt samarbejde med kommunens it-afdeling (infrastruktur/teknik) og kommunens vordende projektcenter (organisatorisk implementering). Det er en forudsætning, at du har en solid teknisk forståelse, men samtidig kan bygge bro mellem fagterminologien og vores brugerne i driftsorganisationen.
 
Personlige kompetencer:
 
Vi lægger stor vægt på, at dine faglige færdigheder er matchet af dine personlige og relationelle kompetencer. Vi leder efter en kollega, der:
 
  • Har en åben og ærlig tilgang til sine medmennesker,
  • Er i stand til at analysere komplekse sammenhænge og tænke i hensigtsmæssige løsninger,
  • Kan arbejde struktureret og målrettet med opgaveløsningen,
  • Er nysgerrig på at udvikle sin egen horisont og evner at kigge indad,
  • Kan møde sine samarbejdspartnere i øjenhøjde,
  • Kan tage vare på sig selv og bevare overblikket i en afvekslende hverdag, og
  • Trives med at skabe resultater sammen med og ofte gennem andre.
Du skal kunne trives med rollen som rådgiver og sparringspartner inden for dit ekspertisefelt og samtidig forstå at tilpasse din tilgang til den helhed, som du indgår i. Dine jobfunktioner vil også kræve, at du har stærke formidlingskompetencer og kan træde op på ølkassen med både sikkerhed og troværdighed.
 
Det betyder meget for os, at vi har det godt med hinanden. Vi synes selv, at vi har en fordomsfri omgangstone, og går ikke af vejen for et godt grin. Vi er på udkig efter en kollega, der har de samme præferencer og som er villig til at investere i vores indbyrdes relation.
 
Du vil få store frihedsgrader i forhold til din opgavevaretagelse og vi forventer, at du kan udvise den nødvendige ansvarlighed, til at forvalte dem konstruktivt i samarbejde med dine kolleger og nærmeste leder.
 
Det formelle:
Der er tale om fuldtidsstilling som specialkonsulent til besættelse pr. 1. maj 2018 og med ansættelse på gældende AC-overenskomstvilkår.
 
Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV.
 
Sidste frist for rettidig ansøgning til stillingen er søndag den 25. februar 2018. Proceduren for ansættelse fremgår af vedlagte bilag.
 
Skulle du have lyst til at høre mere om stillingen eller få afklaret eventuelle spørgsmål i tilknytning hertil, er du mere end velkommen til at kontakte afdelingens leder Nicolai Vedsted på tlf. 25180951 eller pr. mail på nv@guldborgsund.dk.
 
Mere om Guldborgsund Kommune:
Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk.
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her