Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitaliseringskonsulent til Smart Syddjurs i Syddjurs Kommune

Brænder du for udvikling og implementering af smart city, og tør du stå forrest i et projekt med mange interessenter?
Med Smart Syddjurs vil Syddjurs Kommune udleve visionen om et samfund, hvor vi udnytter de digitale teknologier til at skabe det gode liv – i et samarbejde mellem borgere, virksomheder og offentlige myndigheder.
 
Smart Syddjurs – en strategi med langt lys
Syddjurs Kommune har udarbejdet en strategiplan der i perioden frem mod 2030 skal gøre Syddjurs til et smart community. Strategiplanen er udarbejdet i 2016 i samarbejde med kampagnen På Forkant, og den har afsæt i udrulningen af en samlet digital infrastruktur bestående af højhastighedsnet og mobilmaster. Pt. har 83% af husstandene i Syddjurs Kommune adgang til højhastighedsnet.
 
Visionen er ambitiøs og for at opnå det, skal vi arbejde tæt sammen med private virksomheder, civilsamfund, herunder foreninger, uddannelsesinstitutioner og alle kommunens fagområder. Derfor leder vi efter en kollega, som forstår, hvordan data og teknologi kan skabe fremtidens by- og landområder – og som brænder for at få det til at ske.
Vi tilbyder en unik mulighed for at arbejde med innovative virksomheder og dygtige forskere med fokus på morgendagens teknologier. Og som person får du rig mulighed for at præge Syddjurs Kommunes tværgående udvikling af smart community. Du kan altså være med til at:

   • sætte en dagsorden for, hvordan vi i Syddjurs udvikler smarte løsninger med udgangspunkt i data og teknologi
   • etablere og udvikle partnerskaber med de nationale frontløbere inden for smart city, både fra virksomheds- og forskningssiden
   • være med til at forme en stærk og engageret tværgående udviklingsenhed i Syddjurs Kommune
   • sikre at initiativerne sker i samskabelse med borgerne i Syddjurs Kommune

 
Vi søger en erfaren digitaliseringskonsulent, som tør sætte sig i førersædet
Vi søger er en skarp kollega, som kan sikre fremdriften i den kommende portefølje af smart community-projekter. Du bevæger dig hjemmevant ift. det politiske felt, men kan samtidig tale borgernes og virksomhedernes sprog, idet du forstår, hvordan data og teknologi kan løfte kvaliteten og funktionaliteten til nye højder i byerne og på landet. Du formår at tænke brugerorienteret frem for at lade dig rive med af teknologibegejstring, og du kan være garant for en udvikling, der tager højde for borgernes behov.
 
Du bliver fra første færd ansvarlig for opbygningen af en projektorganisation, der kan varetage både den interne og eksterne organisering af projektet, samt opbygning af stærke samarbejdsrelationer.
Vi lægger vægt på dine sociale kompetencer, herunder at du kan motivere dine omgivelser, samt skabe de nødvendige relationer og alliancer via god kommunikation både inden- og udenfor kommunen.
 
Tjeklisten:

   • Du har relevant akademisk uddannelse og baggrund
   • Du evner at skabe stærke partnerskaber og relationer
   • Du har erfaring med ledelse af større projekter med mange samarbejdspartnere
   • Du har grundlæggende kendskab til, og interesse for, nye teknologier og løsninger
   • Du har indsigt i innovation og bæredygtig udvikling
   • Du har en humoristisk, hjælpsom og positiv tilgang til omverdenen
   • Du er selvkørende og kan godt lide at have kontakt med mange (nye) mennesker

 
Hvorfor skal du arbejde hos os?
Der er højt til loftet i Digitalisering. Vi har et fagligt miljø, hvor man kan udfordres og udvikles, samt i høj grad kan være med til at forme egne projekter og egen arbejdsdag. Vi ønsker at være den bedste kommunale digitaliseringsenhed i Danmark, og vi indgår i nyskabende samarbejder med kommunes fagområder, andre kommuner, leverandører og forskningsinstitutioner.
 
Afdelingen er en del af staben, IT og Digitalisering, hvor vi i øjeblikket er 16 medarbejdere og en afdelingsleder.
 
Hvis du er nysgerrig, kan du læse mere på nedenstående links:

   • https://www.syddjurs.dk/digitalisering
   • http://smartsyddjurs.dk/ 

 
Løn og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som Digitaliseringskonsulent. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen med tiltrædelse den 1. april 2018. Der er tale om en tidsbegrænset ansættelse på 4 år.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Chef for IT og Digitalisering Eva Due på 30276991 og edue@syddjurs.dk eller afdelingsleder for Digitalisering Jon Badstue Pedersen på 21173915 og  jbp@syddjurs.dk.
 
Tjenestestedet ligger i Hornslet Administrationsbygning, Tingvej 17, 8543 Hornslet i Syddjurs Kommune, men der vil forekomme ugentlige arbejdsdage i Ebeltoft Administrationsbygning, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft.
 
Jobsamtaler afholdes den 20. februar 2018 og en evt. 2. samtale vil finde sted den 21. februar.
 
Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Ansøgningsfrist:
11. februar 2018
 
Kontaktperson:
Chef for IT og Digitalisering Eva Due, Tlf.: 30276991
  
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være gerne i pdf- eller word-format).
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 42.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, der tilsammen tæller cirka 1,2 mio. indbyggere.
 
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere..



 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her