Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitaliseringskoordinator / IT-projektleder

Arbejdsmarkedscenter søger en stærk drivkraft på digitalisering, IT og robotteknologi.
 
Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune har valgt at skrue op for ambitionerne og samle vores IT-kompetencer i et nyt og centralt placeret Digitaliseringsteam. I den forbindelse oprettes en ny stilling som digitaliseringskoordinator. Digitaliseringskoordinatoren forventes at blive den primære drivkraft på øget udbredelse af digitale løsninger og RPA mv. i centrets drift. Digitaliseringsteamet består desuden af 3 digitaliseringsmedarbejdere, og teamet varetager centrets systemadministration, support, indkøb og implementering af IT.
 
Som ny digitaliseringskoordinator skal du være med til at opbygge det nye Digitaliseringsteam og indfri de høje ambitioner for teamet. Vi tror på, at vi med digitale løsninger kan forbedre beskæftigelsesindsatsen og borgernes oplevelse af mødet med centret. Derfor forventer vi at skulle tage markante skridt i forhold til digitalisering og digital understøttelse af indsatsen i de kommende år. Analyser peger på, at mange af de administrative opgaver o.lign. i det offentlige kan automatiseres med kendte teknologier. Vores ambition er at forfølge denne udvikling og drage størst mulig fordel af robotisering og kunstig intelligens mv.
 
DINE ARBEJDSOPGAVER
Som kommende digitaliseringskoordinator skal du både have stærke kompetencer i forhold til IT og organisatoriske processer samt gerne have kendskab til offentlig forvaltning inden for beskæftigelse, borgerservice el.lign. For kerneopgaverne er blandt andet:
 

  • Den daglige koordination, planlægning og sparring mv. på teamets driftsmæssige opgaver, herunder systemadministration, superbrugerfunktioner og anden service/support
  • Implementering af digitale løsninger, kunstig intelligens, robotteknologi/RPA i beskæftigelsesindsatsen – såvel i centrets interne drift som selvbetjeningsløsninger mv. i forhold til borgere og virksomheder
  • Udvikling af koncept for den interne IT-support, -service og -læring med henblik på optimal IT-anvendelse blandt centrets ca. 150 beskæftigelses-sagsbehandlere og administrative medarbejdere mv.
  • Analysere IT-problemer og pege på løsninger
  • Opsøge digitaliseringsmuligheder, stå for IT-indkøb og varetage den løbende dialog med IT-leverandører i tæt samarbejde med kommunens centrale digitaliseringscenter
  • Vurdere og imødegå risici i forhold til IT- og datasikkerhed
  • Pege på business cases og høste gevinsterne af IT-investeringer
  • Projektledelse af IT-udviklingsprojekter
  • Forandringsledelse i forbindelse med implementering af nye digitale systemer eller ny brug af eksisterende systemer
 
VI SØGER EN DIGITALISERINGSKOORDINATOR, SOM
  • Besidder teknisk indsigt og kompetence til at se nye digitaliseringsmuligheder og til at gå forrest i implementeringen af nye IT-systemer, RPA o.lign.
  • Har god erfaring med at koordinere, prioritere og planlægge mv., fx gennem succesfuld projektledelse
  • Er kompetent og tillidsvækkende i det tværgående samarbejde med centrets øvrige afdelinger
  • Er en dygtig formidler mundtligt og skriftligt. Erfaring med undervisning og support er en fordel
  • Har analytisk sans og er løsningsorienteret
  • Har strategisk forståelse
  • Er fortrolig med rammerne for offentlig forvaltning og IT-anvendelsen heri. Erfaring på beskæftigelses- eller integrationsområdet vil være en fordel
  • Arbejder selvstændigt, er initiativrig og har let ved samarbejde
  • Trives med mange bolde i luften og skiftende opgaver i en hektisk hverdag
 
Ovenstående kompetencer kan du have opnået gennem en kombination af uddannelse og erfaring, fx som projektleder på IT-projekter. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men formentlig er du uddannet indenfor IT eller indenfor administration, forvaltning, organisation el.lign.
 
VI TILBYDER
Mulighed for at afprøve dig selv og din faglighed i komplekse og krævende opgaver i tæt samarbejde med dygtige kolleger. Du kan se frem til en travl og udfordrende hverdag i en organisation, som er i rivende udvikling.
 
Center for Arbejdsmarked omfatter Ballerup Kommunes samlede beskæftigelses- og integrationsindsats (jobcenter og ydelsescenter).
 
Digitaliseringsteamet er forankret i centrets Stab. Både digitaliseringskoordinatoren og digitaliseringsmedarbejderne refererer til stabslederen.
 
LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR:
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
 
Stillingerne ønskes besat den 1. april 2018. Arbejdsstedet er Center for Arbejdsmarked, Ballerup Kommune, Baltorpvej 156.
 
YDERLIGERE OPLYSNINGER
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til fungerende stabsleder Jakob Bjældager på telefon 4175 0258 eller på mail jakb@balk.dk.
 
ANSØGNINGSFRIST: 18. FEBRUAR 2018
Vi forventer at afholde samtaler den 20.-22. februar.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.





Ballerup Kommune

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her