Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Direktør

Kommerciel profil * Vognmandsvirksomhed * Forretningsudvikling * Forandringsledelse * Digitalisering

Jobbet:
Med reference til bestyrelsen, får du ansvar for at flytte en sund transportvirksomhed til næste niveau. Du skal evne at drive en optimerings- og udviklingsproces, der strækker sig 360 grader rundt om virksomheden og dens aktiviteter.

Udvikling af kundeplatform og optimering af transportkoncept
I tæt samarbejde med dine afdelingsledere, skal du fastholde og udvikle samarbejdet med en bred vifte af krævende nøglekunder, herunder også udvikle og drive dine afdelingsledere til at have et mere salgsorienteret kundetække. Samtidig skal du stå i spidsen for tilgang af nye kunder og det bliver bl.a. dig, der kommer til at tegne virksomheden og dens aktiviteter i lokalområdet.

I forhold til omsætningsvækst, bygger din succes således på din evne til at opbygge og vedligeholde langsigtede kunderelationer, med fokus på en både kommerciel og konceptuel tankegang. Du skal fokusere på at optimere kundemix, holdt op mod de transportopgaver der er rentable i dag, men også ”i morgen”.

Ledelse og udvikling af organisation
Du får ansvar for et solidt, men også noget erfaringsdrevet mandskab. Det bliver din opgave at sikre, at du til enhver tid har de rette ressourcer og profiler på de rette pladser. Samtidig skal du evne at udvikle organisationen, og samtidig fastholde nøglemedarbejdere, så viden forankres i organisationen.

Dit ledelsesmæssige fokus skal bl.a. være indsatsstyring, kvalitet, effektivitet og udvikling af en sund kultur, hvor ansvar, engagement, initiativ og ordentlighed er nogle af de bærende elementer. Her bliver du udfordret med krav om forandringsledelse, og i en vis grad også en nødvendig holdningsbearbejdning i forhold til de nuværende forhold.

Transportbranchen og digitalisering
Branchen står over for en udfordring omkring digitalisering i forhold til markedet og de enkelte kunder. Her får du også en væsentlig rolle med at drive denne digitaliseringsproces – specielt med fokus på at definere, hvad vil kunderne kræve af os i morgen og hvordan skal virksomheden og organisationen udvikle sig, så de kan imødekomme disse krav?

Kvalifikationer:
Du er en dygtig leder, der allerede har bevist, at du både kan lede og optimere en organisation, samtidig med at du kan begå dig sammen med kunder og udvikle en kundeplatform. Du har således flere års erfaring fra lignende opgaver, gerne erhvervet i transport- eller byggebranchen, kombineret med en relevant teoretisk baggrund.

Du skal vide noget om transport og logistik, men ikke nødvendigvis om lastvognstransport, da der er meget viden forankret i den organisation du overtager.

Du har en moden og robust personlighed der gør, at din omverden helt naturligt ser dig ”for bordenden”. Du har gennemslagskraft og gode samarbejdsevner, kombineret med en høj grad af selvstændighed og et godt overblik, der gør dig i stand til at holde hovedet koldt i en ofte hektisk hverdag.

Ligeledes er det afgørende, at du trives med et bredt spænd af opgaver, der strækker sig lige fra udarbejdelse af strategier og bestyrelsesrapportering, over driftsledelse og tæt kundekontakt til daglig medarbejdersparring i ”gulvhøjde”. Medarbejderne, herunder chaufførerne skal både kunne se og mærke dig i virksomheden, og de skal opleve en både involverende, men også fast og konsekvent leder, der sætter en kurs og holder fast.

Du tilbydes:
En spændende og udfordrende ledelsesopgave i en førende transportvirksomhed, hvor du bliver en absolut nøgleressource i forhold til både forretningsudvikling og forandringsledelse.

Du får en stor indflydelse på både din egen og virksomhedens udvikling, og du bliver en del af et godt lederteam, ligesom du vil opleve et tæt samarbejde med en god bestyrelse. Du bliver bannerfører i et miljø, hvor begrebet ”frihed under ansvar” er fundamentet for en uformel, hands on organisation, der er præget af engagement og et godt humør.

Løn- og ansættelsesvilkår bliver forhandlet individuelt.

Virksomheden:
Vores kunde er en solid, velrenommeret og økonomisk velfunderet større vognmandsvirksomhed, der nu ønsker at etablere en ny afdeling på Fyn inden for specialtransporter. Afdelingen kommer indledningsvis til at beskæftige ca. 80 medarbejdere, og vil til at starte med have en årlig omsætning på mere end kr. 100 mio. Den ny afdelings kerneforretning bliver en vifte af specialtransporter, bl.a. inden for kranservice og miljø. Moderselskabets succes bygger på bl.a. ordentlighed og en indgående viden om branche og opgaver. Ejeren ønsker nu at vækste virksomheden på flere områder, bl.a. ved at udnyttet et stort markedspotentiale bedre og samtidig optimere det samlede koncept. Dette er bl.a. en af årsagerne til etablering af en ny afdeling på Fyn. Til at stå i spidsen for denne nye afdeling på Fyn, søges nu en erfaren og forretningsorienteret leder, der kan tage tøjlerne og styre en udfordrende vækstproces sikkert gennem skærene.

Ansøg:
Er du den rette profil, mærkes dit CV og ansøgning 01-10-47 og uploades her på siden. Al henvendelse behandles fortroligt.

Vi har ikke ansøgningsfrist på vores stillingsannoncer, idet vi indkalder kandidater successivt under rekrutteringsforløbet

Bemærk: Jobannoncen genindrykkes løbende på diverse jobportaler. Dette er ikke et udtryk for, at rekrutteringsprocessen er startet forfra.

Ansøgningsfrist:
Snarest muligt

Søg her:

: https://eandersen.dk/er-du-ansoeger/ledige-stillinger/?hr=show-job%2F63465%26locale%3Dda_DK

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.