Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Direktør til Danmarks Akkrediteringsinstitution

Har du erfaring med ledelse og et solidt kendskab til de videregående uddannelser? Vil du være med til at sikre kvalitet og relevans af videregående uddannelser og uddannelsesinstitutioner? Har du lyst til at stå i spidsen for driften og udviklingen af Danmarks Akkrediteringsinstitution? Så søger Danmarks Akkrediteringsinstitution en direktør.

Danmarks Akkrediteringsinstitution
Danmarks Akkrediteringsinstitution blev etableret i 2013 og varetager opgaver i forhold til akkreditering af de videregående uddannelsesinstitutioner. Ved institutionsakkreditering vurderes uddannelsesinstitutionens løbende og systematiske arbejde med sikring og udvikling af uddannelsernes kvalitet og relevans. Indtil alle institutioner er positivt institutionsakkrediteret skal uddannelsesinstitutioner, der ikke er positivt institutionsakkrediteret, bl.a. have nye uddannelser og uddannelsesudbud akkrediteret.

Danmarks Akkrediteringsinstitution opsamler national og international erfaring af betydning for akkreditering samt gennemføre tværgående opsamlinger på akkrediteringerne.

Danmarks Akkrediteringsinstitution stiller sekretariatsbistand til rådighed for Akkrediteringsrådet. Rådet træffer afgørelse om akkreditering på baggrund af akkrediteringsrapporter udarbejdet af Danmarks Akkrediteringsinstitution.

Er du vores nye direktør?
Som direktør i Danmarks Akkrediteringsinstitution er det din primære opgave at lede og være overordnet ansvarlig for drift og udvikling af Danmarks Akkrediteringsinstitution. Du skal kontinuerligt arbejde med at gøre akkrediteringsprocessen mere smidig og mindre bureaukratisk, herunder reducere den administrative byrde ved akkrediteringsprocessen for den enkelte uddannelsesinstitution.

Vi forestiller os, at du:

  • har solid ledelseserfaring, flair for personaleledelse og gerne erfaring med organisationsudvikling
  • kan sikre høj kvalitet og tydelighed i Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde
  • kan indgår i konstruktiv dialog og er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde både internt og eksternt
  • er handlekraftig og løsningsorienteret
Det er en fordel, hvis du har erfaring med Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde og/eller har kendskab til kvalitetsledelse og de videregående uddannelser i Danmark.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten. Stillingen er klassificeret i løngruppe 2. Du ansættes på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Direktøren for Akkrediteringsinstitutionen refererer til direktøren for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Akkrediteringsinstitutionen flytter til Holbæk i den kommende periode.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte Nikolaj Veje på telefon 72 31 86 00 eller på e-mail nve@ufm.dk eller kontorchef for HR Lars Harder på telefon 72 31 80 70 eller på e-mail lah@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest søndag den 19. maj 2019.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes den 24. maj 2019 og anden samtalerunde den 18. juni 2019. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres test af udvalgte kandidater hos Genitor ApS, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.



Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330012600Phoenix-55fac99512019-04-26T00:00:00Direktør til Danmarks AkkrediteringsinstitutionHar du erfaring med ledelse og et solidt kendskab til de videregående uddannelser? Vil du være med til at sikre kvalitet og relevans af videregående uddannelser og uddannelsesinstitutioner? Har du lyst til at stå i spidsen for driften og udviklingen af Danmarks Akkrediteringsinstitution? Så søger Danmarks Akkrediteringsinstitution en direktør.

Danmarks Akkrediteringsinstitution
Danmarks Akkrediteringsinstitution blev etableret i 2013 og varetager opgaver i forhold til akkreditering af de videregående uddannelsesinstitutioner. Ved institutionsakkreditering vurderes uddannelsesinstitutionens løbende og systematiske arbejde med sikring og udvikling af uddannelsernes kvalitet og relevans. Indtil alle institutioner er positivt institutionsakkrediteret skal uddannelsesinstitutioner, der ikke er positivt institutionsakkrediteret, bl.a. have nye uddannelser og uddannelsesudbud akkrediteret.

Danmarks Akkrediteringsinstitution opsamler national og international erfaring af betydning for akkreditering samt gennemføre tværgående opsamlinger på akkrediteringerne.

Danmarks Akkrediteringsinstitution stiller sekretariatsbistand til rådighed for Akkrediteringsrådet. Rådet træffer afgørelse om akkreditering på baggrund af akkrediteringsrapporter udarbejdet af Danmarks Akkrediteringsinstitution.

Er du vores nye direktør?
Som direktør i Danmarks Akkrediteringsinstitution er det din primære opgave at lede og være overordnet ansvarlig for drift og udvikling af Danmarks Akkrediteringsinstitution. Du skal kontinuerligt arbejde med at gøre akkrediteringsprocessen mere smidig og mindre bureaukratisk, herunder reducere den administrative byrde ved akkrediteringsprocessen for den enkelte uddannelsesinstitution.

Vi forestiller os, at du:
  • har solid ledelseserfaring, flair for personaleledelse og gerne erfaring med organisationsudvikling
  • kan sikre høj kvalitet og tydelighed i Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde
  • kan indgår i konstruktiv dialog og er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde både internt og eksternt
  • er handlekraftig og løsningsorienteret
Det er en fordel, hvis du har erfaring med Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde og/eller har kendskab til kvalitetsledelse og de videregående uddannelser i Danmark.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten. Stillingen er klassificeret i løngruppe 2. Du ansættes på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Direktøren for Akkrediteringsinstitutionen refererer til direktøren for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte.
Akkrediteringsinstitutionen flytter til Holbæk i den kommende periode.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte Nikolaj Veje på telefon 72 31 86 00 eller på e-mail nve@ufm.dk eller kontorchef for HR Lars Harder på telefon 72 31 80 70 eller på e-mail lah@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest søndag den 19. maj 2019.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes den 24. maj 2019 og anden samtalerunde den 18. juni 2019. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres test af udvalgte kandidater hos Genitor ApS, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.


2019-05-20T04:50:03.640 Har du erfaring med ledelse og et solidt kendskab til de videregående uddannelser? Vil du være med til at sikre kvalitet og relevans af videregående uddannelser og uddannelsesinstitutioner? Har du lyst til at stå i spidsen for driften og udviklingen af Danmarks Akkrediteringsinstitution? Så søger Danmarks Akkrediteringsinstitution en direktør. Danmarks Akkrediteringsinstitution Danmarks Akkrediteringsinstitution blev etableret i 2013 og varetager opgaver i forhold til akkreditering af de videregående uddannelsesinstitutioner. Ved institutionsakkreditering vurderes uddannelsesinstitutionens løbende og systematiske arbejde med sikring og udvikling af uddannelsernes kvalitet og relevans. Indtil alle institutioner er positivt institutionsakkrediteret skal uddannelsesinstitutioner, der ikke er positivt institutionsakkrediteret, bl.a. have nye uddannelser og uddannelsesudbud akkrediteret. Danmarks Akkrediteringsinstitution opsamler national og international erfaring af betydning for akkreditering samt gennemføre tværgående opsamlinger på akkrediteringerne. Danmarks Akkrediteringsinstitution stiller sekretariatsbistand til rådighed for Akkrediteringsrådet. Rådet træffer afgørelse om akkreditering på baggrund af akkrediteringsrapporter udarbejdet af Danmarks Akkrediteringsinstitution. Er du vores nye direktør? Som direktør i Danmarks Akkrediteringsinstitution er det din primære opgave at lede og være overordnet ansvarlig for drift og udvikling af Danmarks Akkrediteringsinstitution. Du skal kontinuerligt arbejde med at gøre akkrediteringsprocessen mere smidig og mindre bureaukratisk, herunder reducere den administrative byrde ved akkrediteringsprocessen for den enkelte uddannelsesinstitution. Vi forestiller os, at du: har solid ledelseserfaring, flair for personaleledelse og gerne erfaring med organisationsudvikling kan sikre høj kvalitet og tydelighed i Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde kan indgår i konstruktiv dialog og er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde både internt og eksternt er handlekraftig og løsningsorienteret Det er en fordel, hvis du har erfaring med Danmarks Akkrediteringsinstitutions arbejde og eller har kendskab til kvalitetsledelse og de videregående uddannelser i Danmark. Løn og ansættelsesvilkår Du ansættes i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten. Stillingen er klassificeret i løngruppe 2. Du ansættes på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Direktøren for Akkrediteringsinstitutionen refererer til direktøren for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte. Akkrediteringsinstitutionen flytter til Holbæk i den kommende periode. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør for Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte Nikolaj Veje på telefon 72 31 86 00 eller på e-mail nve@ufm.dk eller kontorchef for HR Lars Harder på telefon 72 31 80 70 eller på e-mail lah@ufm.dk. Søg stillingen Klik på knappen søg stillingen eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest søndag den 19. maj 2019. Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes den 24. maj 2019 og anden samtalerunde den 18. juni 2019. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres test af udvalgte kandidater hos Genitor ApS, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.11jobnet55fac995100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122302&DepartmentId=9101&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3514625Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte11Bredgade 431260København K72317845DKDanmark0
cmva@ufm.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent750265JobNet4979631497963110026-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=55fac995https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=55fac995https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=55fac995&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=55fac995&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgDirektør til Danmarks Akkrediteringsinstitution12008001Dansk3Læse/ tale121003Direktør6Ledelse361576354Christinecmva@ufm.dkDKDanmarkDKDanmark330091420Børne- og Undervisningsministeriet søger en direktør til Styrelsen for It og LæringRobot Styrelsen for It og Læring Styrelsen for It og Læring er en del af Børne- og Undervisningsministeriet og har ca. 320 medarbejdere. Styrelsen arbejder for at understøtte Børne- og Undervisningsministeriets overordnede mål om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. Visionen er at være de bedste i staten til at skabe værdi gennem it, digitalisering og data og derved forbedre børn, unge og voksnes læring. Styrelsen for It og Læring har gennem de seneste 5 år gennemgået en markant forandring, hvor fokus er flyttet fra udvikling af sektorvendte løsninger til i højere grad at understøtte gennemførelsen af store og vigtige politiske reformer. Fundamentet for udviklingen af en moderne og brugervenlig it-understøttelse hviler på en stabil og sikker drift af de eksisterende løsninger. Mere end 1 million børn, unge og forældre anvender således årligt en eller flere af de it-løsninger, som Styrelsen for It og Læring udvikler, drifter og vedligeholder. Arbejdsopgaverne Som direktør for Styrelsen for It og Læring vil du få ansvaret for udvikling, drift og vedligeholdelse af en række it-systemer på undervisningsområdet. De kommende år byder på mange vigtige opgaver. Eksempelvis skal indsamlingen og bearbejdelsen af data på tværs af børne- og undervisningssektoren styrkes, og data skal i endnu højere grad end i dag bringes i spil og anvendes som et vigtigt fundament for såvel de mange institutioner på området som i politikudviklingen. Der er gennem de seneste år gennemført et stort og vigtigt arbejde med at professionalisere arbejde med it-udvikling samt driften og vedligeholdelsen af ministeriets mange it-systemer. Som direktør får du ansvaret for at holde kursen og sikre en fortsat professionalisering. Endelig er det vigtigt, at du som direktør også formår at fastholde styrelsen som en attraktiv arbejdsplads, hvor fokus på kompetenceudvikling og trivsel går hånd i hånd med en effektiv og professionel tilrettelæggelse og gennemførelse af opgaverne. Om dig Vi søger en kompetent og engageret direktør, som kan navigere i en kompleks digital verden, og som vil være med til at skabe digitale løsningsmodeller, der giver en endnu bedre og fremtidssikret uddannelsessektor. Vi forventer, at du: har solid ledererfaring på et strategisk niveau gerne indenfor centraladministrationen er en udviklingsorienteret leder, der kan leve op til ministeriets værdier om enkelhed, handlekraft, kreativitet og ordentlighed er analytisk stærk og god til at omsætte data og viden strategisk og politisk har personlig gennemslagskraft og stærke kommunikative evner. Det er endvidere en fordel, hvis du har kendskab til uddannelsesområdet eller et beslægtet velfærdsområde. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er klassificeret i løngruppe 3 (lønramme 39) med topcheftillæg. Du vil som udgangspunkt blive ansat på kontraktvilkår i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen forventes besat på åremålsvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand være en mulighed. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. Stillingen ønskes besat pr. den 1. februar 2020. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Cecilie Brøkner på telefon 5077 5694. Du kan også læse mere om Styrelsen for It og Læring og Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmesider stil.dk og uvm.dk. Børne- og Undervisningsministeriet samarbejder med en ekstern rekrutteringskonsulent i forbindelse med rekrutteringen, og der kan forekomme test i forbindelse med samtalerne. Du får flere oplysninger om testen, hvis det bliver aktuelt. Sådan søger du Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest den 7. oktober 2019. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk job. Hvis du er tjenestemand, skal din ansøgning stiles til Dronningen. Vi forventer at holde samtaler i uge 43. Styrelsen for It og Læring
Styrelsen for It og Læring er en del af Børne- og Undervisningsministeriet og har ca. 320 medarbejdere. Styrelsen arbejder for at understøtte Børne- og Undervisningsministeriets overordnede mål om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. Visionen er at være de bedste i staten til at skabe værdi gennem it, digitalisering og data – og derved forbedre børn, unge og voksnes læring.

Styrelsen for It og Læring har gennem de seneste 5 år gennemgået en markant forandring, hvor fokus er flyttet fra udvikling af sektorvendte løsninger til i højere grad at understøtte gennemførelsen af store og vigtige politiske reformer. Fundamentet for udviklingen af en moderne og brugervenlig it-understøttelse hviler på en stabil og sikker drift af de eksisterende løsninger. Mere end 1 million børn, unge og forældre anvender således årligt en eller flere af de it-løsninger, som Styrelsen for It og Læring udvikler, drifter og vedligeholder.

Arbejdsopgaverne
Som direktør for Styrelsen for It og Læring vil du få ansvaret for udvikling, drift og vedligeholdelse af en række it-systemer på undervisningsområdet.

De kommende år byder på mange vigtige opgaver. Eksempelvis skal indsamlingen og bearbejdelsen af data på tværs af børne- og undervisningssektoren styrkes, og data skal i endnu højere grad end i dag bringes i spil og anvendes som et vigtigt fundament for såvel de mange institutioner på området som i politikudviklingen. Der er gennem de seneste år gennemført et stort og vigtigt arbejde med at professionalisere arbejde med it-udvikling samt driften og vedligeholdelsen af ministeriets mange it-systemer. Som direktør får du ansvaret for at holde kursen og sikre en fortsat professionalisering.

Endelig er det vigtigt, at du som direktør også formår at fastholde styrelsen som en attraktiv arbejdsplads, hvor fokus på kompetenceudvikling og trivsel går hånd i hånd med en effektiv og professionel tilrettelæggelse og gennemførelse af opgaverne.

Om dig

Vi søger en kompetent og engageret direktør, som kan navigere i en kompleks digital verden, og som vil være med til at skabe digitale løsningsmodeller, der giver en endnu bedre og fremtidssikret uddannelsessektor.

Vi forventer, at du:

  • har solid ledererfaring på et strategisk niveau – gerne indenfor centraladministrationen
  • er en udviklingsorienteret leder, der kan leve op til ministeriets værdier om enkelhed, handlekraft, kreativitet og ordentlighed
  • er analytisk stærk og god til at omsætte data og viden strategisk og politisk
  • har personlig gennemslagskraft og stærke kommunikative evner.
Det er endvidere en fordel, hvis du har kendskab til uddannelsesområdet eller et beslægtet velfærdsområde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er klassificeret i løngruppe 3 (lønramme 39) med topcheftillæg. Du vil som udgangspunkt blive ansat på kontraktvilkår i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen forventes besat på åremålsvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand være en mulighed. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen.

Stillingen ønskes besat pr. den 1. februar 2020.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Cecilie Brøkner på telefon 5077 5694. Du kan også læse mere om Styrelsen for It og Læring og Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmesider stil.dk og uvm.dk.

Børne- og Undervisningsministeriet samarbejder med en ekstern rekrutteringskonsulent i forbindelse med rekrutteringen, og der kan forekomme test i forbindelse med samtalerne. Du får flere oplysninger om testen, hvis det bliver aktuelt.

Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest den 7. oktober 2019. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Hvis du er tjenestemand, skal din ansøgning stiles til Dronningen.

Vi forventer at holde samtaler i uge 43.

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-09-17T00:00:002019-10-07T00:00:00
330083264Områdechef Anlæg VestRobot Anlæg er Banedanmarks bygherreorganisation. Med en omsætning på godt 4 mia., en projektportefølje på over 200 projekter og med omkring 375 medarbejdere er vi faktisk en af Danmarks største, når vi hvert år gennemfører anlæg- og fornyelsesprojekter på det danske jernbanenet. Vi søger en erfaren områdechef til Anlæg Vest, der kan være med til sikre, at de kommende års massive fornyelsesaktiviteter på jernbanenettet kommer sikkert i mål. Området består af tre sektioner: Broer Vest, Spor Vest og Arealer, der hver især håndterer anlæg- og fornyelsesopgaver inden for de respektive fag samt myndighedsbehandlingen omkring disse. Som områdechef vil du indgå i Anlægsdivisionens ledelsesgruppe og derigennem være med til at udvikle og forankre det strategiske arbejde på tværs af divisionen. Vi arbejder dedikeret på vores pejlemærke Vi leverer som aftalt så fornyelsesprojekterne og programmerne lykkes i forhold til tid, budget og kvalitet. Arbejdsstedet er Fredericia, men du skal være indstillet på nogen rejseaktivitet til København. Spændende udfordringer med at skabe fremtidens jernbane I de kommende år er der planlagt en række store fornyelsesprojekter f.eks. Ny bane til Aalborg Lufthavn, sporfornyelse og hastighedsopgradering Hobro-Aalborg og forberedende arbejder for Elektrificeringsprogrammet, der pga. af deres størrelse og trafikale påvirkning kræver en stærk og dedikeret ledelse til at sikre, at projekterne når i mål. Som områdechef vil du sidde i styregruppen for de største og mest komplekse af projekterne i din portefølje, og du vil desuden deltage i styregrupper og organisatorisk udviklingsarbejde på tværs af Banedanmark, hvor det giver mening ift. dit eget område. Det bliver altså dit ansvar, at alle områdets projekter leverer som aftalt ift. både økonomi, tid og kvalitet at trafikken og dermed operatørernes punktlighed ikke forstyrres udover det aftalte, og at området til stadighed arbejder for at levere mere og bedre jernbane for pengene. En af dine primære opgaver bliver desuden at sikre den fortsatte udvikling og trivsel i din nærmeste ledergruppe for derigennem at understøtter projekterne og deres fremdrift. Strategisk ledelse af højt specialiserede medarbejdere Du bliver ansvarlig for omkring 90 medarbejdere, der ledes af to anlægschefer og en sektionschef, som refererer direkte til dig, og som alle arbejder målrettet og dedikeret for vores infrastruktur. Selv refererer du til direktøren for Anlæg. Stillingen er fysisk forankret i Banedanmarks jyske domicil i Fredericia, hvor ca. 200 medarbejdere har deres daglige arbejdsplads, du vil som en mindre del af din opgaveportefølje varetage en koordinerende rolle i relation til driften af domicilet. Det er vigtigt, at du har veldokumenteret erfaring med strategisk ledelse samt personaleledelse og det at lede gennem andre ledere. Du har desuden erfaring fra anlægsbranchen og er formodentlig uddannet ingeniør eller lignende. Alternativt har du en lederuddannelse og kan gennem din erfaring sidde med ved bordet, når beslutningerne bliver af teknisk karakter. Din forretningsmæssige indsigt er skarp, og du sætter dig hurtigt ind i komplekse problemstillinger. Du har erfaring med økonomistyring på porteføljeniveau og kan begå dig i en politisk styret organisation med fokus på myndighedsansvar. Erfaring med kommunikation med det politiske system samt pressen vil være en klar fordel. Du er resultatorienteret, målrettet og engageret med en åben og positiv omgangsform. Det er desuden vigtigt, at du har en god tværorganisatorisk forståelse og kan skabe gode relationer på tværs af Banedanmark. Din ledelsesstil er uddelegerende og tillidsbaseret, og du trives i en kompleks virksomhed, hvor der er et miks af medarbejdere med forskellige baggrunde, som alle er specialister inden for deres felt, og som alle arbejder med et stort engagement i forhold til at levere en sikker, effektiv og velfungerende jernbane. Banedanmark har netop lanceret et nyt ledelsesgrundlag baseret på Leadership Pipeline. Ledelsesgrundlaget skal styrke og hjælpe ledere på alle niveauer i organisationen med at udføre de rette handlinger og træffe beslutninger, der skaber værdi for borgerne og Banedanmarks kunder, samarbejdspartnere, leverandører og medarbejdere. Løn Ansættelse sker i løngruppe 1 i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen, så kan du kontakte direktør for Anlæg Steen Neuchs Vedel. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen nedenfor og følger instruktionerne.Anlæg er Banedanmarks bygherreorganisation. Med en omsætning på godt 4 mia., en projektportefølje på over 200 projekter og med omkring 375 medarbejdere er vi faktisk en af Danmarks største, når vi hvert år gennemfører anlæg- og fornyelsesprojekter på det danske jernbanenet.

Vi søger en erfaren områdechef til Anlæg Vest, der kan være med til sikre, at de kommende års massive fornyelsesaktiviteter på jernbanenettet kommer sikkert i mål. Området består af tre sektioner: Broer Vest, Spor Vest og Arealer, der hver især håndterer anlæg- og fornyelsesopgaver inden for de respektive fag samt myndighedsbehandlingen omkring disse.

Som områdechef vil du indgå i Anlægsdivisionens ledelsesgruppe og derigennem være med til at udvikle og forankre det strategiske arbejde på tværs af divisionen. Vi arbejder dedikeret på vores pejlemærke ”Vi leverer som aftalt” så fornyelsesprojekterne og programmerne lykkes i forhold til tid, budget og kvalitet.

Arbejdsstedet er Fredericia, men du skal være indstillet på nogen rejseaktivitet til København.

Spændende udfordringer med at skabe fremtidens jernbane

I de kommende år er der planlagt en række store fornyelsesprojekter f.eks. Ny bane til Aalborg Lufthavn, sporfornyelse og hastighedsopgradering Hobro-Aalborg og forberedende arbejder for Elektrificeringsprogrammet, der pga. af deres størrelse og trafikale påvirkning kræver en stærk og dedikeret ledelse til at sikre, at projekterne når i mål.

Som områdechef vil du sidde i styregruppen for de største og mest komplekse af projekterne i din portefølje, og du vil desuden deltage i styregrupper og organisatorisk udviklingsarbejde på tværs af Banedanmark, hvor det giver mening ift. dit eget område.

Det bliver altså dit ansvar, at alle områdets projekter leverer som aftalt ift. både økonomi, tid og kvalitet; at trafikken og dermed operatørernes punktlighed ikke forstyrres udover det aftalte, og at området til stadighed arbejder for at levere mere og bedre jernbane for pengene.

En af dine primære opgaver bliver desuden at sikre den fortsatte udvikling og trivsel i din nærmeste ledergruppe for derigennem at understøtter projekterne og deres fremdrift.

Strategisk ledelse af højt specialiserede medarbejdere

Du bliver ansvarlig for omkring 90 medarbejdere, der ledes af to anlægschefer og en sektionschef, som refererer direkte til dig, og som alle arbejder målrettet og dedikeret for vores infrastruktur. Selv refererer du til direktøren for Anlæg.

Stillingen er fysisk forankret i Banedanmarks jyske domicil i Fredericia, hvor ca. 200 medarbejdere har deres daglige arbejdsplads, du vil som en mindre del af din opgaveportefølje varetage en koordinerende rolle i relation til driften af domicilet.

Det er vigtigt, at du har veldokumenteret erfaring med strategisk ledelse samt personaleledelse og det at lede gennem andre ledere. Du har desuden erfaring fra anlægsbranchen og er formodentlig uddannet ingeniør eller lignende. Alternativt har du en lederuddannelse og kan gennem din erfaring sidde med ved bordet, når beslutningerne bliver af teknisk karakter.

Din forretningsmæssige indsigt er skarp, og du sætter dig hurtigt ind i komplekse problemstillinger. Du har erfaring med økonomistyring på porteføljeniveau og kan begå dig i en politisk styret organisation med fokus på myndighedsansvar. Erfaring med kommunikation med det politiske system samt pressen vil være en klar fordel.

Du er resultatorienteret, målrettet og engageret med en åben og positiv omgangsform. Det er desuden vigtigt, at du har en god tværorganisatorisk forståelse og kan skabe gode relationer på tværs af Banedanmark. Din ledelsesstil er uddelegerende og tillidsbaseret, og du trives i en kompleks virksomhed, hvor der er et miks af medarbejdere med forskellige baggrunde, som alle er specialister inden for deres felt, og som alle arbejder med et stort engagement i forhold til at levere en sikker, effektiv og velfungerende jernbane.

Banedanmark har netop lanceret et nyt ledelsesgrundlag baseret på Leadership Pipeline. Ledelsesgrundlaget skal styrke og hjælpe ledere på alle niveauer i organisationen med at udføre de rette handlinger og træffe beslutninger, der skaber værdi for borgerne og Banedanmarks kunder, samarbejdspartnere, leverandører og medarbejdere.

Løn

Ansættelse sker i løngruppe 1 i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kan du kontakte direktør for Anlæg Steen Neuchs Vedel.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” nedenfor og følger instruktionerne.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-09-03T00:00:002019-09-26T00:00:00
330081832Vil du være med til at starte Getaround i Danmark?Robot Der er mere end 1 milliard biler i verden, men de holder i gennemsnit parkeret i mere end 95 af tiden. Hos Getaround tror vi på en fremtid, hvor alle biler skal deles, og vi bygger den globale platform, der gør det muligt. Via øjeblikkelig, nøglefri deling og en patenteret platform hjælper vi mennesker over hele verden med at dele ressourcer og finde dem, når de har brug for dem. Fremtiden er mobil og mobiliteten skal være høj! Vi leder efter en motiveret og hands-on country manager med stor erfaring fra både marketing, salg og operations. Du får en unik mulighed at bygge dit eget team og opbygge det danske Getaround-marked helt fra start. Du vil blive direkte ansvarlig for vækst af begge sider af vores markedsplads (biler og lejere) samt skalering af by-infrastruktur for at matche vores hurtige vækst. Det bliver hårdt og udfordrende, men vi garanterer en spændende rejse med rigelige muligheder for udvikling, sjov og påvirkning til en lidt mere bæredygtig hverdag. Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores nordiske hovedkontor i Oslo og de lokale teams i Skandinavien - både vidensdeling, besøg og fælles projekter. Vi ser gerne, at du: Har iværksætter-tankegang og er en do er, der brænder for at få ting gjort Har ledelseserfaring der inkluderer marketing, operations og kundeservice (gerne 5 år) Har beviselig erfaring med marketing, meget gerne på en tosidet markedsplads og med growth-hacking Er datadrevet i alt, du gør, og beslutninger, du tager Tænker ud af boksen og ikke giver op, før du når dine mål Er flydende i dansk skrift tale Derudover er det en bonus, hvis du har erfaring med vækst af startups, gerne din egen Dit ansvar Opbygge og lede dit lokale team (marketing, salg, operations, community) Sikre vækst af både biler, lejere og udlejninger gennem lokal markedsføring og effektive lokale partnerskaber Egen P L, budgetter og opfølgning Rapportering om dit markeds KPI er og status til hele ledergruppen på ugentlig basis Tæt samarbejde med hovedkontoret og tværfunktionelle teams (business intelligence, operations, kundeservice) Repræsentere Getaround i pressen og ved mediebegivenheder Samarbejde på tværs af lande ved at udvikle best-practice med andre general managers og HQ i San Francisco Forbedre processer og udvikle værktøjer i samarbejde med forskellige teams på Getaround HQ Hos Getaround tilbyder vi desuden betalt frokost, medarbejdergoder og konkurrencedygtig løn. Lyder det som noget for dig? Vi holder løbende samtaler, så vi kan få Getaround til Danmark hurtigst muligt. Send din ansøgning til ajaguldhammer@gmail.com

Der er mere end 1 milliard biler i verden, men de holder i gennemsnit parkeret i mere end 95 % af tiden. Hos Getaround tror vi på en fremtid, hvor alle biler skal deles, og vi bygger den globale platform, der gør det muligt.

Via øjeblikkelig, nøglefri deling og en patenteret platform hjælper vi mennesker over hele verden med at dele ressourcer og finde dem, når de har brug for dem. Fremtiden er mobil og mobiliteten skal være høj! 

Vi leder efter en motiveret og hands-on country manager med stor erfaring fra både marketing, salg og operations. Du får en unik mulighed at bygge dit eget team og opbygge det danske Getaround-marked helt fra start. Du vil blive direkte ansvarlig for vækst af begge sider af vores markedsplads (biler og lejere) samt skalering af by-infrastruktur for at matche vores hurtige vækst. Det bliver hårdt og udfordrende, men vi garanterer en spændende rejse med rigelige muligheder for udvikling, sjov og påvirkning til en lidt mere bæredygtig hverdag. 

Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores nordiske hovedkontor i Oslo og de lokale teams i Skandinavien - både vidensdeling, besøg og fælles projekter. 

Vi ser gerne, at du: 

  • Har iværksætter-tankegang og er en do’er, der brænder for at få ting gjort
  • Har ledelseserfaring der inkluderer marketing, operations og kundeservice (gerne 5+ år) 
  • Har beviselig erfaring med marketing, meget gerne på en tosidet markedsplads og med growth-hacking
  • Er datadrevet i alt, du gør, og beslutninger, du tager
  • Tænker ud af boksen og ikke giver op, før du når dine mål
  • Er flydende i dansk skrift/tale

Derudover er det en bonus, hvis du har erfaring med vækst af startups, gerne din egen

Dit ansvar

  • Opbygge og lede dit lokale team (marketing, salg, operations, community) 
  • Sikre vækst af både biler, lejere og udlejninger gennem lokal markedsføring og effektive lokale partnerskaber
  • Egen P&L, budgetter og opfølgning
  • Rapportering om dit markeds KPI’er og status til hele ledergruppen på ugentlig basis
  • Tæt samarbejde med hovedkontoret og tværfunktionelle teams (business intelligence, operations, kundeservice)
  • Repræsentere Getaround i pressen og ved mediebegivenheder
  • Samarbejde på tværs af lande ved at udvikle best-practice med andre general managers og HQ i San Francisco
  • Forbedre processer og udvikle værktøjer i samarbejde med forskellige teams på Getaround HQ

Hos Getaround tilbyder vi desuden betalt frokost, medarbejdergoder og konkurrencedygtig løn. Lyder det som noget for dig? Vi holder løbende samtaler, så vi kan få Getaround til Danmark hurtigst muligt. Send din ansøgning til ajaguldhammer@gmail.com

Aja Guldhammer Consulting IVSKongens Lyngby2019-09-02T00:00:002019-10-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Børne- og Undervisningsministeriet søger en direktør til Styrelsen for It og Læring

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Styrelsen for It og Læring Styrelsen for It og Læring er en del af Børne- og Undervisningsministeriet og har ca. 320 medarbejdere. Styrelsen arbejder for at understøtte Børne- og Undervisningsministeriets overordnede mål om at sikre fagligt stærke u...
Indrykket:17. september 2019
Udløbsdato:7. oktober 2019

Områdechef Anlæg Vest

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Anlæg er Banedanmarks bygherreorganisation. Med en omsætning på godt 4 mia., en projektportefølje på over 200 projekter og med omkring 375 medarbejdere er vi faktisk en af Danmarks største, når vi hvert år gennemfører anlæg- og fornyelsesprojekter p...
Indrykket:3. september 2019
Udløbsdato:26. september 2019

Vil du være med til at starte Getaround i Danmark?

Aja Guldhammer Consulting IVS

Kongens Lyngby
Der er mere end 1 milliard biler i verden, men de holder i gennemsnit parkeret i mere end 95 af tiden. Hos Getaround tror vi på en fremtid, hvor alle biler skal deles, og vi bygger den globale platform, der gør det muligt. Via øjeblikkelig, nøglefri...
Indrykket:2. september 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019