Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Distriktschef til Distrikt Østsjælland hos Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Kan du bevare overblikket i en dagligdag med både store og små opgaver? Har du erfaring med ledelse, kundekontakt og drift af bygninger? Vi søger en distriktschef, der med en stærk og stabil ledelse, kan få de daglige driftsopgaver udført gnidningsløst og sikre driften af Distrikt Østsjælland gennem engagerede medarbejdere, med fokus på serviceleverancer og tilfredse kunder.

Om os

Distrikt Østsjælland er en del af Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES), og er ansvarlig for driften af alle Forsvarets etablissementer i et område, der strækker sig fra Nordsjælland, Storkøbenhavn til og med Roskilde.

Den 1. februar gik vi i drift af ny Facility Management kontrakt, hvor vi indgår i et partnerskab med vores leverandør på området, om at levere service og ydelser til glæde for Forsvaret og vores brugere.

Kontrakten er stadig ny og samarbejdet er ved at blive etableret til leverandør, samtidig med at vores daglige kunder har en forventning om at driften kører problemløst. Det er derfor vigtigt at du har lyst til at bidrage til at sikre en succesfuld implementering, hvor du vil få mulighed for at påvirke processer og arbejdsopgaver, samt sætte dit præg på driften.

Vi tilstræber et godt socialt miljø med en uformel og fri omgangstone, hvor frihed under ansvar er i højsædet.


Om stillingen

Som distriktschef vil din hovedopgave være at varetage driftsrelaterede funktioner som leder og selvstændigt have ansvaret for sagsbehandling i relation til driftsbestemmelser, arbejdsmiljø, budgetter samt diverse ad hoc opgaver.

For at kunne trives i jobbet, skal du kunne arbejde ud fra mantraet, at ingen opgaver er for store, og ingen er for små, da du både vil være sagsbehandler på større sager, som f.eks. udarbejdelse af procesbeskrivelser og implementering af nye tiltag og samtidig sikre, at de daglige henvendelser fra vores brugere bliver behandlet, samt fælles servicefunktioner bliver udført. Herudover er du personaleleder og skal sikre uddelegering og opfølgning på daglige opgaver i distriktet.

Du skal blandt andet arbejde med følgende opgaver:

- Ledelse af distriktet i reference til afdelingschefen for Kundeafdelingen.
- Økonomisk ansvarlig for distriktets økonomi.
- Fordeling og koordinering af sager.
- Opgaver i forbindelse med implementering af LEAN, herunder tavleledelse og styring heraf.
- Sagsbehandling i øvrigt.
- Kompetenceudvikling af distriktets medarbejdere.

Fysisk vil du få kontor på Svanemøllens kaserne, hvor Distriktet har hovedsæde. Du skal påregne et antal rejsedage, da du skal samarbejde med FES øvrige Distrikter i hele landet samt Kundeafdelingen med hovedsæde i Nordjylland.


Om dig

Du har en uddannelse inden for f.eks. kontor eller detailhandel, byggefaglig uddannelse eller lignende relevant niveau, suppleret med en akademiuddannelse i ledelse eller anden lignende relevant uddannelse.

Det er vigtigt, at du er fleksibel både i forhold til arbejdstid og sted, da der må påregnes et antal køredage om året, og du løbende skal være i kontakt med og fysisk til stede på de forskellige etablissementer under Distriktet.

Det er vigtigt, at du har gode lederevner og kan lede forskellige typer af medarbejdere på flere funktionsniveauer i en alsidig organisation. Endvidere er det vigtigt, at du har ledelseserfaring fra tidligere ansættelse og gerne erfaring med distance ledelse. Derudover har du gode kommunikative evner, er serviceminded og fleksibel.

Ansvarlighed og kvalitet er vigtige værdier for os, og vi forventer, at du vil tage ansvar for og være med til at udvikle og præge de opgaver, du bliver stillet over for. Det kræver, at du er en engageret og initiativrig person, som kan samarbejde med andre.

Som leder er det endvidere vigtigt, at du er god til at arbejde selvstændigt med planlægning og styring af opgaverne. Du skal kunne bidrage positivt til trivslen og motivere og udvikle andre.

Du er vant til at arbejde med IT-systemer. Da Forsvaret anvender MS OFFICE og SAP, er det en fordel, hvis du kender til disse systemer. Ligesom det er en fordel, hvis du er bekendt med SAP/R3, Scan Jour Captia.


Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker som afdelingsleder-3 i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten). Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 4. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg i forbindelse med ansættelsen. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets Koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Kundeafdelingen, Dorthe Thidemann på telefon 2555 2025 eller chefen for Kundesektionen, Nanna Møller på telefon 7281 3402.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Conny Ventrup på telefon 7281 9134.

Ansøgningsfristen er den 17. april 2018, og vi forventer at holde samtaler i uge 17.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes scanne og vedhæfte relevante dokumenter, såsom bevis for uddannelse mv.

Stillingen er til besættelse 1. juni 2018 eller snarest derefter.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIETS EJENDOMSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES) støtter og servicerer militære operative enheder og øvrige myndigheder under Forsvarsministeriet ved at levere og udvikle de fysiske rammer, som er nødvendige for deres virke. Opgaverne omfatter; facility management, nybyggeri, vedligehold, miljø- og energiopgaver samt naturpleje – og udføres overvejende via eksterne leverandører.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har hovedkontor i Hjørring, men har medarbejdere på tjenestesteder over hele landet. Vi har i alt 860 etablissementer spredt ud over hele Danmark.
Ejendomsstyrelsen er overvejende en civil arbejdsplads, der er båret af stærke fag- og videnfællesskaber. Styrelsen har ejendomsdriften i centrum: Både i opgaveløsningen med vores kunder og i forhold til kompetenceudvikling af vore medarbejdere.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har et samlet budget på ca. 1,8 mia. kr., 2,4 mio. m2 bebyggelse i vores portefølje, et samlet øvelsesareal på ca. 36.000 hektar og vi beskæftiger ca. 750 medarbejdere.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her