Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Docent til VIA University College

Docent til VIA University College, Center for Ledelse, Organisation og Samfund  

VIA University College søger en docent med forskningserfaring inden for ledelses- og organisationsforskning. Docenten skal bidrage til centerets forsknings- og udviklingsaktiviteter inden for især ledelsesområdet, og vedkommende skal være i stand til selvstændigt og innovativt at udvikle ny viden og bringe viden i spil i praksis, grunduddannelser og efter- og videreuddannelser.

Ledelse af professionelle, af organisationer og af tværprofessionelle processer udvikles i disse år, blandt andet som følge af nye behov, nye opgaver, og et øget politisk fokus, ikke mindst i den offentlige sektor.

Det er Centerets ambition at bidrage til denne udvikling, bl.a. ved at bedrive forskning i og med praksis. Følgende emner vil bl.a. have høj prioritet i de kommende år: 

  • Faglig ledelse, herunder fx skoleledelse og ledelse af dagtilbud
  • Tværprofessionel ledelse
  • Ledelse af udviklings- og forandringsprocesser
  • Ledelses- og styrings-paradigmer
  • Ledelse og organisation 

Vi søger derfor en fagligt højt kvalificeret forsker med erfaring inden for et eller flere af disse områder. Vi vægter erfaring med både teoretisk og empirisk forskning højt, ligesom erfaring med eller interesse for anvendelses- og praksisrettet forskning også er væsentligt. Erfaring med undervisning, herunder undervisning inden for efter- og videreuddannelse, er en fordel.

Dine arbejdsopgaver

Vi forventer, at du som docent er i stand til at: 

  • Styrke forskningsmiljøet på VIA indenfor ledelses- og organisationsforskning.
  • Levere afgørende bidrag til udviklingen af professionsbacheloruddannelser og efter- og videreuddannelse i VIA, samt levere undervisning på disse uddannelser.
  • Udvikle VIAs samarbejde med eksterne samarbejdspartnere (nationalt og internationalt) og andre videnpartnere, som kan understøtte erhverv og professioner samt relevante forskningsmiljøer.

Som docent i VIA vil du som en del af dine arbejdsopgaver skulle: 

  • Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med andre forskningsaktive medarbejdere i VIA.
  • Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med relevante eksterne parter fra f.eks. region, kommuner og universiteter og bidrage til at rejse ekstern finansiering.
  • Lede og kvalitetssikre forskningsprojekter og være ansvarlig for en projektportefølje og tilhørende leverancer.
  • Sikre, at forskningsviden sættes i spil i forhold til uddannelse og profession og herved bidrage til udviklingen af uddannelsen.
  • Medvirke til at udvikle stærke forskernetværk nationalt og internationalt.
  • Undervise studerende. 

Dine kompetencer

Vi forventer, at du har:

Forskningskompetence på ph.d.-niveau og erfaring inden for praksisrelevant og anvendt forskning

  • Dokumenteret anvendelsesorienteret viden, herunder såvel teoretisk som praktisk indsigt på højt niveau om ledelse og organisationer
  • Erfaring med forskningsledelse
  • Erfaring med forskningsprojekter, der skaber samspil mellem forskning og praksisudvikling
  • Erfaring med projektledelse af forsknings- og udviklingsprojekter, herunder erfaring med at søge ekstern finansiering
  • Erfaring med deltagelse i relevante nationale og internationale netværk
  • Engagement i at bidrage til forskningsbaseret praksisudvikling i tæt samspil med praksis
  • Erfaring med projektudvikling med interne og eksterne partnere, herunder at bidrage til at sikre ekstern finansiering
  • Erfaring med og et stærkt engagement i forskningsformidling
  • Visionen om at skabe forskningsresultater i tæt kontakt med interessenter fra både professionsuddannelser og aftagermiljøer.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende aftaler og overenskomst.

Stillingen som docent er tidsbegrænset i 6 år med mulighed for forlængelse. Stillingen som docent er uden højeste arbejdstid. 

Ansættelse som docent forudsætter positiv docentbedømmelse af det eksterne bedømmelsesudvalg, der nedsættes i forbindelse med besættelse af stillingen. Du kan læse mere om ansættelsesproceduren i bekendtgørelse BEK nr.1227 af 23/10/2018 , som blandt andet omhandler docentbedømmelse af undervisere ved professionshøjskoler.

Ansættelsen er tillige omfattet af Bekendtgørelse om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole BEK nr. 1065 af 04/07/2016

Se venligst link til bekendtgørelse om stillingsstruktur

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=183358


og link til bekendtgørelse om lektorkvalificering

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=203627

Er du interesseret?

Vil du vide mere om stillingen eller ansættelsesproceduren, er du velkommen til at kontakte Forsknings- og udviklingschef Gitte Sommer Harrits GISH@via.dk.

Ønsker du at søge stillingen vedhæft da følgende materialer til din ansøgning: 

  • CV indeholdende dokumentation for uddannelse og forskning samt erhvervs- og undervisningsmæssig erfaring.
  • Publikationsliste inkl. tre udvalgte publikationer, som du ønsker inddraget i bedømmelsen. Disse tre publikationer bør fremgå tydeligt på side 1 på publikationslisten i prioriteret rækkefølge. Ansættelsesudvalg og bedømmelsesudvalget vil inddrage disse tre publikationer og deres indbyrdes prioritering i bedømmelsen.

Publikationerne vedhæftes så vidt muligt i den elektroniske ansøgning. Er filerne for store, kan de mailes til hr@via.dk eller sendes i fysisk form i fem eksemplarer eller gemt på en USB nøgle til VIA University College, Hedeager 2, 8200 Aarhus N, att. HR. 

Ansøg stillingen via vores online rekrutteringssystem. Vi skal have din ansøgning senest 18. februar 2019.

Efter den faglige bedømmelse afholdes ansættelsessamtaler med udvalgte og kvalificerede kandidater. Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale i uge 21 og 2. ansættelsessamtale i uge 22 2019.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019 eller efter aftale med kandidaten.

Læs information om anvendelse af personoplysninger i forbindelse med rekruttering på dette link http://www.via.dk/da/om-via/job/personoplysninger

VIA opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Læs mere om VIA University College på www.via.dk 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329941549Phoenix-9376a4ea12019-01-12T00:00:00Docent til VIA University CollegeDocent til VIA University College, Center for Ledelse, Organisation og Samfund  

VIA University College søger en docent med forskningserfaring inden for ledelses- og organisationsforskning. Docenten skal bidrage til centerets forsknings- og udviklingsaktiviteter inden for især ledelsesområdet, og vedkommende skal være i stand til selvstændigt og innovativt at udvikle ny viden og bringe viden i spil i praksis, grunduddannelser og efter- og videreuddannelser.

Ledelse af professionelle, af organisationer og af tværprofessionelle processer udvikles i disse år, blandt andet som følge af nye behov, nye opgaver, og et øget politisk fokus, ikke mindst i den offentlige sektor.

Det er Centerets ambition at bidrage til denne udvikling, bl.a. ved at bedrive forskning i og med praksis. Følgende emner vil bl.a. have høj prioritet i de kommende år: 

  • Faglig ledelse, herunder fx skoleledelse og ledelse af dagtilbud
  • Tværprofessionel ledelse
  • Ledelse af udviklings- og forandringsprocesser
  • Ledelses- og styrings-paradigmer
  • Ledelse og organisation 

Vi søger derfor en fagligt højt kvalificeret forsker med erfaring inden for et eller flere af disse områder. Vi vægter erfaring med både teoretisk og empirisk forskning højt, ligesom erfaring med eller interesse for anvendelses- og praksisrettet forskning også er væsentligt. Erfaring med undervisning, herunder undervisning inden for efter- og videreuddannelse, er en fordel.

Dine arbejdsopgaver

Vi forventer, at du som docent er i stand til at: 

  • Styrke forskningsmiljøet på VIA indenfor ledelses- og organisationsforskning.
  • Levere afgørende bidrag til udviklingen af professionsbacheloruddannelser og efter- og videreuddannelse i VIA, samt levere undervisning på disse uddannelser.
  • Udvikle VIAs samarbejde med eksterne samarbejdspartnere (nationalt og internationalt) og andre videnpartnere, som kan understøtte erhverv og professioner samt relevante forskningsmiljøer.

Som docent i VIA vil du som en del af dine arbejdsopgaver skulle: 

  • Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med andre forskningsaktive medarbejdere i VIA.
  • Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med relevante eksterne parter fra f.eks. region, kommuner og universiteter og bidrage til at rejse ekstern finansiering.
  • Lede og kvalitetssikre forskningsprojekter og være ansvarlig for en projektportefølje og tilhørende leverancer.
  • Sikre, at forskningsviden sættes i spil i forhold til uddannelse og profession og herved bidrage til udviklingen af uddannelsen.
  • Medvirke til at udvikle stærke forskernetværk nationalt og internationalt.
  • Undervise studerende. 

Dine kompetencer

Vi forventer, at du har:

Forskningskompetence på ph.d.-niveau og erfaring inden for praksisrelevant og anvendt forskning

  • Dokumenteret anvendelsesorienteret viden, herunder såvel teoretisk som praktisk indsigt på højt niveau om ledelse og organisationer
  • Erfaring med forskningsledelse
  • Erfaring med forskningsprojekter, der skaber samspil mellem forskning og praksisudvikling
  • Erfaring med projektledelse af forsknings- og udviklingsprojekter, herunder erfaring med at søge ekstern finansiering
  • Erfaring med deltagelse i relevante nationale og internationale netværk
  • Engagement i at bidrage til forskningsbaseret praksisudvikling i tæt samspil med praksis
  • Erfaring med projektudvikling med interne og eksterne partnere, herunder at bidrage til at sikre ekstern finansiering
  • Erfaring med og et stærkt engagement i forskningsformidling
  • Visionen om at skabe forskningsresultater i tæt kontakt med interessenter fra både professionsuddannelser og aftagermiljøer.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende aftaler og overenskomst.

Stillingen som docent er tidsbegrænset i 6 år med mulighed for forlængelse. Stillingen som docent er uden højeste arbejdstid. 

Ansættelse som docent forudsætter positiv docentbedømmelse af det eksterne bedømmelsesudvalg, der nedsættes i forbindelse med besættelse af stillingen. Du kan læse mere om ansættelsesproceduren i bekendtgørelse BEK nr.1227 af 23/10/2018 , som blandt andet omhandler docentbedømmelse af undervisere ved professionshøjskoler.

Ansættelsen er tillige omfattet af Bekendtgørelse om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole BEK nr. 1065 af 04/07/2016

Se venligst link til bekendtgørelse om stillingsstruktur

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=183358


og link til bekendtgørelse om lektorkvalificering

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=203627

Er du interesseret?

Vil du vide mere om stillingen eller ansættelsesproceduren, er du velkommen til at kontakte Forsknings- og udviklingschef Gitte Sommer Harrits GISH@via.dk.

Ønsker du at søge stillingen vedhæft da følgende materialer til din ansøgning: 

  • CV indeholdende dokumentation for uddannelse og forskning samt erhvervs- og undervisningsmæssig erfaring.
  • Publikationsliste inkl. tre udvalgte publikationer, som du ønsker inddraget i bedømmelsen. Disse tre publikationer bør fremgå tydeligt på side 1 på publikationslisten i prioriteret rækkefølge. Ansættelsesudvalg og bedømmelsesudvalget vil inddrage disse tre publikationer og deres indbyrdes prioritering i bedømmelsen.

Publikationerne vedhæftes så vidt muligt i den elektroniske ansøgning. Er filerne for store, kan de mailes til hr@via.dk eller sendes i fysisk form i fem eksemplarer eller gemt på en USB nøgle til VIA University College, Hedeager 2, 8200 Aarhus N, att. HR. 

Ansøg stillingen via vores online rekrutteringssystem. Vi skal have din ansøgning senest 18. februar 2019.

Efter den faglige bedømmelse afholdes ansættelsessamtaler med udvalgte og kvalificerede kandidater. Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale i uge 21 og 2. ansættelsessamtale i uge 22 2019.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019 eller efter aftale med kandidaten.

Læs information om anvendelse af personoplysninger i forbindelse med rekruttering på dette link http://www.via.dk/da/om-via/job/personoplysninger

VIA opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Læs mere om VIA University College på www.via.dk 

2019-02-19T00:50:36.187 Docent til VIA University College, Center for Ledelse, Organisation og Samfund VIA University College søger en docent med forskningserfaring inden for ledelses- og organisationsforskning. Docenten skal bidrage til centerets forsknings- og udviklingsaktiviteter inden for især ledelsesområdet, og vedkommende skal være i stand til selvstændigt og innovativt at udvikle ny viden og bringe viden i spil i praksis, grunduddannelser og efter- og videreuddannelser. Ledelse af professionelle, af organisationer og af tværprofessionelle processer udvikles i disse år, blandt andet som følge af nye behov, nye opgaver, og et øget politisk fokus, ikke mindst i den offentlige sektor. Det er Centerets ambition at bidrage til denne udvikling, bl.a. ved at bedrive forskning i og med praksis. Følgende emner vil bl.a. have høj prioritet i de kommende år: Faglig ledelse, herunder fx skoleledelse og ledelse af dagtilbud Tværprofessionel ledelse Ledelse af udviklings- og forandringsprocesser Ledelses- og styrings-paradigmer Ledelse og organisation Vi søger derfor en fagligt højt kvalificeret forsker med erfaring inden for et eller flere af disse områder. Vi vægter erfaring med både teoretisk og empirisk forskning højt, ligesom erfaring med eller interesse for anvendelses- og praksisrettet forskning også er væsentligt. Erfaring med undervisning, herunder undervisning inden for efter- og videreuddannelse, er en fordel. Dine arbejdsopgaver Vi forventer, at du som docent er i stand til at: Styrke forskningsmiljøet på VIA indenfor ledelses- og organisationsforskning. Levere afgørende bidrag til udviklingen af professionsbacheloruddannelser og efter- og videreuddannelse i VIA, samt levere undervisning på disse uddannelser. Udvikle VIAs samarbejde med eksterne samarbejdspartnere (nationalt og internationalt) og andre videnpartnere, som kan understøtte erhverv og professioner samt relevante forskningsmiljøer. Som docent i VIA vil du som en del af dine arbejdsopgaver skulle: Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med andre forskningsaktive medarbejdere i VIA. Initiere, iværksætte og gennemføre forskningsprojekter i samarbejde med relevante eksterne parter fra f.eks. region, kommuner og universiteter og bidrage til at rejse ekstern finansiering. Lede og kvalitetssikre forskningsprojekter og være ansvarlig for en projektportefølje og tilhørende leverancer. Sikre, at forskningsviden sættes i spil i forhold til uddannelse og profession og herved bidrage til udviklingen af uddannelsen. Medvirke til at udvikle stærke forskernetværk nationalt og internationalt. Undervise studerende. Dine kompetencer Vi forventer, at du har: Forskningskompetence på ph.d.-niveau og erfaring inden for praksisrelevant og anvendt forskning Dokumenteret anvendelsesorienteret viden, herunder såvel teoretisk som praktisk indsigt på højt niveau om ledelse og organisationer Erfaring med forskningsledelse Erfaring med forskningsprojekter, der skaber samspil mellem forskning og praksisudvikling Erfaring med projektledelse af forsknings- og udviklingsprojekter, herunder erfaring med at søge ekstern finansiering Erfaring med deltagelse i relevante nationale og internationale netværk Engagement i at bidrage til forskningsbaseret praksisudvikling i tæt samspil med praksis Erfaring med projektudvikling med interne og eksterne partnere, herunder at bidrage til at sikre ekstern finansiering Erfaring med og et stærkt engagement i forskningsformidling Visionen om at skabe forskningsresultater i tæt kontakt med interessenter fra både professionsuddannelser og aftagermiljøer. Løn- og ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende aftaler og overenskomst. Stillingen som docent er tidsbegrænset i 6 år med mulighed for forlængelse. Stillingen som docent er uden højeste arbejdstid. Ansættelse som docent forudsætter positiv docentbedømmelse af det eksterne bedømmelsesudvalg, der nedsættes i forbindelse med besættelse af stillingen. Du kan læse mere om ansættelsesproceduren i bekendtgørelse BEK nr.1227 af 23 10 2018 , som blandt andet omhandler docentbedømmelse af undervisere ved professionshøjskoler. Ansættelsen er tillige omfattet af Bekendtgørelse om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole BEK nr. 1065 af 04 07 2016 Se venligst link til bekendtgørelse om stillingsstruktur https: www.retsinformation.dk Forms R0710.aspx?id 183358 og link til bekendtgørelse om lektorkvalificeringhttps: www.retsinformation.dk Forms R0710.aspx?id 203627 Er du interesseret? Vil du vide mere om stillingen eller ansættelsesproceduren, er du velkommen til at kontakte Forsknings- og udviklingschef Gitte Sommer Harrits GISH@via.dk. Ønsker du at søge stillingen vedhæft da følgende materialer til din ansøgning: CV indeholdende dokumentation for uddannelse og forskning samt erhvervs- og undervisningsmæssig erfaring. Publikationsliste inkl. tre udvalgte publikationer, som du ønsker inddraget i bedømmelsen. Disse tre publikationer bør fremgå tydeligt på side 1 på publikationslisten i prioriteret rækkefølge. Ansættelsesudvalg og bedømmelsesudvalget vil inddrage disse tre publikationer og deres indbyrdes prioritering i bedømmelsen. Publikationerne vedhæftes så vidt muligt i den elektroniske ansøgning. Er filerne for store, kan de mailes til hr@via.dk eller sendes i fysisk form i fem eksemplarer eller gemt på en USB nøgle til VIA University College, Hedeager 2, 8200 Aarhus N, att. HR. Ansøg stillingen via vores online rekrutteringssystem. Vi skal have din ansøgning senest 18. februar 2019. Efter den faglige bedømmelse afholdes ansættelsessamtaler med udvalgte og kvalificerede kandidater. Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale i uge 21 og 2. ansættelsessamtale i uge 22 2019. Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019 eller efter aftale med kandidaten. Læs information om anvendelse af personoplysninger i forbindelse med rekruttering på dette link http: www.via.dk da om-via job personoplysninger VIA opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Læs mere om VIA University College på www.via.dk11Jobnet9376a4ea100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000000http://ssl1.peoplexs.com/Peoplexs22/CandidatesPortalNoLogin/ApplicationForm.cfm?CustomerCode=VIA3&PortalID=12952&VacatureID=10185450EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3434323VIA Efter- og Videreuddannelse11Hedeager 28200Aarhus N87551967DKDanmark0
via@via.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset693234JobNet492995049299501000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9376a4eahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9376a4eahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9376a4ea&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9376a4ea&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/8.jpgSom Docent hos VIA Efter- og Videreuddannelse bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12007901Dansk3Læse/ tale231003Docent9Undervisning og pædagogik360082263Helle Munkholmvia@via.dkDKDanmarkDKDanmark330003040Ekstern lektor i ArbejdsretRobot Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. august 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for hvert semester.Stillingens indholdStillingen består primært i undervisning i faget Kollektiv Arbejdsret, der udbydes hvert efterår. Arbejdet kan desuden bestå af eksamensrelaterede opgaver og vejledninger. Der kan ikke garanteres undervisning i hvert semester.KontaktNærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til lektor, ph.d., Natalie Videbæk Munkholm, tlf. 30 42 78 42, nvm@law.au.dkHvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Regitze Arnbjerg, tlf.: 8715 2174, e-mail: rma@au.dkHvem er viJuridisk Institut er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Juridisk Institut har opnået de prestigefyldte AASCB og AMBA-akkrediteringer.Vi har et dynamisk, ambitiøst og akademisk mangfoldigt forsknings- og undervisningsmiljø med mere end 60 akademiske medarbejdere og 15-20 ph.d.-studerende. Derudover har vi særligt fokus på at tiltrække internationale forskere og ph.d.-studerende til instituttet.Du kan læse mere om Juridisk Institut på www.law.au.dkKvalifikationskravAnsættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde.Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.FormaliaAnsættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http: www.medarbejdere.au.dk aftale_om_eksterne_lektorer ).Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https: medarbejdere.au.dk fakulteter bs ansaettelse-og-karriere vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss ).Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Om Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:6. maj 2019Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. august 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for hvert semester.

Stillingens indhold
Stillingen består primært i undervisning i faget Kollektiv Arbejdsret, der udbydes hvert efterår. Arbejdet kan desuden bestå af eksamensrelaterede opgaver og vejledninger. Der kan ikke garanteres undervisning i hvert semester.

Kontakt
Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til lektor, ph.d., Natalie Videbæk Munkholm, tlf. 30 42 78 42, nvm@law.au.dk

Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Regitze Arnbjerg, tlf.: 8715 2174, e-mail: rma@au.dk

Hvem er vi
Juridisk Institut er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Juridisk Institut har opnået de prestigefyldte AASCB og AMBA-akkrediteringer.

Vi har et dynamisk, ambitiøst og akademisk mangfoldigt forsknings- og undervisningsmiljø med mere end 60 akademiske medarbejdere og 15-20 ph.d.-studerende. Derudover har vi særligt fokus på at tiltrække internationale forskere og ph.d.-studerende til instituttet.

Du kan læse mere om Juridisk Institut på www.law.au.dk

Kvalifikationskrav
Ansættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde.

Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.

Formalia
Ansættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http://www.medarbejdere.au.dk/aftale_om_eksterne_lektorer/).

Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https://medarbejdere.au.dk/fakulteter/bs/ansaettelse-og-karriere/vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger/saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss/).
Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.
Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.

Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR & Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
6. maj 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-04-08T00:00:002019-05-06T00:00:00
330002069Efterskolelærer til Aarhus EfterskoleRobot Efterskolelærer til Aarhus Efterskole Årsvikariat fra 1. august 2019 til 1. juli 2020. Vi søger en årsvikar, der er optaget af kultur, historie og samfund! Du skal kunne undervise i dansk (eksamensfag) og kulturfag, som er en kombination af samfundsfag, historie og kristendom. Du vil indgå i et lærerteam omkring den enkelte klasse og samtidigt udvikle fag og undervise selvstændigt, gerne med inddragelse af de muligheder, Aarhus og skolens øvrige omgivelser byder på. Desuden eventuelt undervisning i idræt. Du skal have lyst til at indgå i efterskolelivet med eleverne i den daglige undervisning såvel som i samværet aftener og weekender. Aarhus Efterskole er en almendannende skole i en grundtvigsk tradition med tilknytning til Den danske Folkekirke. Det er en velfungerende skole med 144 elever, en dygtig og engageret medarbejderstab og et mangfoldigt fagtilbud til eleverne. Du kan læse mere om skolen på www.aarhusefterskole.dk Ansøgningsfristen er torsdag den 2. maj 2019. Ansøgningen sendes til info@aarhusefterskole.dk Der vil være samtaler uge 19. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation.

Efterskolelærer til Aarhus Efterskole

Årsvikariat fra 1. august 2019 til 1. juli 2020.

 

Vi søger en årsvikar, der er optaget af kultur, historie og samfund!

Du skal kunne undervise i dansk (eksamensfag) og kulturfag, som er en kombination af samfundsfag, historie og kristendom. Du vil indgå i et lærerteam omkring den enkelte klasse og samtidigt udvikle fag og undervise selvstændigt, gerne med inddragelse af de muligheder, Aarhus og skolens øvrige omgivelser byder på. Desuden eventuelt undervisning i idræt.

Du skal have lyst til at indgå i efterskolelivet med eleverne – i den daglige undervisning såvel som i samværet aftener og weekender.

Aarhus Efterskole er en almendannende skole i en grundtvigsk tradition med tilknytning til Den danske Folkekirke. Det er en velfungerende skole med 144 elever, en dygtig og engageret medarbejderstab og et mangfoldigt fagtilbud til eleverne.

Du kan læse mere om skolen på www.aarhusefterskole.dk

Ansøgningsfristen er torsdag den 2. maj 2019. Ansøgningen sendes til info@aarhusefterskole.dk

Der vil være samtaler uge 19.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation.

Den Selvejende Institution Aarhus EfterskoleHøjbjerg2019-04-05T00:00:002019-05-02T00:00:00
330000906Eksterne lektorer ved Institut for VirksomhedsledelseRobot Ved Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet, er tre stillinger som ekstern lektor ledige til besættelse pr. 1. juli og 1. september 2019.Ansættelsen er i udgangspunktet 3-årig, men kan for den rette kandidat også tilbydes varigt. Det konkrete antal timer samt opgaver aftales forud for hvert semester.Engelsksproget undervisning i marketing og kommunikationOpgaverne i den ene stilling vil primært ligge i undervisning og eller vejledning inden for områderne markedskommunikation og branding i tilknytning til de engelsksprogede uddannelser i BA Marketing og Management Communication og MA i Corporate Communication.Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til professor Anne Ellerup Nielsen på aen@mgmt.au.dkErhvervsøkonomiOpgaverne i den anden stilling vil hovedsageligt ligge inden for undervisning i projektledelse på den erhvervsøkonomiske diplomuddannelse (HD). Ansøgeren må derfor have teoretisk såvel som praktisk kendskab til, og forståelse for arbejde med - og i - projektarbejdsformen. Ligeledes lægges der vægt på, at ansøgeren skal kunne analysere, strukturere, planlægge, lede, styre og dokumentere projekter, således at den ønskede effekt realiseres.Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til HD(O)-koordinator Henrik B. Sørensen på mail: here@mgmt.au.dkIT, organisation og kommunikationOpgaverne i den tredje stilling ligger primært inden for vejledning i forbindelse med valgfagsprojekter og specialer på http: cand.it.-uddannelsen i IT, Kommunikation og Organisation (www.kandidat.au.dk informationsteknologi ). Ansøger forventes derfor at have viden og erfaring med vejledning inden for Information Systems området, særligt med fokus på digitalisering samt IT, strategi og ledelse.Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til studieleder Sune Dueholm Müller: sdm@mgmt.au.dkDer kræves stor teoretisk viden og praktisk erfaring inden for de nævnte områder.Hvem er viInstitut for Virksomhedsledelse er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Institut for Virksomhedsledelse har opnået de prestigefyldte AASCB, AMBA og EQUIS-akkrediteringer - sidstnævnte gælder specifikt for fakultetets kerneaktiviteter på erhvervsområdet.Instituttet har et internationalt og multikulturelt forsknings- og undervisningsmiljø, som består af både danske og internationale forskere og ph.d.-studerende. Vi beskæftiger mere end 160 akademiske medarbejdere, herunder forskere, ph.d.-studerende og tilknyttede forskere - og vi dækker en lang række fagområder inden for feltet virksomhedsledelse. Vi ønsker at levere forskning af høj kvalitet og lægger vægt på at publicere vores forskning i førende akademiske tidsskrifter og at præsentere den ved anerkendte konferencer. Vi har en løbende udveksling af internationale forskere, som er tilknyttet instituttet i længere eller kortere perioder.Du kan læse mere om Institut for Virksomhedsledelse på: www.mgmt.au.dk KontaktInformation om proces og teknisk support kan fås ved henvendelse til HR-Supporter Frederik Sørensen på bhrfso@jobsys.au.dk eller Jeannette Petersen på jeannette.petersen@au.dkArbejdsstedArbejdsstedet vil være Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.KvalifikationskravAnsættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde. Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.FormaliaAnsættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http: www.medarbejdere.au.dk aftale_om_eksterne_lektorer ).Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https: medarbejdere.au.dk fakulteter bs ansaettelse-og-karriere vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss ).Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Om Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:30. april 2019Ved Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet, er tre stillinger som ekstern lektor ledige til besættelse pr. 1. juli og 1. september 2019.

Ansættelsen er i udgangspunktet 3-årig, men kan for den rette kandidat også tilbydes varigt. Det konkrete antal timer samt opgaver aftales forud for hvert semester.

Engelsksproget undervisning i marketing og kommunikation
Opgaverne i den ene stilling vil primært ligge i undervisning og/eller vejledning inden for områderne markedskommunikation og branding i tilknytning til de engelsksprogede uddannelser i BA Marketing & og Management Communication og MA i Corporate Communication.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til professor Anne Ellerup Nielsen på aen@mgmt.au.dk

Erhvervsøkonomi
Opgaverne i den anden stilling vil hovedsageligt ligge inden for undervisning i projektledelse på den erhvervsøkonomiske diplomuddannelse (HD). Ansøgeren må derfor have teoretisk såvel som praktisk kendskab til, og forståelse for arbejde med - og i - projektarbejdsformen. Ligeledes lægges der vægt på, at ansøgeren skal kunne analysere, strukturere, planlægge, lede, styre og dokumentere projekter, således at den ønskede effekt realiseres.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til HD(O)-koordinator Henrik B. Sørensen på mail: here@mgmt.au.dk

IT, organisation og kommunikation
Opgaverne i den tredje stilling ligger primært inden for vejledning i forbindelse med valgfagsprojekter og specialer på http://cand.it.-uddannelsen i IT, Kommunikation og Organisation (www.kandidat.au.dk/informationsteknologi/). Ansøger forventes derfor at have viden og erfaring med vejledning inden for "Information Systems" området, særligt med fokus på digitalisering samt IT, strategi og ledelse.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til studieleder Sune Dueholm Müller: sdm@mgmt.au.dk

Der kræves stor teoretisk viden og praktisk erfaring inden for de nævnte områder.

Hvem er vi
Institut for Virksomhedsledelse er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Institut for Virksomhedsledelse har opnået de prestigefyldte AASCB, AMBA og EQUIS-akkrediteringer - sidstnævnte gælder specifikt for fakultetets kerneaktiviteter på erhvervsområdet.

Instituttet har et internationalt og multikulturelt forsknings- og undervisningsmiljø, som består af både danske og internationale forskere og ph.d.-studerende. Vi beskæftiger mere end 160 akademiske medarbejdere, herunder forskere, ph.d.-studerende og tilknyttede forskere - og vi dækker en lang række fagområder inden for feltet virksomhedsledelse. Vi ønsker at levere forskning af høj kvalitet og lægger vægt på at publicere vores forskning i førende akademiske tidsskrifter og at præsentere den ved anerkendte konferencer. Vi har en løbende udveksling af internationale forskere, som er tilknyttet instituttet i længere eller kortere perioder.

Du kan læse mere om Institut for Virksomhedsledelse på: www.mgmt.au.dk/

Kontakt
Information om proces og teknisk support kan fås ved henvendelse til HR-Supporter Frederik Sørensen på bhrfso@jobsys.au.dk eller Jeannette Petersen på jeannette.petersen@au.dk

Arbejdssted
Arbejdsstedet vil være Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.

Kvalifikationskrav
Ansættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde. Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.

Formalia
Ansættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http://www.medarbejdere.au.dk/aftale_om_eksterne_lektorer/).

Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https://medarbejdere.au.dk/fakulteter/bs/ansaettelse-og-karriere/vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger/saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss/).
Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.
Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.

Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR & Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
30. april 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus V2019-04-04T00:00:002019-04-30T00:00:00
329999724Ekstern lektor i FinansieringsretRobot Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. september 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for hvert semester. Der kan ikke garanteres undervisning i hvert semester.Stillingens indhold Stillingen består primært i forelæsning i finansieringsret for cand.merc.aud.-studerende og valgfag. Arbejdsopgaverne består desuden i at udarbejde opgaver og rette besvarelser i forbindelse med den skriftlige eksamen og reeksamen.Faget behandler de forskellige sikkerhedsarrangementer, der er til rådighed i forbindelse med ydelse af kredit. Det fokuserer på de centrale formueretlige regler om kaution, ejendomsforbehold samt pant og andre sikkerhedsrettigheder vedrørende fast ejendom, løsøre og fordringer m.v.Kontakt Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til professor, ph.d. Tanja Jørgensen, tlf. 93521582, e-mail: tj@law.au.dk.Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Regitze Arnbjerg, tlf.: 8715 2174, e-mail: rma@au.dkHvem er vi Juridisk Institut er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Juridisk Institut har opnået de prestigefyldte AASCB og AMBA-akkrediteringer.Vi har et dynamisk, ambitiøst og akademisk mangfoldigt forsknings- og undervisningsmiljø med mere end 60 akademiske medarbejdere og 15-20 ph.d.-studerende. Derudover har vi særligt fokus på at tiltrække internationale forskere og ph.d.-studerende til instituttet.Du kan læse mere om Juridisk Institut på www.law.au.dkKvalifikationskravAnsættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde.Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.FormaliaAnsættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http: www.medarbejdere.au.dk aftale_om_eksterne_lektorer ).Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https: medarbejdere.au.dk fakulteter bs ansaettelse-og-karriere vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss ).Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Om Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:30. april 2019Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. september 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for hvert semester. Der kan ikke garanteres undervisning i hvert semester.

Stillingens indhold
Stillingen består primært i forelæsning i finansieringsret for cand.merc.aud.-studerende og valgfag. Arbejdsopgaverne består desuden i at udarbejde opgaver og rette besvarelser i forbindelse med den skriftlige eksamen og reeksamen.

Faget behandler de forskellige sikkerhedsarrangementer, der er til rådighed i forbindelse med ydelse af kredit. Det fokuserer på de centrale formueretlige regler om kaution, ejendomsforbehold samt pant og andre sikkerhedsrettigheder vedrørende fast ejendom, løsøre og fordringer m.v.

Kontakt
Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til professor, ph.d. Tanja Jørgensen, tlf. 93521582, e-mail: tj@law.au.dk.

Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Regitze Arnbjerg, tlf.: 8715 2174, e-mail: rma@au.dk

Hvem er vi
Juridisk Institut er et af de seks institutter ved Aarhus BSS, som er et af Aarhus Universitets fire fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Juridisk Institut har opnået de prestigefyldte AASCB og AMBA-akkrediteringer.

Vi har et dynamisk, ambitiøst og akademisk mangfoldigt forsknings- og undervisningsmiljø med mere end 60 akademiske medarbejdere og 15-20 ph.d.-studerende. Derudover har vi særligt fokus på at tiltrække internationale forskere og ph.d.-studerende til instituttet.

Du kan læse mere om Juridisk Institut på www.law.au.dk

Kvalifikationskrav
Ansættelse som ekstern lektor forudsætter kvalifikationer på kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau, f.eks. særlige specialer, kundskaber eller praksiserfaring opnået gennem ansættelse inden for fagets praksisområde.

Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsesgrundlaget.

Formalia
  • Ansættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter (http://www.medarbejdere.au.dk/aftale_om_eksterne_lektorer/).
  • Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere (https://medarbejdere.au.dk/fakulteter/bs/ansaettelse-og-karriere/vejledning-til-ansoegere-til-vip-stillinger/saadan-soeger-du-en-videnskabelig-stilling-ved-aarhus-bss/).
  • Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.
  • Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.

Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR & Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
30. april 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-04-03T00:00:002019-04-30T00:00:00
329987335Tysk- og dansklærer til Børnenes Friskole, AarhusRobot Børnenes Friskole i Risskov Aarhus Nord søger pr. 1.8.2019 en lærer, som kan undervise i dansk og tysk. Stillingen er lige nu på 80 , men der er mulighed for 100 i løbet af få år. Børnenes Friskole er en Lilleskole med 30 ansatte og 215 børn fordelt på t spor fra 0.-9. klasse. På vores skole vægter vi kombinationen mellem glæde og læring højt, og vi er meget bevidste om, at vores værdier skal være synlige og aktive i det, vi laver: Kreativitet Demokrati Fællesskab Et udfordrende trygt miljø En kritisk konstruktiv tilgang til verden Vi har brug for en ny kollega, som er fagligt stærk (læreruddannet) og ser mangfoldige muligheder i læring, er interesseret i fællesskaber og projektorienteret undervisning, finder det naturligt at bruge det kreative musiske i den daglige undervisning, vil indgå i vores kludetæppe og udfordre os :-) Du skal primært undervise i . dansk på mellemtrinnet (3. 6. klasse) projektundervisning på mellemtrinnet tysk på mellemtrinnet og udskolingen og så skal du være klasselærer for en af vores mellemtrinsklasser. På sigt udvides stillingen med engelsk på mellemtrinnet, og så glæder vi os til at høre, hvad du derudover kan byde ind med af fag og aktiviteter. Som dansklærer sparrer du med dine kollegaer i de andre klasser på mellemtrinnet, ligesom der i perioder vil være rig mulighed for konkret samarbejde mellem flere klasser. Ikke mindst i de mange projektuger vi har i løbet af et skoleår. Skolen har udover dig n tysklærer. I vil få et tæt samarbejde omkring udviklingen af tyskunder vis ningen på skolen. Hvis du har interesse og uddannelse inden for inklusion eller lign., er det et plus. Læs og se mere om os på www.boernenesfriskole.dk og www.facebook.dk boernenesfriskole Vi ser frem til at læse din ansøgning, se hvem du er og høre, hvad du tænker om vores værdier, og vi glæder os til at arbejde sammen med dig. Ansøgning modtages digitalt på kontoret@boernenesfriskole.dk inden fredag 10. maj kl. 20.00. For uddybende spørgsmål kontakt kontoret på 2184 9522. Der er samtaler onsdag 20. maj kl. 14 20. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem LC og Finansministeriet.

Børnenes Friskole i Risskov/Aarhus Nord søger pr. 1.8.2019 en lærer, som kan undervise i dansk og tysk. Stillingen er lige nu på 80%, men der er mulighed for 100% i løbet af få år.

Børnenes Friskole er en Lilleskole med 30 ansatte og 215 børn fordelt på ét spor fra 0.-9. klasse. På vores skole vægter vi kombinationen mellem glæde og læring højt, og vi er meget bevidste om, at vores værdier skal være synlige og aktive i det, vi laver:

  • Kreativitet
  • Demokrati
  • Fællesskab
  • Et udfordrende & trygt miljø
  • En kritisk konstruktiv tilgang til verden

Vi har brug for en ny kollega, som

  • er fagligt stærk (læreruddannet) og ser mangfoldige muligheder i læring,
  • er interesseret i fællesskaber og projektorienteret undervisning,
  • finder det naturligt at bruge det kreative / musiske i den daglige undervisning,
  • vil indgå i vores kludetæppe og udfordre os :-)

 Du skal primært undervise i….

  • dansk på mellemtrinnet (3. – 6. klasse)
  • projektundervisning på mellemtrinnet
  • tysk på mellemtrinnet og udskolingen

og så skal du være klasselærer for en af vores mellemtrinsklasser.

På sigt udvides stillingen med engelsk på mellemtrinnet, og så glæder vi os til at høre, hvad du derudover kan byde ind med af fag og aktiviteter. 

Som dansklærer sparrer du med dine kollegaer i de andre klasser på mellemtrinnet, ligesom der i perioder vil være rig mulighed for konkret samarbejde mellem flere klasser. Ikke mindst i de mange projektuger vi har i løbet af et skoleår.

Skolen har udover dig én tysklærer. I vil få et tæt samarbejde omkring udviklingen af tyskunder­vis­ningen på skolen.

Hvis du har interesse og uddannelse inden for inklusion eller lign., er det et plus. 

Læs og se mere om os på www.boernenesfriskole.dk og www.facebook.dk/boernenesfriskole

Vi ser frem til at læse din ansøgning, se hvem du er og høre, hvad du tænker om vores værdier, og vi glæder os til at arbejde sammen med dig.

Ansøgning modtages digitalt på kontoret@boernenesfriskole.dk inden fredag 10. maj kl. 20.00.

For uddybende spørgsmål kontakt kontoret på 2184 9522.

Der er samtaler onsdag 20. maj kl. 14 – 20. 

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem LC og Finansministeriet. 

BØRNENES FRISKOLERisskov2019-03-29T00:00:002019-05-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ekstern lektor i Arbejdsret

Aarhus Universitet

Aarhus C
Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. august 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for h...
Indrykket:8. april 2019
Udløbsdato:6. maj 2019

Efterskolelærer til Aarhus Efterskole

Den Selvejende Institution Aarhus Efterskole

Højbjerg
Efterskolelærer til Aarhus Efterskole Årsvikariat fra 1. august 2019 til 1. juli 2020. Vi søger en årsvikar, der er optaget af kultur, historie og samfund! Du skal kunne undervise i dansk (eksamensfag) og kulturfag, som er en kombination af samfunds...
Indrykket:5. april 2019
Udløbsdato:2. maj 2019

Eksterne lektorer ved Institut for Virksomhedsledelse

Aarhus Universitet

Aarhus V
Ved Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet, er tre stillinger som ekstern lektor ledige til besættelse pr. 1. juli og 1. september 2019.Ansættelsen er i udgangspunktet 3-årig, men kan for den rette kandidat også tilbydes var...
Indrykket:4. april 2019
Udløbsdato:30. april 2019

Ekstern lektor i Finansieringsret

Aarhus Universitet

Aarhus C
Ved Aarhus BSS, Juridisk Institut er et eksternt lektorat ledigt pr. 1. september 2019. Stillingen er tidsbegrænset, og ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud fo...
Indrykket:3. april 2019
Udløbsdato:30. april 2019

Tysk- og dansklærer til Børnenes Friskole, Aarhus

BØRNENES FRISKOLE

Risskov
Børnenes Friskole i Risskov Aarhus Nord søger pr. 1.8.2019 en lærer, som kan undervise i dansk og tysk. Stillingen er lige nu på 80 , men der er mulighed for 100 i løbet af få år. Børnenes Friskole er en Lilleskole med 30 ansatte og 215 børn fordelt...
Indrykket:29. marts 2019
Udløbsdato:10. maj 2019