DR Koncernindkøb søger en teamleder med gennemslagskraft, der kan bidrage til professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet

DR Koncernindkøb søger en teamleder med gennemslagskraft, der kan bidrage til professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet

Kan du bevare overblikket over dit teams store projektportefølje? Er du vild med at sparre om udbuds¬retlige og kommercielle udfordringer? Er du skarp til at styre processer og opnå vedvarende resultater? Kan du balancere mellem drift og udvikling? Har du erfaring med ledelse og offentligt indkøb? Så er her muligheden for et job med fuld fart på og med fokus på professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet.

DR Koncernindkøb søger en engageret teamleder, der kan hjælpe os med at rådgive, udfordre og understøtte DR på indkøbsområdet.

Som teamleder i DR Koncernindkøb vil du få ansvaret for den daglige ledelse af et team på 5-6 udbuds-konsulenter. Du skal sammen med teamet sikre gennemførelse af konkurrenceudsættelser og EU-udbud, hvor I sammen med forretningen varetager hele processen fra indkøbsstrategi og selve udbudsprocessen til kontraktindgåelse og efterfølgende kontraktstyring. Du vil desuden have en central rolle i at styrke og videreudvikle indsatsen med at professionalisere indkøb i Koncernindkøb og i DR.

DR Koncernindkøb er DR’s centrale indkøbsafdeling. Vi understøtter DR med en professionel og faglig kompetent tilgang til indkøb og udbud, og vi har ansvaret for de strategiske og de operationelle indkøbs-processer i DR. Afdelingen består af 14 medarbejdere og er organiseret i to indkøbsteams. Du vil blive teamleder for det team, der primært beskæftiger sig med anskaffelser indenfor it- og teknologi-området. Det vil bl.a. sige anskaffelser indenfor it-infrastruktur, web, produktion- og udsendelsesteknik og administrative it-systemer. Du vil også få mulighed for at blive engageret i mere tværgående projekter som implementering af FN’s Verdensmål vedr. bæredygtigt indkøb, videreudvikling og implementering af contract management i DR, større indkøbsbesparelser mv.

Opgaver

Dine arbejdsopgaver som teamleder består bl.a. i:

• Daglig ledelse af teamet, herunder faglig sparring, vejledning og prioritering

• Konstruktivt samarbejde og dialog med relevante afdelinger i DR, herunder deltagelse i styregrupper, primært indenfor DR’s Teknologi-organisation

• Planlægning og sikring af, at en række strategiske indkøbs- og udbudsprocesser gennemføres sammen med teamet

• Rådgivning af forretningen om udbudsretlige og indkøbsstrategiske spørgsmål og løsninger, herunder at DR’s indkøbspolitik overholdes

• Sparring, kvalitetssikring og godkendelse af indkøbsstrategier, udbudsmaterialer, indstillinger mv.

• Deltagelse i faglig udvikling og tværgående koordinering i afdelingen

Du kommer til at referere til DR’s chef for Jura, Indkøb og Rettigheder og vil indgå i ledelsesgruppen i DR Koncernindkøb, der udover dig og ovennævnte også omfatter teamlederen for det andet indkøbsteam.

Kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse, og at du har beskæftiget dig med udbud og strategisk indkøb. Du må meget gerne have erfaring med rollen som teamleder eller lign. Derudover skal du have en strategisk og forretningsmæssig forståelse, så du formår at udvikle og implementere vedvarende resultater og varetage DR’s interesser bredt på indkøbsområdet.

Desuden forventer vi, at du er:

• Tillidsvækkende og god til at skabe stærke samarbejdsrelationer

• God til at kommunikere klart, tydeligt og struktureret på skrift

• God til at motivere og lede medarbejderne i teamet

• Analytisk stærk

• Gennemslagskraftig, har overblik og kan bevare humøret i en travl hverdag

• I stand til at agere professionelt og varetage DR’s interesser som helhed

• Klar til at bidrage positivt til det gode sociale miljø i afdelingen

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende og varieret job i et dynamisk, uformelt og levende miljø. Som teamleder i DR Koncernindkøb kommer du i tæt kontakt med resten af DR, som er en stor og interessant medievirksomhed i rivende udvikling. Vi sætter stor pris på faglig sparring i afdelingen. Vi tilbyder dig både ansvar og udfordringer, så du får gode muligheder for at udvikle dig, både personligt og fagligt. Vi lægger stor vægt på gensidig fleksibilitet og tilrettelægger naturligvis arbejdsdagen, så der også er plads til familieliv og fritidsinteresser. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Jura, Indkøb og Rettigheder Mette Haugaard Skou på tlf. 2854 2960. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer elektronisk. Ansøgningsfristen er mandag den 5. august 2019. Førstesamtaler bliver forventeligt afholdt i uge 32 og 33.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330048535Phoenix-75ad7a1312019-06-24T00:00:00DR Koncernindkøb søger en teamleder med gennemslagskraft, der kan bidrage til professionel understøttelse af DR på indkøbsområdetDR Koncernindkøb søger en teamleder med gennemslagskraft, der kan bidrage til professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet

Kan du bevare overblikket over dit teams store projektportefølje? Er du vild med at sparre om udbuds¬retlige og kommercielle udfordringer? Er du skarp til at styre processer og opnå vedvarende resultater? Kan du balancere mellem drift og udvikling? Har du erfaring med ledelse og offentligt indkøb? Så er her muligheden for et job med fuld fart på og med fokus på professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet.

DR Koncernindkøb søger en engageret teamleder, der kan hjælpe os med at rådgive, udfordre og understøtte DR på indkøbsområdet.

Som teamleder i DR Koncernindkøb vil du få ansvaret for den daglige ledelse af et team på 5-6 udbuds-konsulenter. Du skal sammen med teamet sikre gennemførelse af konkurrenceudsættelser og EU-udbud, hvor I sammen med forretningen varetager hele processen fra indkøbsstrategi og selve udbudsprocessen til kontraktindgåelse og efterfølgende kontraktstyring. Du vil desuden have en central rolle i at styrke og videreudvikle indsatsen med at professionalisere indkøb i Koncernindkøb og i DR.

DR Koncernindkøb er DR’s centrale indkøbsafdeling. Vi understøtter DR med en professionel og faglig kompetent tilgang til indkøb og udbud, og vi har ansvaret for de strategiske og de operationelle indkøbs-processer i DR. Afdelingen består af 14 medarbejdere og er organiseret i to indkøbsteams. Du vil blive teamleder for det team, der primært beskæftiger sig med anskaffelser indenfor it- og teknologi-området. Det vil bl.a. sige anskaffelser indenfor it-infrastruktur, web, produktion- og udsendelsesteknik og administrative it-systemer. Du vil også få mulighed for at blive engageret i mere tværgående projekter som implementering af FN’s Verdensmål vedr. bæredygtigt indkøb, videreudvikling og implementering af contract management i DR, større indkøbsbesparelser mv.

Opgaver

Dine arbejdsopgaver som teamleder består bl.a. i:

• Daglig ledelse af teamet, herunder faglig sparring, vejledning og prioritering

• Konstruktivt samarbejde og dialog med relevante afdelinger i DR, herunder deltagelse i styregrupper, primært indenfor DR’s Teknologi-organisation

• Planlægning og sikring af, at en række strategiske indkøbs- og udbudsprocesser gennemføres sammen med teamet

• Rådgivning af forretningen om udbudsretlige og indkøbsstrategiske spørgsmål og løsninger, herunder at DR’s indkøbspolitik overholdes

• Sparring, kvalitetssikring og godkendelse af indkøbsstrategier, udbudsmaterialer, indstillinger mv.

• Deltagelse i faglig udvikling og tværgående koordinering i afdelingen

Du kommer til at referere til DR’s chef for Jura, Indkøb og Rettigheder og vil indgå i ledelsesgruppen i DR Koncernindkøb, der udover dig og ovennævnte også omfatter teamlederen for det andet indkøbsteam.

Kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse, og at du har beskæftiget dig med udbud og strategisk indkøb. Du må meget gerne have erfaring med rollen som teamleder eller lign. Derudover skal du have en strategisk og forretningsmæssig forståelse, så du formår at udvikle og implementere vedvarende resultater og varetage DR’s interesser bredt på indkøbsområdet.

Desuden forventer vi, at du er:

• Tillidsvækkende og god til at skabe stærke samarbejdsrelationer

• God til at kommunikere klart, tydeligt og struktureret på skrift

• God til at motivere og lede medarbejderne i teamet

• Analytisk stærk

• Gennemslagskraftig, har overblik og kan bevare humøret i en travl hverdag

• I stand til at agere professionelt og varetage DR’s interesser som helhed

• Klar til at bidrage positivt til det gode sociale miljø i afdelingen

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende og varieret job i et dynamisk, uformelt og levende miljø. Som teamleder i DR Koncernindkøb kommer du i tæt kontakt med resten af DR, som er en stor og interessant medievirksomhed i rivende udvikling. Vi sætter stor pris på faglig sparring i afdelingen. Vi tilbyder dig både ansvar og udfordringer, så du får gode muligheder for at udvikle dig, både personligt og fagligt. Vi lægger stor vægt på gensidig fleksibilitet og tilrettelægger naturligvis arbejdsdagen, så der også er plads til familieliv og fritidsinteresser. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Jura, Indkøb og Rettigheder Mette Haugaard Skou på tlf. 2854 2960. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer elektronisk. Ansøgningsfristen er mandag den 5. august 2019. Førstesamtaler bliver forventeligt afholdt i uge 32 og 33.

DR Koncernindkøb søger en teamleder med gennemslagskraft, der kan bidrage til professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet Kan du bevare overblikket over dit teams store projektportefølje? Er du vild med at sparre om udbuds¬retlige og kommercielle udfordringer? Er du skarp til at styre processer og opnå vedvarende resultater? Kan du balancere mellem drift og udvikling? Har du erfaring med ledelse og offentligt indkøb? Så er her muligheden for et job med fuld fart på og med fokus på professionel understøttelse af DR på indkøbsområdet. DR Koncernindkøb søger en engageret teamleder, der kan hjælpe os med at rådgive, udfordre og understøtte DR på indkøbsområdet. Som teamleder i DR Koncernindkøb vil du få ansvaret for den daglige ledelse af et team på 5-6 udbuds-konsulenter. Du skal sammen med teamet sikre gennemførelse af konkurrenceudsættelser og EU-udbud, hvor I sammen med forretningen varetager hele processen fra indkøbsstrategi og selve udbudsprocessen til kontraktindgåelse og efterfølgende kontraktstyring. Du vil desuden have en central rolle i at styrke og videreudvikle indsatsen med at professionalisere indkøb i Koncernindkøb og i DR. DR Koncernindkøb er DR s centrale indkøbsafdeling. Vi understøtter DR med en professionel og faglig kompetent tilgang til indkøb og udbud, og vi har ansvaret for de strategiske og de operationelle indkøbs-processer i DR. Afdelingen består af 14 medarbejdere og er organiseret i to indkøbsteams. Du vil blive teamleder for det team, der primært beskæftiger sig med anskaffelser indenfor it- og teknologi-området. Det vil bl.a. sige anskaffelser indenfor it-infrastruktur, web, produktion- og udsendelsesteknik og administrative it-systemer. Du vil også få mulighed for at blive engageret i mere tværgående projekter som implementering af FN s Verdensmål vedr. bæredygtigt indkøb, videreudvikling og implementering af contract management i DR, større indkøbsbesparelser mv. Opgaver Dine arbejdsopgaver som teamleder består bl.a. i: • Daglig ledelse af teamet, herunder faglig sparring, vejledning og prioritering • Konstruktivt samarbejde og dialog med relevante afdelinger i DR, herunder deltagelse i styregrupper, primært indenfor DR s Teknologi-organisation • Planlægning og sikring af, at en række strategiske indkøbs- og udbudsprocesser gennemføres sammen med teamet • Rådgivning af forretningen om udbudsretlige og indkøbsstrategiske spørgsmål og løsninger, herunder at DR s indkøbspolitik overholdes • Sparring, kvalitetssikring og godkendelse af indkøbsstrategier, udbudsmaterialer, indstillinger mv. • Deltagelse i faglig udvikling og tværgående koordinering i afdelingen Du kommer til at referere til DR s chef for Jura, Indkøb og Rettigheder og vil indgå i ledelsesgruppen i DR Koncernindkøb, der udover dig og ovennævnte også omfatter teamlederen for det andet indkøbsteam. Kvalifikationer Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse, og at du har beskæftiget dig med udbud og strategisk indkøb. Du må meget gerne have erfaring med rollen som teamleder eller lign. Derudover skal du have en strategisk og forretningsmæssig forståelse, så du formår at udvikle og implementere vedvarende resultater og varetage DR s interesser bredt på indkøbsområdet. Desuden forventer vi, at du er: • Tillidsvækkende og god til at skabe stærke samarbejdsrelationer • God til at kommunikere klart, tydeligt og struktureret på skrift • God til at motivere og lede medarbejderne i teamet • Analytisk stærk • Gennemslagskraftig, har overblik og kan bevare humøret i en travl hverdag • I stand til at agere professionelt og varetage DR s interesser som helhed • Klar til at bidrage positivt til det gode sociale miljø i afdelingen Vi tilbyder Vi tilbyder et spændende og varieret job i et dynamisk, uformelt og levende miljø. Som teamleder i DR Koncernindkøb kommer du i tæt kontakt med resten af DR, som er en stor og interessant medievirksomhed i rivende udvikling. Vi sætter stor pris på faglig sparring i afdelingen. Vi tilbyder dig både ansvar og udfordringer, så du får gode muligheder for at udvikle dig, både personligt og fagligt. Vi lægger stor vægt på gensidig fleksibilitet og tilrettelægger naturligvis arbejdsdagen, så der også er plads til familieliv og fritidsinteresser. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Kontakt Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Jura, Indkøb og Rettigheder Mette Haugaard Skou på tlf. 2854 2960. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer elektronisk. Ansøgningsfristen er mandag den 5. august 2019. Førstesamtaler bliver forventeligt afholdt i uge 32 og 33.11jobnet75ad7a13100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-05T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1165&ProjectId=146255&DepartmentId=18956&MediaId=4641&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3551885DANMARKS RADIO DR Aarhus11Olof Palmes Allé 108200Aarhus NDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent783037JobNet5009129500912910024-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75ad7a13https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=75ad7a13https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75ad7a13&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=75ad7a13&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Produktion_haandvaerk_og_transport/Transport_og_logistik/9.jpgSom Indkøber hos DANMARKS RADIO DR Aarhus bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale341603Indkøber12Transport og logistik362122631noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330037813betterpeople A/S søger senior indkøber for Inter Sales A/SRobot Har du erfaring med indkøb fra Østen, og besidder du et godt købmandskab, masser af engagement og godt humør? Motiveres du af at være med til at udvikle, udfordre og optimere eksisterende forretningsgange? Så er du måske Inter Sales nye senior indkøber. Inter Sales fremstiller og sælger over 400 produkter inden for forbrugerelektronik under eget produktmærke Denver Electronics til detailhandelskunder rundt om i hele Europa. Virksomheden har hovedkontor i Søften ved Aarhus og datterselskaber i flere europæiske lande. Indkøb, leverandørsamarbejde og forretningsudviklingI takt med Inter Sales fortsatte vækst søges nu en senior indkøber, eller en indkøber med potentiale til at blive senior indkøber på kort tid. Din daglige gang vil være på hovedkontoret i Søften sammen med 40 kolleger, hvor du bliver en del af indkøbsteamet på 8 medarbejdere. Som senior indkøber får du ansvaret for indkøb, vedligeholdelse og udvikling af en del af virksomhedens samlede produktsortiment med et indkøbsbudget på et trecifret millionbeløb. Med det primære ansvar for en gruppe af leverandører har du fokus på at fastholde og udvikle leverandørsamarbejdet og sikre, at dine leverandører lever op til de krav, der stilles til en god samarbejdspartner. Du er ligeledes, med støtte fra et kompetent supportteam, ansvarlig for disponering og leveranceopfølgning. Inter Sales er i fuld gang med at optimere og udvikle deres nuværende måder at gøre tingene på, herunder forretningsgange, strukturer og styring. Du får i den forbindelse en central rolle inden for indkøbsområdet og har dermed rig mulighed for at præge og skabe markante resultater i en økonomisk sund virksomhed. Indkøber med købmandsgen og interesse for forbrugerelektronikDu har en relevant uddannelse og solid erfaring som indkøber eller lignende, der kan dokumentere, at du hurtigt kan opnå de kvalifikationer, rollen som senior indkøber kræver. Har du erfaring med indkøb af elektronikprodukter til detailhandel er det en fordel, ligesom erfaring med indkøb direkte fra Kina og leverandørkontakt til kinesiske leverandører er et stort plus. Du har interesse for forbrugerelektronik, besidder et godt købsmandsgen, er udadvendt og bidrager med godt humør. Dit engagement smitter, og du bliver motiveret af at skulle være med til at udvikle, udfordre og optimere måden, virksomheden arbejder på i dag. Du kan engelsk på forretningsniveau og vil trives med ca. 25 rejsedage om året. Sund og ambitiøs handelsvirksomhed med frihed og mulighederDu tilbydes en spændende og udviklende stilling i en sund og ambitiøs handelsvirksomhed, som er grundlagt på godt købmandskab. Der følger en stor grad af frihed med i jobbet, hvor du får rig mulighed for at udvikle dig, påvirke og præge - ikke kun din egen hverdag - men hele virksomhedens indkøbsafdeling. Du tilbydes en konkurrencedygtig løn, der matcher dine kvalifikationer. Der er knyttet en bonus- og pensionsaftale til stillingen. Rekrutteringen varetages af betterpeopleDa stillingen ønskes besat hurtigst muligt, behandler vi ansøgninger løbende. Der ventes dog gerne på den rette kandidat. Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt venligst CEO Partner, Claus Bak på e-mail cb@betterpeople.dk eller på mobil 5383 4994. Alle ansøgninger behandles fortroligt og med diskretion. (C) betterpeople A S

Har du erfaring med indkøb fra Østen, og besidder du et godt købmandskab, masser af engagement og godt humør? Motiveres du af at være med til at udvikle, udfordre og optimere eksisterende forretningsgange? Så er du måske Inter Sales nye senior indkøber.

Inter Sales fremstiller og sælger over 400 produkter inden for forbrugerelektronik under eget produktmærke Denver Electronics til detailhandelskunder rundt om i hele Europa. Virksomheden har hovedkontor i Søften ved Aarhus og datterselskaber i flere europæiske lande.  

Indkøb, leverandørsamarbejde og forretningsudvikling
I takt med Inter Sales fortsatte vækst søges nu en senior indkøber, eller en indkøber med potentiale til at blive senior indkøber på kort tid. Din daglige gang vil være på hovedkontoret i Søften sammen med 40 kolleger, hvor du bliver en del af indkøbsteamet på 8 medarbejdere. Som senior indkøber får du ansvaret for indkøb, vedligeholdelse og udvikling af en del af virksomhedens samlede produktsortiment med et indkøbsbudget på et trecifret millionbeløb. Med det primære ansvar for en gruppe af leverandører har du fokus på at fastholde og udvikle leverandørsamarbejdet og sikre, at dine leverandører lever op til de krav, der stilles til en god samarbejdspartner. Du er ligeledes, med støtte fra et kompetent supportteam, ansvarlig for disponering og leveranceopfølgning.

Inter Sales er i fuld gang med at optimere og udvikle deres nuværende måder at gøre tingene på, herunder forretningsgange, strukturer og styring. Du får i den forbindelse en central rolle inden for indkøbsområdet og har dermed rig mulighed for at præge og skabe markante resultater i en økonomisk sund virksomhed.

Indkøber med købmandsgen og interesse for forbrugerelektronik
Du har en relevant uddannelse og solid erfaring som indkøber eller lignende, der kan dokumentere, at du hurtigt kan opnå de kvalifikationer, rollen som senior indkøber kræver. Har du erfaring med indkøb af elektronikprodukter til detailhandel er det en fordel, ligesom erfaring med indkøb direkte fra Kina og leverandørkontakt til kinesiske leverandører er et stort plus. Du har interesse for forbrugerelektronik, besidder et godt købsmandsgen, er udadvendt og bidrager med godt humør. Dit engagement smitter, og du bliver motiveret af at skulle være med til at udvikle, udfordre og optimere måden, virksomheden arbejder på i dag. Du kan engelsk på forretningsniveau og vil trives med ca. 25 rejsedage om året.

Sund og ambitiøs handelsvirksomhed med frihed og muligheder
Du tilbydes en spændende og udviklende stilling i en sund og ambitiøs handelsvirksomhed, som er grundlagt på godt købmandskab. Der følger en stor grad af frihed med i jobbet, hvor du får rig mulighed for at udvikle dig, påvirke og præge - ikke kun din egen hverdag - men hele virksomhedens indkøbsafdeling. Du tilbydes en konkurrencedygtig løn, der matcher dine kvalifikationer. Der er knyttet en bonus- og pensionsaftale til stillingen.

Rekrutteringen varetages af betterpeople
Da stillingen ønskes besat hurtigst muligt, behandler vi ansøgninger løbende. Der ventes dog gerne på den rette kandidat. Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt venligst CEO & Partner, Claus Bak på e-mail cb@betterpeople.dk eller på mobil 5383 4994. Alle ansøgninger behandles fortroligt og med diskretion.

(C) betterpeople A/S

betterpeople A/SHinnerup2019-06-04T00:00:002019-07-22T00:00:00
330044089Procurement Category Manager for Packaging - AarhusRobot Are you ambitious, and would you like to make an impact on a fast-changing category with considerable public attention? If so, this is your opportunity to join Arla and be part of an exciting journey in Procurement Packaging. You will join a global team of 10 category managers dedicated to their own specialist category. Here, you will help shape the future of product packaging for Arla and provide a strategic direction for the Fiberbased category that is both cost-effective and sustainable, says Procurement DirectorKlaus Nybro. About the job Your main responsibility is to execute and deliver on the strategies within your category. You will work hands-on at an operational level while maintaining a strategic focus. We expect you to successfully navigate the complexity of the category as you: Establish and develop strong, long-lasting and dynamic supplier relationships Involve key internal stakeholders and push sourcing agendas Drive tenders, negotiate prices and lead sourcing and supply management activities Develop expertise and provide senior level advice on issues within your category Build financial forecasts and follow up through performance reporting You can expect approx. 10-15 days of travel per year, visiting our suppliers and internal stakeholders in different locations in Europe. Who are you? You have extensive experience with sourcing and preferably also experience with category management You have technical knowledge of production previous experience with fiber packaging is a considerable advantage You speak and write English fluently You are not afraid to challenge the status quo, and you have the courage and people management skills to negotiate effectively and get the right people on board when introducing new ideas. You take a genuine interest in our field of business, which drives you to proactively conduct research to ensure deep knowledge of the global supply market. What do we offer? The plastic industry is rapidly transitioning as the demand for new and more sustainable packaging increases. Consumers and legislators push the agenda, and change is always around the corner so we won t know what tomorrow might bring. You can be part of the change and make sure that Arla is part of the solution. Furthermore, we re committed to professional development and promoting from within. Our positive and collaborative culture will bring out the best in you. And you ll join a market leader who produces nutritious household-favourite brands in a way that make things better for our customers, the farmers who own us and the whole world. Application and contact If you want to seize this exciting opportunity, please apply as soon as possible. Applications will be reviewed on an ongoing basis until the right candidate is found.

Are you ambitious, and would you like to make an impact on a fast-changing category with considerable public attention? If so, this is your opportunity to join Arla and be part of an exciting journey in Procurement Packaging.

You will join a global team of 10 category managers dedicated to their own specialist category. Here, you will help shape the future of product packaging for Arla – and provide a strategic direction for the Fiberbased category that is both cost-effective and sustainable,” says Procurement DirectorKlaus Nybro.

About the job
Your main responsibility is to execute and deliver on the strategies within your category. You will work hands-on at an operational level while maintaining a strategic focus. We expect you to successfully navigate the complexity of the category as you:

  • Establish and develop strong, long-lasting and dynamic supplier relationships
  • Involve key internal stakeholders and push sourcing agendas
  • Drive tenders, negotiate prices and lead sourcing and supply management activities
  • Develop expertise and provide senior level advice on issues within your category
  • Build financial forecasts and follow up through performance reporting

You can expect approx. 10-15 days of travel per year, visiting our suppliers and internal stakeholders in different locations in Europe.

Who are you?

  • You have extensive experience with sourcing – and preferably also experience with category management
  • You have technical knowledge of production – previous experience with fiber packaging is a considerable advantage
  • You speak and write English fluently

You are not afraid to challenge the status quo, and you have the courage and people management skills to negotiate effectively and get the right people on board when introducing new ideas. You take a genuine interest in our field of business, which drives you to proactively conduct research to ensure deep knowledge of the global supply market.

What do we offer?
The plastic industry is rapidly transitioning as the demand for new and more sustainable packaging increases. Consumers and legislators push the agenda, and change is always around the corner – so we won’t know what tomorrow might bring. You can be part of the change and make sure that Arla is part of the solution.

Furthermore, we’re committed to professional development and promoting from within. Our positive and collaborative culture will bring out the best in you. And you’ll join a market leader who produces nutritious household-favourite brands in a way that make things better for our customers, the farmers who own us and the whole world.

Application and contact
If you want to seize this exciting opportunity, please apply as soon as possible. Applications will be reviewed on an ongoing basis until the right candidate is found.

ARLA FOODS AMBAViby J2019-06-15T00:00:002019-08-09T00:00:00
330056760Indkøbsassistent til International virksomhed i AarhusRobot HR-Industries søger for international virksomhed i Aarhus, en medarbejder der skal indgå i en indkøbsafdeling. Jobbeskrivelse: Stillingen er en 3 mdr. tidsbegrænset projektansættelse i en indkøbsafdeling. Dine primære opgaver vil være med til teknisk indkøb, opfyldning, sikre stamdata, faktura kontrol m.m. Du kan se frem til en stilling med kontakt til både nationale og internationale leverandører. Kvalifikationer: Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende men sandsynligvis har du en uddannelse, der relaterer sig til arbejdsopgaverne og har erfaring med ovenstående. Du arbejder i stillingen selvstændigt, struktureret, besidder et godt overblik og har sans for væsentlige detaljer. Du har en naturlig evne til at se sammenhænge og skabe effektive løsninger. Engelsk skal beherskes på et vist niveau både skriftligt og mundtligt til denne stilling. Virksomheden: Virksomheden er en stor international virksomhed indenfor jern- og metalindustrien, der opbygger maskiner til industrien. Et spændende og udfordrende job på en international arbejdsplads, der er kendetegnet ved engagerede medarbejdere, som omgås hinanden i en positiv og uformel tone. Der er tale om en fuldtidsstilling der i første omgang løber 3 mdr. frem. Løn og ansættelsesvilkår forhandles efter kvalifikationer. Stillingen ønskes besat hurtigt men virksomheden er også klar til at vente på den helt rigtige kandidat. Har du spørgsmål, kan du kontakte HR-konsulent Henrik Friis-Andersen eller Lars Hedelund hos HR-Industries A S på tlf.: 86 42 35 40 hverdage imellem 08.00 til 16.00. Samtaler finder løbende sted og udvælgelse kan ske før ansøgningsfristens udløb. SØG STILLINGEN: Ansøgning med CV kan oprettes på http: www.hr-industries.axp.dk - job nr. 47858 HR-Industries arbejder for dig - både med direkte rekruttering til faste jobs og med projektansættelser for kunder. Det er vigtigt for os, at du er tryg i samarbejdet og oplever, at vi tager hånd om dig og dit arbejdsliv. Vi er kendte for vores gode jobmatch. Det er vi stolte af. Det sker fordi vi gør arbejdet ordentligt og kender arbejdsområderne, virksomhederne og vores medarbejdere. Vores speciale er indenfor metal og el, service- og vedligehold, teknikere og ingeniører, produktion og lager, kontor og administration samt ledelse. Læs mere på www.hr-industries.dk

HR-Industries søger for international virksomhed i Aarhus, en medarbejder der skal indgå i en indkøbsafdeling.

Jobbeskrivelse: Stillingen er en 3 mdr. tidsbegrænset projektansættelse i en indkøbsafdeling. Dine primære opgaver vil være med til teknisk indkøb, opfyldning, sikre stamdata, faktura kontrol m.m. Du kan se frem til en stilling med kontakt til både nationale og internationale leverandører.

Kvalifikationer: Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende men sandsynligvis har du en uddannelse, der relaterer sig til arbejdsopgaverne og har erfaring med ovenstående. Du arbejder i stillingen selvstændigt, struktureret, besidder et godt overblik og har sans for væsentlige detaljer. Du har en naturlig evne til at se sammenhænge og skabe effektive løsninger. Engelsk skal beherskes på et vist niveau både skriftligt og mundtligt til denne stilling.

Virksomheden: Virksomheden er en stor international virksomhed indenfor jern- og metalindustrien, der opbygger maskiner til industrien. Et spændende og udfordrende job på en international arbejdsplads, der er kendetegnet ved engagerede medarbejdere, som omgås hinanden i en positiv og uformel tone. Der er tale om en fuldtidsstilling der i første omgang løber 3 mdr. frem. Løn og ansættelsesvilkår forhandles efter kvalifikationer.

Stillingen ønskes besat hurtigt – men virksomheden er også klar til at vente på den helt rigtige kandidat.

Har du spørgsmål, kan du kontakte HR-konsulent Henrik Friis-Andersen eller Lars Hedelund hos HR-Industries A/S på tlf.: 86 42 35 40 hverdage imellem 08.00 til 16.00. Samtaler finder løbende sted og udvælgelse kan ske før ansøgningsfristens udløb. 

SØG STILLINGEN: Ansøgning med CV kan oprettes på http://www.hr-industries.axp.dk/ - job nr. 47858

HR-Industries arbejder for dig - både med direkte rekruttering til faste jobs og med projektansættelser for kunder. Det er vigtigt for os, at du er tryg i samarbejdet og oplever, at vi tager hånd om dig og dit arbejdsliv. Vi er kendte for vores gode jobmatch. Det er vi stolte af. Det sker fordi vi gør arbejdet ordentligt og kender arbejdsområderne, virksomhederne og vores medarbejdere.   

Vores speciale er indenfor metal og el, service- og vedligehold, teknikere og ingeniører, produktion og lager, kontor og administration samt ledelse.

Læs mere på www.hr-industries.dk

 

HR-INDUSTRIES A/SAarhus N2019-07-08T00:00:002019-09-02T00:00:00
330060660Senior Purchaser, Casting CommodityRobot Are you passionate about leading a strategic commodity in a global setting, while making the planet more sustainable? And are you ambitious and ready to deliver best in class category strategies driving performance, cost, quality and on time delivery? Can you influence and involve cross-functional stakeholders to drive results for Vestas? Then you should check out this career opportunity! Manufacturing Global Procurement Global Procurement Powertrain Nacelles Vestas Global Procurement is overall responsible for all supply chain management activities within Vestas Wind System A S, including leading cross-functional category teams, negotiations, cost out initiatives, category strategy development and implementation, quality and delivery performance, supplier relationship management and supplier account management. We are part of a Global Procurement Department where the direct team is based in Denmark, China, India and Spain. Other Purchasing colleagues are also based at various locations around the globe. With the Nacelle Load Enclosure team, you will lead an ambitious team, where your effort and ability to create results makes a difference and has a direct business impact. In this role you will lead development of the cross-functional component team, consisting of members from R D, Production Engineering, Quality and Manufacturing. Working across different business units you will also drive, develop and implement category strategies. Responsibilities Optimise the current supply base including the total landed cost base Ensure best in class performance and supply chain set-up from an end-to-end perspective Drive continuous improvement programs both internally and at the suppliers with special focus on total cost saving initiatives, supplier optimisation and component standardisation Ensure adherence to KPI s set by Global Sourcing regarding safety, quality, cost, delivery, innovation, sustainability and complexity reduction Lead selection, qualification, negotiation and contracting of potential suppliers within the category, as well as participate in development projects Lead your suppliers with a Supplier Relationship Management perspective Continuously analyse your Supplier Base performance and look for opportunities to optimise Qualifications You have a relevant degree in either Supply Chain Management, Finance or Engineering or equivalent combined with a couple of years experience. Alternatively, you have recently graduated with a degree in Business Administration or similar and have a passion for the sustainable industry and for working with global procurement. In addition, we expect: High drive, excellent business acumen and an end-to-end perspective Technical understanding and curiosity to know how things work Experienced within sourcing is an advantage Convincing with strong negotiation skills Excellent communication skills including fluent written and spoken English Advanced IT skills covering the MS Office Suite and preferably SAP or another ERP system Experience with Legal contracts (Purchase Agreements, NDA s etc.) is an advantage Competencies You have a positive mindset and can with your talent for seeing the big picture connect Vestas overall product offerings to customers to supplier offerings and see how they can positively impact Vestas sales and cost out programs. In addition, you: Have an open and trust building approach to encourage stakeholder inputs Have a systematic, structured and fact-based approach to secure that ideas are prioritised and implemented Are a persistent team-player, able to secure successful implementation of the initiatives you lead Are not afraid of challenging status quo when appropriate Have excellent commercial and interpersonal skills Have a can-do and get-it-done mind-set What we offer We offer you an exciting and challenging job with excellent opportunities for professional and personal development with the energy industry s global partner on sustainable energy solutions. You will be provided with a unique opportunity to set your foot prints within an essential area in Vestas. You will be part of an international team, with a can-do attitude. Additional information Your work location will be in Aarhus, Denmark. You should expect approximately 20 travel days per year. For additional information about the requisition please contact Head of Powertrain Nacelles, Thomas Borup at 45 2514 9726. About Vestas Vestas is the energy industry s global partner on sustainable energy solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with 97 GW of wind turbines in 79 countries, we have installed more wind power than anyone else. Through our industry-leading smart data capabilities and unparalleled 83 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions. Together with our customers, Vestas more than 24,400 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future. We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels.

Are you passionate about leading a strategic commodity in a global setting, while making the planet more sustainable? And are you ambitious and ready to deliver best in class category strategies driving performance, cost, quality and on time delivery? Can you influence and involve cross-functional stakeholders to drive results for Vestas? Then you should check out this career opportunity!


Manufacturing & Global Procurement  Global Procurement  Powertrain & Nacelles 
Vestas Global Procurement is overall responsible for all supply chain management activities within Vestas Wind System A/S, including leading cross-functional category teams, negotiations, cost out initiatives, category strategy development and implementation, quality and delivery performance, supplier relationship management and supplier account management.


We are part of a Global Procurement Department where the direct team is based in Denmark, China, India and Spain. Other Purchasing colleagues are also based at various locations around the globe. With the Nacelle Load & Enclosure team, you will lead an ambitious team, where your effort and ability to create results makes a difference and has a direct business impact.


In this role you will lead development of the cross-functional component team, consisting of members from R&D, Production Engineering, Quality and Manufacturing. Working across different business units you will also drive, develop and implement category strategies.


Responsibilities

  • Optimise the current supply base including the total landed cost base
  • Ensure best in class performance and supply chain set-up from an end-to-end perspective
  • Drive continuous improvement programs both internally and at the suppliers with special focus on total cost saving initiatives, supplier optimisation and component standardisation 
  • Ensure adherence to KPI's set by Global Sourcing regarding safety, quality, cost, delivery, innovation, sustainability and complexity reduction
  • Lead selection, qualification, negotiation and contracting of potential suppliers within the category, as well as participate in development projects
  • Lead your suppliers with a Supplier Relationship Management perspective
  • Continuously analyse your Supplier Base performance and look for opportunities to optimise

Qualifications

You have a relevant degree in either Supply Chain Management, Finance or Engineering or equivalent combined with a couple of years’ experience. Alternatively, you have recently graduated with a degree in Business Administration or similar and have a passion for the sustainable industry and for working with global procurement. In addition, we expect:

  • High drive, excellent business acumen and an end-to-end perspective
  • Technical understanding and curiosity to "know how things work"
  • Experienced within sourcing is an advantage
  • Convincing with strong negotiation skills
  • Excellent communication skills including fluent written and spoken English 
  • Advanced IT skills covering the MS Office Suite and preferably SAP or another ERP system
  • Experience with Legal contracts (Purchase Agreements, NDA's etc.) is an advantage

Competencies

You have a positive mindset and can with your talent for seeing the big picture connect Vestas’ overall product offerings to customers to supplier offerings and see how they can positively impact Vestas’ sales and cost out programs. In addition, you:

  • Have an open and trust building approach to encourage stakeholder inputs 
  • Have a systematic, structured and fact-based approach to secure that ideas are prioritised and implemented
  • Are a persistent team-player, able to secure successful implementation of the initiatives you lead
  • Are not afraid of challenging status quo when appropriate
  • Have excellent commercial and interpersonal skills
  • Have a “can-do” and "get-it-done" mind-set

What we offer

We offer you an exciting and challenging job with excellent opportunities for professional and personal development with the energy industry’s global partner on sustainable energy solutions. You will be provided with a unique opportunity to set your foot prints within an essential area in Vestas. You will be part of an international team, with a "can-do" attitude.


Additional information
Your work location will be in Aarhus, Denmark. You should expect approximately 20 travel days per year.


For additional information about the requisition please contact Head of Powertrain & Nacelles, Thomas Borup at +45 2514 9726.

About Vestas

Vestas is the energy industry’s global partner on sustainable energy solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with 97 GW of wind turbines in 79 countries, we have installed more wind power than anyone else.  Through our industry-leading smart data capabilities and unparalleled 83 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions. Together with our customers, Vestas’ more than 24,400 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future. We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels.

Vestas Wind System A/SAarhus N2019-07-16T00:00:002019-07-30T00:00:00
330060677Strategic Purchaser, Global ProcurementRobot Are you ready to build and develop the sourcing strategy for Vestas Service Business? Do you have relevant strategic procurement experience handling direct materials? Are you outgoing, self-driven and curious of nature? Then we have this open exciting opportunity for a procurement professional in the Spare Parts category. Global Procurement Service Spare Parts Spare Parts Spare Parts, within the Global Procurement organisation, has the aim to support the Vestas Service Business Unit and its end Customers. Our strategic objective is to continue building on Vestas leadership in the service area by focusing on having the right strategies and suppliers in place to support the requirement from the market. This is done by deliver world class sourcing and category management strategies, driving cost-out, quality and on-time delivery. As a part of this team we are looking for a dynamic and ambitious Purchaser, who has the skills, passion, energy and drive to contribute to this vision. Responsibilities Your responsibility in this role will be: Outsourcing of spare parts for internally production facilities to external suppliers. Procurement of electrical spare parts for our control cabinets for the installed wind turbine fleet on a global level. Engagement with the regional organization to ensure an understanding and incorporation of the regional requirement into the global strategy. To drive the implementation of the global strategy in the regions. To drive cost-out on already existing and new materials via re-engineering, developing 2nd source, negotiations. To be responsible for the supplier management of the suppliers within the scope. To link to the manufacturing procurement, ensuring service requirements are also reflected in their strategy roadmap and decision making. Qualifications We expect that you hold a Ba. or M.Sc. degree in Engineering, Economics, Business Administration or a Graduate Diploma in Business Administration - or other relevant higher education. In addition to that we expect that: You have relevant Strategic Procurement experience handling direct materials You are experienced with Supplier Relationship Management You master English both verbally and in writing Industrial products business and market knowledge and experience with the spare parts area will be preferred but not a requirement. Experience in Wind Power industry will be welcome. Competencies You can manage many stakeholders at the same time You are a strong and passionate negotiator You have analytical skills You are a strong communicator Independency in your daily tasks Have a problem-solving mindset and can-do attitude Team playing mindset What we offer We offer you an exciting and challenging job with excellent opportunities for professional and personal development within the leading company in wind energy. You will be provided with a unique opportunity to set your foot prints within an essential area in Vestas. You will be an integral part of an international team, with a can-do attitude and who are keen to make a difference. Additional information Work location will be: Aarhus Denmark. You can expect up to 60 days of traveling a year in this role. For further information about this position, you can contact Lars Holm-Pedersen at 45 5221 1223. About Vestas Vestas is the energy industry s global partner on sustainable energy solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with 97 GW of wind turbines in 79 countries, we have installed more wind power than anyone else. Through our industry-leading smart data capabilities and unparalleled 83 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions. Together with our customers, Vestas more than 24,400 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future. We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels.

Are you ready to build and develop the sourcing strategy for Vestas Service Business? Do you have relevant strategic procurement experience handling direct materials? Are you outgoing, self-driven and curious of nature? 
 

Then we have this open exciting opportunity for a procurement professional in the Spare Parts category. 


Global Procurement > Service & Spare Parts > Spare Parts 
Spare Parts, within the Global Procurement organisation, has the aim to support the Vestas Service Business Unit and its end Customers. Our strategic objective is to continue building on Vestas' leadership in the service area by focusing on having the right strategies and suppliers in place to support the requirement from the market.


This is done by deliver world class sourcing and category management strategies, driving cost-out, quality and on-time delivery. As a part of this team we are looking for a dynamic and ambitious Purchaser, who has the skills, passion, energy and drive to contribute to this vision.


Responsibilities
Your responsibility in this role will be: 

  • Outsourcing of spare parts for internally production facilities to external suppliers. 
  • Procurement of electrical spare parts for our control cabinets for the installed wind turbine fleet on a global level. 
  • Engagement with the regional organization to ensure an understanding and incorporation of the regional requirement into the global strategy.
  • To drive the implementation of the global strategy in the regions.
  • To drive cost-out on already existing and new materials via re-engineering, developing 2nd source, negotiations.
  • To be responsible for the supplier management of the suppliers within the scope.
  • To link to the manufacturing procurement, ensuring service requirements are also reflected in their strategy roadmap and decision making.

 

Qualifications
We expect that you hold a Ba. or M.Sc. degree in Engineering, Economics, Business Administration or a Graduate Diploma in Business Administration - or other relevant higher education. 

 

In addition to that we expect that: 

  • You have relevant Strategic Procurement experience handling direct materials
  • You are experienced with Supplier Relationship Management
  • You master English both verbally and in writing 
  • Industrial products business and market knowledge and experience with the spare parts area will be preferred but not a requirement. Experience in Wind Power industry will be welcome.

 

Competencies

  • You can manage many stakeholders at the same time
  • You are a strong and passionate negotiator
  • You have analytical skills
  • You are a strong communicator  
  • Independency in your daily tasks
  • Have a problem-solving mindset and can-do attitude
  • Team playing mindset

 

What we offer
We offer you an exciting and challenging job with excellent opportunities for professional and personal development within the leading company in wind energy. You will be provided with a unique opportunity to set your foot prints within an essential area in Vestas. You will be an integral part of an international team, with a ‘can-do’ attitude and who are keen to make a difference.


Additional information
Work location will be: Aarhus Denmark. You can expect up to 60 days of traveling a year in this role. 


For further information about this position, you can contact Lars Holm-Pedersen at +45 5221 1223. 

About Vestas

Vestas is the energy industry’s global partner on sustainable energy solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with 97 GW of wind turbines in 79 countries, we have installed more wind power than anyone else.  Through our industry-leading smart data capabilities and unparalleled 83 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions. Together with our customers, Vestas’ more than 24,400 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future. We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels.

Vestas Wind System A/SAarhus N2019-07-16T00:00:002019-07-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

betterpeople A/S søger senior indkøber for Inter Sales A/S

betterpeople A/S

Hinnerup
Har du erfaring med indkøb fra Østen, og besidder du et godt købmandskab, masser af engagement og godt humør? Motiveres du af at være med til at udvikle, udfordre og optimere eksisterende forretningsgange? Så er du måske Inter Sales nye senior indkø...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:22. juli 2019

Procurement Category Manager for Packaging - Aarhus

ARLA FOODS AMBA

Viby J
Are you ambitious, and would you like to make an impact on a fast-changing category with considerable public attention? If so, this is your opportunity to join Arla and be part of an exciting journey in Procurement Packaging. You will join a global ...
Indrykket:15. juni 2019
Udløbsdato:9. august 2019

Indkøbsassistent til International virksomhed i Aarhus

HR-INDUSTRIES A/S

Aarhus N
HR-Industries søger for international virksomhed i Aarhus, en medarbejder der skal indgå i en indkøbsafdeling. Jobbeskrivelse: Stillingen er en 3 mdr. tidsbegrænset projektansættelse i en indkøbsafdeling. Dine primære opgaver vil være med til teknis...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:2. september 2019

Senior Purchaser, Casting Commodity

Vestas Wind System A/S

Aarhus N
Are you passionate about leading a strategic commodity in a global setting, while making the planet more sustainable? And are you ambitious and ready to deliver best in class category strategies driving performance, cost, quality and on time deliver...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:30. juli 2019

Strategic Purchaser, Global Procurement

Vestas Wind System A/S

Aarhus N
Are you ready to build and develop the sourcing strategy for Vestas Service Business? Do you have relevant strategic procurement experience handling direct materials? Are you outgoing, self-driven and curious of nature? Then we have this open exciti...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:30. juli 2019