Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Driftschef til Teknik og Miljø i Rudersdal Kommune

Har du solide lederkompetencer og vil du arbejde aktivt med vedligeholdelse af Rudersdal Kommunens smukke veje, grønne områder, skove, strande, kirkegårde og arealer ved institutioner? Så er det måske dig, vi søger.

Om jobbet

Du får en fremtrædende rolle i Teknik og Miljø og vil få ansvaret for den fremtidige udvikling af vej- og parkdriften samt mulighed for at kombinere drift med projektstyring i de mange spændende projekter, som kommunen står overfor i de kommende år. Du kommer til at styre store og små drift- og anlægsopgaver, der kræver, at du både har det store overblik men samtidig et blik for detaljen.

Driftsafdelingen består af ca. 90 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere. Driftsafdelingens administrative medarbejdere er i dag certificeret efter DS/EN ISO 9001:2015, og den øvrige del af organisationen er i gang med certificering.

Du skal stå i spidsen for en bred opgaveportefølje og får det faglige, økonomiske og personalemæssige ansvar for din afdelings drift og udvikling. Arbejdsklimaet er præget af en høj grad af samarbejde og delegering af ansvar. Der prioriteres en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen, hvorfor du vil indgå som en del af kommunens tværfaglige samarbejde, hvor dialog og samspil er essentielt for at opnå succes.

Aktuelt arbejder vi med bæredygtighed og biodiversitet, nye plejemetoder, nye kirkegårdsplaner, en skovstrategi og formidling af driftens forskellige arbejdsområder igennem offentlige arrangementer.

Du har fokus på udbud, effektiviseringer, optimering, udvikling og nye samarbejdsmuligheder for hele tiden at sikre en effektiv konkurrencedygtig, proaktiv og serviceminded drift. I den sammenhæng vægtes samarbejde med vores nabokommuner højt.

Dertil er der stort fokus på anvendelse af digitale hjælpeværktøjer herunder robotteknologi, som vi i højere grad ønsker at gøre brug af i forbindelse med løsning af administrative opgaver. I 2021 skal der blandt andet implementeres digitale løsninger såsom sensorer ved byinventar og ved nedløbsbrønde, ligesom der skal ske CO2 reduktion fx gennem transportoptimering.

Vi vægter høj kvalitet i vores løsninger og fysiske omgivelser, og har brug for dig til at sikre, at vi når vores mål.

Din profil

Du er fremsynet, udviklingsorienteret og har digitale kompetencer. Du formår at drive et driftsområde, hvor høj faglighed og sikker økonomistyring går hånd i hånd. Dit ledelsesrum er baseret på synlighed, tillid, ansvar og med stort fokus på tværgående løsninger. Du er løsningsorienteret og formår at skabe resultater i samspil med andre.

Du har stor erfaring og viden om arbejdsområdet. Du har en relevant videregående uddannelse. Du har allerede en master eller diplom i ledelse, eller er indstillet på at gennemføre uddannelsen indenfor en kort årrække.

Du har en veludviklet forståelse for og kan navigere og trives i skiftende politiske dagsordener, mål og prioriteringer. Du vægter det gode samarbejde højt, er relationsskabende og vægter samarbejdet med borgere, samarbejdspartnere samt interne og eksterne relationer højt.

Du har teknisk flair, interesse for IT og nye teknologier og forstår at gå foran og engagere dine ledere og medarbejdere i en fortsat sikker drift og vedligeholdelse af byens smukke veje, parker og kirkegårde.

Derfor skal du vælge os

Du vil være med til at skabe udvikling på Teknik og Miljø-området i Danmarks bedste bokommune og kan lide samspillet mellem organisation, medarbejdere og borgere.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til chefaftalen og med start 1. januar 2021.

Om os

Du refererer til områdechefen, og vil indgå i Teknik og Miljøs ledelsesgruppe sammen med afdelingscheferne for områdets øvrige afdelinger Natur, Park Miljø, Vej og Ejendomme.

Du kan læse om kommunens politikker og planer her og om Teknik og Miljø området her.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler

  • første samtale holdes onsdag den 28. oktober 2020
  • anden samtale holdes mandag den 16. november 2020
Mellem de to samtaler skal der afsættes tid til test og interview. Thorups Kontor medvirker som rekrutteringskonsulent.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.