Gem job

Driftsorienteret bygningskonstruktør eller lignende med håndværkerbaggrund til Bygningsdrift

Bygningsdriften er et lille sammentømret team på 11 personer, som består af faglige teknikere, håndværkere og administrative medarbejdere, der udover selve bygningsdriften også forestår al daglig drift og vedligehold på byens springvand, drikkeposter og vandlegepladser.

Vi søger en bygningskonstruktør eller lignende til en fast stilling.

Bygningsdriften hører under Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning. Vi er en del af afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR), der er organiseret i 15 driftsudførende enheder og fem driftsunderstøttende enheder.
De driftsudførende enheder er fordelt på driftspladser og kirkegårde i hele byen. Driftsenhedernes kerneopgave er at renholde, vedligeholde og drifte byens offentlige rum, færdselsarealer, offentlige toiletter, parker, naturområder, bemandede legepladser, kirkegårde og krematorier.
Bygningsdriftens fornemmeste opgave er at understøtte de fysiske rammer for dette arbejde.

Om stillingen
Du vil få en central rolle i den daglige drift af vores administrative og tekniske bygninger, og du vil have mulighed for at bidrage med innovative tiltag, som kan optimere vores driftsprocesser og økonomi. Sammen med dygtige kollegaer kommer du til at varetage en bred og varieret opgaveportefølje, primært:

  • Dagligt tilsyn og behandling af indmeldinger vedrørende bl.a. bemandede legepladser, mandskabspladser samt kommunens godt 120 offentlige toiletter.
  • Daglig kontakt til mandskab og enhedschefer på driftspladser om behov og udbedring af skader mv.
  • Udbedring eller sikring af bygningsdele, indtil renovering kan igangsættes.
  • Igangsætning og løbende tilsyn af bygnings- og renoveringsprocesser, samt administrativ opfølgning og dokumentation heraf.
  • Koordinering vedr. opsætning af nye offentlige toiletter.
  • Indhentning og vurdering af tilbud, indgåelse af aftaler med håndværkere og øvrige ydelsesleverandører, samt tilsyn med arbejdets udførelse. 
  • Indhentning af bygge- og miljøtilladelser og bestilling på ingeniørberegninger, hvor dette kræves.
  • Aflæsning af forbrug på el og vand på toiletbygninger, parker, springvand mv. samt sørge for adgang til ledningsejere.
  • Løbende registrering af bygningers tilstand samt planlægning af vedligeholdelse.

Derudover vil du af og til skulle:

  • Levere input til politiske bestillinger, herunder udarbejde prisoverslag på større og mindre anlægsprojekter.
  • Deltage i tværgående projekter og optimeringsprocesser i forvaltningen og på tværs af kommunen, fx omkring energioptimering eller udbudsprocesser.
  • Deltage i enhedens løbende økonomistyring og bygningsregistrering.

Faglige kompetencer og erfaring
Vi forestiller os, at du er uddannet håndværker og evt. har videreuddannet dig til bygningskonstruktør eller har erfaring som bygningskonduktør, formand eller lignende. En baggrund som VVS’er eller kloakentreprenør er en klar fordel, men ikke et krav. Vi ser gerne, at du har mindst fem års erfaring inden for bygge- og anlægsbranchen. Du har indsigt i miljø- og byggereglerne og bred erfaring med både praktiske håndværksopgaver og administrative opgaver som projektstyring, indhentning af tilbud og dokumentation.

Personlige kompetencer
Du har personlig integritet og gennemslagskraft, når situationen kræver det. Du arbejder gerne selvstændigt med dine opgaver, men du kan også indgå i tæt samarbejde med kolleger – også dem, der har faglige kompetencer, som er forskellige fra dine egne. Du har flair for at skabe positive, konstruktive relationer til renholdelsesmandskab, gartnere, pædagoger og deres chefer. Du går nysgerrigt til opgaverne og er ikke bleg for selv at tage fat, hvis der er noget, du selv kan sikre eller løse på stedet. 

Du kan nikke genkendende til, at: 

  • det ligger naturligt for dig at følge dine opgaver til dørs og overholde deadlines 
  • du er god til at arbejde systematisk og skabe struktur og overblik, både for dig selv og andre 
  • du har stor kapacitet og trives også med ad hoc-opgaver med kort deadline 
  • du har et stærkt personligt drive, som fremmer det gode samarbejde både på kontoret og ude i byen 
  • du er serviceminded, har et godt humør og nyder at dele din viden 

Du bliver et vigtigt omdrejningspunkt i organisationen og du vil have stor indflydelse på planlægningen af din egen arbejdsdag. I jobbet får du stor indsigt i den meget forskelligartede opgaveløsning, som er en del af at understøtte driften af byen.

Hos os vil du få dygtige og engagerede kolleger, som lægger vægt på samarbejde, videndeling og fællesskab. Omgangstonen er uhøjtidelig med et tvist af humor og opfindsomhed. Vi er en dynamisk arbejdsplads med højt til loftet, der lægger vægt på godt samarbejde, udviklingsmuligheder for den enkelte samt resultater, der rykker for København.
Vi har til huse i smukke omgivelser på Bispebjerg Kirkegård på Frederiksborgvej i København NV.

Ansættelsesvilkår
Din arbejdsuge bliver gennemsnitligt på 37 timer inklusive frokostpause. Vi har flekstid.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Martin Lunde Hansen på 2012 4777. 

Søg via nedenstående link senest ­onsdag den 20. oktober 2021

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Byggerådgiver til udførelse af vedligeholdelsesplaner i visionær rådgivervirksomhed

SCHØDT A/S

København Ø
SCHØDT A S er en moderne byggerådgivervirksomhed i vækst etableret i 1999 og har 15 ansatte. Vi har til huse på Østerbro og beskæftiger os med vedligehold og renovering af bygninger i København. Herudover har vi udviklet den digitale platform MinEje...
Indrykket:28. september 2021

Projektleder til de kommunale ejendomme

By, Kultur, Miljø og Beskæftigelse

Albertslund
Vi søger en projektleder til at stå for opførelsen af kommunens nye byggerier. Albertslund Kommune har taget de første skridt til en stor byudvikling, som vil tage yderligere fart i de kommende år. De mange nye borgere medfører behov for nye kommuna...
Indrykket:6. oktober 2021

Ambitiøs og erfaren konstruktør søges til EKAS Rådgivende Ingeniører i Vedbæk

& friends

Vedbæk
Hos EKAS har de forrygende travlt. De har mange spændende projekter i ordrebogen og søger derfor en ambitiøs og gerne erfaren konstruktør. Om jobbet For den rette kandidat er der tale om en rolle som projekterende på diverse renoverings-projekter he...
Indrykket:11. oktober 2021

Bygningskonstruktør til Industriprojektering

MOE A/S

Søborg
Bliv en del af et stærkt tværfagligt team, der løser projekteringsopgaver for Life Science kunder. Vi søger en konstruktør til MOE industri med særlig vægt på Life Science-segmentet. Du vil indgå i et team af ingeniører og arkitekter, med forskellig...
Indrykket:13. oktober 2021

VVS-montør / Blikkenslager

Dige VVS A/S

Rødovre
Dige VVS A S står overfor mange nye og spændende udfordringer og leder stadigvæk efter den rette medarbejder. I den forbindelse skal vi bruge nye engagerede medarbejdere der har mulighed for at tiltræde snarest muligt. Vi kan tilbyde dig: En spænden...
Indrykket:12. oktober 2021

Driftsorienteret bygningskonstruktør eller lignende med håndværkerbaggrund til Bygningsdrift

Bygningsdriften er et lille sammentømret team på 11 personer, som består af faglige teknikere, håndværkere og administrative medarbejdere, der udover selve bygningsdriften også forestår al daglig drift og vedligehold på byens springvand, drikkeposter og vandlegepladser.

Vi søger en bygningskonstruktør eller lignende til en fast stilling.

Bygningsdriften hører under Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning. Vi er en del af afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR), der er organiseret i 15 driftsudførende enheder og fem driftsunderstøttende enheder.
De driftsudførende enheder er fordelt på driftspladser og kirkegårde i hele byen. Driftsenhedernes kerneopgave er at renholde, vedligeholde og drifte byens offentlige rum, færdselsarealer, offentlige toiletter, parker, naturområder, bemandede legepladser, kirkegårde og krematorier.
Bygningsdriftens fornemmeste opgave er at understøtte de fysiske rammer for dette arbejde.

Om stillingen
Du vil få en central rolle i den daglige drift af vores administrative og tekniske bygninger, og du vil have mulighed for at bidrage med innovative tiltag, som kan optimere vores driftsprocesser og økonomi. Sammen med dygtige kollegaer kommer du til at varetage en bred og varieret opgaveportefølje, primært:

  • Dagligt tilsyn og behandling af indmeldinger vedrørende bl.a. bemandede legepladser, mandskabspladser samt kommunens godt 120 offentlige toiletter.
  • Daglig kontakt til mandskab og enhedschefer på driftspladser om behov og udbedring af skader mv.
  • Udbedring eller sikring af bygningsdele, indtil renovering kan igangsættes.
  • Igangsætning og løbende tilsyn af bygnings- og renoveringsprocesser, samt administrativ opfølgning og dokumentation heraf.
  • Koordinering vedr. opsætning af nye offentlige toiletter.
  • Indhentning og vurdering af tilbud, indgåelse af aftaler med håndværkere og øvrige ydelsesleverandører, samt tilsyn med arbejdets udførelse. 
  • Indhentning af bygge- og miljøtilladelser og bestilling på ingeniørberegninger, hvor dette kræves.
  • Aflæsning af forbrug på el og vand på toiletbygninger, parker, springvand mv. samt sørge for adgang til ledningsejere.
  • Løbende registrering af bygningers tilstand samt planlægning af vedligeholdelse.

Derudover vil du af og til skulle:

  • Levere input til politiske bestillinger, herunder udarbejde prisoverslag på større og mindre anlægsprojekter.
  • Deltage i tværgående projekter og optimeringsprocesser i forvaltningen og på tværs af kommunen, fx omkring energioptimering eller udbudsprocesser.
  • Deltage i enhedens løbende økonomistyring og bygningsregistrering.

Faglige kompetencer og erfaring
Vi forestiller os, at du er uddannet håndværker og evt. har videreuddannet dig til bygningskonstruktør eller har erfaring som bygningskonduktør, formand eller lignende. En baggrund som VVS’er eller kloakentreprenør er en klar fordel, men ikke et krav. Vi ser gerne, at du har mindst fem års erfaring inden for bygge- og anlægsbranchen. Du har indsigt i miljø- og byggereglerne og bred erfaring med både praktiske håndværksopgaver og administrative opgaver som projektstyring, indhentning af tilbud og dokumentation.

Personlige kompetencer
Du har personlig integritet og gennemslagskraft, når situationen kræver det. Du arbejder gerne selvstændigt med dine opgaver, men du kan også indgå i tæt samarbejde med kolleger – også dem, der har faglige kompetencer, som er forskellige fra dine egne. Du har flair for at skabe positive, konstruktive relationer til renholdelsesmandskab, gartnere, pædagoger og deres chefer. Du går nysgerrigt til opgaverne og er ikke bleg for selv at tage fat, hvis der er noget, du selv kan sikre eller løse på stedet. 

Du kan nikke genkendende til, at: 

  • det ligger naturligt for dig at følge dine opgaver til dørs og overholde deadlines 
  • du er god til at arbejde systematisk og skabe struktur og overblik, både for dig selv og andre 
  • du har stor kapacitet og trives også med ad hoc-opgaver med kort deadline 
  • du har et stærkt personligt drive, som fremmer det gode samarbejde både på kontoret og ude i byen 
  • du er serviceminded, har et godt humør og nyder at dele din viden 

Du bliver et vigtigt omdrejningspunkt i organisationen og du vil have stor indflydelse på planlægningen af din egen arbejdsdag. I jobbet får du stor indsigt i den meget forskelligartede opgaveløsning, som er en del af at understøtte driften af byen.

Hos os vil du få dygtige og engagerede kolleger, som lægger vægt på samarbejde, videndeling og fællesskab. Omgangstonen er uhøjtidelig med et tvist af humor og opfindsomhed. Vi er en dynamisk arbejdsplads med højt til loftet, der lægger vægt på godt samarbejde, udviklingsmuligheder for den enkelte samt resultater, der rykker for København.
Vi har til huse i smukke omgivelser på Bispebjerg Kirkegård på Frederiksborgvej i København NV.

Ansættelsesvilkår
Din arbejdsuge bliver gennemsnitligt på 37 timer inklusive frokostpause. Vi har flekstid.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Martin Lunde Hansen på 2012 4777. 

Søg via nedenstående link senest ­onsdag den 20. oktober 2021

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Byggerådgiver til udførelse af vedligeholdelsesplaner i visionær rådgivervirksomhed

SCHØDT A/S

København Ø
SCHØDT A S er en moderne byggerådgivervirksomhed i vækst etableret i 1999 og har 15 ansatte. Vi har til huse på Østerbro og beskæftiger os med vedligehold og renovering af bygninger i København. Herudover har vi udviklet den digitale platform MinEje...
Indrykket:28. september 2021

Projektleder til de kommunale ejendomme

By, Kultur, Miljø og Beskæftigelse

Albertslund
Vi søger en projektleder til at stå for opførelsen af kommunens nye byggerier. Albertslund Kommune har taget de første skridt til en stor byudvikling, som vil tage yderligere fart i de kommende år. De mange nye borgere medfører behov for nye kommuna...
Indrykket:6. oktober 2021

Ambitiøs og erfaren konstruktør søges til EKAS Rådgivende Ingeniører i Vedbæk

& friends

Vedbæk
Hos EKAS har de forrygende travlt. De har mange spændende projekter i ordrebogen og søger derfor en ambitiøs og gerne erfaren konstruktør. Om jobbet For den rette kandidat er der tale om en rolle som projekterende på diverse renoverings-projekter he...
Indrykket:11. oktober 2021

Bygningskonstruktør til Industriprojektering

MOE A/S

Søborg
Bliv en del af et stærkt tværfagligt team, der løser projekteringsopgaver for Life Science kunder. Vi søger en konstruktør til MOE industri med særlig vægt på Life Science-segmentet. Du vil indgå i et team af ingeniører og arkitekter, med forskellig...
Indrykket:13. oktober 2021

VVS-montør / Blikkenslager

Dige VVS A/S

Rødovre
Dige VVS A S står overfor mange nye og spændende udfordringer og leder stadigvæk efter den rette medarbejder. I den forbindelse skal vi bruge nye engagerede medarbejdere der har mulighed for at tiltræde snarest muligt. Vi kan tilbyde dig: En spænden...
Indrykket:12. oktober 2021