Driftssupportere til Trafikstyring København

Vi søger tre driftsupportere til et nyt team i en ny funktion, der skal bidrage med essentiel viden om, hvorfor togene ikke kører til tiden. Årsagerne skal afdækkes i tæt samarbejde med trafiklederne, som styrer togtrafikken.

Vi søger 3 driftssupportere til et nyetableret team ved Københavns Hovedbanegård (Fjernstyringscentralen). Dit arbejde beror i høj grad på, at kunne afdække årsager til forsinkelser i tæt samarbejde med trafiklederne som styrer togtrafikken, og den trafikale vagthavende (Operationelle Leder) i betjeningslokalet. I betjeningslokalet er der op til 14 medarbejdere på vagt af gangen. Stemningen er uhøjtidelig og der er højt til loftet. Vi sætter en ære i, at lære hinanden godt at kende. Der er ofte mange opgaver på bordet, men du vil ligeledes opleve stille perioder, hvor der er tid til fordybelse i arbejdsopgaverne. Sektionen består i alt af ca. 70 medarbejdere, 5 teamledere og en sektionschef.

Din arbejdstid er 37 timer, som hovedsageligt er placeret indenfor tidsrummet på hverdage fra kl. 06:00-19:00, og i weekenden kl. 09:00-17:00.

Brænder du for, at finde forklaringen på hvorfor togene ikke altid kører til tiden
Trafikstyring København har ansvaret for, at togene kommer frem og til tiden. I denne proces bliver der blandt andet genereret en stor mængde driftsrapporter. Vi har i denne forbindelse valgt at etablere et nyt team af driftssupportere, der kan håndtere opgaven.

Det nye teams hovedopgave bliver, at følge op på årsager til forsinkelser på trafikafviklingen i Trafikstyring København samt sikre et højt dataniveau i forhold til indtastning i vores RDS-system (Regularitets- og DriftSystem).

Sammen med dine kollegaer i teamet, bliver du ansvarlig for datakvaliteten - herunder opgørelser og statistisk omkring afdelingens performance. Det bliver din og teamets opgave at varetage den daglige indrapportering og opfølgning på de forsinkelseskoder, der bliver tastet i vores system, RDS. Du skal følge op på kvaliteten af denne data. Du undersøger årsagerne og opsøger svar, når problemet ikke umiddelbart kan identificeres. Ved større hændelser bidrager du med vigtig viden til, hvad der skete og løsningsforslag til forbedringer.

Ydermere deltager du i ugentlige møder, hvor teamet er ansvarlig for KPI’er vedrørende punktlighed, datakvalitet og validitet. Du skal ligeledes deltage i en række tværgående mødefora på Fjernbanen.

Sans for overblik og detaljer i en dynamisk hverdag
Det vil være en fordel, hvis du har en trafiklederuddannelse, men det er ikke et krav. Du kunne alternativt have en baggrund indenfor dataanalyse, proces- og/eller informationshåndtering. Det er vigtigt, at du har et godt kendskab til Office-pakken.

Er du ikke uddannet trafikleder, vil du gennemgå et skræddersyet uddannelsesforløb, hvor du blandt andet får viden omkring arbejdet som trafikleder. Du vil ligeledes løbende blive efteruddannet i systemer og leverancekrav i forbindelse med RDS.

Du er serviceminded, ansvarsbevidst og fleksibel. Du god til at holde overblikket og træffe de rigtige beslutninger, når det går stærkt. Du har en positiv og nysgerrig tilgang til opgaver og ser muligheder frem for begrænsninger. Du kan arbejde selvstændigt, men trives ligeledes med at samarbejde med dine kolleger.

Løn
Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 2, Hovedstad. Basislønnen udgør pt. kr. 334.096,00 årligt og kr. 27.841,33 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt teamleder Kenth Strandby Andersen. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her