Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Drives du af at være proaktiv og servicemindet i en performancekultur med mange varierende opgaver, er du måske vores nye kontorfunktionær?

Hvis du søger en hverdag med fagligt indhold, og ønsker en arbejdsplads, hvor kvalitet, kommerciel forståelse og faglighed er en naturlig del af hverdagen, er jobbet i Patent- og Varemærkestyrelsen måske noget for dig.



Patent- og Varemærkestyrelsen søger en kvalificeret og dygtig medarbejder til vores kontor i Ikast. Styrelsen beskæftiger i dag ca. 200 medarbejdere, hvoraf 35 er placeret i Ikast.


Om jobbet

Vi søger en medarbejder med administrativ baggrund – gerne kontoruddannelse, advokatsekretæruddannelse, korrespondent eller tilsvarende. Personalemæssigt vil du indgå i Varemærke- og Designenheden, men du vil også udføre opgaver for Patentenheden.



Opgaverne kommer bl.a. til at være:

  • bistand til de juridiske sagsbehandlere ved udarbejdelse af udkast til breve

  • support til vores kunder i deres brug af vores selvbetjeningsløsning, IP Client

  • bistand ved ændringer af vejledninger og i forbindelse med opdatering af PVS’s kvalitetssystem (ISO 9001)

  • ad hoc opgaver – såsom opdatering af internationale varemærkesager

  • arrangere og koordinere Netværksmøder og lignende arrangementer

  • assistance ved forskellige administrative opgaver, såsom rejsebestillinger, rejseafregning og kantinebestilling




Sagsbehandlingen og kommunikationen med kunderne foregår både på dansk og engelsk.

Afhængigt af dine kompetencer kan der senere blive mulighed for øvrige opgaver, såsom forundersøgelser, deltagelse i kundemøder, kommunikationsopgaver, journalisering og oversættelsesopgaver.



Om dig





  • Din erfaring, uddannelse, faglighed og baggrund: Du er kontoruddannet, advokatsekretæruddannet, korrespondent eller tilsvarende. Du har erfaring med juridisk administrativ sagsbehandling. Det er en fordel, hvis du har kendskab og erfaring inden for immaterialret, men som minimum en grundlæggende interesse herfor.


  • Dine kommunikationsevner: Du har gode sproglige færdigheder – både på dansk og engelsk i skrift og i tale

  • Din handlekraft og engagement: Du evner at igangsætte, gennemføre og afslutte opgaverne med den nødvendige kvalitet og med fokus på deadlines. Du er motiveret og kan arbejde godt i en performancekultur – også når det bliver svært.




  • Din forretnings- og kundeforståelse: Vores forretning fokuserer på at opfylde vore kunders behov, og vore services er behovsdrevne. Derfor er du lyttende, dialogisk og fleksibel, når du arbejder. Du har en udpræget grad af kundeforståelse, gode indlevelsesevner samt empati, som du bruger i forbindelse med løsningen af dine opgaver og vores ”ud-af-huset”-aktiviteter.





Om os

Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens formål at fungere som center for strategisk information og beskyttelse af teknik og forretningskendetegn. Vi udsteder patenter og registrerer brugsmodeller, varemærker og design.



I Varemærke- og Designenheden er vi 30 medarbejdere, der primært er jurister. Vi er en del af en serviceorganisation, der leverer myndighedsarbejde og serviceydelser til virksomheder i ind- og udland. Vi løser opgaverne individuelt, men hjælper hinanden i et fagligt fællesskab, hvor vi hver især bidrager med viden og kompetencer. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Anja M. Bech Hornecker på tlf.: 4350 8540.



Ansættelse

Der er tale om en fast stilling på fuldtid 37 timer inklusiv frokost, som ønskes besat fra den 1. juni 2018. Ansættelsen vil være som kontorfunktionær. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem HK og Finansministeriet.

Ansøgning

Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via nedenstående knap ”Søg stillingen” eller på www.dkpto.dk/job senest den 17. april 2018, kl. 12:00. Læg venligst dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.
Ved ansættelsesprocessen bliver der afholdt både 1. og 2. samtaler. Kandidater, der går videre til 2. samtale, må påregne test som led i rekrutteringsprocessen.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Patent- og Varemærkestyrelsen hjælper virksomheder med at skabe forretning ud af deres ideer. Vi leverer målrettet information og vejleder i hele udviklingsprocessen fra idé til aktiv, og vi behandler og udsteder rettigheder på patenter, designs og varemærker. Vi er godt 200 medarbejdere og en del af Erhvervsministeriet.











Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her