Dygtig juridisk medarbejder med stor interesse for skatteret til den kommende Skattestyrelse

Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med faglige spændende opgaver, hvor du får lov til at udvikle og forme praksis indenfor skatteretten? Søger du faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag med mulighed for selv at planlægge opgaver? Så har du nu muligheden for at blive en del af et stærkt juridisk hold, der vægter videndeling, faglig fordybelse og samarbejde højt.

Dine arbejdsopgaver – en bred vifte af muligheder
Du kommer til at få en bred opgaveportefølje. Dine opgaver kan bl.a. være:

  • Sagsbehandling og fremmøde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager.
  • Deltage i lovforberedende arbejde, herunder samarbejde med Skatteministeriets departement.
  • Udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger.
  • Afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere.
  • Agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen.
  • Understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske områder.


En vigtig opgave for dig er at rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor udlands- og personbeskatning. Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol, udvikling af en ny app eller et IT-system.

Herudover består opgaveporteføljen af deltagelse i landsdækkende faglige netværk i Skattestyrelsen, deltagelse i diverse udvalg, samt løbende opfølgning på verserende retssager ved domstolene.
Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer – du skal bare gribe dem!


Dine kompetencer – høj faglighed indenfor dit område
Du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur., skatterevisor eller lignende, gerne kombineret med erfaring fra en lignende stilling. Da faglighed er i højsædet, er det vigtigt, at dine juridiske kompetencer er helt i top.


Derudover ser vi gerne at:
  • du har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at rådgive dine kolleger, så vi alle løser vores arbejde korrekt og bedst muligt
  • du sætter pris på at være en del af et fagligt stærkt fællesskab, og ser stor værdi i at sparre med dine kolleger, så vi sammen udvikler vores faglighed
  • du tager ansvar og følger opgaverne til dørs
  • du er effektiv og selvstændig i din opgaveløsning og motiveres af at dykke ned i juridiske spørgsmål
  • du er en dygtig kommunikator, der altid sikrer, at dine svar enkelt og korrekt bliver formidlet videre til dine kolleger.
Dit kontor - Skattefaglig afdeling, Person
Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 teams og samarbejder på tværs. Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på et godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling.
Person-kontoret er en del af Skattestyrelsens Skattefaglig afdeling, som består af 6 skattefaglige kontorer. Skattefaglig afdeling dækker alle områder vedrørende skat, moms, afgifter, told og inddrivelse. Vi er en del af Skattestyrelsens "advokatkontor", hvilket betyder, at vi gennem vejledning og rådgivning skal sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skattestyrelsen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest 22. april 2018. Vi afholder løbende samtaler.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 72 37 03 01.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Advokatkonstitution (genopslag)

Danmarks Domstole

København
En stilling som konstitueret landsdommer i Østre Landsret (advokatkonstitution) er ledige til besættelse den 1. august 2018. Advokatkonstitutioner kan alene besættes med advokater og er af 3 måneders varighed. Der henvises til retsplejelovens § 44 c...
Indrykket:14. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

ERFAREN JURIST INDEN FOR ASYL- OG UDLÆNDINGERET

Institut for Menneskerettigheder

København
Monitoreringsafdelingen overvåger og rapporterer om menneskerettighedssituationen i Danmark og Grønland og yder uafhængig rådgivning til blandt andet Folketinget, regeringen, FN, EU og Europarådet. Afdelingen består af 11 medarbejdere, som vægter sa...
Indrykket:23. marts 2018
Udløbsdato:23. april 2018

Konstitueret landsdommer i Østre Landsret

Danmarks Domstole

København
Fem stillinger som konstitueret landsdommer i Østre Landsret er ledige til besættelse. Tre stillinger er til besættelse den 1. december 2018. To stillinger er til besættelse den 1. februar 2019. Efter retsplejeloven kræver udnævnelse som landsdommer...
Indrykket:3. april 2018
Udløbsdato:26. april 2018

Jurist til rådgivning om indkøb og kontraktstyring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Er du en metodisk og analytisk dygtig jurist, og vil du være med til at understøtte digitaliseringen af den offentlige sektor med solid rådgivning om indkøb og kontraktstyring? Så tilbyder vi dig et udfordrende job i en dynamisk og projektstærk orga...
Indrykket:5. april 2018
Udløbsdato:30. april 2018

Konstitueret dommer i Københavns Byret

Danmarks Domstole

København
En stilling som konstitueret dommer i Københavns Byret er ledig til besættelse den 1. august 2018. Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen ønskes besat med henblik på bunkebekæmpelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra retsvæsne...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:14. maj 2018