Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig jurist med interesse for konkurrenceret

Vil du være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Trives du i et stærkt fagligt og udfordrende miljø, hvor såvel dagene som sagerne aldrig er ens? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom dig brænder for at gøre en forskel.

Arbejdsopgaver
- Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en dygtig jurist til en stilling i konkurrencecentret for Detailhandel, Industri, Primære erhverv og Sundhed (DIPS).
- Centret arbejder for at styrke vækst og konkurrence og har ansvaret for at håndhæve konkurrenceloven, gennemføre markedsanalyser og sekretariatsbetjene Konkurrencerådet inden for dets brancher.

Du vil i samarbejde med dine kollegaer løse udfordrende opgaver, der skaber resultater, fx:
- Håndhæve konkurrencereglerne inden for centrets brancher, herunder opdage, efterforske og gribe ind overfor ulovlige konkurrencebegrænsende aftaler (fx karteller) og overfor virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling.
- Arbejde for at mindske omfanget og effekterne af konkurrencebegrænsende regulering i tæt samarbejde med de ansvarlige ministerier.
- Bidrage til at vurdere anmeldelsespligtige fusioner.
- Dialog med virksomheder og andre interessenter om konkurrencereglerne og virksomhedernes kommercielle råderum.
- Samarbejde med Europa-Kommissionen og nationale konkurrencemyndigheder om konkrete sager samt deltage i Det Europæiske Konkurrencenetværk (ECN).

Du vil få et stort ansvar for selv at tilrettelægge opgaveløsningen. Din indsats vil få betydning for, at styrelsen kan løfte sine opgaver kompetent og effektivt.Opgaverne løses i et inspirerende og stærkt fagligt miljø i samarbejde med dine nærmeste kollegaer, styrelsens øvrige centre og direktion samt eksterne samarbejdspartnere.

Generelt om dig
- Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.),
- Du har et højt teoretisk fagligt niveau,
- Du har kendskab til og interesse for konkurrenceret og har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og økonomi,
- Du er procesorienteret, effektiv og kvalitetsbevidst,
- Du kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø og har et godt humør,
- Du har en stor arbejdskapacitet, gode formidlingsevner og gennemslagskraft,
- Du kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt, men sætter også pris på at være en del af et velfungerende team.

Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med håndtering af konkurrencesager, fx fra advokatbranchen eller fra private eller offentlige virksomheder. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i et politisk præget miljø og med beslutningsprocesserne inden for det offentlige.

Hvis du skal ansættes som specialkonsulent, lægger vi desuden vægt på, at:
- Du kan give faglig sparring på et højt niveau til både kollegaer og chefer,
- Du har erfaring med udadvendt arbejde og kan håndtere interessenter selvstændigt,
- Du evner at tilrettelægge og lede interne processer i styrelsen,
- Du har et godt blik for strategiske mål og kan bidrage til en strategisk udvikling.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Louise Kastfelt (tlf. 41 71 51 80 / lka@kfst.dk) eller souschef Katrine Lapp (tlf. 41 71 51 56 / lapp@kfst.dk).

Spørgsmål om løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på tlf. 91 33 73 29.

Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Vi arbejder med varierede opgaver, der er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til erhvervslivet og andre myndigheder. Vi arbejder i et højt tempo og med selvstændighed og initiativ. Vores hverdag er præget af humor og en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer. Vores kommunikation er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Større opgaver løser vi primært i tværfaglige teams, hvor jurister og økonomer arbejder sammen.

Du kan læse mere om styrelsen på www.kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder her eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen her.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at special- og chefkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område. Chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter skal være modtaget senest torsdag den 15. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 34.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt.

Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330051298Phoenix-7192d88512019-06-30T00:00:00Dygtig jurist med interesse for konkurrenceretVil du være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Trives du i et stærkt fagligt og udfordrende miljø, hvor såvel dagene som sagerne aldrig er ens? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom dig brænder for at gøre en forskel.

Arbejdsopgaver
- Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en dygtig jurist til en stilling i konkurrencecentret for Detailhandel, Industri, Primære erhverv og Sundhed (DIPS).
- Centret arbejder for at styrke vækst og konkurrence og har ansvaret for at håndhæve konkurrenceloven, gennemføre markedsanalyser og sekretariatsbetjene Konkurrencerådet inden for dets brancher.

Du vil i samarbejde med dine kollegaer løse udfordrende opgaver, der skaber resultater, fx:
- Håndhæve konkurrencereglerne inden for centrets brancher, herunder opdage, efterforske og gribe ind overfor ulovlige konkurrencebegrænsende aftaler (fx karteller) og overfor virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling.
- Arbejde for at mindske omfanget og effekterne af konkurrencebegrænsende regulering i tæt samarbejde med de ansvarlige ministerier.
- Bidrage til at vurdere anmeldelsespligtige fusioner.
- Dialog med virksomheder og andre interessenter om konkurrencereglerne og virksomhedernes kommercielle råderum.
- Samarbejde med Europa-Kommissionen og nationale konkurrencemyndigheder om konkrete sager samt deltage i Det Europæiske Konkurrencenetværk (ECN).

Du vil få et stort ansvar for selv at tilrettelægge opgaveløsningen. Din indsats vil få betydning for, at styrelsen kan løfte sine opgaver kompetent og effektivt.Opgaverne løses i et inspirerende og stærkt fagligt miljø i samarbejde med dine nærmeste kollegaer, styrelsens øvrige centre og direktion samt eksterne samarbejdspartnere.

Generelt om dig
- Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.),
- Du har et højt teoretisk fagligt niveau,
- Du har kendskab til og interesse for konkurrenceret og har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og økonomi,
- Du er procesorienteret, effektiv og kvalitetsbevidst,
- Du kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø og har et godt humør,
- Du har en stor arbejdskapacitet, gode formidlingsevner og gennemslagskraft,
- Du kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt, men sætter også pris på at være en del af et velfungerende team.

Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med håndtering af konkurrencesager, fx fra advokatbranchen eller fra private eller offentlige virksomheder. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i et politisk præget miljø og med beslutningsprocesserne inden for det offentlige.

Hvis du skal ansættes som specialkonsulent, lægger vi desuden vægt på, at:
- Du kan give faglig sparring på et højt niveau til både kollegaer og chefer,
- Du har erfaring med udadvendt arbejde og kan håndtere interessenter selvstændigt,
- Du evner at tilrettelægge og lede interne processer i styrelsen,
- Du har et godt blik for strategiske mål og kan bidrage til en strategisk udvikling.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Louise Kastfelt (tlf. 41 71 51 80 / lka@kfst.dk) eller souschef Katrine Lapp (tlf. 41 71 51 56 / lapp@kfst.dk).

Spørgsmål om løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på tlf. 91 33 73 29.

Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Vi arbejder med varierede opgaver, der er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til erhvervslivet og andre myndigheder. Vi arbejder i et højt tempo og med selvstændighed og initiativ. Vores hverdag er præget af humor og en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer. Vores kommunikation er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Større opgaver løser vi primært i tværfaglige teams, hvor jurister og økonomer arbejder sammen.

Du kan læse mere om styrelsen på www.kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder her eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen her.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at special- og chefkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område. Chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter skal være modtaget senest torsdag den 15. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 34.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt.

Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.

2019-08-16T00:51:40.527 Vil du være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Trives du i et stærkt fagligt og udfordrende miljø, hvor såvel dagene som sagerne aldrig er ens? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom dig brænder for at gøre en forskel. Arbejdsopgaver - Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en dygtig jurist til en stilling i konkurrencecentret for Detailhandel, Industri, Primære erhverv og Sundhed (DIPS). - Centret arbejder for at styrke vækst og konkurrence og har ansvaret for at håndhæve konkurrenceloven, gennemføre markedsanalyser og sekretariatsbetjene Konkurrencerådet inden for dets brancher. Du vil i samarbejde med dine kollegaer løse udfordrende opgaver, der skaber resultater, fx: - Håndhæve konkurrencereglerne inden for centrets brancher, herunder opdage, efterforske og gribe ind overfor ulovlige konkurrencebegrænsende aftaler (fx karteller) og overfor virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling. - Arbejde for at mindske omfanget og effekterne af konkurrencebegrænsende regulering i tæt samarbejde med de ansvarlige ministerier. - Bidrage til at vurdere anmeldelsespligtige fusioner. - Dialog med virksomheder og andre interessenter om konkurrencereglerne og virksomhedernes kommercielle råderum. - Samarbejde med Europa-Kommissionen og nationale konkurrencemyndigheder om konkrete sager samt deltage i Det Europæiske Konkurrencenetværk (ECN). Du vil få et stort ansvar for selv at tilrettelægge opgaveløsningen. Din indsats vil få betydning for, at styrelsen kan løfte sine opgaver kompetent og effektivt.Opgaverne løses i et inspirerende og stærkt fagligt miljø i samarbejde med dine nærmeste kollegaer, styrelsens øvrige centre og direktion samt eksterne samarbejdspartnere. Generelt om dig - Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.), - Du har et højt teoretisk fagligt niveau, - Du har kendskab til og interesse for konkurrenceret og har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og økonomi, - Du er procesorienteret, effektiv og kvalitetsbevidst, - Du kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø og har et godt humør, - Du har en stor arbejdskapacitet, gode formidlingsevner og gennemslagskraft, - Du kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt, men sætter også pris på at være en del af et velfungerende team. Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med håndtering af konkurrencesager, fx fra advokatbranchen eller fra private eller offentlige virksomheder. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i et politisk præget miljø og med beslutningsprocesserne inden for det offentlige. Hvis du skal ansættes som specialkonsulent, lægger vi desuden vægt på, at: - Du kan give faglig sparring på et højt niveau til både kollegaer og chefer, - Du har erfaring med udadvendt arbejde og kan håndtere interessenter selvstændigt, - Du evner at tilrettelægge og lede interne processer i styrelsen, - Du har et godt blik for strategiske mål og kan bidrage til en strategisk udvikling. Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Louise Kastfelt (tlf. 41 71 51 80 lka@kfst.dk) eller souschef Katrine Lapp (tlf. 41 71 51 56 lapp@kfst.dk). Spørgsmål om løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på tlf. 91 33 73 29. Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Vi arbejder med varierede opgaver, der er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til erhvervslivet og andre myndigheder. Vi arbejder i et højt tempo og med selvstændighed og initiativ. Vores hverdag er præget af humor og en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer. Vores kommunikation er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Større opgaver løser vi primært i tværfaglige teams, hvor jurister og økonomer arbejder sammen. Du kan læse mere om styrelsen på www.kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder her eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen her. Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at special- og chefkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område. Chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen kan blive udnævnt til eksperter. Søg stillingen Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter skal være modtaget senest torsdag den 15. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 34. Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt. Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.11jobnet7192d885100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123792&DepartmentId=6208&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3554644Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen11Carl Jacobsens Vej 352500ValbyDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent784769JobNet5010764501076410027-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7192d885https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=7192d885https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7192d885&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7192d885&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/2.jpgDygtig jurist med interesse for konkurrenceret12008071Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362154508noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330092839Skarp jurist til at håndhæve konkurrencereglerne over for digitale platformeRobot Vil du være med til at sikre en fri og fair konkurrence på de digitale platforme? Trives du i et stærkt fagligt miljø og i en hverdag, hvor sagerne aldrig er ens. Motiveres du af, at du kan være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Arbejdsopgaver I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen arbejder vi for velfungerende markeder og håndhæver konkurrenceloven. Styrelsen opsporer og griber ind over for overtrædelser af konkurrenceloven, f.eks. ulovlige karteller. Vi griber ind over for store virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling. Det kan eksempelvis være store platforme, som presser mindre konkurrenter ud af markedet. Vi vurderer større fusioner og laver analyser af konkurrencen på konkrete markeder. Vores arbejde har reel effekt for det danske samfund og den enkelte forbruger. Center for Digitale Platforme er et nyoprettet center, som håndhæver konkurrencereglerne over for digitale platforme. Samtidig analyserer centeret platformenes adfærd for blandt andet at afdække, hvordan de påvirker konkurrencen, vækstvilkårene for mindre virksomheder og forbrugerne. Endelig bidrager vi til politikudvikling på området, både i en dansk kontekst og på EU-plan. Vores ansvarsområder omfatter også IT- og telesektoren, den finansielle sektor og serviceområdet. Du vil i samarbejde med dine kolleger løse udfordrende opgaver, der skaber resultater, f.eks.: - Håndhæve konkurrencereglerne i centrets brancher, herunder opdage, efterforske og gribe ind overfor ulovlige konkurrencebegrænsende aftaler (f.eks. karteller) og over for virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling - Vurdere anmeldelsespligtige fusioner i samarbejde med vores fusionsenhed - Arbejde for at mindske omfanget og effekterne af konkurrencebegrænsende regulering i tæt samarbejde med de ansvarlige ministerier - Være i dialog med virksomheder og andre interessenter om konkurrencereglerne og virksomhedernes kommercielle råderum - Samarbejde med Europa-Kommissionen og nationale konkurrencemyndigheder om konkrete sager samt deltage i Det Europæiske Konkurrencenetværk (ECN). Du vil få et stort ansvar for at tilrettelægge og løse opgaverne. Din indsats vil få betydning for, at styrelsen kan løfte sine opgaver kompetent og effektivt. Opgaverne løses i et inspirerende og stærkt fagligt miljø og i samarbejde med dine nærmeste kollegaer, styrelsens øvrige centre og direktion samt eksterne samarbejdspartnere. Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Michael Christian Høg Riis på tlf. 41 71 51 91 mhr@kfst.dk.Spørgsmål vedrørende løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29. Du - Du er en dygtig jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.) med et højt teoretisk fagligt niveau - Du har et solidt kendskab til dansk og EU-konkurrenceret og har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og økonomi - Du er grundig, effektiv og kvalitetsbevidst - Du kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø og har et godt humør - Du har god gennemslagskraft og gode formidlingsevner - Du er opsøgende, vedholdende og har en undersøgende tilgang til din opgaveløsning. Hvis du skal ansættes som specialkonsulent eller chefkonsulent, lægger vi desuden vægt på, at: - Du kan give faglig sparring på et højt niveau til både kolleger og chefer - Du har erfaring med udadvendt arbejde og kan håndtere interessenter selvstændigt - Du evner at tilrettelægge og lede interne processer i styrelsen - Du har et godt blik for strategiske mål og kan bidrage til en strategisk udvikling - Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med håndtering af konkurrencesager, f.eks. fra advokatbranchen eller fra private eller offentlige virksomheder. Vi Vi arbejder med varierede opgaver, der til tider er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til erhvervslivet og andre myndigheder. Vi er ca. 300 engagerede kolleger, der ligesom du brænder for at gøre en forskel. Arbejdet foregår i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vores hverdag er præget af humor og en positiv og professionel tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Større opgaver løser vi primært i tværfaglige teams, hvor jurister og økonomer arbejder sammen. Du kan læse mere om styrelsen på www.kfst.dk, hvor du også kan se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder. Du kan også se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen. Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister indenfor et specifikt område. Chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og udenfor styrelsen kan blive udnævnt til eksperter. Søg stillingen Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter skal være modtaget d. 16 oktober 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 43 og 44. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.Vil du være med til at sikre en fri og fair konkurrence på de digitale platforme? Trives du i et stærkt fagligt miljø og i en hverdag, hvor sagerne aldrig er ens. Motiveres du af, at du kan være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd.

Arbejdsopgaver
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen arbejder vi for velfungerende markeder og håndhæver konkurrenceloven. Styrelsen opsporer og griber ind over for overtrædelser af konkurrenceloven, f.eks. ulovlige karteller. Vi griber ind over for store virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling. Det kan eksempelvis være store platforme, som presser mindre konkurrenter ud af markedet. Vi vurderer større fusioner og laver analyser af konkurrencen på konkrete markeder. Vores arbejde har reel effekt for det danske samfund og den enkelte forbruger.

Center for Digitale Platforme er et nyoprettet center, som håndhæver konkurrencereglerne over for digitale platforme. Samtidig analyserer centeret platformenes adfærd for blandt andet at afdække, hvordan de påvirker konkurrencen, vækstvilkårene for mindre virksomheder og forbrugerne. Endelig bidrager vi til politikudvikling på området, både i en dansk kontekst og på EU-plan.

Vores ansvarsområder omfatter også IT- og telesektoren, den finansielle sektor og serviceområdet.

Du vil i samarbejde med dine kolleger løse udfordrende opgaver, der skaber resultater, f.eks.:
- Håndhæve konkurrencereglerne i centrets brancher, herunder opdage, efterforske og gribe ind overfor ulovlige konkurrencebegrænsende aftaler (f.eks. karteller) og over for virksomheder, der misbruger deres dominerende stilling
- Vurdere anmeldelsespligtige fusioner i samarbejde med vores fusionsenhed
- Arbejde for at mindske omfanget og effekterne af konkurrencebegrænsende regulering i tæt samarbejde med de ansvarlige ministerier
- Være i dialog med virksomheder og andre interessenter om konkurrencereglerne og virksomhedernes kommercielle råderum
- Samarbejde med Europa-Kommissionen og nationale konkurrencemyndigheder om konkrete sager samt deltage i Det Europæiske Konkurrencenetværk (ECN).

Du vil få et stort ansvar for at tilrettelægge og løse opgaverne. Din indsats vil få betydning for, at styrelsen kan løfte sine opgaver kompetent og effektivt.

Opgaverne løses i et inspirerende og stærkt fagligt miljø og i samarbejde med dine nærmeste kollegaer, styrelsens øvrige centre og direktion samt eksterne samarbejdspartnere.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Michael Christian Høg Riis på tlf. 41 71 51 91/ mhr@kfst.dk.Spørgsmål vedrørende løn og ansættelsesforhold kan rettes til HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29.

Du
- Du er en dygtig jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.) med et højt teoretisk fagligt niveau
- Du har et solidt kendskab til dansk og EU-konkurrenceret og har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og økonomi
- Du er grundig, effektiv og kvalitetsbevidst
- Du kan lide at arbejde i et fagligt udfordrende miljø og har et godt humør
- Du har god gennemslagskraft og gode formidlingsevner
- Du er opsøgende, vedholdende og har en undersøgende tilgang til din opgaveløsning.

Hvis du skal ansættes som specialkonsulent eller chefkonsulent, lægger vi desuden vægt på, at:
- Du kan give faglig sparring på et højt niveau til både kolleger og chefer
- Du har erfaring med udadvendt arbejde og kan håndtere interessenter selvstændigt
- Du evner at tilrettelægge og lede interne processer i styrelsen
- Du har et godt blik for strategiske mål og kan bidrage til en strategisk udvikling
- Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med håndtering af konkurrencesager, f.eks. fra advokatbranchen eller fra private eller offentlige virksomheder.

Vi
Vi arbejder med varierede opgaver, der til tider er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til erhvervslivet og andre myndigheder. Vi er ca. 300 engagerede kolleger, der ligesom du brænder for at gøre en forskel. Arbejdet foregår i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vores hverdag er præget af humor og en positiv og professionel tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Større opgaver løser vi primært i tværfaglige teams, hvor jurister og økonomer arbejder sammen.

Du kan læse mere om styrelsen på www.kfst.dk, hvor du også kan se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder. Du kan også se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister indenfor et specifikt område. Chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og udenfor styrelsen kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter skal være modtaget d. 16 oktober 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 43 og 44.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet. Alle uanset etnisk baggrund, alder og køn opfordres derfor til at søge.

Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-09-19T00:00:002019-10-16T00:00:00
330087074Boelskifte Administration A/S søger jurist til ejendomsadministrationRobot Vi søger en jurist til at indgå i ejendomsadministrationen på Frederiksberg. Vi forudsætter, at du har erfaring med fast ejendom, herunder andelsbolig og ejerforeninger og kan yde kvalificeret rådgivning til såvel administrationens medarbejdere som boligforeningernes bestyrelser. Der vil også være arbejdsopgaver, der skal løses for og med advokaterne. Udover din faglighed lægger vi vægt på godt humør, engagement og samarbejdsevner. Du skal være indstillet på at deltage i aftenmøder, herunder som dirigent på generalforsamlinger. Vi tilbyder gode og fleksible ansættelsesvilkår. Boelskifte Administration A S administrerer mere end 160 boligforeninger og er i fortsat vækst. Vi anvender nyeste teknologi og har fokus på høj service og kvalificeret rådgivning. Du kan se mere om os på vores hjemmeside www.boelskifteadministration.dk Du er velkommen til at kontakte advokat Martin Leth Hansen eller advokatfuldmægtig Andreas Heldgaard Elleby på telefon 61265343, såfremt du har spørgsmål til stillingen, som ønskes besat snarest muligt. Ansøgning sendes til Boelskifte Administration A S, Solbjergvej 3, 2. sal, 2000 Frederiksberg, e-mail: ae@boelskifteadvokater.dk

Vi søger en jurist til at indgå i ejendomsadministrationen på Frederiksberg.

Vi forudsætter, at du har erfaring med fast ejendom, herunder andelsbolig – og ejerforeninger og kan yde kvalificeret rådgivning til såvel administrationens medarbejdere som boligforeningernes bestyrelser.  Der vil også være arbejdsopgaver, der skal løses for og med advokaterne. Udover din faglighed lægger vi vægt på godt humør, engagement og samarbejdsevner.

Du skal være indstillet på at deltage i aftenmøder, herunder som dirigent på generalforsamlinger.

Vi tilbyder gode og fleksible ansættelsesvilkår.

Boelskifte Administration A/S administrerer mere end 160 boligforeninger og er i fortsat vækst. Vi anvender nyeste teknologi og har fokus på høj service og kvalificeret rådgivning.  

Du kan se mere om os på vores hjemmeside www.boelskifteadministration.dk

Du er velkommen til at kontakte advokat Martin Leth Hansen eller advokatfuldmægtig Andreas Heldgaard Elleby på telefon 61265343, såfremt du har spørgsmål til stillingen, som ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning sendes til Boelskifte Administration A/S, Solbjergvej 3, 2. sal, 2000 Frederiksberg, e-mail: ae@boelskifteadvokater.dk

BOELSKIFTE ADVOKATER ADVOKATAKTIESELSKABFrederiksberg2019-09-10T00:00:002019-11-01T00:00:00
330097929Jurist der har lyst til at arbejde med stormflod og oversvømmelseRobot Sekretariatet for Stormrådet og Private Ankenævn (SPA) betjener Stormrådet, Ankenævnet på Energiområdet og Ankenævnet for Finansieringsselskaber. Vi søger en ny kollega, der har lyst til at arbejde med at sekretariatsbetjene Stormrådet og i øvrigt være med til at administrere lov om stormflod og stormfald (stormflodsloven). Stormflodsloven regulerer tre katastrofeordninger, stormflods-, oversvømmelses- og stormfaldsordningen. Arbejdsopgaver Stormrådet behandler klager over forsikringsselskabernes afgørelser i sager om erstatning efter stormflod og oversvømmelse. Stormrådet fører endvidere tilsyn med forsikringsselskabernes sagsbehandling i disse sager. Endelig yder Stormrådet tilskud til gentilplantning af private skove efter stormfald. Dit primære arbejdsområde vil knytte sig til Stormrådets rolle som klage- og tilsynsmyndighed over for de forsikringsselskaber, som behandler anmeldelser af skader efter stormflod og oversvømmelse. Du tage dig af partshøring og faglige input fra Stormrådets sagkyndige og udarbejde forslag og indstillinger til afgørelser. Det er vigtigt, at du har sans for detaljer, kan sætte dig ind i nye fagområder og har interesse for fortsat udvikling af sagsgange m.v. Du vil derudover komme til at varetage forskellige opgaver, fx: Sekretariatsbetjening af Stormrådet, herunder forberedelse af møder m.v. Kommunikation til bl.a. borgere og forsikringsselskaber af afgørelser og generelle forhold vedrørende Stormrådets ansvarsområde Behandling af sager om tilskud efter stormfald i samarbejde med Miljøstyrelsen Ministerbetjening, herunder besvarelse af folketingsspørgsmål og i et vist omfang arbejde med lovgivning og anden regeludstedelse Sikre overholdelsen af persondataforordningen i sekretariatets arbejde Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingschef Mogens Hansen på tlf. 41 71 52 23 og chefkonsulent Poul Jensen på tlf. 41 71 52 52. Du Du er uddannet cand. jur. og har erfaring med sagsbehandling i et politisk system. Du er vant til at arbejde selvstændigt og være optaget af at se muligheder frem for begrænsninger, herunder også nye muligheder. Du er samtidig en fagligt robust sparringspartner for din chef og dine kollegaer. Som person trives du med at arbejde i et fagligt udfordrende miljø, som kræver et godt overblik. Du kan tænke strategisk og være lavpraktisk, alt efter hvad situationen kræver. Du har endvidere gennemslagskraft, og du kan håndtere til tider at være under et vist tidspres. Det er også vigtigt, at du kan se humor og godt humør som væsentligt i en samarbejdsrelation. Derudover lægger vi vægt på, at du besidder flere af nedenstående karaktertræk: Grundig og kvalitetsbevidst Analytisk stærk Dynamisk og målrettet Resultatorienteret Selvstændig men samtidig i stand til at samarbejde og kommunikere med mange parter God til at formulere dig både skriftligt og mundtligt, herunder til både store og små forsamlinger Vi Vi er 9 medarbejdere i sekretariatet, hvoraf de fleste af os er jurister. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ. Hverdagen er præget af engagement og arbejdsglæde samt en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og klik her for at se et indslag om, hvordan det er at arbejde i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Generelt Din ansættelse vil ske som fuldmægtig i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du søger stillingen ved at klikke på Søg stilling -knappen nederst i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningsmodul på https: www.kfst.dk om-os job ledige-stillinger . Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, karakterudskrifter og eksamensbevis senest søndag den 20. oktober 2019. Samtalerne forventes at finde sted i uge 43-44. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.Sekretariatet for Stormrådet og Private Ankenævn (SPA) betjener Stormrådet, Ankenævnet på Energiområdet og Ankenævnet for Finansieringsselskaber.
Vi søger en ny kollega, der har lyst til at arbejde med at sekretariatsbetjene Stormrådet og i øvrigt være med til at administrere lov om stormflod og stormfald (stormflodsloven).

Stormflodsloven regulerer tre katastrofeordninger, stormflods-, oversvømmelses- og stormfaldsordningen.

Arbejdsopgaver
Stormrådet behandler klager over forsikringsselskabernes afgørelser i sager om erstatning efter stormflod og oversvømmelse. Stormrådet fører endvidere tilsyn med forsikringsselskabernes sagsbehandling i disse sager. Endelig yder Stormrådet tilskud til gentilplantning af private skove efter stormfald.

Dit primære arbejdsområde vil knytte sig til Stormrådets rolle som klage- og tilsynsmyndighed over for de forsikringsselskaber, som behandler anmeldelser af skader efter stormflod og oversvømmelse. Du tage dig af partshøring og faglige input fra Stormrådets sagkyndige og udarbejde forslag og indstillinger til afgørelser. Det er vigtigt, at du har sans for detaljer, kan sætte dig ind i nye fagområder og har interesse for fortsat udvikling af sagsgange m.v. Du vil derudover komme til at varetage forskellige opgaver, fx:

  • Sekretariatsbetjening af Stormrådet, herunder forberedelse af møder m.v.
  • Kommunikation til bl.a. borgere og forsikringsselskaber af afgørelser og generelle forhold vedrørende Stormrådets ansvarsområde
  • Behandling af sager om tilskud efter stormfald i samarbejde med Miljøstyrelsen
  • Ministerbetjening, herunder besvarelse af folketingsspørgsmål og i et vist omfang arbejde med lovgivning og anden regeludstedelse
  • Sikre overholdelsen af persondataforordningen i sekretariatets arbejde
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingschef Mogens Hansen på tlf. 41 71 52 23 og chefkonsulent Poul Jensen på tlf. 41 71 52 52.

Du
Du er uddannet cand. jur. og har erfaring med sagsbehandling i et politisk system. Du er vant til at arbejde selvstændigt og være optaget af at se muligheder frem for begrænsninger, herunder også nye muligheder. Du er samtidig en fagligt robust sparringspartner for din chef og dine kollegaer.

Som person trives du med at arbejde i et fagligt udfordrende miljø, som kræver et godt overblik. Du kan tænke strategisk og være lavpraktisk, alt efter hvad situationen kræver. Du har endvidere gennemslagskraft, og du kan håndtere til tider at være under et vist tidspres. Det er også vigtigt, at du kan se humor og godt humør som væsentligt i en samarbejdsrelation. Derudover lægger vi vægt på, at du besidder flere af nedenstående karaktertræk:

  • Grundig og kvalitetsbevidst
  • Analytisk stærk
  • Dynamisk og målrettet
  • Resultatorienteret
  • Selvstændig men samtidig i stand til at samarbejde og kommunikere med mange parter
  • God til at formulere dig både skriftligt og mundtligt, herunder til både store og små forsamlinger
Vi
Vi er 9 medarbejdere i sekretariatet, hvoraf de fleste af os er jurister. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ. Hverdagen er præget af engagement og arbejdsglæde samt en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt.

Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og klik her for at se et indslag om, hvordan det er at arbejde i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Generelt
Din ansættelse vil ske som fuldmægtig i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Du søger stillingen ved at klikke på ’Søg stilling’-knappen nederst i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningsmodul på https://www.kfst.dk/om-os/job/ledige-stillinger/. Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, karakterudskrifter og eksamensbevis senest søndag den 20. oktober 2019. Samtalerne forventes at finde sted i uge 43-44.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-09-30T00:00:002019-10-20T00:00:00
330099746Jurist til ForsyningstilsynetRobot Er forvaltningsret lige dig? Har du interesse for energiret, og vil du give en hånd til den grønne omstilling? Så har vi en spændende stilling som sagsbehandler i vores team for nettilslutning Forsyningstilsynets arbejde består i at sikre rimelige og gennemsigtige vilkår for forbrugere, erhvervsvirksomheder og producenter, der tilsluttes energiinfrastrukturen. Klimatilpasning og grøn omstilling får løbende en større indvirkning på driften af vores el- og gasnet - og dermed også stadig større betydning for de juridiske vurderinger, som sagsbehandlere i Forsyningstilsynet foretager. Der er derfor tale om en spændende udvikling, som du kan tage del i. Jobbet Der er en ledig stilling i infrastruktur-teamet. Teamets opgaver omfatter tilsyn med og godkendelse af, at netselskabernes og Energinets betingelser for tilslutning til infrastrukturen rent juridisk opfylder betingelser i el- og naturgasforsyningsloven. På EU-plan er der udstedt en række forordninger, som er ved at blive udmøntet. Forordningerne indeholder fx retningslinjer for de anlæg, der skal tilsluttes elnettet - bl.a. vindmøller, solceller og varmepumper. Der er tale om teknisk prægede forordninger. I samarbejde med de andre europæiske regulatormyndigheder og markedsaktørerne sikrer Forsyningstilsynet opfyldelsen af disse forordninger. Endelig varetager teamet tilsyn med de kommunale salg af energivirksomheder. Vi har brug for en jurist, der kan indgå i teamet. Teamet består af 5 jurister og en ingeniør. Dine opgaver på infrastrukturområdet løses i spændingsfeltet mellem teknik, jura og økonomi. Opgaverne indebærer bl.a.: Sagsbehandling af klagesager og anmeldelsessager, herunder ansvar for egne sager Vejledning af markedets aktører Deltagelse i internationalt arbejde (en tjenesterejse ca. hver anden måned) Dialog med branchen Udstedelse af bekendtgørelser Analysearbejde Diverse tværgående opgaver Du bliver en del af Center for Stab og Nettilslutning, hvor vi er cirka 18 kolleger, der arbejder med administration og opgaver inden for regulering af infrastruktur. Din Profil Vi lægger vægt på, at du er fagligt stærk, at du er fortrolig med forvaltningsret og har en interesse for energiområdet. Derudover forestiller vi os, at du: er cand.jur. eller cand. merc. jur. gerne med et par års erfaring med sagsbehandling fra centraladministrationen. Alternativt kan du være advokat eller advokatfuldmægtig arbejder selvstændigt, men også værdsætter at være en del af et team og trives i rollen som sparringspartner har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt og er god til at skære en problemstilling til Det er en fordel, hvis du har erfaring fra centraladministrationen eller elforsyningsbranchen. Det vigtigste er dog, at du hurtigt kan sætte dig ind i nye fagområder og komplekst stof. Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling I Forsyningstilsynet er vi 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. I december 2019 flytter vi til nye, flotte omgivelser i Frederiksværk. Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Det faglige miljø er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Interesseret? Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen gennem linket her på siden. Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse. Ansøgningsfrist: 22. oktober kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler i uge 43 og 44. Tiltrædelse senest 1. december 2019. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller evt. specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, som du har i forhold til stillingens indhold. Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Pia Rønager på pr@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 41715371.Er forvaltningsret lige dig? Har du interesse for energiret, og vil du give en hånd til den grønne omstilling? Så har vi en spændende stilling som sagsbehandler i vores team for nettilslutning

Forsyningstilsynets arbejde består i at sikre rimelige og gennemsigtige vilkår for forbrugere, erhvervsvirksomheder og producenter, der tilsluttes energiinfrastrukturen. Klimatilpasning og grøn omstilling får løbende en større indvirkning på driften af vores el- og gasnet - og dermed også stadig større betydning for de juridiske vurderinger, som sagsbehandlere i Forsyningstilsynet foretager. Der er derfor tale om en spændende udvikling, som du kan tage del i.

Jobbet

Der er en ledig stilling i infrastruktur-teamet. Teamets opgaver omfatter tilsyn med og godkendelse af, at netselskabernes og Energinets betingelser for tilslutning til infrastrukturen rent juridisk opfylder betingelser i el- og naturgasforsyningsloven.

På EU-plan er der udstedt en række forordninger, som er ved at blive udmøntet. Forordningerne indeholder fx retningslinjer for de anlæg, der skal tilsluttes elnettet - bl.a. vindmøller, solceller og varmepumper. Der er tale om teknisk prægede forordninger. I samarbejde med de andre europæiske regulatormyndigheder og markedsaktørerne sikrer Forsyningstilsynet opfyldelsen af disse forordninger. Endelig varetager teamet tilsyn med de kommunale salg af energivirksomheder.

Vi har brug for en jurist, der kan indgå i teamet. Teamet består af 5 jurister og en ingeniør.

Dine opgaver på infrastrukturområdet løses i spændingsfeltet mellem teknik, jura og økonomi.

Opgaverne indebærer bl.a.:

  • Sagsbehandling af klagesager og anmeldelsessager, herunder ansvar for egne sager
  • Vejledning af markedets aktører
  • Deltagelse i internationalt arbejde (en tjenesterejse ca. hver anden måned)
  • Dialog med branchen
  • Udstedelse af bekendtgørelser
  • Analysearbejde
  • Diverse tværgående opgaver
Du bliver en del af Center for Stab og Nettilslutning, hvor vi er cirka 18 kolleger, der arbejder med administration og opgaver inden for regulering af infrastruktur.

Din Profil

Vi lægger vægt på, at du er fagligt stærk, at du er fortrolig med forvaltningsret og har en interesse for energiområdet. Derudover forestiller vi os, at du:

  • er cand.jur. eller cand. merc. jur. gerne med et par års erfaring med sagsbehandling fra centraladministrationen. Alternativt kan du være advokat eller advokatfuldmægtig
  • arbejder selvstændigt, men også værdsætter at være en del af et team og trives i rollen som sparringspartner
  • har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt og er god til at skære en problemstilling til
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra centraladministrationen eller elforsyningsbranchen. Det vigtigste er dog, at du hurtigt kan sætte dig ind i nye fagområder og komplekst stof.

Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling

I Forsyningstilsynet er vi 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. I december 2019 flytter vi til nye, flotte omgivelser i Frederiksværk.

Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Det faglige miljø er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Interesseret?

Har vi fanget din interesse, så tøv endelig ikke med at søge stillingen gennem linket her på siden. Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse.

Ansøgningsfrist: 22. oktober kl. 12.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43 og 44.

Tiltrædelse senest 1. december 2019. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller evt. specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, som du har i forhold til stillingens indhold.

Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Pia Rønager på pr@forsyningstilsynet.dk eller på telefon 41715371.





ForsyningstilsynetValby2019-10-03T00:00:002019-10-22T00:00:00
330103836CBS Legal søger en skarp jurist med erfaring inden for kontraktretRobot Vil du være med til bl.a. at understøtte CBS forskningssamarbejder med erhvervslivet, så er stillingen som jurist i CBS Legal måske noget for dig.Legal består p.t. af 22 medarbejdere, der med forskellige faglige baggrunde varetager juridisk rådgivning og sagsbehandling på tværs af CBS. Legal består af tre teams, Generel jura, Indkøb og Studiejura. Vor fineste opgave er, at sikre forretningsmæssigt brugbare og juridisk holdbare løsninger, som muliggør, at CBS lever op til sit formål som universitet, overholder regler (compliance) og værner om sit omdømme bedst muligt.Stilling indgår i teamet Generel Jura, der herefter vil bestå af 5 personer og som bl.a. forestår kvalitetssikring af forskellige former for kontrakter samt rådgiver om immaterialret og forvaltningsret.Generel Jura rådgiver bl.a. om CBS indgåelse af forsknings- og samarbejdsaftaler med erhvervslivet, fonde, danske og udenlandske universiteter og andre parter.Dine arbejdsopgaver vil, i samarbejde med Generel Juras øvrige jurister, være:Rådgivning om og kvalitetssikring af kontrakter, herunder forskningskontrakter, NDA er, samarbejdsaftaler generelt, licensaftaler, ph.d.-aftaler, udvekslingsaftaler m.fl.Undersøgelse af juridiske problemstillinger indenfor aftaleret, statsstøtteret, offentligret, immaterialret mv.Rådgivning om immaterialret, særligt ophavsretten, i forhold til forskning og forskningssamarbejder.Generel juridisk rådgivning af beslutningstagere på tværs af organisationen, herunder vedr. forvaltningsretten.I mindre omfang håndtering af retlige klager over afgørelser truffet på CBS.Håndtering af evt. aktindsigtssager.Undervisning af kollegaer i organisationen inden for relevante retsområder.KvalifikationerDu er cand. jur. eller cand. merc. jur., med nogle års erfaring og et solidt kendskab til kontraktsret og immaterialretten. Din baggrund kan være fra såvel den private som den offentlige sektor, en styrelse, et advokatkontor eller et tilsvarende sted med flere interessenter og mange kontrakter.Endvidere vil det være en fordel, hvis du:Har interesse for såvel forskning som anvendelse af forskning i praksis,har en god forretningsforståelse og evnen til at navigere i en politisk organisation,har lyst til at sætte dig ind i nye juridiske problemstillinger,er en teamplayer, der trives og motiveres af at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, men samtidig kan arbejde selvstændigt,er i besiddelse af stærke analytiske, teoretiske og metodiske evner,er god til at formidle komplekse problemstillinger på en forståelig måde,evner en klar og tydelig kommunikation, også på engelsk, samtevner at skabe gode relationer til mennesker omkring dig.Vi tilbyderMuligheden for at være med til at forme og udvikle arbejdet med kontakter og juridisk rådgivning på CBS.Dynamisk og fleksibel arbejdsplads med spændende og alsidige opgaver.Høj grad af selvstændigt ansvar i opgavevaretagelsen.Uformelt miljø med dygtige og engagerede kollegaer med forskellige baggrunde.Løn og ansættelsesvilkårStillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation, med indplacering og aflønning afhængig af kvalifikationer og erfaring. Som udgangspunkt vil ansættelsen ske som specialkonsulent. Der vil ved ansættelsen være mulighed for at forhandle personlige tillæg.Din ansøgningDu søger stillingen online ved at åbne linket søg online , hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer og CV.Vi forventer at afholde samtaler i uge 44-45.Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til teamleder for Generel jura teamet, chefkonsulent, Jesper Smedegaard Madsen, tlf. 3815 2117, jsm.legal@cbs.dk eller juridisk chef, Mette Kuhlen Gullach, tlf. 3815 2115, mkg.legal@cbs.dk.Ansøgningsfrist: 27-10-2019Vil du være med til bl.a. at understøtte CBS’ forskningssamarbejder med erhvervslivet, så er stillingen som jurist i CBS Legal måske noget for dig.
Legal består p.t. af 22 medarbejdere, der med forskellige faglige baggrunde varetager juridisk rådgivning og sagsbehandling på tværs af CBS. Legal består af tre teams, Generel jura, Indkøb og Studiejura. Vor fineste opgave er, at sikre forretningsmæssigt brugbare og juridisk holdbare løsninger, som muliggør, at CBS lever op til sit formål som universitet, overholder regler (compliance) og værner om sit omdømme bedst muligt.

Stilling indgår i teamet Generel Jura, der herefter vil bestå af 5 personer og som bl.a. forestår kvalitetssikring af forskellige former for kontrakter samt rådgiver om immaterialret og forvaltningsret.

Generel Jura rådgiver bl.a. om CBS’ indgåelse af forsknings- og samarbejdsaftaler med erhvervslivet, fonde, danske og udenlandske universiteter og andre parter.

Dine arbejdsopgaver vil, i samarbejde med Generel Juras øvrige jurister, være:
  • Rådgivning om og kvalitetssikring af kontrakter, herunder forskningskontrakter, NDA’er, samarbejdsaftaler generelt, licensaftaler, ph.d.-aftaler, udvekslingsaftaler m.fl.
  • Undersøgelse af juridiske problemstillinger indenfor aftaleret, statsstøtteret, offentligret, immaterialret mv.
  • Rådgivning om immaterialret, særligt ophavsretten, i forhold til forskning og forskningssamarbejder.
  • Generel juridisk rådgivning af beslutningstagere på tværs af organisationen, herunder vedr. forvaltningsretten.
  • I mindre omfang håndtering af retlige klager over afgørelser truffet på CBS.
  • Håndtering af evt. aktindsigtssager.
  • Undervisning af kollegaer i organisationen inden for relevante retsområder.

Kvalifikationer
Du er cand. jur. eller cand. merc. jur., med nogle års erfaring og et solidt kendskab til kontraktsret og immaterialretten. Din baggrund kan være fra såvel den private som den offentlige sektor, en styrelse, et advokatkontor eller et tilsvarende sted med flere interessenter og mange kontrakter.

Endvidere vil det være en fordel, hvis du:
  • Har interesse for såvel forskning som anvendelse af forskning i praksis,
  • har en god forretningsforståelse og evnen til at navigere i en politisk organisation,
  • har lyst til at sætte dig ind i nye juridiske problemstillinger,
  • er en teamplayer, der trives og motiveres af at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, men samtidig kan arbejde selvstændigt,
  • er i besiddelse af stærke analytiske, teoretiske og metodiske evner,
  • er god til at formidle komplekse problemstillinger på en forståelig måde,
  • evner en klar og tydelig kommunikation, også på engelsk, samt
  • evner at skabe gode relationer til mennesker omkring dig.

Vi tilbyder
  • Muligheden for at være med til at forme og udvikle arbejdet med kontakter og juridisk rådgivning på CBS.
  • Dynamisk og fleksibel arbejdsplads med spændende og alsidige opgaver.
  • Høj grad af selvstændigt ansvar i opgavevaretagelsen.
  • Uformelt miljø med dygtige og engagerede kollegaer med forskellige baggrunde.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation, med indplacering og aflønning afhængig af kvalifikationer og erfaring. Som udgangspunkt vil ansættelsen ske som specialkonsulent. Der vil ved ansættelsen være mulighed for at forhandle personlige tillæg.

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at åbne linket "søg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer og CV.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 44-45.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til teamleder for Generel jura teamet, chefkonsulent, Jesper Smedegaard Madsen, tlf. 3815 2117, jsm.legal@cbs.dk eller juridisk chef, Mette Kuhlen Gullach, tlf. 3815 2115, mkg.legal@cbs.dk.

Ansøgningsfrist: 27-10-2019

 

Copenhagen Business SchoolFrederiksberg2019-10-09T00:00:002019-10-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Skarp jurist til at håndhæve konkurrencereglerne over for digitale platforme

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Vil du være med til at sikre en fri og fair konkurrence på de digitale platforme? Trives du i et stærkt fagligt miljø og i en hverdag, hvor sagerne aldrig er ens. Motiveres du af, at du kan være med til at præge retspraksis på konkurrenceområdet? Så...
Indrykket:19. september 2019
Udløbsdato:16. oktober 2019

Boelskifte Administration A/S søger jurist til ejendomsadministration

BOELSKIFTE ADVOKATER ADVOKATAKTIESELSKAB

Frederiksberg
Vi søger en jurist til at indgå i ejendomsadministrationen på Frederiksberg. Vi forudsætter, at du har erfaring med fast ejendom, herunder andelsbolig og ejerforeninger og kan yde kvalificeret rådgivning til såvel administrationens medarbejdere som ...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:1. november 2019

Jurist der har lyst til at arbejde med stormflod og oversvømmelse

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Sekretariatet for Stormrådet og Private Ankenævn (SPA) betjener Stormrådet, Ankenævnet på Energiområdet og Ankenævnet for Finansieringsselskaber. Vi søger en ny kollega, der har lyst til at arbejde med at sekretariatsbetjene Stormrådet og i øvrigt v...
Indrykket:30. september 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Jurist til Forsyningstilsynet

Forsyningstilsynet

Valby
Er forvaltningsret lige dig? Har du interesse for energiret, og vil du give en hånd til den grønne omstilling? Så har vi en spændende stilling som sagsbehandler i vores team for nettilslutning Forsyningstilsynets arbejde består i at sikre rimelige o...
Indrykket:3. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

CBS Legal søger en skarp jurist med erfaring inden for kontraktret

Copenhagen Business School

Frederiksberg
Vil du være med til bl.a. at understøtte CBS forskningssamarbejder med erhvervslivet, så er stillingen som jurist i CBS Legal måske noget for dig.Legal består p.t. af 22 medarbejdere, der med forskellige faglige baggrunde varetager juridisk rådgivni...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:27. oktober 2019