Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig koordinator, der brænder for den kommunalpolitiske dagsorden søges til Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune

Brænder du for at koordinere kommunens politiske dagsordener overfor KL og staten? Har du lyst til at arbejde i en politisk hverdag med mange bolde i luften? Vil du være med til at sikre, at Økonomiforvaltningen er en faglig, troværdig og konstruktiv medspiller i samarbejdet med de andre kommuner, ministerierne og kommunens øvrige forvaltninger? Så er du måske vores nye kollega.

Team Budget i Økonomiforvaltningen søger en dygtig akademiker til stilling med ansvaret for koordination af kommunens politiske dagsordener overfor Kommunernes Landsforening (KL) og staten. Du vil i samarbejde med kollegaer i teamet skulle følge den brede lands- og kommunalpolitiske dagsorden tæt

De daglige arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • mødeforberedelse til politikeres og Økonomiforvaltningens direktionsmøder i KL og KKR
  • orienteringer og vurderinger af politiske sager og vigtige reformer
  • koordination og betjening af politikerne i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger
  • koordinering og udvikling af indspil og oplæg til lands- og kommunalpolitik

I opgaveløsningen vil du have en bred samarbejdsflade med mange forskellige interessenter på tværs af kommunens syv forvaltninger. Gode samarbejds- og koordinationsevner, en skarp pen og forståelse for organisatoriske forhold er derfor centrale kvalifikationer.

Om dig
Du har en lang videregående, samfundsvidenskabelig uddannelse, eksempelvis cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.adm. Du har gerne mindst et par års erfaring fra en politisk styret organisation, og har arbejdet med politisk betjening indenfor enten fagspecifikke eller tværgående kommunalpolitiske dagsordener.

Vi vil hertil lægge vægt på, at du:

  • er processtærk og kan følge en opgave i mål
  • kan overskue store informationsmængder og holde mange bolde i luften
  • er en god formidler – både skriftligt og mundtligt
  • er en holdspiller, der kan samarbejde på tværs af organisationen
  • er interesseret i at arbejde med politiske og økonomiske problemstillinger i en politisk styret organisation.

Om os
Team Budget består af 15 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone i teamet, og du vil blive en del af en arbejdsplads, hvor det er vigtigt, at der er sammenhæng mellem arbejdsliv og familie.

Teamet er centralt placeret i Økonomiforvaltningen og har derudover bl.a. ansvaret for:

  • Styring af kommunens økonomiske rammer og koordinationen af den tværgående budgetproces
  • Betjening af direktionen og politikere i forbindelse med politiske forhandlinger om budgettet
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg, økonomiske beregninger og analyser til direktion og politikere – bl.a. omkring kommunens demografimodeller og effektiviseringsstrategi
  • Behandling af fagforvaltningernes budgetter og indstillinger på socialområdet og beskæftigelses- og integrationsområdet

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Vil du vide mere
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Stig Hansen på 2440 5334 eller teamleder Henrik Krogsgaard på 4022 3429.

Team Budget er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på: http://www.kk.dk/da/om-kommunen/forvaltninger/oekonomiforvaltningen

Søg via nedenstående link senest onsdag den 7. august 2019

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330054188Phoenix-83dc628c12019-07-04T13:02:39.283Dygtig koordinator, der brænder for den kommunalpolitiske dagsorden søges til Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune

Brænder du for at koordinere kommunens politiske dagsordener overfor KL og staten? Har du lyst til at arbejde i en politisk hverdag med mange bolde i luften? Vil du være med til at sikre, at Økonomiforvaltningen er en faglig, troværdig og konstruktiv medspiller i samarbejdet med de andre kommuner, ministerierne og kommunens øvrige forvaltninger? Så er du måske vores nye kollega.

Team Budget i Økonomiforvaltningen søger en dygtig akademiker til stilling med ansvaret for koordination af kommunens politiske dagsordener overfor Kommunernes Landsforening (KL) og staten. Du vil i samarbejde med kollegaer i teamet skulle følge den brede lands- og kommunalpolitiske dagsorden tæt

De daglige arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • mødeforberedelse til politikeres og Økonomiforvaltningens direktionsmøder i KL og KKR
  • orienteringer og vurderinger af politiske sager og vigtige reformer
  • koordination og betjening af politikerne i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger
  • koordinering og udvikling af indspil og oplæg til lands- og kommunalpolitik

I opgaveløsningen vil du have en bred samarbejdsflade med mange forskellige interessenter på tværs af kommunens syv forvaltninger. Gode samarbejds- og koordinationsevner, en skarp pen og forståelse for organisatoriske forhold er derfor centrale kvalifikationer.

Om dig
Du har en lang videregående, samfundsvidenskabelig uddannelse, eksempelvis cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.adm. Du har gerne mindst et par års erfaring fra en politisk styret organisation, og har arbejdet med politisk betjening indenfor enten fagspecifikke eller tværgående kommunalpolitiske dagsordener.

Vi vil hertil lægge vægt på, at du:

  • er processtærk og kan følge en opgave i mål
  • kan overskue store informationsmængder og holde mange bolde i luften
  • er en god formidler – både skriftligt og mundtligt
  • er en holdspiller, der kan samarbejde på tværs af organisationen
  • er interesseret i at arbejde med politiske og økonomiske problemstillinger i en politisk styret organisation.

Om os
Team Budget består af 15 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone i teamet, og du vil blive en del af en arbejdsplads, hvor det er vigtigt, at der er sammenhæng mellem arbejdsliv og familie.

Teamet er centralt placeret i Økonomiforvaltningen og har derudover bl.a. ansvaret for:

  • Styring af kommunens økonomiske rammer og koordinationen af den tværgående budgetproces
  • Betjening af direktionen og politikere i forbindelse med politiske forhandlinger om budgettet
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg, økonomiske beregninger og analyser til direktion og politikere – bl.a. omkring kommunens demografimodeller og effektiviseringsstrategi
  • Behandling af fagforvaltningernes budgetter og indstillinger på socialområdet og beskæftigelses- og integrationsområdet

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Vil du vide mere
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Stig Hansen på 2440 5334 eller teamleder Henrik Krogsgaard på 4022 3429.

Team Budget er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på: http://www.kk.dk/da/om-kommunen/forvaltninger/oekonomiforvaltningen

Søg via nedenstående link senest onsdag den 7. august 2019

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.

2019-08-08T00:53:31.890 Brænder du for at koordinere kommunens politiske dagsordener overfor KL og staten? Har du lyst til at arbejde i en politisk hverdag med mange bolde i luften? Vil du være med til at sikre, at Økonomiforvaltningen er en faglig, troværdig og konstruktiv medspiller i samarbejdet med de andre kommuner, ministerierne og kommunens øvrige forvaltninger? Så er du måske vores nye kollega. Team Budget i Økonomiforvaltningen søger en dygtig akademiker til stilling med ansvaret for koordination af kommunens politiske dagsordener overfor Kommunernes Landsforening (KL) og staten. Du vil i samarbejde med kollegaer i teamet skulle følge den brede lands- og kommunalpolitiske dagsorden tæt De daglige arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte: mødeforberedelse til politikeres og Økonomiforvaltningens direktionsmøder i KL og KKR orienteringer og vurderinger af politiske sager og vigtige reformer koordination og betjening af politikerne i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger koordinering og udvikling af indspil og oplæg til lands- og kommunalpolitik I opgaveløsningen vil du have en bred samarbejdsflade med mange forskellige interessenter på tværs af kommunens syv forvaltninger. Gode samarbejds- og koordinationsevner, en skarp pen og forståelse for organisatoriske forhold er derfor centrale kvalifikationer. Om dig Du har en lang videregående, samfundsvidenskabelig uddannelse, eksempelvis cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.adm. Du har gerne mindst et par års erfaring fra en politisk styret organisation, og har arbejdet med politisk betjening indenfor enten fagspecifikke eller tværgående kommunalpolitiske dagsordener. Vi vil hertil lægge vægt på, at du: er processtærk og kan følge en opgave i mål kan overskue store informationsmængder og holde mange bolde i luften er en god formidler både skriftligt og mundtligt er en holdspiller, der kan samarbejde på tværs af organisationen er interesseret i at arbejde med politiske og økonomiske problemstillinger i en politisk styret organisation. Om os Team Budget består af 15 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone i teamet, og du vil blive en del af en arbejdsplads, hvor det er vigtigt, at der er sammenhæng mellem arbejdsliv og familie. Teamet er centralt placeret i Økonomiforvaltningen og har derudover bl.a. ansvaret for: Styring af kommunens økonomiske rammer og koordinationen af den tværgående budgetproces Betjening af direktionen og politikere i forbindelse med politiske forhandlinger om budgettet Udarbejdelse af beslutningsoplæg, økonomiske beregninger og analyser til direktion og politikere bl.a. omkring kommunens demografimodeller og effektiviseringsstrategi Behandling af fagforvaltningernes budgetter og indstillinger på socialområdet og beskæftigelses- og integrationsområdet Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus. Vil du vide mere For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Stig Hansen på 2440 5334 eller teamleder Henrik Krogsgaard på 4022 3429. Team Budget er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på: http: www.kk.dk da om-kommunen forvaltninger oekonomiforvaltningen Søg via nedenstående link senest onsdag den 7. august 2019 Om Økonomiforvaltningen Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.10Phoenix83dc628c101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-07T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159426&DepartmentId=19027&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3557554Rådhusdelen11Rådhuspladsen 11550København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent788585KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15942600004-07-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=83dc628chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=83dc628chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=83dc628c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=83dc628c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241927Koordinator5Kontor og administration362173364mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK