Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig sagsbehandler til behandling af afgiftssager i den kommende Skattestyrelse, Århus

Motiveres du af at arbejde med spændende og komplekse sager, hvor du skal træffe selvstændige beslutninger og har du gode kompetencer inden for sagsbehandling og afgifter, så håber vi på at høre fra dig.   
 
Afdelingen Afgifter er organisatorisk placeret i den kommende Skattestyrelse i Erhverv, som er et fagdirektørområde, der målrettet arbejder for at mindske skattegabet mest muligt, så virksomheder betaler den rigtige skat – hverken mere eller mindre. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder, forskellige former for kontrol samt vejledning.  
 
Til vores enhed Virksomheds- og Afgiftskontrol 7 søger vi nu en dygtig sagsbehandler til at arbejde med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.
 
Vi udfører kontrol og træffer afgørelse inden for områderne energi- og miljøafgifter samt varebaserede afgifter, herunder sager vedrørende illegal import. De virksomheder, som vi arbejder med, varierer fra små enkeltmandsvirksomheder til de største selskaber i Danmark.  
 
Spændende arbejdsopgaver på punktafgiftsområdet
Dine kommende arbejdsopgaver bliver sagsbehandling inden for afgiftsområdet, som spænder bredt over mange forskellige afgiftstyper. Arbejdsformen bliver afvekslende med dage med kontrol i virksomheder og dage med arbejde bag skrivebordet på kontoret. Der er tale om spændende og udfordrende sager og du kommer til at træffe afgørelser samt samarbejde med virksomheder og disses rådgivere. 
 
Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med dine kolleger i enheden. Derudover vil der være samarbejde med andre myndigheder og andre dele af Skatteforvaltningen. Kontrolarbejdet er organiseret i projekter og du vil over tid komme til at arbejde i forskellige projekter.   
 
Høj faglighed inden for dit område 
Vi forudsætter, at du har flere års praktisk erfaring med kontrol og sagsbehandling inden for afgiftsområdet, eller at du har en relevant uddannelse. Du har høj faglighed og gerne kendskab til afgiftsretten. Endvidere er et godt kendskab til sagsbehandling, skatte- og momsret samt forvaltningsret en fordel.
 
For at få succes i jobbet er det vigtigt at du: 
 

  • Er faglig funderet 
  • Arbejder struktureret med dine opgaver  
  • Tænker helhedsorienteret 
  • Træffer selvstændigt beslutninger på et gennemarbejdet grundlag
 
Du har lyst til at bidrage til og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner samt videndeling vægtes højt. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har virksomhederne i fokus. 
 
Din nye arbejdsplads
Du vil indgå i et stærkt fagligt team af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen.
 
Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.  
 
Ansøgning og Kontakt 
Send senest den 23. februar 2018 din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”søg stillingen”.
 
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Morten Seemann-Hansen på: tlf. 72 38 35 95 eller specialkonsulent Eva Schrøder Svendsen på: tlf. 72 38 46 53.
 
Samtaler vil finde sted umiddelbart efter fristens udløb. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest 1. april 2018.
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
 
Dit arbejdssted bliver indtil videre: Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Om Skattestyrelsen    
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvor Skattestyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.
 
Skattestyrelsens kerneopgave vil være afregning, vejledning og kontrol af skatter og afgifter i den danske skatteforvaltning. Skatter og afgifter udgør langt størstedelen af indtægterne til det offentlige og er dermed et helt afgørende grundlag for finansieringen af velfærdssamfundet. Styrelsen vil blive ansvarlig for, at der implementeres arbejdsgange, processer og systemer, som giver en mere effektiv og korrekt betaling af skatter og afgifter, samt ansvarlig for at sikre at vejlednings- og kontrolarbejdet bliver tæt integreret.    
  Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.   
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her