Dygtige kollegaer til minister- og ledelsesbetjening

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at bidrage til minister- og ledelsesbetjening på erhvervsskatteområdet? Har du forretningsforståelse, drive og blik for detaljen? Og kunne du tænke dig at blive en del af et dynamisk ledelsessekretariat i Danmarks største styrelse? Så er du måske vores nye kollega i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger to dygtige og engagerede kollegaer, der med akademisk eller skattefaglig baggrund og gode formuleringsevner vil bidrage til at løfte sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet. Du vil bl.a. skulle bidrage til at sikre en professionel og rettidig minister- og ledelsesbetjening, lovkoordination og styre håndteringen af væsentlige risici på erhvervsskatteområdet, i tæt samarbejde med kollegaer både i og uden for ledelsessekretariatet.

Du vil indgå i et team med dygtige og dedikerede kollegaer og kommer til at arbejde tæt op ad Erhvervsledelsen i krydsfeltet mellem politik, jura, drift og udvikling. Du vil samtidig være med til at løse en central opgave i staten med at sikre rettidige og korrekte skattebetalinger hos erhvervsvirksomhederne.

Dine arbejdsopgaver vil variere, men du vil bl.a. skulle:

  • Bidrage til en professionel ledelsesbetjening af direktør og underdirektører på erhvervsskatteområdet
  • Bidrage til besvarelse af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening på erhvervsskatteområdet
  • Bidrage til den centrale risikostyring i fagområdet Erhverv
  • Bidrage til revisionskoordinationen, herunder sikre overblik over og opfølgning på igangværende revisioner, sikre leverancer i rette tid og kvalitet og spille aktivt ind med tiltag til fremdrift og udvikling af revisionsområdet samt skabe sammenhæng og samarbejde på tværs i organisationen
  • Deltage i interne og eksterne fora, hvor tværgående revisionsopgaver koordineres og håndteres.
Afhængig af dine kompetencer og interesser vil du også kunne få udviklingsopgaver, som du løser i tæt samarbejde med kollegaer i og uden for sekretariatet.

Faglig, professionel og fleksibel
Du har en videregående uddannelse gerne med en samfundsvidenskabelig profil eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har måske erfaring fra en offentlig forvaltning, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening og måske risikostyring samt revisionsopfølgning, og du har forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger. Kendskab til skatteområdet er en fordel, men ingen forudsætning. Hvis du er nyuddannet, vil vi tage godt hånd om din oplæring.

Vi forventer desuden, at du:

  • Er ambitiøs, selvstændig og initiativrig og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
  • Er analytisk stærk og kommunikativ skarp og evner at sætte dig hurtigt ind i nyt stof og kan se sammenhænge og udfordringer på tværs
  • Er imødekommende og god til at samarbejde og koordinere på tværs af faglige og organisatoriske skel.
Om os
I fagområdet Erhverv arbejder vi for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden. Du vil blive en del af Ledelsessekretariatet Erhverv, hvor vi er ca. 15 kollegaer, hvis primære fokus er at understøtte den samlede Erhvervsledelse i at skabe gode resultater i arbejdet med at gøre det nemmere for virksomheder at betale den rigtige skat til tiden. Vi arbejder med styring, planlægning, koordinering samt udvikling, og vi er udførende led på tværgående opgaver for fagområdet Erhverv, der har godt 1.000 medarbejdere på adresser i hele landet.

Vi er ambitiøse og løser vores opgaver med udgangspunkt i vores forskellige fagligheder. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater. Vi har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver og i beslutninger, sikrer vi høj trivsel, et godt arbejdsmiljø og et socialt kollegaskab - det er fundamentet for vores arbejde.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 9. august 2022. Forventet tiltrædelse er den 1. oktober 2022.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Martin Nygaard Remod på telefon 72 38 25 19.

Vi forventer at inddrage en opgavecase samt test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Dygtige kollegaer til minister- og ledelsesbetjening

Har du lyst til at bidrage til minister- og ledelsesbetjening på erhvervsskatteområdet? Har du forretningsforståelse, drive og blik for detaljen? Og kunne du tænke dig at blive en del af et dynamisk ledelsessekretariat i Danmarks største styrelse? Så er du måske vores nye kollega i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger to dygtige og engagerede kollegaer, der med akademisk eller skattefaglig baggrund og gode formuleringsevner vil bidrage til at løfte sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet. Du vil bl.a. skulle bidrage til at sikre en professionel og rettidig minister- og ledelsesbetjening, lovkoordination og styre håndteringen af væsentlige risici på erhvervsskatteområdet, i tæt samarbejde med kollegaer både i og uden for ledelsessekretariatet.

Du vil indgå i et team med dygtige og dedikerede kollegaer og kommer til at arbejde tæt op ad Erhvervsledelsen i krydsfeltet mellem politik, jura, drift og udvikling. Du vil samtidig være med til at løse en central opgave i staten med at sikre rettidige og korrekte skattebetalinger hos erhvervsvirksomhederne.

Dine arbejdsopgaver vil variere, men du vil bl.a. skulle:

  • Bidrage til en professionel ledelsesbetjening af direktør og underdirektører på erhvervsskatteområdet
  • Bidrage til besvarelse af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening på erhvervsskatteområdet
  • Bidrage til den centrale risikostyring i fagområdet Erhverv
  • Bidrage til revisionskoordinationen, herunder sikre overblik over og opfølgning på igangværende revisioner, sikre leverancer i rette tid og kvalitet og spille aktivt ind med tiltag til fremdrift og udvikling af revisionsområdet samt skabe sammenhæng og samarbejde på tværs i organisationen
  • Deltage i interne og eksterne fora, hvor tværgående revisionsopgaver koordineres og håndteres.
Afhængig af dine kompetencer og interesser vil du også kunne få udviklingsopgaver, som du løser i tæt samarbejde med kollegaer i og uden for sekretariatet.

Faglig, professionel og fleksibel
Du har en videregående uddannelse gerne med en samfundsvidenskabelig profil eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har måske erfaring fra en offentlig forvaltning, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening og måske risikostyring samt revisionsopfølgning, og du har forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger. Kendskab til skatteområdet er en fordel, men ingen forudsætning. Hvis du er nyuddannet, vil vi tage godt hånd om din oplæring.

Vi forventer desuden, at du:

  • Er ambitiøs, selvstændig og initiativrig og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
  • Er analytisk stærk og kommunikativ skarp og evner at sætte dig hurtigt ind i nyt stof og kan se sammenhænge og udfordringer på tværs
  • Er imødekommende og god til at samarbejde og koordinere på tværs af faglige og organisatoriske skel.
Om os
I fagområdet Erhverv arbejder vi for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden. Du vil blive en del af Ledelsessekretariatet Erhverv, hvor vi er ca. 15 kollegaer, hvis primære fokus er at understøtte den samlede Erhvervsledelse i at skabe gode resultater i arbejdet med at gøre det nemmere for virksomheder at betale den rigtige skat til tiden. Vi arbejder med styring, planlægning, koordinering samt udvikling, og vi er udførende led på tværgående opgaver for fagområdet Erhverv, der har godt 1.000 medarbejdere på adresser i hele landet.

Vi er ambitiøse og løser vores opgaver med udgangspunkt i vores forskellige fagligheder. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater. Vi har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver og i beslutninger, sikrer vi høj trivsel, et godt arbejdsmiljø og et socialt kollegaskab - det er fundamentet for vores arbejde.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 9. august 2022. Forventet tiltrædelse er den 1. oktober 2022.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Martin Nygaard Remod på telefon 72 38 25 19.

Vi forventer at inddrage en opgavecase samt test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.