Dygtige og engagerede kollegaer med interesse for afgifter til den kommende Skattestyrelse

Er du interesseret i elbiler, varmepumper og røggaskondensering? Eller er du mere til øl og chokolade? Søger du nye faglige udfordringer der samtidig har et teknisk aspekt, er afgiftskontoret i Skattefaglig afdeling din nye arbejdsplads.

Dine arbejdsopgaver
I Skattefaglig afdeling, Afgifter bidrager vi aktivt til retsudviklingen indenfor miljø- og energiafgifter samt punktafgifter, og understøtter ensartet og korrekt regelanvendelse og praksis i Skattestyrelsen.

Du vil få en bred opgaveportefølje, der bl.a. omfatter:

  • Sagsbehandling og fremmøde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager.
  • Deltagelse i lovforberedende arbejde, herunder samarbejde med Skatteministeriets departement.
  • Udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger.
  • Afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere.
  • Agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen.
  • Understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske område.
  • Koordinering af lovhøringer sendt til Skattestyrelsen.
  • Koordinering af lovgivningsforslag opstået i Skattestyrelsen.

Du vil gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og styresignaler få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling indenfor afgiftsretten. Fremmøderne i Skatterådet og Landsskatten vil give dig mulighed for at udfordre og udvikle dine kommunikationsevner.

Ud over dine gode kollegaer i kontoret, samarbejder vi bl.a. også med andre myndigheder, samt SKATs ingeniører, der bistår med teknisk indsigt. Vi tager også på virksomhedsbesøg, når det giver mening i forhold til sagsbehandlingen.

Vores lovkoordineringsteam har rygende travlt, og de har brug for, at du giver dem en hånd. En mindre andel af din tid vil derfor blive anvendt på lovkoordinering.

Dig og din faglighed
Som jurist, er du oplagt til området, men vi har også brug for kollegaer med anden uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc.jur., revisions- eller regnskabsbranchen kombineret med en interesse for afgifter. Du kan også have uddannet dig indenfor SKAT, og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt. Kendskab til afgifter er en fordel, men ikke en nødvendighed, da vi gerne lærer vores nye kollegaer op. Interessen for området er dog vigtig. Det er et plus, hvis du har erfaring med sagsbehandling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til moms- og afgiftsret.

Derudover lægger vi vægt på at du:
  • Er resultatorienteret og har fokus på retssikkerhed
  • Er nysgerrig
  • Ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • Er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • Er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.

Dit kontor og din afdeling
Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Afgifter hvor vi er 16 medarbejdere, fordelt i 3 teams. Vi sidder i storrum, hvilket giver en unik mulighed for videndeling internt, men også et socialt godt miljø, hvor det er nemt at komme med en frisk kommentar.

Afgiftskontoret er en del af Skattestyrelsens Skattefaglige afdeling, som består af 6 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest 6. maj 2018. Samtaler forventes afholdt efter 7. maj og tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Susanne Seerup på 72 37 16 82.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest.

Arbejdsstedet er Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Om Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – Skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Advokatkonstitution (genopslag)

Danmarks Domstole

En stilling som konstitueret landsdommer i Østre Landsret (advokatkonstitution) er ledige til besættelse den 1. august 2018. Advokatkonstitutioner kan alene besættes med advokater og er af 3 måneders varighed. Der henvises til retsplejelovens § 44 c...
Indrykket:14. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

Konstitueret landsdommer i Østre Landsret

Danmarks Domstole

Fem stillinger som konstitueret landsdommer i Østre Landsret er ledige til besættelse. Tre stillinger er til besættelse den 1. december 2018. To stillinger er til besættelse den 1. februar 2019. Efter retsplejeloven kræver udnævnelse som landsdommer...
Indrykket:3. april 2018
Udløbsdato:26. april 2018

Jurist til rådgivning om indkøb og kontraktstyring

Digitaliseringsstyrelsen

Er du en metodisk og analytisk dygtig jurist, og vil du være med til at understøtte digitaliseringen af den offentlige sektor med solid rådgivning om indkøb og kontraktstyring? Så tilbyder vi dig et udfordrende job i en dynamisk og projektstærk orga...
Indrykket:5. april 2018
Udløbsdato:30. april 2018

Konstitueret dommer i Københavns Byret

Danmarks Domstole

En stilling som konstitueret dommer i Københavns Byret er ledig til besættelse den 1. august 2018. Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen ønskes besat med henblik på bunkebekæmpelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra retsvæsne...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:14. maj 2018

Dygtig generalist med interesse for luftfartsområdet

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor holdånd og faglighed dominerer, og hvor vi har fokus på at udvikle værdiskabende løsninger på komplekse problemstillinger med stor betydning for borgere og erhvervsliv? Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens C...
Indrykket:9. april 2018
Udløbsdato:30. april 2018