Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Eksterne lektorer inden for det maritime område

Institut for Strategi og Innovation søger eksterne lektorer til varetagelse af undervisning inden for det martime område.

Institut for Strategi og Innovation er et forskningstungt institut med særligt fokus på forskning inden for strategi, innovation og iværksætteri. Vi varetager undervisning på tværs af flere programmer på CBS på både bachelor, kandidat og master niveau.
Der er tale om to midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed:

Stilling 1: Vi søger en ekstern lektor til vejledning på CBS’ bachelorprogram ”International Shipping and Trade”. Vejledningen handler specifik om bachelorprojekter, og arbejdet vil finde sted i forårssemesteret, typisk i perioden fra januar til maj.
Vejlederen skal også afholde mundtlig eksamen for projektet i løbet af juni.
Som minimum forventes vejlederen at vejlede 7-9 studerende. Nogle studerende skriver projekter i grupper af 2-3, mens andre studerende skriver enkeltvis.
Ansøgere med en maritimøkonomisk uddannelse og praktisk erfaring fra shipping vil blive foretrukket.

Stilling 2: Vi søger en underviser til faget “Economic Aspects of Maritime Law”, der indgår på tredje semester af CBS’ bacheloruddannelse ”International Shipping and Trade”. Faget giver de studerende en grundig indføring i økonomiske og kommercielle aspekter af maritim jura.
Underviseren skal varetage 5 eller 6 sessioner (à 3x45 minutters varighed) på kurset, og foregå i samarbejde med en anden underviser, der varetager resten af kurset.
Undervisningen finder sted i november og december hvert år.
Vi søger en erfaren juridisk specialist indenfor det søretslige område. Ansøgere med international og praktisk erfaring indenfor området vil blive fortrukket.

Kvalifikationer

Kvalifikationskravet er relevant kandidateksamen samt yderligere kvalifikationer som fx særlige specialer og kundskaber, særlig praksiserfaring eller andre særlige kvalifikationer på højt niveau. Der lægges vægt på praktisk og relevant undervisningserfaring. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Ansøgeren skal desuden beherske engelsk i skrift og tale da undervisningen foregår på engelsk.

Ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker i henhold til Aftale om Eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under undervisningsministeriet. Antallet af arbejdstimer er max 500 timer pr. studieår og kan variere efter behov i de enkelte semestre. Timetallet fastsættes to gange om året og aflønning sker på baggrund heraf. I forbindelse med ansættelse som ekstern lektor må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS samt deltage i lærermøder.

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at åbne linket "søg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.
Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed – herunder varighed – skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.

Ansøgere bedes vedlægge resumé på engelsk af dansksprogede publikationer (omfang: 10-15 linier) af hensyn til evt. engelsksprogede medlemmer af bedømmelsesudvalget.

Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen). Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt.

Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på http://www.cbs.dk.

Ansøgningsfrist: 16. juni 2019.
Søg online

CBS er et unikt erhvervsuniversitet med en høj andel af udenlandske ansatte og studerende. CBS har ca. 644 undervisnings- og forskningsårsværk, 192 ph.d.-studerende og 724 administrative årsværk. Ca. 20.422 studerende er fordelt på bachelor-, kandidat-, MBA/EMBA-, ph.d.- og Executive-programmer, der udbydes på dansk og engelsk. Vores videnskabelige medarbejdere tæller internationale eksperter inden for de klassiske forretningsdiscipliner, men også i filosofi, historie, psykologi, sociologi, jura, politik, informationssystemer og kultur.
Universitetet tager imod ansøgninger fra kvalificerede kandidater uanset alder, køn, race og etniske baggrund.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032529Phoenix-e0bf95d712019-06-03T00:00:00Eksterne lektorer inden for det maritime områdeInstitut for Strategi og Innovation søger eksterne lektorer til varetagelse af undervisning inden for det martime område.

Institut for Strategi og Innovation er et forskningstungt institut med særligt fokus på forskning inden for strategi, innovation og iværksætteri. Vi varetager undervisning på tværs af flere programmer på CBS på både bachelor, kandidat og master niveau.
Der er tale om to midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed:

Stilling 1: Vi søger en ekstern lektor til vejledning på CBS’ bachelorprogram ”International Shipping and Trade”. Vejledningen handler specifik om bachelorprojekter, og arbejdet vil finde sted i forårssemesteret, typisk i perioden fra januar til maj.
Vejlederen skal også afholde mundtlig eksamen for projektet i løbet af juni.
Som minimum forventes vejlederen at vejlede 7-9 studerende. Nogle studerende skriver projekter i grupper af 2-3, mens andre studerende skriver enkeltvis.
Ansøgere med en maritimøkonomisk uddannelse og praktisk erfaring fra shipping vil blive foretrukket.

Stilling 2: Vi søger en underviser til faget “Economic Aspects of Maritime Law”, der indgår på tredje semester af CBS’ bacheloruddannelse ”International Shipping and Trade”. Faget giver de studerende en grundig indføring i økonomiske og kommercielle aspekter af maritim jura.
Underviseren skal varetage 5 eller 6 sessioner (à 3x45 minutters varighed) på kurset, og foregå i samarbejde med en anden underviser, der varetager resten af kurset.
Undervisningen finder sted i november og december hvert år.
Vi søger en erfaren juridisk specialist indenfor det søretslige område. Ansøgere med international og praktisk erfaring indenfor området vil blive fortrukket.

Kvalifikationer

Kvalifikationskravet er relevant kandidateksamen samt yderligere kvalifikationer som fx særlige specialer og kundskaber, særlig praksiserfaring eller andre særlige kvalifikationer på højt niveau. Der lægges vægt på praktisk og relevant undervisningserfaring. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Ansøgeren skal desuden beherske engelsk i skrift og tale da undervisningen foregår på engelsk.

Ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker i henhold til Aftale om Eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under undervisningsministeriet. Antallet af arbejdstimer er max 500 timer pr. studieår og kan variere efter behov i de enkelte semestre. Timetallet fastsættes to gange om året og aflønning sker på baggrund heraf. I forbindelse med ansættelse som ekstern lektor må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS samt deltage i lærermøder.

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at åbne linket "søg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.
Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed – herunder varighed – skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.

Ansøgere bedes vedlægge resumé på engelsk af dansksprogede publikationer (omfang: 10-15 linier) af hensyn til evt. engelsksprogede medlemmer af bedømmelsesudvalget.

Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen). Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt.

Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på http://www.cbs.dk.

Ansøgningsfrist: 16. juni 2019.
Søg online

CBS er et unikt erhvervsuniversitet med en høj andel af udenlandske ansatte og studerende. CBS har ca. 644 undervisnings- og forskningsårsværk, 192 ph.d.-studerende og 724 administrative årsværk. Ca. 20.422 studerende er fordelt på bachelor-, kandidat-, MBA/EMBA-, ph.d.- og Executive-programmer, der udbydes på dansk og engelsk. Vores videnskabelige medarbejdere tæller internationale eksperter inden for de klassiske forretningsdiscipliner, men også i filosofi, historie, psykologi, sociologi, jura, politik, informationssystemer og kultur.
Universitetet tager imod ansøgninger fra kvalificerede kandidater uanset alder, køn, race og etniske baggrund.

 

2019-06-17T00:55:35.413 Institut for Strategi og Innovation søger eksterne lektorer til varetagelse af undervisning inden for det martime område.Institut for Strategi og Innovation er et forskningstungt institut med særligt fokus på forskning inden for strategi, innovation og iværksætteri. Vi varetager undervisning på tværs af flere programmer på CBS på både bachelor, kandidat og master niveau.Der er tale om to midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed:Stilling 1: Vi søger en ekstern lektor til vejledning på CBS bachelorprogram International Shipping and Trade . Vejledningen handler specifik om bachelorprojekter, og arbejdet vil finde sted i forårssemesteret, typisk i perioden fra januar til maj.Vejlederen skal også afholde mundtlig eksamen for projektet i løbet af juni.Som minimum forventes vejlederen at vejlede 7-9 studerende. Nogle studerende skriver projekter i grupper af 2-3, mens andre studerende skriver enkeltvis.Ansøgere med en maritimøkonomisk uddannelse og praktisk erfaring fra shipping vil blive foretrukket.Stilling 2: Vi søger en underviser til faget Economic Aspects of Maritime Law , der indgår på tredje semester af CBS bacheloruddannelse International Shipping and Trade . Faget giver de studerende en grundig indføring i økonomiske og kommercielle aspekter af maritim jura.Underviseren skal varetage 5 eller 6 sessioner (à 3x45 minutters varighed) på kurset, og foregå i samarbejde med en anden underviser, der varetager resten af kurset.Undervisningen finder sted i november og december hvert år.Vi søger en erfaren juridisk specialist indenfor det søretslige område. Ansøgere med international og praktisk erfaring indenfor området vil blive fortrukket. KvalifikationerKvalifikationskravet er relevant kandidateksamen samt yderligere kvalifikationer som fx særlige specialer og kundskaber, særlig praksiserfaring eller andre særlige kvalifikationer på højt niveau. Der lægges vægt på praktisk og relevant undervisningserfaring. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Ansøgeren skal desuden beherske engelsk i skrift og tale da undervisningen foregår på engelsk.AnsættelsesforholdLøn og ansættelse sker i henhold til Aftale om Eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under undervisningsministeriet. Antallet af arbejdstimer er max 500 timer pr. studieår og kan variere efter behov i de enkelte semestre. Timetallet fastsættes to gange om året og aflønning sker på baggrund heraf. I forbindelse med ansættelse som ekstern lektor må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS samt deltage i lærermøder.Din ansøgningDu søger stillingen online ved at åbne linket søg online , hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed herunder varighed skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.Ansøgere bedes vedlægge resumé på engelsk af dansksprogede publikationer (omfang: 10-15 linier) af hensyn til evt. engelsksprogede medlemmer af bedømmelsesudvalget.Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen). Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt.Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på http: www.cbs.dk. Ansøgningsfrist: 16. juni 2019.Søg onlineCBS er et unikt erhvervsuniversitet med en høj andel af udenlandske ansatte og studerende. CBS har ca. 644 undervisnings- og forskningsårsværk, 192 ph.d.-studerende og 724 administrative årsværk. Ca. 20.422 studerende er fordelt på bachelor-, kandidat-, MBA EMBA-, ph.d.- og Executive-programmer, der udbydes på dansk og engelsk. Vores videnskabelige medarbejdere tæller internationale eksperter inden for de klassiske forretningsdiscipliner, men også i filosofi, historie, psykologi, sociologi, jura, politik, informationssystemer og kultur.Universitetet tager imod ansøgninger fra kvalificerede kandidater uanset alder, køn, race og etniske baggrund.11jobnete0bf95d7100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://www.cbs.dk/cbs/jobs-paa-cbs/ledige-stillinger/eksterne-lektorer-inden-maritime-omraade0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3535923Copenhagen Business School11Solbjerg Plads 32000Frederiksberg38153815DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent768354JobNet4996151499615110027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0bf95d7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0bf95d7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0bf95d7&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0bf95d7&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/14.jpgEr du en fagligt stærk Lektor?12008001Dansk3Læse/ tale231005Lektor9Undervisning og pædagogik361932922noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330036452Adjunkt/lektor med solid praksiserfaring til ErgoterapeutuddannelsenRobot Er du ergoterapeut med erfaring inden for neourologiske område og demens? Har du lyst til at blive del af en medarbejderstab på et højt fagligt niveau, hvor der er fokus på udvikling af ergoterapi gennem grunduddannelse og praksisnær forskning- og udvikling? Så er du muligvis den, vi søger. Om jobbet Du vil indgå i et inspirerende kollegialt samarbejde om planlægning, udvikling og evaluering af undervisningsforløb. Vi lægger særlig stor vægt på faglig sparring og den enkeltes og teamets trivsel. Du skal undervise, vejlede og eksaminere ergoterapeutstuderende inden for det neurologiske område og demens. Det forventes endvidere, at du kan koordinere undervisningsopgaver. Du kommer til at indgå i tværprofessionel undervisning og tværgående arbejdsgrupper på tværs af Købehavns Professionshøjskole. Desuden kommer du til undervise i vores videreuddannelsesafdeling samt bidrage til uddannelsens forsknings- og udviklingsmiljø. Om dig Vi søger en ergoterapeut med praksiserfaring. Vi forestiller os, at du: har relevant videreuddannelse svarende til kandidatniveau evt. ph.d.-grad har stor lyst til at vejlede og undervise og meget gerne har konkret undervisningserfaring har erfaring med og eller lyst til koordineringsopgaver har stærke formidlingskompetencer er visionær og engageret har erfaring med og eller lyst til at udvikle ergoterapeutisk praksis i tæt kontakt med professionspraksis ser det som en vigtig opgave, at bidrage til at aktuel forskning indgår i uddannelsen af ergoterapeuter og evt. har du selv erfaring fra forsknings- og udviklingsopgaver har lysten til at indgå i kollegiale samarbejdsrelationer og arbejdsfælleskaber, men også kan arbejde med høj grad af selvstændighed er fleksibel og trives med vekslende arbejdsopgaver og -mængder. Vi kan tilbyde dig: et grundigt uddannelsesforløb med henblik på lektorkvalificering, såfremt du fastansættes som adjunkt et spændende og udfordrende uddannelsesmiljø i en stor dynamisk organisation med mange muligheder, visioner og et stærkt arbejdsfælleskab et fleksibelt arbejdsliv med høj grad af indflydelse på arbejdsopgaverne muligheden for at være med til at præge den fremtidige uddannelse af ergoterapeuter deltagelse i et forskningsmiljø, der rykker i praksis - i tæt samspil mellem uddannelse, forskning og klinisk praksis. Løn- og ansættelsesvilkår Du bliver ansat som adjunkt eller lektor med start d. 1. august 2019. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Der er evt. mulighed for at aftale den ugentlige arbejdstid nærmere. Du bliver ansat efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation og med udgangspunkt i Bekendtgørelse nr. 1065 af 4. juli 2016 om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Ansættes du som adjunkt, vil du indgå i et lektorkvalificeringsforløb, samt deltage i vores adjunktuddannelse. Ansættelse som lektor forudsætter positiv lektorbedømmelse ved en professionshøjskole. jf. Bekendtgørelse nr. 1227 af 23. oktober 2018 om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse af undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie og Journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner. Arbejdspladsen er med udgangspunkt Sigurdsgade 26, 2200 København N. Der kan forekomme undervisningsopgaver på Instituttets afdeling i Hillerød. Vil du vide mere? På Ergoterapeutuddannelsen er vi cirka 25 dedikerede medarbejdere, som har en ambition om at uddanne fremragende ergoterapeuter. Vi hører hjemme på Institut for Terapeut - og Jordemoderuddannelser. Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk og om vores strategi. For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte uddannelsesleder Helle Mousing på hemo@kp.dk eller tillidsrepræsentant Sussi Lauridsen på ssla@kp.dk 2373 3395 Interesseret? Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser via ansøger-knappen senest onsdag den 19. juni 2019 Der er ansættelsessamtaler tirsdag den 25. juni 2019. Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.Er du ergoterapeut med erfaring inden for neourologiske område og demens? Har du lyst til at blive del af en medarbejderstab på et højt fagligt niveau, hvor der er fokus på udvikling af ergoterapi gennem grunduddannelse og praksisnær forskning- og udvikling? Så er du muligvis den, vi søger.



Om jobbet
Du vil indgå i et inspirerende kollegialt samarbejde om planlægning, udvikling og evaluering af undervisningsforløb. Vi lægger særlig stor vægt på faglig sparring og den enkeltes og teamets trivsel.

Du skal undervise, vejlede og eksaminere ergoterapeutstuderende inden for det neurologiske område og demens. Det forventes endvidere, at du kan koordinere undervisningsopgaver. Du kommer til at indgå i tværprofessionel undervisning og tværgående arbejdsgrupper på tværs af Købehavns Professionshøjskole. Desuden kommer du til undervise i vores videreuddannelsesafdeling samt bidrage til uddannelsens forsknings- og udviklingsmiljø.

Om dig
Vi søger en ergoterapeut med praksiserfaring. Vi forestiller os, at du:

  • har relevant videreuddannelse svarende til kandidatniveau evt. ph.d.-grad
  • har stor lyst til at vejlede og undervise og meget gerne har konkret undervisningserfaring
  • har erfaring med og/eller lyst til koordineringsopgaver
  • har stærke formidlingskompetencer
  • er visionær og engageret
  • har erfaring med og/eller lyst til at udvikle ergoterapeutisk praksis i tæt kontakt med professionspraksis
  • ser det som en vigtig opgave, at bidrage til at aktuel forskning indgår i uddannelsen af ergoterapeuter og evt. har du selv erfaring fra forsknings- og udviklingsopgaver
  • har lysten til at indgå i kollegiale samarbejdsrelationer og arbejdsfælleskaber, men også kan arbejde med høj grad af selvstændighed
  • er fleksibel og trives med vekslende arbejdsopgaver og -mængder.
Vi kan tilbyde dig:

  • et grundigt uddannelsesforløb med henblik på lektorkvalificering, såfremt du fastansættes som adjunkt
  • et spændende og udfordrende uddannelsesmiljø i en stor dynamisk organisation med mange muligheder, visioner og et stærkt arbejdsfælleskab
  • et fleksibelt arbejdsliv med høj grad af indflydelse på arbejdsopgaverne
  • muligheden for at være med til at præge den fremtidige uddannelse af ergoterapeuter
  • deltagelse i et forskningsmiljø, der rykker i praksis - i tæt samspil mellem uddannelse, forskning og klinisk praksis.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som adjunkt eller lektor med start d. 1. august 2019. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Der er evt. mulighed for at aftale den ugentlige arbejdstid nærmere.



Du bliver ansat efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation og med udgangspunkt i Bekendtgørelse nr. 1065 af 4. juli 2016 om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.



Ansættes du som adjunkt, vil du indgå i et lektorkvalificeringsforløb, samt deltage i vores adjunktuddannelse. Ansættelse som lektor forudsætter positiv lektorbedømmelse ved en professionshøjskole. jf. Bekendtgørelse nr. 1227 af 23. oktober 2018 om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse af undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler, Danmarks Medie og Journalisthøjskole og visse maritime uddannelsesinstitutioner.



Arbejdspladsen er med udgangspunkt Sigurdsgade 26, 2200 København N. Der kan forekomme undervisningsopgaver på Instituttets afdeling i Hillerød.



Vil du vide mere?
På Ergoterapeutuddannelsen er vi cirka 25 dedikerede medarbejdere, som har en ambition om at uddanne fremragende ergoterapeuter. Vi hører hjemme på Institut for Terapeut - og Jordemoderuddannelser.

Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk og om vores strategi.



For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte uddannelsesleder Helle Mousing på hemo@kp.dk eller tillidsrepræsentant Sussi Lauridsen på ssla@kp.dk / 2373 3395





Interesseret?
Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser via ansøger-knappen senest onsdag den 19. juni 2019

Der er ansættelsessamtaler tirsdag den 25. juni 2019.



Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.



Administration + Efter- og videreuddannelserKøbenhavn N2019-06-05T00:00:002019-06-19T00:00:00
330039242149649 MVU-lektorer (10%) til den sundhedsfaglige kandidatuddannelseRobot Ved Institut for Klinisk Medicin (IKM) og Institut for Folkesundhedsvidenskab (IFSV) opslås et antal 5-årige stillinger som 10 lektor, til besættelse i perioden 1. januar 2020 til 31. december 2025. Stillingerne er møntet på særligt talentfulde forskere med en baggrund inden for de mellemlange videregående sundhedsuddannelser, der ønsker et karriereforløb med et væsentligt forsknings- og undervisningsindhold på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse (cand.scient.san). Stillingsbeskrivelse Lektoratet er en stilling, hvor opgaverne er forskning, herunder forpligtelse til publicering videnskabelig formidling - og forskningsbaseret undervisning og vejledning med tilhørende eksamensforpligtelser. Det omfatter undervisning, censorarbejde, faglig udvikling, herunder deltagelse i den videnskabelige udvikling af fagområdet, forskeruddannelse, vejledning af studerendes skriftlige opgaver, specialer og ph.d.-studerende samt bedømmelsesarbejde. Andre administrative og undervisnings- og censoropgaver kan indgå. Undervisning og vejledning på andre uddannelser ved det Sundhedsvidenskabelig Fakultet kan også indgå. Fordelingen af de forskellige opgaver kan variere over den 5-årige ansættelsesperiode. De opslåede stillinger understøtter kvalitetsudvikling og forskningsbaseret undervisning af den sundhedsfaglige kandidatuddannelse bl.a. i de fag-integrerede undervisningsperioder inden for følgende undervisningsområder: 1. Integreret kursus i celle væv organ, ernæring og metabolisme 2. Fysisk aktivitet 3. Hjerne og bevidsthed 4. Hjerte og lunger 5. Livscyklus Kvalifikationskrav Ansættelse forudsætter, at ansøger har en akademisk opkvalificering som overbygning på uddannelsen som f.eks. sygeplejerske, fysioterapeut, jordemoder, ergoterapeut, bioanalytiker eller radiograf. Ansøgeren skal endvidere have undervisnings- og forskningsmæssige kvalifikationer som ph.d.-grad eller disputats og kvalifikationer som lektor inden for det sundhedsfaglige fagområde. Ansøger skal have dokumenteret videnskabelig produktion på internationalt niveau. Ansøger skal have solid erfaring med undervisning (forelæsninger, planlægning af kurser, eksaminer, censorarbejde, m.m.) og erfaring med vejledning af bachelor- og kandidatstuderende. Det forventes, at ansøger har modtaget supervision og pædagogisk opkvalificering og har modtaget en positiv skriftlig vurdering af sine undervisningsmæssige kvalifikationer inden for det sundhedsfaglige fagområde. Kandidaten skal endvidere besidde gode interpersonelle og kommunikative færdigheder. Ansættelsen forudsætter hovedansættelse i Region Hovedstaden eller Region Sjælland. Ansættelse som lektor forudsætter forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelsesperiode som adjunkt eller tilsvarende niveau. Løn- og ansættelsesvilkår Lektorstillingerne er tidsbegrænsede i 5 år. Ved udløbet af ansættelsesperioden fratrædes lektoratet uden yderligere varsel. Ansættelsesvilkår for lektoratet i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Stillingen som lektor er omfattet af stillingsstrukturen for videnskabeligt personale ved universiteter under Uddannelses- og Forskningsministeriet Ved ansættelse i lektoratet reduceres ansættelsesbrøken i hovedansættelsen til 90 med tilsvarende lønreduktion. Lektoratet aflønnes med 10 af lektorlønnen i henhold til den statslige overenskomst. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til: • Studieleder Jette Led Sørensen, tlf.: 3545 8901, e-mail: jette.led.soerensen@regionh.dk • IKM: Institutleder Jesper Hastrup Svendsen, tlf.: 3545 8061, e-mail: jesper.hastrup.svendsen@regionh.dk • IFSV: Steffen Loft, tlf.: 3532 7649, e-mail: stl@sund.ku.dk Information om den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, Institut for Klinisk Medicin og Institut for Folkesundhedsvidenskab kan ses på https: sundhedsfaglig-kandidat.ku.dk, https: ikm.ku.dk og https: ifsv.ku.dk. Yderligere oplysninger om undervisning og opbygning kan ses på https: studier.ku.dk kandidat sundhedsfaglig-kandidatuddannelse undervisning-og-opbygning Krav til ansøgningen Ansøgningen skal indeholde følgende: 1. Motivation for ansøgning 2. CV og publikationsliste, se retningslinjer her https: ikm.ku.dk ansat ansaettelser ekl_aftale dokumenter CV-guidelines-080317.pdf 3. Eksamensbeviser 4. En komplet og nummeret publikationsliste med angivelse af de (maks. 5) arbejder, som ansøgeren ønsker inddraget i bedømmelsen af ansøgerens videnskabelige kvalifikationer 5. Forskningsplan for de første 3 år af ansættelsen samt en beskrivelse af det aktuelle forskningsmiljø (maks. 3 sider) 6. Undervisningsportfolio (Guidelines: https: employment.ku.dk faculty recruitment-process job-application-portfolio ) 7. Plan for hvorledes ansøger ønsker at bidrage til at understøtte og kvalitetsudvikle de i opslaget nævnte undervisningsområder (maks. 1 side) 8. Publikationer som ønskes inddraget i bedømmelsen af ansøgerens videnskabelige kvalifikationer (maks. 5) 9. Underskrevet accept fra hovedarbejdsgiver til at stillingsindholdet i hovedansættelsen kan tilpasses en 90 ansættelse Ansøgningsprocedure Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere der skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning, og hver ansøger får lejlighed til at kommentere den del af bedømmelsen, som angår ansøgeren selv. Du kan læse om rekrutteringsprocessen på https: jobportal.ku.dk . Der henvises endvidere til bekendtgørelsenr. 242af 13. marts 2012 om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter I forbindelse med beslutning om ansættelse vil der blive afholdt ansættelsessamtaler. Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt i oktober 2019. Bemærk venligst, at ansøgeren bliver kontaktet, hvis bedømmelsesudvalget kræver yderligere dokumentation. Kun online ansøgninger vil blive accepteret. Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen. Ansøgningsfristen er 3. juli 2019. Stillingen skal søges online (tryk på linket SØG STILLINGEN nederst i opslaget). Bemærk venligst, at der kun kan uploades én fil til hver kategori. Hvis du har flere dokumenter til samme kategori (f.eks. eksamensbevis og eksamensudskrifter), bedes du samle dokumenterne i én fil (pdf eller word). Ansøgninger som modtages efter ansøgningsfristens udløb vil ikke blive accepteret.Ved Institut for Klinisk Medicin (IKM) og Institut for Folkesundhedsvidenskab (IFSV) opslås et antal 5-årige stillinger som 10% lektor, til besættelse i perioden 1. januar 2020 til 31. december 2025.

Stillingerne er møntet på særligt talentfulde forskere med en baggrund inden for de mellemlange videregående sundhedsuddannelser, der ønsker et karriereforløb med et væsentligt forsknings- og undervisningsindhold på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse (cand.scient.san).

Stillingsbeskrivelse

Lektoratet er en stilling, hvor opgaverne er forskning, herunder forpligtelse til publicering/videnskabelig formidling - og forskningsbaseret undervisning og vejledning med tilhørende eksamensforpligtelser. Det omfatter undervisning, censorarbejde, faglig udvikling, herunder deltagelse i den videnskabelige udvikling af fagområdet, forskeruddannelse, vejledning af studerendes skriftlige opgaver, specialer og ph.d.-studerende samt bedømmelsesarbejde. Andre administrative og undervisnings- og censoropgaver kan indgå.

Undervisning og vejledning på andre uddannelser ved det Sundhedsvidenskabelig Fakultet kan også indgå. Fordelingen af de forskellige opgaver kan variere over den 5-årige ansættelsesperiode.

De opslåede stillinger understøtter kvalitetsudvikling og forskningsbaseret undervisning af den sundhedsfaglige kandidatuddannelse bl.a. i de fag-integrerede undervisningsperioder inden for følgende undervisningsområder:

1. Integreret kursus i celle/væv/organ, ernæring og metabolisme

2. Fysisk aktivitet

3. Hjerne og bevidsthed

4. Hjerte og lunger

5. Livscyklus

Kvalifikationskrav

Ansættelse forudsætter, at ansøger har en akademisk opkvalificering som overbygning på uddannelsen som f.eks. sygeplejerske, fysioterapeut, jordemoder, ergoterapeut, bioanalytiker eller radiograf. Ansøgeren skal endvidere have undervisnings- og forskningsmæssige kvalifikationer som ph.d.-grad eller disputats og kvalifikationer som lektor inden for det sundhedsfaglige fagområde. Ansøger skal have dokumenteret videnskabelig produktion på internationalt niveau.

Ansøger skal have solid erfaring med undervisning (forelæsninger, planlægning af kurser, eksaminer, censorarbejde, m.m.) og erfaring med vejledning af bachelor- og kandidatstuderende. Det forventes, at ansøger har modtaget supervision og pædagogisk opkvalificering og har modtaget en positiv skriftlig vurdering af sine undervisningsmæssige kvalifikationer inden for det sundhedsfaglige fagområde.

Kandidaten skal endvidere besidde gode interpersonelle og kommunikative færdigheder.

Ansættelsen forudsætter hovedansættelse i Region Hovedstaden eller Region Sjælland.

Ansættelse som lektor forudsætter forskningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelsesperiode som adjunkt eller tilsvarende niveau.

Løn- og ansættelsesvilkår

Lektorstillingerne er tidsbegrænsede i 5 år. Ved udløbet af ansættelsesperioden fratrædes lektoratet uden yderligere varsel.

Ansættelsesvilkår for lektoratet i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Stillingen som lektor er omfattet af stillingsstrukturen for videnskabeligt personale ved universiteter under Uddannelses- og Forskningsministeriet

Ved ansættelse i lektoratet reduceres ansættelsesbrøken i hovedansættelsen til 90% med tilsvarende lønreduktion. Lektoratet aflønnes med 10% af lektorlønnen i henhold til den statslige overenskomst.

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:

• Studieleder Jette Led Sørensen, tlf.: 3545 8901, e-mail: jette.led.soerensen@regionh.dk

• IKM: Institutleder Jesper Hastrup Svendsen, tlf.: 3545 8061, e-mail: jesper.hastrup.svendsen@regionh.dk

• IFSV: Steffen Loft, tlf.: 3532 7649, e-mail: stl@sund.ku.dk

Information om den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, Institut for Klinisk Medicin og Institut for Folkesundhedsvidenskab kan ses på https://sundhedsfaglig-kandidat.ku.dk, https://ikm.ku.dk og https://ifsv.ku.dk.

Yderligere oplysninger om undervisning og opbygning kan ses på https://studier.ku.dk/kandidat/sundhedsfaglig-kandidatuddannelse/undervisning-og-opbygning/

Krav til ansøgningen

Ansøgningen skal indeholde følgende:

1. Motivation for ansøgning

2. CV og publikationsliste, se retningslinjer her https://ikm.ku.dk/ansat/ansaettelser/ekl_aftale/dokumenter/CV-guidelines-080317.pdf

3. Eksamensbeviser

4. En komplet og nummeret publikationsliste med angivelse af de (maks. 5) arbejder, som ansøgeren ønsker inddraget i bedømmelsen af ansøgerens videnskabelige kvalifikationer

5. Forskningsplan for de første 3 år af ansættelsen samt en beskrivelse af det aktuelle forskningsmiljø (maks. 3 sider)

6. Undervisningsportfolio (Guidelines: https://employment.ku.dk/faculty/recruitment-process/job-application-portfolio/)

7. Plan for hvorledes ansøger ønsker at bidrage til at understøtte og kvalitetsudvikle de i opslaget nævnte undervisningsområder (maks. 1 side)

8. Publikationer som ønskes inddraget i bedømmelsen af ansøgerens videnskabelige kvalifikationer (maks. 5)

9. Underskrevet accept fra hovedarbejdsgiver til at stillingsindholdet i hovedansættelsen kan tilpasses en 90% ansættelse

Ansøgningsprocedure

Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere der skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning, og hver ansøger får lejlighed til at kommentere den del af bedømmelsen, som angår ansøgeren selv. Du kan læse om rekrutteringsprocessen på https://jobportal.ku.dk/.

Der henvises endvidere til bekendtgørelsenr. 242af 13. marts 2012 om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter

I forbindelse med beslutning om ansættelse vil der blive afholdt ansættelsessamtaler. Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt i oktober 2019.

Bemærk venligst, at ansøgeren bliver kontaktet, hvis bedømmelsesudvalget kræver yderligere dokumentation.

Kun online ansøgninger vil blive accepteret.

Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen.

Ansøgningsfristen er 3. juli 2019.

Stillingen skal søges online (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget). Bemærk venligst, at der kun kan uploades én fil til hver kategori. Hvis du har flere dokumenter til samme kategori (f.eks. eksamensbevis og eksamensudskrifter), bedes du samle dokumenterne i én fil (pdf eller word).

Ansøgninger som modtages efter ansøgningsfristens udløb vil ikke blive accepteret.

KU - SUND - PANUM KBH NKøbenhavn N2019-06-08T00:00:002019-07-03T00:00:00
330039964To eksterne lektorater i Studieophold på ApotekRobot Ved Samfundsfarmaci og Klinisk Farmaci, Institut for Farmaci, SUND, er to 3-årige eksterne lektorater ledige til besættelse af henholdsvis en apoteksfarmaceut og en sygehusansat farmaceut (klinisk farmaceut) pr. 1 september 2019. De eksterne lektor skal administrere, undervise og eksaminere på studieenheden Studieophold på Apotek . De to eksterne lektor skal selvstændigt tilrettelægge program for, være tilstede ved og gennemføre egne forelæsninger og gruppeundervisning på Start på Apoteksdagene, Københavnerugen og vejlederdagene samt deltage i både den skriftlige og mundtlige eksamination af de farmaceutstuderende. Ligeledes må forventes diverse typer af administrativt arbejde ifm. stillingen, alt sammen knyttet op på studieenheden. Kvalifikationskrav: Ud over relevant kandidateksamen og ansættelse som apoteksfarmaceut eller farmaceut på sygehus, forudsættes faglig kompetence hvad angår vejledning af farmaceutstuderende på apotek og gerne konkret erfaring med undervisning af farmaceutstuderende og færdiguddannede farmaceuter (fra hhv. apoteks- og eller hospitalssektoren). Da undervisningsmæssige kvalifikationer således indgår i bedømmelsesgrundlaget, skal ansøgeren endvidere medsende oplysninger om tidligere undervisningsvirksomhed. Undervisningssproget er dansk, men den, der ansættes, skal ligeledes kunne tale og skrive flydende engelsk. Løn og øvrige ansættelsesvilkår: Løn og øvrige ansættelsesvilkår i henhold til aftale mellem Finansministeriet og AC om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Uddannelses- og Forskningsministeriet. Arbejdsforpligtelsen omfatter et timetal inklusive forberedelse på ca. 150 årlige timer pr eksterne lektor. Timetallet fastlægges forud for hvert semesters påbegyndelse. Timelønnen pr. arbejdstime er p.t. 267,98 kr. plus feriegodtgørelse. Ved behov for yderligere oplysninger kontakt venligst Københavns Universitets leder af studieophold på apotek, Lotte Stig Nørgaard (lotte.norgaard@sund.ku.dk), tlf. 21 30 96 02. Procedure: Send ansøgning via linket nedenfor senest den 14 juli. Materiale modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive taget i betragtning. Ansøgningen skal indeholde: En motiveret ansøgning. CV inklusiv undervisningserfaringer. Kandidat og evt. ph.d. bevis. Eventuelt publikationsliste (publikationer skal ikke medsendes). Den videre proces: Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere der skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning, og hver ansøger får lejlighed til at kommentere den del af bedømmelsen, som angår ansøgeren selv. Efter en prioritering af de kvalificerede ansøgere, afholdes der samtaler i forhold til antallet af ledige stillinger, hvorefter eventuel ansættelse tilbydes. Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle interesserede til at søge stillingen. Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har ca. 7800 studerende, ca. 1500 ph.d.-studerende og beskæftiger ca. 4400 medarbejdere. Fakultetet skaber ny viden og formidling gennem sine kerneaktiviteter: forskning, undervisning, videndeling og kommunikation. Med grundforskning områder lige fra molekylære studier til samfundsstudier bidrager fakultetet til en sund fremtid gennem sine kandidater, forskningsresultater og opfindelser til gavn for patienterne og samfundet.Ved Samfundsfarmaci og Klinisk Farmaci, Institut for Farmaci, SUND, er to 3-årige eksterne lektorater ledige til besættelse af henholdsvis en apoteksfarmaceut og en sygehusansat farmaceut (klinisk farmaceut) pr. 1 september 2019. De eksterne lektor skal administrere, undervise og eksaminere på studieenheden ”Studieophold på Apotek”. De to eksterne lektor skal selvstændigt tilrettelægge program for, være tilstede ved og gennemføre egne forelæsninger og gruppeundervisning på Start på Apoteksdagene, Københavnerugen og vejlederdagene samt deltage i både den skriftlige og mundtlige eksamination af de farmaceutstuderende. Ligeledes må forventes diverse typer af administrativt arbejde ifm. stillingen, alt sammen knyttet op på studieenheden.



Kvalifikationskrav:

Ud over relevant kandidateksamen og ansættelse som apoteksfarmaceut eller farmaceut på sygehus, forudsættes faglig kompetence hvad angår vejledning af farmaceutstuderende på apotek og gerne konkret erfaring med undervisning af farmaceutstuderende og færdiguddannede farmaceuter (fra hhv. apoteks- og/eller hospitalssektoren). Da undervisningsmæssige kvalifikationer således indgår i bedømmelsesgrundlaget, skal ansøgeren endvidere medsende oplysninger om tidligere undervisningsvirksomhed.

Undervisningssproget er dansk, men den, der ansættes, skal ligeledes kunne tale og skrive flydende engelsk.



Løn og øvrige ansættelsesvilkår:

Løn og øvrige ansættelsesvilkår i henhold til aftale mellem Finansministeriet og AC om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Uddannelses- og Forskningsministeriet.



Arbejdsforpligtelsen omfatter et timetal inklusive forberedelse på ca. 150 årlige timer pr eksterne lektor. Timetallet fastlægges forud for hvert semesters påbegyndelse. Timelønnen pr. arbejdstime er p.t. 267,98 kr. plus feriegodtgørelse.

Ved behov for yderligere oplysninger kontakt venligst Københavns Universitets leder af studieophold på apotek, Lotte Stig Nørgaard (lotte.norgaard@sund.ku.dk), tlf. 21 30 96 02.



Procedure:

Send ansøgning via linket nedenfor senest den 14 juli. Materiale modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive taget i betragtning.



Ansøgningen skal indeholde:

  • En motiveret ansøgning.
  • CV inklusiv undervisningserfaringer.
  • Kandidat og evt. ph.d. bevis.
  • Eventuelt publikationsliste (publikationer skal ikke medsendes).
Den videre proces:

Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere der skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning, og hver ansøger får lejlighed til at kommentere den del af bedømmelsen, som angår ansøgeren selv.

Efter en prioritering af de kvalificerede ansøgere, afholdes der samtaler i forhold til antallet af ledige stillinger, hvorefter eventuel ansættelse tilbydes.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.

Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har ca. 7800 studerende, ca. 1500 ph.d.-studerende og beskæftiger ca. 4400 medarbejdere. Fakultetet skaber ny viden og formidling gennem sine kerneaktiviteter: forskning, undervisning, videndeling og kommunikation. Med grundforskning områder lige fra molekylære studier til samfundsstudier bidrager fakultetet til en sund fremtid gennem sine kandidater, forskningsresultater og opfindelser til gavn for patienterne og samfundet.

KU - SCIENCE - NBIKøbenhavn Ø2019-06-07T00:00:002019-07-14T00:00:00
330043115Eksterne lektorer til Økonomiske institutRobot Under forbehold af bevillingsmæssig dækning vil der fra 1. september 2019 blive et antal varige og eller 3-årige tidsbegrænsede stillinger som ekstern lektor ledig til dækning af undervisning i følgende fag: Obligatoriske fag på bachelorniveau: Matematik A Erhvervsøkonomi Valgfag på bachelor- og kandidatniveau: Auctions Theory and Practice Dynamiske Modeller Health Economics Evaluations The Psychology of Choice Økonomiske prognoser i praksis Årsregnskab og regnskabsanalyse En beskrivelse af fagene kan ses i kursuskataloget. Jobbeskrivelse Arbejdsområdet for den eksterne lektor vil hovedsageligt bestå i at give forelæsninger og anden selvstændig undervisning, udarbejde undervisningsmateriale til forelæsninger og holdundervisning, udarbejde og rette opgaver og tilhørende eksaminer, vurdere eksamensklager samt eventuelt gennemføre diverse evalueringer af faget. I fag med holdundervisning afholdes der lærermøder med fagets holdundervisere et par gange i semesteret og der kan deltages i ansættelsen af holdundervisere. Undervisningen foregår på dansk eller engelsk afhængig af faget og forløber over 14 uger inden for tidsrummet kl. 8 til 18. Kvalifikationer Ansøger skal have relevant kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau i form af relevant erhvervs- og undervisningserfaring inden for fagets praksisområde, hvoraf undervisningsmæssige kvalifikationer vil blive tillagt betydelig vægt. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning som ekstern lektor sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser (Uddannelsesministeriet) af 10. januar 2019 indgået mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation samt bestemmelserne for ekstern lektorstilling beskrevet i Cirkulære om protokollat om visse ansættelsesvilkår for videnskabeligt personale ved universiteter af 18. september 2015. Arbejdsforpligtelsen omfatter et timetal på maksimalt 500 timer pr. undervisningsår og aflønnes med en timesats på kr. 267,98 pr 1. april 2019. Der aflønnes for normantallet af forelæsningslektioner med en forberedelse på 2,5 time pr konfrontationstime samt for eksamensopgaveretning efter en for faget defineret tidsnorm. Normantallet af forelæsninger kan ses nederst i fagets kursusbeskrivelse i kursuskataloget. Der aflønnes endvidere for koordinering af holdunderviserne i obligatoriske bachelorfag med holdundervisning. Ansøgning Ansøg via linket nederst på siden. Følgende dokumenter skal uploades i den elektroniske ansøgningsformular: Motiveret ansøgning CV Både KA og BA bevis inkl. karakterudskrift (i én samlet fil). Dokumentation for tidligere undervisningsaktiviteter og kursusevalueringer (i én samlet fil). Dog ikke specialer, BA-opgaver, afhandlinger mm da disse medtages ikke i vurderingen. Ansættelsesproces Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning og efter bedømmelsesperioden er tilendebragt, modtager ansøgeren sin faglige bedømmelse i høring. Ansættelsesprocessen forventes afsluttet primo august 2019. Alle ansøgere vil modtage svar. Nærmere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos Studieleder Henrik Hansen, studieleder@econ.ku.dk eller undervisningsplanlægger Elisabeth Casas Casanova, ecc@econ.ku.dk. Oplysninger om instituttet og studiet kan ses på her. Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgningsfrist: den 27. juni 2019, kl. 23.59. Ansøgning skal sendes via Jobportalen (tryk på SØG STILLINGEN ) Ansøgninger sendt efter ansøgningsfristens udløb kan ikke medtages i ansøgningsrunden.Under forbehold af bevillingsmæssig dækning vil der fra 1. september 2019 blive et antal varige og/eller 3-årige tidsbegrænsede stillinger som ekstern lektor ledig til dækning af undervisning i følgende fag:

Obligatoriske fag på bachelorniveau:

  • Matematik A
  • Erhvervsøkonomi
Valgfag på bachelor- og kandidatniveau:

  • Auctions Theory and Practice
  • Dynamiske Modeller
  • Health Economics Evaluations
  • The Psychology of Choice
  • Økonomiske prognoser i praksis
  • Årsregnskab og regnskabsanalyse
En beskrivelse af fagene kan ses i kursuskataloget.

Jobbeskrivelse

Arbejdsområdet for den eksterne lektor vil hovedsageligt bestå i at give forelæsninger og anden selvstændig undervisning, udarbejde undervisningsmateriale til forelæsninger og holdundervisning, udarbejde og rette opgaver og tilhørende eksaminer, vurdere eksamensklager samt eventuelt gennemføre diverse evalueringer af faget. I fag med holdundervisning afholdes der lærermøder med fagets holdundervisere et par gange i semesteret og der kan deltages i ansættelsen af holdundervisere.

Undervisningen foregår på dansk eller engelsk afhængig af faget og forløber over 14 uger inden for tidsrummet kl. 8 til 18.

Kvalifikationer

Ansøger skal have relevant kandidatniveau samt yderligere kvalifikationer på højt niveau i form af relevant erhvervs- og undervisningserfaring inden for fagets praksisområde, hvoraf undervisningsmæssige kvalifikationer vil blive tillagt betydelig vægt.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning som ekstern lektor sker i henhold til ”Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser (Uddannelsesministeriet)” af 10. januar 2019 indgået mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation samt bestemmelserne for ekstern lektorstilling beskrevet i ”Cirkulære om protokollat om visse ansættelsesvilkår for videnskabeligt personale ved universiteter” af 18. september 2015.

Arbejdsforpligtelsen omfatter et timetal på maksimalt 500 timer pr. undervisningsår og aflønnes med en timesats på kr. 267,98 pr 1. april 2019. Der aflønnes for normantallet af forelæsningslektioner med en forberedelse på 2,5 time pr konfrontationstime samt for eksamensopgaveretning efter en for faget defineret tidsnorm. Normantallet af forelæsninger kan ses nederst i fagets kursusbeskrivelse i kursuskataloget. Der aflønnes endvidere for koordinering af holdunderviserne i obligatoriske bachelorfag med holdundervisning.

Ansøgning

Ansøg via linket nederst på siden.

Følgende dokumenter skal uploades i den elektroniske ansøgningsformular:

  • Motiveret ansøgning
  • CV
  • Både KA og BA bevis inkl. karakterudskrift (i én samlet fil).
  • Dokumentation for tidligere undervisningsaktiviteter og kursusevalueringer (i én samlet fil). Dog ikke specialer, BA-opgaver, afhandlinger mm da disse medtages ikke i vurderingen.
Ansættelsesproces

Efter ansøgningsfristens udløb udvælger den ansættelsesbemyndigede leder, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse af et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning og efter bedømmelsesperioden er tilendebragt, modtager ansøgeren sin faglige bedømmelse i høring.

Ansættelsesprocessen forventes afsluttet primo august 2019. Alle ansøgere vil modtage svar.

Nærmere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos Studieleder Henrik Hansen, studieleder@econ.ku.dk eller undervisningsplanlægger Elisabeth Casas Casanova, ecc@econ.ku.dk.

Oplysninger om instituttet og studiet kan ses på her.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist: den 27. juni 2019, kl. 23.59.

Ansøgning skal sendes via Jobportalen (tryk på "SØG STILLINGEN")

Ansøgninger sendt efter ansøgningsfristens udløb kan ikke medtages i ansøgningsrunden.

KU-CENTER FOR SUNDHED OG SAMFUNDKøbenhavn K2019-06-13T00:00:002019-06-27T00:00:00
330043129Ved Saxo-instituttet, Københavns Universitet, er ét 3-årigt eksternt lektorat i Historie ledigt til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter.Robot Den eksterne lektor skal selvstændigt og i samarbejde med andre undervisere tilrettelægge og gennemføre undervisning, vejledning, evaluering og eksamination på BA- og KA-niveau, herunder undervisning i fagets generelle kurser i teoretiske og metodiske emner. Det forventes, at den eksterne lektor kan varetage undervisning på Åbent Universitet, hvor undervisningen almindeligvis er skemalagt som aftenundervisning. Kvalifikationskrav Kvalifikationskravet er relevant kandidateksamen. Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på faglige profiler, der svarer til afdelingens undervisningsmæssige behov. Nærmere oplysninger om afdelingen og dens kurser findes på amis.ku.dk. Ansøgerne bedes medsende oplysninger om undervisningserfaring og CV. Ansøgere der kan undervise inden for flere af de nævnte kurser, og ansøgere med undervisningserfaring foretrækkes. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker i henhold til reglerne i Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående uddannelser (Uddannelsesministeriet) af 8. januar 2019 indgået mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation https: modst.dk media 32207 001-19.pdf samt bestemmelserne for ekstern lektorstillingen, som den er beskrevet i Styrelsen for Universiteter og Internationaliserings Notat om stillingsstruktur 2013 for videnskabeligt personale ved universiteter af 28. juni 2013 . Det samlede antal timer kan ikke overstige 500 timer årligt. Hvis det af hensyn til undervisningens tilrettelæggelse eller gennemførsel er nødvendigt, kan arbejdstimetallet udgøre op til 780 timer årligt. Timelønnen pr. arbejdstime udgør kr. 267,98 (pr. 1. april 2019 niveau) plus feriegodtgørelse. Yderligere oplysninger Yderligere informationer fås hos studieleder Lasse Sonne (lasses@hum.ku.dk). Efter ansøgningsfristens udløb nedsætter studielederen et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. Hver enkelt ansøger vil få tilsendt den del af bedømmelsesudvalgets indstilling, der vedrører den pågældende selv. Ansøgning mv. Send din ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse elektronisk via Jobportalen (tryk på SØG STILLINGEN i opslaget), så den er universitetet i hænde senest torsdag den 27. juni 2019 kl. 23:59. Bemærk venligst, at der kun kan uploades en fil til hver kategori. Hvis du har flere dokumenter til samme kategori (f.eks. eksamensbevis og eksamensudskrifter), så skal du samle dokumenterne i en fil (pdf eller word). Ansøgninger som modtages efter ansøgningsfristens udløb vil ikke blive accepteret. Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Den eksterne lektor skal selvstændigt og i samarbejde med andre undervisere tilrettelægge og gennemføre undervisning, vejledning, evaluering og eksamination på BA- og KA-niveau, herunder undervisning i fagets generelle kurser i teoretiske og metodiske emner. Det forventes, at den eksterne lektor kan varetage undervisning på Åbent Universitet, hvor undervisningen almindeligvis er skemalagt som aftenundervisning.

Kvalifikationskrav

Kvalifikationskravet er relevant kandidateksamen. Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på faglige profiler, der svarer til afdelingens undervisningsmæssige behov. Nærmere oplysninger om afdelingen og dens kurser findes på amis.ku.dk.

Ansøgerne bedes medsende oplysninger om undervisningserfaring og CV. Ansøgere der kan undervise inden for flere af de nævnte kurser, og ansøgere med undervisningserfaring foretrækkes.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til reglerne i ’Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter m.fl. under Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående uddannelser (Uddannelsesministeriet)’ af 8. januar 2019 indgået mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation https://modst.dk/media/32207/001-19.pdf samt bestemmelserne for ekstern lektorstillingen, som den er beskrevet i Styrelsen for Universiteter og Internationaliserings ”Notat om stillingsstruktur 2013 for videnskabeligt personale ved universiteter af 28. juni 2013”.

Det samlede antal timer kan ikke overstige 500 timer årligt. Hvis det af hensyn til undervisningens tilrettelæggelse eller gennemførsel er nødvendigt, kan arbejdstimetallet udgøre op til 780 timer årligt.

Timelønnen pr. arbejdstime udgør kr. 267,98 (pr. 1. april 2019 niveau) plus feriegodtgørelse.

Yderligere oplysninger

Yderligere informationer fås hos studieleder Lasse Sonne (lasses@hum.ku.dk).

Efter ansøgningsfristens udløb nedsætter studielederen et fagkyndigt bedømmelsesudvalg. Hver enkelt ansøger vil få tilsendt den del af bedømmelsesudvalgets indstilling, der vedrører den pågældende selv.

Ansøgning mv.

Send din ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse elektronisk via Jobportalen (tryk på SØG STILLINGEN i opslaget), så den er universitetet i hænde senest torsdag den 27. juni 2019 kl. 23:59.

Bemærk venligst, at der kun kan uploades en fil til hver kategori. Hvis du har flere dokumenter til samme kategori (f.eks. eksamensbevis og eksamensudskrifter), så skal du samle dokumenterne i en fil (pdf eller word).

Ansøgninger som modtages efter ansøgningsfristens udløb vil ikke blive accepteret.



Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

KU - HUM - FakultetetKøbenhavn S2019-06-15T00:00:002019-06-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Adjunkt/lektor med solid praksiserfaring til Ergoterapeutuddannelsen

Administration + Efter- og videreuddannelser

København N
Er du ergoterapeut med erfaring inden for neourologiske område og demens? Har du lyst til at blive del af en medarbejderstab på et højt fagligt niveau, hvor der er fokus på udvikling af ergoterapi gennem grunduddannelse og praksisnær forskning- og u...
Indrykket:5. juni 2019
Udløbsdato:19. juni 2019

149649 MVU-lektorer (10%) til den sundhedsfaglige kandidatuddannelse

KU - SUND - PANUM KBH N

København N
Ved Institut for Klinisk Medicin (IKM) og Institut for Folkesundhedsvidenskab (IFSV) opslås et antal 5-årige stillinger som 10 lektor, til besættelse i perioden 1. januar 2020 til 31. december 2025. Stillingerne er møntet på særligt talentfulde fors...
Indrykket:8. juni 2019
Udløbsdato:3. juli 2019

To eksterne lektorater i Studieophold på Apotek

KU - SCIENCE - NBI

København Ø
Ved Samfundsfarmaci og Klinisk Farmaci, Institut for Farmaci, SUND, er to 3-årige eksterne lektorater ledige til besættelse af henholdsvis en apoteksfarmaceut og en sygehusansat farmaceut (klinisk farmaceut) pr. 1 september 2019. De eksterne lektor ...
Indrykket:7. juni 2019
Udløbsdato:14. juli 2019

Eksterne lektorer til Økonomiske institut

KU-CENTER FOR SUNDHED OG SAMFUND

København K
Under forbehold af bevillingsmæssig dækning vil der fra 1. september 2019 blive et antal varige og eller 3-årige tidsbegrænsede stillinger som ekstern lektor ledig til dækning af undervisning i følgende fag: Obligatoriske fag på bachelorniveau: Mate...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:27. juni 2019

Ved Saxo-instituttet, Københavns Universitet, er ét 3-årigt eksternt lektorat i Historie ledigt til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter.

KU - HUM - Fakultetet

København S
Den eksterne lektor skal selvstændigt og i samarbejde med andre undervisere tilrettelægge og gennemføre undervisning, vejledning, evaluering og eksamination på BA- og KA-niveau, herunder undervisning i fagets generelle kurser i teoretiske og metodis...
Indrykket:15. juni 2019
Udløbsdato:27. juni 2019