Elever til Københavns Byret

Bliv elev i Københavns Byret



Københavns Byret søger 4 kontorelever indenfor offentlig administration, der har lyst til at arbejde for ret og retfærdighed.

Vi søger dygtige elever, der er parat til at tage ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. Elever, som kan arbejde selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfundsrelevante opgaver skal løses.

Vi regner med, at du er god til dansk retskrivning, består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX.

En spændende og afvekslende hverdag i landets største byret

Københavns Byret er landets største byret og ligger i hjertet af København. Vi er 240 ansatte som danner rammerne for god trivsel og et godt fagligt miljø.

Som elev i Københavns Byret kommer du til at arbejde med civile- og strafferetssager, fogedsager, skiftesager, sagsbehandling og administration.

Du får en omfattende oplæring og ansvar for dine egne selvstændige arbejdsopgaver. Du får samtidig kontakt til rettens brugere og indblik i den juridiske verden.

Karrieremuligheder

Når din uddannelse hos os er færdig, vil du have fået en bred forståelse for arbejdet i en offentlig myndighed, og du vil selvstændigt kunne varetage mange administrative opgaver. Din uddannelse åbner blandt andet mulighed for, at du kan gøre karriere ved domstolene eller en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution.

Skoleforløb og elevseminarer med andre elever

Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på en handelsskole og årlige elevseminarer med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Information herom kan du få hos handelsskolens studievejledere.

Hvor skal du sende din ansøgning hen?

Kunne du tænke dig at søge en spændende elevplads i Københavns Byret, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på http://www.københavnsbyret.dk under punktet ”Job i Københavns Byret”.

Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.

Udover din ansøgning skal du vedlægge cv, relevante eksamenspapirer og eventuelle udtalelser m.v.

Hvornår er ansøgningsfristen?

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest fredag den 21. februar 2020.

Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og uge 9.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte elevuddannelsesansvarlig Elisabeth Stabell på tlf.nr. 99 68 70 19 eller på mailadressen elst@domstol.dk.

Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen?

Vi forestiller os, at du begynder den 1. september 2020.

Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Lønnen for elever over 18 år udgør for tiden 14.040,92 kr. om måneden.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.

Hvor finder du flere oplysninger om Københavns Byret?

Se www.domstol.dk/KobenhavnsByret. Her kan du også tilmelde dig vores JobAgent og derved modtage en e-mail, når vi opslår en ny stilling.






Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330160345Phoenix-e1814b9112020-01-22T00:00:00Elever til Københavns ByretBliv elev i Københavns Byret



Københavns Byret søger 4 kontorelever indenfor offentlig administration, der har lyst til at arbejde for ret og retfærdighed.

Vi søger dygtige elever, der er parat til at tage ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. Elever, som kan arbejde selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfundsrelevante opgaver skal løses.

Vi regner med, at du er god til dansk retskrivning, består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX.

En spændende og afvekslende hverdag i landets største byret

Københavns Byret er landets største byret og ligger i hjertet af København. Vi er 240 ansatte som danner rammerne for god trivsel og et godt fagligt miljø.

Som elev i Københavns Byret kommer du til at arbejde med civile- og strafferetssager, fogedsager, skiftesager, sagsbehandling og administration.

Du får en omfattende oplæring og ansvar for dine egne selvstændige arbejdsopgaver. Du får samtidig kontakt til rettens brugere og indblik i den juridiske verden.

Karrieremuligheder

Når din uddannelse hos os er færdig, vil du have fået en bred forståelse for arbejdet i en offentlig myndighed, og du vil selvstændigt kunne varetage mange administrative opgaver. Din uddannelse åbner blandt andet mulighed for, at du kan gøre karriere ved domstolene eller en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution.

Skoleforløb og elevseminarer med andre elever

Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på en handelsskole og årlige elevseminarer med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed.

Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Information herom kan du få hos handelsskolens studievejledere.

Hvor skal du sende din ansøgning hen?

Kunne du tænke dig at søge en spændende elevplads i Københavns Byret, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på http://www.københavnsbyret.dk under punktet ”Job i Københavns Byret”.

Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden.

Udover din ansøgning skal du vedlægge cv, relevante eksamenspapirer og eventuelle udtalelser m.v.

Hvornår er ansøgningsfristen?

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest fredag den 21. februar 2020.

Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og uge 9.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte elevuddannelsesansvarlig Elisabeth Stabell på tlf.nr. 99 68 70 19 eller på mailadressen elst@domstol.dk.

Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen?

Vi forestiller os, at du begynder den 1. september 2020.

Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Lønnen for elever over 18 år udgør for tiden 14.040,92 kr. om måneden.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.

Hvor finder du flere oplysninger om Københavns Byret?

Se www.domstol.dk/KobenhavnsByret. Her kan du også tilmelde dig vores JobAgent og derved modtage en e-mail, når vi opslår en ny stilling.





Bliv elev i Københavns Byret Københavns Byret søger 4 kontorelever indenfor offentlig administration, der har lyst til at arbejde for ret og retfærdighed. Vi søger dygtige elever, der er parat til at tage ansvar for egen læring og viser gå-på-mod. Elever, som kan arbejde selvstændigt og sammen med andre, når vores mange spændende og samfundsrelevante opgaver skal løses. Vi regner med, at du er god til dansk retskrivning, består EUX Business eller enten har en gymnasial baggrund med suppleringsfag eller en HHX. En spændende og afvekslende hverdag i landets største byret Københavns Byret er landets største byret og ligger i hjertet af København. Vi er 240 ansatte som danner rammerne for god trivsel og et godt fagligt miljø. Som elev i Københavns Byret kommer du til at arbejde med civile- og strafferetssager, fogedsager, skiftesager, sagsbehandling og administration. Du får en omfattende oplæring og ansvar for dine egne selvstændige arbejdsopgaver. Du får samtidig kontakt til rettens brugere og indblik i den juridiske verden. Karrieremuligheder Når din uddannelse hos os er færdig, vil du have fået en bred forståelse for arbejdet i en offentlig myndighed, og du vil selvstændigt kunne varetage mange administrative opgaver. Din uddannelse åbner blandt andet mulighed for, at du kan gøre karriere ved domstolene eller en anden offentlig myndighed, fx politiet, et ministerium eller en uddannelsesinstitution. Skoleforløb og elevseminarer med andre elever Uddannelsen varer som hovedregel 2 år, hvor der indgår skoleforløb på en handelsskole og årlige elevseminarer med andre elever fra domstolene. Praktik i udlandet kan også være en mulighed. Er du fyldt 25 år, kan du eventuelt få afkortet din uddannelse, hvis du har relevant erhvervserfaring. Information herom kan du få hos handelsskolens studievejledere. Hvor skal du sende din ansøgning hen? Kunne du tænke dig at søge en spændende elevplads i Københavns Byret, skal du sende din ansøgning elektronisk. Det sker via vores rekrutteringssystem på http: www.københavnsbyret.dk under punktet Job i Københavns Byret . Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden. Udover din ansøgning skal du vedlægge cv, relevante eksamenspapirer og eventuelle udtalelser m.v. Hvornår er ansøgningsfristen? Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest fredag den 21. februar 2020. Vi forventer at holde samtaler i uge 8 og uge 9. Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte elevuddannelsesansvarlig Elisabeth Stabell på tlf.nr. 99 68 70 19 eller på mailadressen elst@domstol.dk. Hvornår begynder din elevuddannelse, og hvad er lønnen? Vi forestiller os, at du begynder den 1. september 2020. Din ansættelse og løn følger fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Lønnen for elever over 18 år udgør for tiden 14.040,92 kr. om måneden. Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v. Hvor finder du flere oplysninger om Københavns Byret? Se www.domstol.dk KobenhavnsByret. Her kan du også tilmelde dig vores JobAgent og derved modtage en e-mail, når vi opslår en ny stilling.11Jobnete1814b91100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=129037&DepartmentId=7032&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3694579Københavns Byret11Domhuset, Nytorv 251450København KDKDanmark0elst@domstol.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent10000887681JobNet5102146510214610020-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e1814b91https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e1814b91https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e1814b91&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e1814b91&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/2.jpgElever til Københavns Byret12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration15Elev & trainee363961495Elisabethelst@domstol.dkDKDanmarkDKDanmark330160795Kontorelev i Børne- og UndervisningsministerietRobot Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier? I Børne- og Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en stærk toårig kontoruddannelse, hvor elever vil gå herfra som nye mennesker med styrkede kompetencer i offentlig administration. Vil du være med, så søg en plads som kontorelev hos os. Vi garanterer et alsidigt uddannelsesforløb, hvor du blandt andet rokerer mellem fire forskellige praktiksteder i ministeriets departement og styrelser. I hvert praktiksted, vil du være tilknyttet en vejleder, og på denne måde får du også en bred kontaktflade med mange forskellige kolleger. Vores nye, stærke hold af kontorelever begynder fra den 1. september 2020. Vi tilbyder dig: en toårig uddannelsesstilling, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration et spændende og afvekslende uddannelsesforløb, hvor du får et indgående kendskab til opgaverne selvstændige opgaver, ansvar og udfordringer samt mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer at prøve kræfter med mange forskellige opgaver som for eksempel sagsbehandling, kontakt til borgere og institutioner, puljeansøgninger, mødebooking- og planlægning, konferenceplanlægning, projektarbejde, økonomi og regnskab og HR og Personaleadministration. et ungenetværk i form af både et elev-studenter- og praktikantnetværk, som elever i ministeriet har stor glæde af. Netværket bliver brugt til at skabe stærke faglige og sociale relationer på tværs af ministeriets departement og styrelser, men også som et springbræt til en fremtidig karriere. Vi forventer, at du: har bestået består en EUX har bestået består en gymnasial uddannelse og efterfølgende gennemfører et kort grundforløb (EUS) har bestået HG, HGS eller HGV er udadvendt, opsøgende og kan samarbejde med andre om opgaver kan formulere dig skarpt både mundtligt og skriftligt har et indgående kendskab til it, især Word og Excel er selvstændig i opgavevaretagelsen tager ansvar for egen udvikling gennem din elevtid. Løn- og ansættelsesvilkår For kontorelever over 18 år er lønnen 14.040,92 kr. pr. måned, og for kontorelever over 25 år er lønnen 20.313,17 kr. pr. måned. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, med flextid og betalt frokostpause. Dine løn- og ansættelsesvilkår følger OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat. Skoleforløb Du veksler mellem praktik i ministeriet og skoleophold på Niels Brock i København, som bliver arrangeret af os. Skoleperioderne er fordelt over de to år du er elev i ministeriet. Du vil blive undervist i områder som kommunikation, lovgivning, politik, økonomi, organisation og samarbejde og du får mulighed for at komme på en studietur til Bruxelles. Som afslutning på skoleforløbet skal du skrive en fagprøve om et valgfrit emne. Sådan søger du Send din ansøgning, cv, kopi af eksamensbevis terminskarakterer og eventuelle anbefalinger elektronisk senest søndag den 15. marts 2020. Vi forventer at holde samtaler i uge 12 og 13. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingen som kontorelev, er du velkommen til at kontakte Vinnie Larsen på telefon 3392 5078 eller Maria Krak på telefon 3587 8831. Du kan også læse mere om hvad vores nuværende og tidligere kontorelever siger om os på https: uvm.dk ministeriet job-i-ministeriet ministeriet-som-arbejdsplads kontorelev-i-ministeriet I Børne- og Undervisningsministeriet ønsker vi, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundet, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier?

I Børne- og Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en stærk toårig kontoruddannelse, hvor elever vil gå herfra som nye mennesker med styrkede kompetencer i offentlig administration.

Vil du være med, så søg en plads som kontorelev hos os.

Vi garanterer et alsidigt uddannelsesforløb, hvor du blandt andet rokerer mellem fire forskellige praktiksteder i ministeriets departement og styrelser. I hvert praktiksted, vil du være tilknyttet en vejleder, og på denne måde får du også en bred kontaktflade med mange forskellige kolleger. Vores nye, stærke hold af kontorelever begynder fra den 1. september 2020.

Vi tilbyder dig:

  • en toårig uddannelsesstilling, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration
  • et spændende og afvekslende uddannelsesforløb, hvor du får et indgående kendskab til opgaverne
  • selvstændige opgaver, ansvar og udfordringer samt mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer
  • at prøve kræfter med mange forskellige opgaver som for eksempel sagsbehandling, kontakt til borgere og institutioner, puljeansøgninger, mødebooking- og planlægning, konferenceplanlægning, projektarbejde, økonomi og regnskab og HR og Personaleadministration.
  • et ungenetværk i form af både et elev-studenter- og praktikantnetværk, som elever i ministeriet har stor glæde af. Netværket bliver brugt til at skabe stærke faglige og sociale relationer på tværs af ministeriets departement og styrelser, men også som et springbræt til en fremtidig karriere.
Vi forventer, at du:

  • har bestået/består en EUX
  • har bestået/består en gymnasial uddannelse og efterfølgende gennemfører et kort grundforløb (EUS)
  • har bestået HG, HGS eller HGV
  • er udadvendt, opsøgende og kan samarbejde med andre om opgaver
  • kan formulere dig skarpt – både mundtligt og skriftligt
  • har et indgående kendskab til it, især Word og Excel
  • er selvstændig i opgavevaretagelsen
  • tager ansvar for egen udvikling gennem din elevtid.
Løn- og ansættelsesvilkår
For kontorelever over 18 år er lønnen 14.040,92 kr. pr. måned, og for kontorelever over 25 år er lønnen 20.313,17 kr. pr. måned. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, med flextid og betalt frokostpause. Dine løn- og ansættelsesvilkår følger OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Skoleforløb
Du veksler mellem praktik i ministeriet og skoleophold på Niels Brock i København, som bliver arrangeret af os. Skoleperioderne er fordelt over de to år du er elev i ministeriet. Du vil blive undervist i områder som kommunikation, lovgivning, politik, økonomi, organisation og samarbejde og du får mulighed for at komme på en studietur til Bruxelles. Som afslutning på skoleforløbet skal du skrive en fagprøve om et valgfrit emne.

Sådan søger du
Send din ansøgning, cv, kopi af eksamensbevis/terminskarakterer og eventuelle anbefalinger elektronisk senest søndag den 15. marts 2020. Vi forventer at holde samtaler i uge 12 og 13.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen som kontorelev, er du velkommen til at kontakte Vinnie Larsen på telefon 3392 5078 eller Maria Krak på telefon 3587 8831. Du kan også læse mere om hvad vores nuværende og tidligere kontorelever siger om os på https://uvm.dk/ministeriet/job-i-ministeriet/ministeriet-som-arbejdsplads/kontorelev-i-ministeriet

I Børne- og Undervisningsministeriet ønsker vi, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundet, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.



Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2020-01-20T00:00:002020-03-15T00:00:00
330170329Direktoratet for Kriminalforsorgen søger ambitiøse, engagerede og nysgerrige kontorelever inden for specialet Offentlig Administration til ansættelse pr. 1. september 2020Robot Som kontorelev hos os er du med til at spille en vigtig rolle i samfundet, da det er kriminalforsorgens opgave at fuldbyrde de straffe, som vores klienter er blevet dømt til. Vil du være med, så søg en elevplads hos os. Dine arbejdsopgaver Du vil som kontorelev i direktoratet få varierede opgaver og kontakt til mange kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Du får mulighed for at prøve kræfter med en bred vifte af administrative opgaver, da du vil blive oplært i en lang række arbejdsopgaver inden for bogholderiområdet, lønadministration og øvrige personaleadministrative opgaver. Det kan f.eks. være indberetning af løn og lønadministration, administration i forhold til f.eks. ferie og ulempegodtgørelse mv., bogholderiopgaver, herunder hele fakturabehandlings flowet, rykkerkørsler, afstemninger mv., samt praktiske og administrative opgaver i forbindelse med kurser, screening af kandidater, udarbejdelse af breve, samt diverse ad hoc opgaver. Vi tilbyder dig et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb, og vi forventer, at du tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling. Vi sørger til gengæld for en velkoordineret elevuddannelse og skaber rammen for en god og solid uddannelse, hvor du bliver en del af en stor og spændende politisk organisation. Du får tilknyttet en uddannelsesansvarlig, som kan give råd og sparring igennem hele dit elevforløb både hvad angår uddannelsen og arbejdspladsen. Hvem er du? Vi forventer, at du er: Engageret, selvstændig og tager ansvar for egen læring og uddannelse Nysgerrig efter nye udfordringer og samtidig trives med faste opgaver Omstillingsparat og god til at indgå i forskellige og skiftende samarbejdsrelationer Serviceminded, positiv og har en høj arbejdsmoral Grundig, struktureret og samtidig kan bevare overblikket, når flere forskellige former for opgaver skal løses i løbet af en dag. Endvidere er samarbejde på tværs af organisationen en del af hverdagen, og vi værdsætter tæt fagligt samarbejde og sparring. Det er derfor væsentligt, at du kan og er villig til at arbejde struktureret sammen med andre om opgaveløsningen ved at være serviceorienteret, så du gør en forskel for kolleger og klienter. Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med retning kontor, HHX med et 5-ugers EUS-forløb, STX eller HTX med et 10 ugers EUS- HGS-forløb eller HG HGV med gode karakter inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX EUS), bedes du sende en realkompetencevurdering med din ansøgning. Er du i tvivl om du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted. Vi lægger vægt på, at du er fortrolig med MS Office, da meget af vores arbejde foregår ved en computer. Jobbet indeholder en del kommunikation fx via telefon og mail det er derfor væsentligt, at du formulerer dig klart, præcist og tydeligt både i skrift og tale. Det er vigtigt, at du er fleksibel i forhold til at skulle løse opgaver i hele direktoratet og være indstillet på, at du i en periode på op til 1 år skal til Birkerød, da vores uddannelsescenter ligger her. Løn- og ansættelsesvilkår De elever vi vælger at ansætte skal starte den 1. september 2020. Vi indgår en aftale om en 2-årig elevstilling i et travlt og inspirerende miljø med 37 timers arbejdsuge. Ud over den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skolegang inklusiv den afsluttende fagprøve. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Det er en forudsætning for eventuel ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om Kriminalforsorgen og vores opgaver, kan du læse mere på kriminalforsorgen.dk Hvis du vil vide mere om stillingerne kan du kontakte: HR Partner Rie Reinholck-Jæger på telefon 7255 4388. Ansøgning Du søger via linket Søg stillingen ansøgningsfristen er mandag den 2. marts 2020. I stedet for at sende en traditionel ansøgning, skal du motiveret besvare nedenstående 4 spørgsmål og uploade dit CV og dine eksamenskarakterer eller terminskarakterer. Hvis du forventer at afslutte dit grundforløb i sommeren 2020, så skal dette også fremgå. Din besvarelse må max. fylde en A4 side. Hvorfor har du valgt at søge en stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration? Når du har læst om stillingen som kontorelev hos os, hvilke personlige kompetencer kan du så bruge i forbindelse med din uddannelse? Hvilke erfaringer fra skole eller arbejde mener du at kunne drage fordel af i jobbet som kontorelev? Hvad forventer du af Direktoratet for Kriminalforsorgen som arbejdsplads? Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Som kontorelev hos os er du med til at spille en vigtig rolle i samfundet, da det er kriminalforsorgens opgave at fuldbyrde de straffe, som vores klienter er blevet dømt til. Vil du være med, så søg en elevplads hos os.

Dine arbejdsopgaver
Du vil som kontorelev i direktoratet få varierede opgaver og kontakt til mange kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Du får mulighed for at prøve kræfter med en bred vifte af administrative opgaver, da du vil blive oplært i en lang række arbejdsopgaver inden for bogholderiområdet, lønadministration og øvrige personaleadministrative opgaver. Det kan f.eks. være indberetning af løn og lønadministration, administration i forhold til f.eks. ferie og ulempegodtgørelse mv., bogholderiopgaver, herunder hele fakturabehandlings flowet, rykkerkørsler, afstemninger mv., samt praktiske og administrative opgaver i forbindelse med kurser, screening af kandidater, udarbejdelse af breve, samt diverse ad hoc opgaver.

Vi tilbyder dig et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb, og vi forventer, at du tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling. Vi sørger til gengæld for en velkoordineret elevuddannelse og skaber rammen for en god og solid uddannelse, hvor du bliver en del af en stor og spændende politisk organisation. Du får tilknyttet en uddannelsesansvarlig, som kan give råd og sparring igennem hele dit elevforløb – både hvad angår uddannelsen og arbejdspladsen.

Hvem er du?
Vi forventer, at du er:

  • Engageret, selvstændig og tager ansvar for egen læring og uddannelse
  • Nysgerrig efter nye udfordringer og samtidig trives med faste opgaver
  • Omstillingsparat og god til at indgå i forskellige og skiftende samarbejdsrelationer
  • Serviceminded, positiv og har en høj arbejdsmoral
  • Grundig, struktureret og samtidig kan bevare overblikket, når flere forskellige former for opgaver skal løses i løbet af en dag.
Endvidere er samarbejde på tværs af organisationen en del af hverdagen, og vi værdsætter tæt fagligt samarbejde og sparring. Det er derfor væsentligt, at du kan og er villig til at arbejde struktureret sammen med andre om opgaveløsningen ved at være serviceorienteret, så du gør en forskel for kolleger og klienter.

Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med retning kontor, HHX med et 5-ugers EUS-forløb, STX eller HTX med et 10 ugers EUS-/HGS-forløb eller HG/HGV med gode karakter inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du sende en realkompetencevurdering med din ansøgning.

Er du i tvivl om du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Vi lægger vægt på, at du er fortrolig med MS Office, da meget af vores arbejde foregår ved en computer. Jobbet indeholder en del kommunikation – fx via telefon og mail – det er derfor væsentligt, at du formulerer dig klart, præcist og tydeligt både i skrift og tale. Det er vigtigt, at du er fleksibel i forhold til at skulle løse opgaver i hele direktoratet og være indstillet på, at du i en periode på op til 1 år skal til Birkerød, da vores uddannelsescenter ligger her.

Løn- og ansættelsesvilkår
De elever vi vælger at ansætte skal starte den 1. september 2020.

Vi indgår en aftale om en 2-årig elevstilling i et travlt og inspirerende miljø med 37 timers arbejdsuge. Ud over den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skolegang inklusiv den afsluttende fagprøve.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for eventuel ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om Kriminalforsorgen og vores opgaver, kan du læse mere på kriminalforsorgen.dk

Hvis du vil vide mere om stillingerne kan du kontakte: HR Partner Rie Reinholck-Jæger på telefon 7255 4388.

Ansøgning
Du søger via linket ”Søg stillingen” – ansøgningsfristen er mandag den 2. marts 2020.

I stedet for at sende en traditionel ansøgning, skal du motiveret besvare nedenstående 4 spørgsmål og uploade dit CV og dine eksamenskarakterer eller terminskarakterer. Hvis du forventer at afslutte dit grundforløb i sommeren 2020, så skal dette også fremgå. Din besvarelse må max. fylde en A4 side.

  • Hvorfor har du valgt at søge en stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration?
  • Når du har læst om stillingen som kontorelev hos os, hvilke personlige kompetencer kan du så bruge i forbindelse med din uddannelse?
  • Hvilke erfaringer fra skole eller arbejde mener du at kunne drage fordel af i jobbet som kontorelev?
  • Hvad forventer du af Direktoratet for Kriminalforsorgen som arbejdsplads?
Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGENKøbenhavn K2020-02-03T00:00:002020-03-02T00:00:00
330172679Kontorelever til KulturministerietRobot Har du lyst til en udfordrende elevplads, hvor du får en spændende og alsidig kontoruddannelse og bred indsigt i offentlig forvaltning? Kulturministeriet søger kontorelever med speciale i offentlig administration til ansættelse pr. 1. september 2020. Vi tilbyder dig: En toårig kontoruddannelse, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration. Et spændende og afvekslende forløb, hvor du i løbet af din elevtid får lov at rokerer mellem flere forskellige fagkontorer. Oplæring i et bredt udvalg af administrative opgaver, som for eksempel tilskudsforvaltning, regnskab og økonomi, HR og personaleadministration, sagsbehandling, kommunikations- og sekretærlignende opgaver, samt oplæring i en lang række systemer, der giver dig gode forudsætninger for et fremtidigt arbejde i staten. Et fagligt miljø, som udfordrer og støtter dig gennem hele din uddannelse. Et elevnetværk på tværs af Kulturministeriets institutioner, som benyttes til at skabe gode relationer og udveksling af elever mellem departement og styrelse. Fleksibel arbejdstid, som tilrettelægges i samråd med din oplæringsansvarlig Vi er meget bevidste om, at vores elever aldrig er alene på arbejde. Et uddannelsesteam, der har stor erfaring med både unge og voksenelever, og som er lydhør over for dine ønsker til uddannelsen. Den teoretiske del af din uddannelse foregår på Niels Brock med tre skoleperioder og en arbejdsgiverbetalt studietur til Bruxelles. Herudover har du mulighed for at supplere med op til fire valgfag, hvis du ønsker at tone din uddannelse i en bestemt retning. Hele uddannelsen afsluttes med en fagprøve, som dine uddannelsesansvarlige vil hjælpe og støtte dig igennem. Vi forventer, at du: Er ansvarsbevidst og mødestabil. Er motiveret og tager ansvar for egen udvikling. Har gode kommunikative evner - både mundtligt og skriftligt. Har flair for IT og et indgående kendskab til Office pakken. Opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen, der indebærer en færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS EUS-grundforløb. Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller anden uddannelse skal dine kompetencer vurderes af din studievejleder på handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved sammen med din ansøgning. Besøg os Vi holder åbent hus den 18. februar fra kl. 14.00 16.00 i Kulturministeriets departement, Nybrogade 2, 1203 København K. Her kan du møde et par af vores førsteårselever, som allerede har prøvet kræfter med mange typer af forskellige opgaver. De besvarer meget gerne spørgsmål om praktikstedet, arbejdsopgaverne og det sociale netværk. Du kan også stille spørgsmål til vores uddannelsesansvarlige fra Koncern HR og høre mere om, hvad de lægger vægt på hos en kommende elev. Løn- og ansættelsesvilkår Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til OAOS fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat. Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen. Ansøgning og frist Din ansøgning skal sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk job senest den 1. marts 2020. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen søg stillingen . Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde samtaler i marts og april. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Amela Fazlagic på tlf. 33 73 33 45 eller e-mail afa@slks.dk og Julie Kaasgaard Lindschouw på tlf. 30 31 16 07 e-mail jul@slks.dk. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du kan læse mere Kulturministeriets departement og Slots- og Kulturstyrelsen via disse links: Kulturministeriets departement: www.kum.dk Slots- og Kulturstyrelsen: www.slks.dkHar du lyst til en udfordrende elevplads, hvor du får en spændende og alsidig kontoruddannelse og bred indsigt i offentlig forvaltning? Kulturministeriet søger kontorelever med speciale i offentlig administration til ansættelse pr. 1. september 2020.

Vi tilbyder dig:

  • En toårig kontoruddannelse, hvor du bliver uddannet med speciale i offentlig administration.
  • Et spændende og afvekslende forløb, hvor du i løbet af din elevtid får lov at rokerer mellem flere forskellige fagkontorer.
  • Oplæring i et bredt udvalg af administrative opgaver, som for eksempel tilskudsforvaltning, regnskab og økonomi, HR og personaleadministration, sagsbehandling, kommunikations- og sekretærlignende opgaver, samt oplæring i en lang række systemer, der giver dig gode forudsætninger for et fremtidigt arbejde i staten.
  • Et fagligt miljø, som udfordrer og støtter dig gennem hele din uddannelse.
  • Et elevnetværk på tværs af Kulturministeriets institutioner, som benyttes til at skabe gode relationer og udveksling af elever mellem departement og styrelse.
  • Fleksibel arbejdstid, som tilrettelægges i samråd med din oplæringsansvarlig – Vi er meget bevidste om, at vores elever aldrig er alene på arbejde.
  • Et uddannelsesteam, der har stor erfaring med både unge og voksenelever, og som er lydhør over for dine ønsker til uddannelsen.
Den teoretiske del af din uddannelse foregår på Niels Brock med tre skoleperioder og en arbejdsgiverbetalt studietur til Bruxelles. Herudover har du mulighed for at supplere med op til fire valgfag, hvis du ønsker at tone din uddannelse i en bestemt retning. Hele uddannelsen afsluttes med en fagprøve, som dine uddannelsesansvarlige vil hjælpe og støtte dig igennem.


Vi forventer, at du:

  • Er ansvarsbevidst og mødestabil.
  • Er motiveret og tager ansvar for egen udvikling.
  • Har gode kommunikative evner - både mundtligt og skriftligt.
  • Har flair for IT og et indgående kendskab til Office pakken.
  • Opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen, der indebærer en færdiggjort EUX eller studentereksamen suppleret med HGS/EUS-grundforløb.
Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller anden uddannelse skal dine kompetencer vurderes af din studievejleder på handelsskolen. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes du vedlægge den ved sammen med din ansøgning.

Besøg os
Vi holder åbent hus den 18. februar fra kl. 14.00 – 16.00 i Kulturministeriets departement, Nybrogade 2, 1203 København K. Her kan du møde et par af vores førsteårselever, som allerede har prøvet kræfter med mange typer af forskellige opgaver. De besvarer meget gerne spørgsmål om praktikstedet, arbejdsopgaverne og det sociale netværk. Du kan også stille spørgsmål til vores uddannelsesansvarlige fra Koncern HR og høre mere om, hvad de lægger vægt på hos en kommende elev.


Løn- og ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til OAOS fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.
Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.

Ansøgning og frist
Din ansøgning skal sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job senest den 1. marts 2020. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”søg stillingen”. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.

Vi forventer at holde samtaler i marts og april.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Amela Fazlagic på tlf. 33 73 33 45 eller e-mail afa@slks.dk og Julie Kaasgaard Lindschouw på tlf. 30 31 16 07 e-mail jul@slks.dk.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere Kulturministeriets departement og Slots- og Kulturstyrelsen via disse links:
Kulturministeriets departement: www.kum.dk
Slots- og Kulturstyrelsen: www.slks.dk



Kulturministeriet, DepartementetKøbenhavn K2020-02-06T00:00:002020-03-01T00:00:00
330174793Kontorelever til politisk interesseorganisation i hjertet af KøbenhavnRobot Er du nysgerrig på kontoradministration og politik, og møder du altid engageret til tiden? Så kan du blive en af de to nye administrative kontorelever, som Dansk Arbejdsgiverforening (DA) søger med start den 1. september 2020. Vi tilbyder Et skræddersyet uddannelsesforløb i et uformelt, politisk miljø, hvor der vil være rig mulighed for både personlig og faglig udvikling. Du vil i løbet af dine to år hos os komme rundt i forskellige områder, så du får et indblik i kontoradministration fra flere forskellige vinkler. Du lærer at arbejde selvstændigt og håndtere mange forskellige opgaver, bl.a. planlægning af større konferencer og møder, korrekturlæsning, vedligeholdelse af it-systemer m.m. Din trivsel er vigtig for os, og derfor får du tilknyttet en overordnet elevansvarlig, der følger dig under hele dit uddannelsesforløb. Du får også tilknyttet en fagansvarlig, når du kommer rundt i de enkelte områder. Herudover vil du indgå i et netværk med DA s andre kontorelever med henblik på videndeling og samarbejde. Vi sørger derfor for, at du får en solid kontoruddannelse, der kan blive springbræt til din videre karriere. Du kan læse meget mere om indholdet i vores elevforløb her. Skoleforløb Du vil blive tilknyttet Niels Brocks digitale kontoruddannelse, der består af en række læringsaktiviteter fordelt over den toårige praktikperiode. Du vil i løbet af de to år veksle mellem praktisk arbejde i DA og undervisning på Niels Brock. Hvem er du? Du er engageret og mødestabil og går til dine opgaver med en nysgerrig og positiv indstilling. Dine opgaver vil i høj grad afspejle dit engagement. Du er grundig i din opgaveløsning, arbejder detaljeorienteret og kan strukturere arbejde med flere forskellige opgaver. Du har, inden du starter hos os, afsluttet en adgangsgivende grunduddannelse som f.eks. EUX eller en gymnasial eksamen med gode resultater, evt. suppleret med et 5-ugers grundforløb på en handelsskole. Du er god til dansk retskrivning og tegnsætning. Hvis du er interesseret i politik, vil det være en fordel. Ansættelsesvilkår Vi tilbyder dig attraktive ansættelsesvilkår med bl.a. pensionsordning, helbredssikring, god kantine, grammatikkurser, personalearrangementer samt mulighed for at blive en del af vores idrætsforening, vinklub og kunst- og kulturforening. Søg nu, hvis du vil være vores nye elev Send din ansøgning via linket til højre og vedlæg relevante bilag (eksamensbeviser og karakterudskrift, CV og motiveret ansøgning) senest den 27. februar 2020.Er du nysgerrig på kontoradministration og politik, og møder du altid engageret til tiden? Så kan du blive en af de to nye administrative kontorelever, som Dansk Arbejdsgiverforening (DA) søger med start den 1. september 2020.

Vi tilbyder Et skræddersyet uddannelsesforløb i et uformelt, politisk miljø, hvor der vil være rig mulighed for både personlig og faglig udvikling.

Du vil i løbet af dine to år hos os komme rundt i forskellige områder, så du får et indblik i kontoradministration fra flere forskellige vinkler. Du lærer at arbejde selvstændigt og håndtere mange forskellige opgaver, bl.a. planlægning af større konferencer og møder, korrekturlæsning, vedligeholdelse af it-systemer m.m.

Din trivsel er vigtig for os, og derfor får du tilknyttet en overordnet elevansvarlig, der følger dig under hele dit uddannelsesforløb. Du får også tilknyttet en fagansvarlig, når du kommer rundt i de enkelte områder. Herudover vil du indgå i et netværk med DA’s andre kontorelever med henblik på videndeling og samarbejde.

Vi sørger derfor for, at du får en solid kontoruddannelse, der kan blive springbræt til din videre karriere.

Du kan læse meget mere om indholdet i vores elevforløb her.

Skoleforløb

Du vil blive tilknyttet Niels Brocks digitale kontoruddannelse, der består af en række læringsaktiviteter fordelt over den toårige praktikperiode. Du vil i løbet af de to år veksle mellem praktisk arbejde i DA og undervisning på Niels Brock.

Hvem er du?
  • Du er engageret og mødestabil og går til dine opgaver med en nysgerrig og positiv indstilling. Dine opgaver vil i høj grad afspejle dit engagement.
  • Du er grundig i din opgaveløsning, arbejder detaljeorienteret og kan strukturere arbejde med flere forskellige opgaver.
  • Du har, inden du starter hos os, afsluttet en adgangsgivende grunduddannelse som f.eks. EUX eller en gymnasial eksamen med gode resultater, evt. suppleret med et 5-ugers grundforløb på en handelsskole.
  • Du er god til dansk retskrivning og tegnsætning.
  • Hvis du er interesseret i politik, vil det være en fordel.
Ansættelsesvilkår

Vi tilbyder dig attraktive ansættelsesvilkår med bl.a. pensionsordning, helbredssikring, god kantine, grammatikkurser, personalearrangementer samt mulighed for at blive en del af vores idrætsforening, vinklub og kunst- og kulturforening.

Søg nu, hvis du vil være vores nye elev

Send din ansøgning via linket til højre og vedlæg relevante bilag (eksamensbeviser og karakterudskrift, CV og motiveret ansøgning) senest den 27. februar 2020.

























DANSK ARBEJDSGIVERFORENINGKøbenhavn V2020-02-10T00:00:002020-02-27T00:00:00
330176269Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter ØstRobot Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Øst. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.at.dk. En god og spændende start på dit arbejdsliv Som elev i Arbejdstilsynet får du en spændende og alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Du bliver ansat i Tilsynscenter Øst. Vi har kontor både i København og Slagelse, og søger elever til begge lokationer. Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i teams eller i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonisk betjening af virksomheder via vores Call Center. For at kende baggrunden for dine opgaver, vil du efter behov komme med på tilsyn. Som en del af dit elevforløb har du mulighed for at komme i turnus i en af vores andre enheder. Du har medindflydelse på hvordan dit elevforløb sammensættes og du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du er: dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater. Uddannelsesmæssige krav Du skal have bestået eller forvente at bestå: EUX HHX HF, STX, HTX suppleret med et 5 ugers grundforløb. HG grundforløb HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015. Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering. Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Vi ansætter 1 elev på vores kontor i København og 1 elev på kontoret i Slagelse. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2020. Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med 15 ugers skoleophold incl. studietur til Bruxelles samt afsluttende fagprøve, fordelt over hele perioden. Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. Arbejdsstedet er Tilsynscenter Øst, Landskronagade 35, 2100 København Ø og Tilsynscenter Øst, Antvorskov Allé 139, 4200 Slagelse. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Maria Bengtson på tlf. nr. 7220 9384 eller mail mab@at.dk. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne. Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest torsdag den 27. februar 2020. Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 11.Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig elevtid? Så bliv kontorelev hos Arbejdstilsynets Tilsynscenter Øst.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og rådgivende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.at.dk.

En god og spændende start på dit arbejdsliv
Som elev i Arbejdstilsynet får du en spændende og alsidig kontoruddannelse med faglige udfordringer og personlig udvikling. Du bliver ansat i Tilsynscenter Øst. Vi har kontor både i København og Slagelse, og søger elever til begge lokationer.

Du vil i løbet af din kontoruddannelse blive oplært i forskellige jobfunktioner, hvor du vil få tildelt egne opgaver, som løses i teams eller i tæt samarbejde med en kollega. Din arbejdsdag vil ofte være en blanding af nye udfordringer og daglige faste opgaver. Du vil blandt andet komme til at arbejde med support af de tilsynsførende og planlægning af de tilsynsførendes besøg på virksomheder, sagsbehandling, journalisering og telefonisk betjening af virksomheder via vores Call Center. For at kende baggrunden for dine opgaver, vil du efter behov komme med på tilsyn.

Som en del af dit elevforløb har du mulighed for at komme i turnus i en af vores andre enheder. Du har medindflydelse på hvordan dit elevforløb sammensættes og du evaluerer løbende din individuelle praktikplan sammen med din elevansvarlige.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du er:

  • dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundligt
  • omstillingsparat og har lyst til at arbejde med mange forskellige arbejdsopgaver i dit elevforløb
  • positiv i din tilgang til andre mennesker og er god til at samarbejde
  • serviceminded og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • god til at bevare overblikket og kan prioritere din tid i en travl hverdag
  • ansvarsbevidst og har fokus på selv at gøre en indsats for at opnå resultater.
Uddannelsesmæssige krav
Du skal have bestået eller forvente at bestå:

  • EUX
  • HHX
  • HF, STX, HTX suppleret med et 5 ugers grundforløb.
  • HG grundforløb/HGS med speciale i offentlig administration, som er udstedt før 1. august 2015.
Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start, skal du også have en realkompetencevurdering.

Du kan læse mere om adgangskrav til offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi har 2 ledige stillinger som kontorelev med speciale i offentlig administration. Vi ansætter 1 elev på vores kontor i København og 1 elev på kontoret i Slagelse. Stillingerne er fuldtidsstillinger med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi vil gerne have at du starter den 1. september 2020.

Du ansættes som udgangspunkt til en 2-årig kontoruddannelse, hvor du i et sammenhængende forløb kombinerer praktik hos os med 15 ugers skoleophold incl. studietur til Bruxelles samt afsluttende fagprøve, fordelt over hele perioden.

Du bliver ansat efter OAO-S-fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Arbejdsstedet er Tilsynscenter Øst, Landskronagade 35, 2100 København Ø og Tilsynscenter Øst, Antvorskov Allé 139, 4200 Slagelse.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Maria Bengtson på tlf. nr. 7220 9384 eller mail mab@at.dk.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning, cv, evt. realkompetencevurdering og eksamenspapirer (eller seneste karakterudskift) elektronisk senest torsdag den 27. februar 2020.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 11.

Arbejdstilsynet Tilsynscenter Øst KøbenhavnKøbenhavn Ø2020-02-12T00:00:002020-02-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorelev i Børne- og Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Har du lyst til at blive uddannet kontorelev i et af landets vigtigste ministerier? I Børne- og Undervisningsministeriet arbejdes der for at skabe et stærkt fagligt fundament for Danmarks fremtid. Det er derfor også en ambition for os at skabe en st...
Indrykket:20. januar 2020

Direktoratet for Kriminalforsorgen søger ambitiøse, engagerede og nysgerrige kontorelever inden for specialet Offentlig Administration til ansættelse pr. 1. september 2020

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN

København K
Som kontorelev hos os er du med til at spille en vigtig rolle i samfundet, da det er kriminalforsorgens opgave at fuldbyrde de straffe, som vores klienter er blevet dømt til. Vil du være med, så søg en elevplads hos os. Dine arbejdsopgaver Du vil so...
Indrykket:3. februar 2020

Kontorelever til Kulturministeriet

Kulturministeriet, Departementet

København K
Har du lyst til en udfordrende elevplads, hvor du får en spændende og alsidig kontoruddannelse og bred indsigt i offentlig forvaltning? Kulturministeriet søger kontorelever med speciale i offentlig administration til ansættelse pr. 1. september 2020...
Indrykket:6. februar 2020

Kontorelever til politisk interesseorganisation i hjertet af København

DANSK ARBEJDSGIVERFORENING

København V
Er du nysgerrig på kontoradministration og politik, og møder du altid engageret til tiden? Så kan du blive en af de to nye administrative kontorelever, som Dansk Arbejdsgiverforening (DA) søger med start den 1. september 2020. Vi tilbyder Et skrædde...
Indrykket:10. februar 2020

Kontorelever med interesse for offentlig administration og sagsbehandling til Tilsynscenter Øst

Arbejdstilsynet Tilsynscenter Øst København

København Ø
Interesserer du dig for samfundsforhold? Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser? Og vil du være del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, hvor vi står klar til at give dig en spændende og lærerig el...
Indrykket:12. februar 2020