Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

En pædagogmedhjælper og en tilkaldevikar til det specialpædagogiske dagtilbud De Fire Birke på Østerbro

De Fire Birke er beliggende på Rymarksvej op ad et skønt naturområde. Dagligdagen i De Fire Birke er bygget op som en almindelig børnehavedag med morgensamling, sang, rytmik og aktiviteter på tværs af stuerne. Alt er tilrettelagt med udgangspunkt i børnenes funktionsniveau med vægten lagt på sanseintegration.  

De Fire Birke er et specialpædagogisk dagtilbud normeret til 35 børn i alderen 0-6 år, som er fordelt på fem stuer. Vores målgruppe er børn med multiple funktionsnedsættelser og børn med varige generelle eller vidtgående udviklingsforstyrrelser, herunder primært autismespektrumforstyrrelse. Børnenes funktionsniveau spænder bredt fra at have behov for hjælp til alt til at kunne bevæge sig, kommunikere og spise selvstændigt.

Personalegruppen består af 20 pædagoger, fem pædagogmedhjælpere, fire fysio- og ergoterapeuter samt gårdmand, køkken- og rengøringspersonale.

Vores kerneopgave er i fællesskab at skabe rammer for, at børn med særlige behov får de bedste muligheder for trivsel, udvikling og læring til at mestre livet, og dette gøres i samarbejde med forældrene. Vores pædagogiske udgangspunkt er en målrettet, tværfaglig indsats ud fra det enkelte barns specifikke behov og nærmeste udviklingszone.

De Fire Birke er en del af Specialklyngen, som består af i alt seks særlige dagtilbud for børn i alderen 0-6 år i Københavns Kommune.

Vi søger en medarbejder til en fast stilling på 25 timer ugentligt og en tilkaldevikar. Du bedes i din ansøgning angive, hvilken stilling du søger.

Vi søger en pædagogmedhjælper, der primært skal bistå med praktiske opgaver i institutionen, herunder

  • hjælp til opdækning af vogne før måltider
  • afrydning efter måltider
  • opvask efter eftermiddagsmåltider
  • hjælp til spisning med børn

og som bl.a. i forbindelse med spisning kan

  • møde barnet på dets udviklingstrin og tage udgangspunkt i barnets ressourcer
  • støtte barnet i relationen til andre
  • støtte barnet i at opnå større selvstændighed, selvhjulpenhed, selvtillid og selvværd

Du vil være den ideelle medarbejder til vores institution, hvis du

  • vil være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi vægter at skabe en udviklende og god arbejdsdag for alle
  • er loyal, fleksibel og imødekommende i dit samarbejde med forældre, kolleger og klyngens ledelsesteam
  • fremstår som en tydelig og robust voksen, som evner at hjælpe børnene med at finde den ro, de ofte kan mangle
  • er fleksibel i forhold til fællesskabet og arbejdets tilrettelæggelse
  • er varm og empatisk

Hvad kan vi tilbyde dig?
En arbejdsplads, der har fokus på

  • at arbejde med arbejdsfællesskaber
  • fælles faglig/tværfaglig læring, udvikling og samarbejde
  • tydelig ledelse og kommunikation

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer. Det er en forudsætning for ansættelse, at vi kan indhente referencer.

Yderligere information
Kontakt pædagogisk leder Lise Odgaard Christensen 2932 3736, hvis du har yderligere spørgsmål vedr. stillingen.
Vi kan desværre ikke tilbyde rundvisning i åbningstiden, men du kan besøge De Fire Birkes hjemmeside på: www.defirebirke.kk.dk

Søg via nedenstående link senest mandag den 25. november 2019


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330122542Phoenix-8f79dfe412019-11-11T17:03:45.880En pædagogmedhjælper og en tilkaldevikar til det specialpædagogiske dagtilbud De Fire Birke på Østerbro

De Fire Birke er beliggende på Rymarksvej op ad et skønt naturområde. Dagligdagen i De Fire Birke er bygget op som en almindelig børnehavedag med morgensamling, sang, rytmik og aktiviteter på tværs af stuerne. Alt er tilrettelagt med udgangspunkt i børnenes funktionsniveau med vægten lagt på sanseintegration.  

De Fire Birke er et specialpædagogisk dagtilbud normeret til 35 børn i alderen 0-6 år, som er fordelt på fem stuer. Vores målgruppe er børn med multiple funktionsnedsættelser og børn med varige generelle eller vidtgående udviklingsforstyrrelser, herunder primært autismespektrumforstyrrelse. Børnenes funktionsniveau spænder bredt fra at have behov for hjælp til alt til at kunne bevæge sig, kommunikere og spise selvstændigt.

Personalegruppen består af 20 pædagoger, fem pædagogmedhjælpere, fire fysio- og ergoterapeuter samt gårdmand, køkken- og rengøringspersonale.

Vores kerneopgave er i fællesskab at skabe rammer for, at børn med særlige behov får de bedste muligheder for trivsel, udvikling og læring til at mestre livet, og dette gøres i samarbejde med forældrene. Vores pædagogiske udgangspunkt er en målrettet, tværfaglig indsats ud fra det enkelte barns specifikke behov og nærmeste udviklingszone.

De Fire Birke er en del af Specialklyngen, som består af i alt seks særlige dagtilbud for børn i alderen 0-6 år i Københavns Kommune.

Vi søger en medarbejder til en fast stilling på 25 timer ugentligt og en tilkaldevikar. Du bedes i din ansøgning angive, hvilken stilling du søger.

Vi søger en pædagogmedhjælper, der primært skal bistå med praktiske opgaver i institutionen, herunder

  • hjælp til opdækning af vogne før måltider
  • afrydning efter måltider
  • opvask efter eftermiddagsmåltider
  • hjælp til spisning med børn

og som bl.a. i forbindelse med spisning kan

  • møde barnet på dets udviklingstrin og tage udgangspunkt i barnets ressourcer
  • støtte barnet i relationen til andre
  • støtte barnet i at opnå større selvstændighed, selvhjulpenhed, selvtillid og selvværd

Du vil være den ideelle medarbejder til vores institution, hvis du

  • vil være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi vægter at skabe en udviklende og god arbejdsdag for alle
  • er loyal, fleksibel og imødekommende i dit samarbejde med forældre, kolleger og klyngens ledelsesteam
  • fremstår som en tydelig og robust voksen, som evner at hjælpe børnene med at finde den ro, de ofte kan mangle
  • er fleksibel i forhold til fællesskabet og arbejdets tilrettelæggelse
  • er varm og empatisk

Hvad kan vi tilbyde dig?
En arbejdsplads, der har fokus på

  • at arbejde med arbejdsfællesskaber
  • fælles faglig/tværfaglig læring, udvikling og samarbejde
  • tydelig ledelse og kommunikation

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer. Det er en forudsætning for ansættelse, at vi kan indhente referencer.

Yderligere information
Kontakt pædagogisk leder Lise Odgaard Christensen 2932 3736, hvis du har yderligere spørgsmål vedr. stillingen.
Vi kan desværre ikke tilbyde rundvisning i åbningstiden, men du kan besøge De Fire Birkes hjemmeside på: www.defirebirke.kk.dk

Søg via nedenstående link senest mandag den 25. november 2019

2019-11-26T00:52:02.620 De Fire Birke er beliggende på Rymarksvej op ad et skønt naturområde. Dagligdagen i De Fire Birke er bygget op som en almindelig børnehavedag med morgensamling, sang, rytmik og aktiviteter på tværs af stuerne. Alt er tilrettelagt med udgangspunkt i børnenes funktionsniveau med vægten lagt på sanseintegration. De Fire Birke er et specialpædagogisk dagtilbud normeret til 35 børn i alderen 0-6 år, som er fordelt på fem stuer. Vores målgruppe er børn med multiple funktionsnedsættelser og børn med varige generelle eller vidtgående udviklingsforstyrrelser, herunder primært autismespektrumforstyrrelse. Børnenes funktionsniveau spænder bredt fra at have behov for hjælp til alt til at kunne bevæge sig, kommunikere og spise selvstændigt. Personalegruppen består af 20 pædagoger, fem pædagogmedhjælpere, fire fysio- og ergoterapeuter samt gårdmand, køkken- og rengøringspersonale. Vores kerneopgave er i fællesskab at skabe rammer for, at børn med særlige behov får de bedste muligheder for trivsel, udvikling og læring til at mestre livet, og dette gøres i samarbejde med forældrene. Vores pædagogiske udgangspunkt er en målrettet, tværfaglig indsats ud fra det enkelte barns specifikke behov og nærmeste udviklingszone. De Fire Birke er en del af Specialklyngen, som består af i alt seks særlige dagtilbud for børn i alderen 0-6 år i Københavns Kommune. Vi søger en medarbejder til en fast stilling på 25 timer ugentligt og en tilkaldevikar. Du bedes i din ansøgning angive, hvilken stilling du søger. Vi søger en pædagogmedhjælper, der primært skal bistå med praktiske opgaver i institutionen, herunder hjælp til opdækning af vogne før måltider afrydning efter måltider opvask efter eftermiddagsmåltider hjælp til spisning med børn og som bl.a. i forbindelse med spisning kan møde barnet på dets udviklingstrin og tage udgangspunkt i barnets ressourcer støtte barnet i relationen til andre støtte barnet i at opnå større selvstændighed, selvhjulpenhed, selvtillid og selvværd Du vil være den ideelle medarbejder til vores institution, hvis du vil være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi vægter at skabe en udviklende og god arbejdsdag for alle er loyal, fleksibel og imødekommende i dit samarbejde med forældre, kolleger og klyngens ledelsesteam fremstår som en tydelig og robust voksen, som evner at hjælpe børnene med at finde den ro, de ofte kan mangle er fleksibel i forhold til fællesskabet og arbejdets tilrettelæggelse er varm og empatisk Hvad kan vi tilbyde dig? En arbejdsplads, der har fokus på at arbejde med arbejdsfællesskaber fælles faglig tværfaglig læring, udvikling og samarbejde tydelig ledelse og kommunikation Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer. Det er en forudsætning for ansættelse, at vi kan indhente referencer. Yderligere information Kontakt pædagogisk leder Lise Odgaard Christensen 2932 3736, hvis du har yderligere spørgsmål vedr. stillingen. Vi kan desværre ikke tilbyde rundvisning i åbningstiden, men du kan besøge De Fire Birkes hjemmeside på: www.defirebirke.kk.dk Søg via nedenstående link senest mandag den 25. november 201910Phoenix8f79dfe4101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-11-25T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=162009&DepartmentId=19627&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGentofte3653681De Fire Birke11Rymarksvej 52900HellerupDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark7Deltid46Permanent854003KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16200900011-11-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f79dfe4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f79dfe4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f79dfe4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f79dfe4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/13.jpgEn pædagogmedhjælper og en tilkaldevikar til det specialpædagogiske dagtilbud De Fire Birke på Østerbro12008001Dansk3Læse/ tale513223Pædagogmedhjælper9Undervisning og pædagogik363536418mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330129039Pædagogmedhjælper til Fritidscenter Amager NordøstBasic Fritidscenter Amager Nordøst søger en pædagogmedhjælper på 28 timer uge og en pædagogmedhjælper på 10 timer uge. Begge stillinger er vikariater. Vi er et kommunalt fritidscenter med 380 fritidsklubpladser og 155 ungdomsklubpladser. Fritidscenter Nordøst er et fritidscenter, der består af tre fritidsklubber (med tilhørende juniorklub), to ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested i og omkring Holmbladsgadekvarteret. Fritidscentret dækker et område i Sundby Nordøst, som både omfatter ressourcestærke og socialt belastede familier. Åbningstider i Fritidscentret vil typisk ligge mellem kl. 13.30-22. Fritidscentret er en del af klynge A Amager, som dækker de kommunale 10-18 års fritidstilbud på Amager. Klyngen består af fire fritidscentre: Strand, Midt, Ørestad og Nordøst samt Fritidsinstitutionen Plys ved Peder Lykke Skolen (5-9 år). Begge stillinger vil være tilknyttet fritidsklubben og juniorklubben og arbejdstiden må forventes at ligge mellem kl. 13.30 til 18.00 samt en aften om ugen til kl. 21.00. Derudover er der også diverse møder, du vil skulle deltage i om formiddagen. ?I stillingen på 28 timer forventer vi, at du: Har erfaring med børn i fritidsklubalderen og juniorklubalderen Kan tage ansvar egne arbejdsopgaver og kan bidrage med ideer til hverdagen Er en teamplayer, men kan også arbejde selvstændigt Kan lide at udfolde dig i fysiske aktiviteter sammen med børnene Kan arbejde inkluderende, har pædagogiske overvejelser og er fagligt reflekterende Kan varetage den daglige forældrekontakt Kan motivere, inspirere og involvere børn og kollegaer i dine aktiviteter Kan varetage mindre skriftlige opgaver og deltage aktivt i møder, sparring m.m. Er villig til at deltage i kolonier, weekendture og overnatninger Er mødestabil, har gåpåmod og en god tone over for både børn og kollegaer I stillingen på 10 timer forventer vi, at du: Måske har erfaring med børn i aldersgruppen 10-18 år, men det er ikke et krav Kan tage ansvar for egne arbejdsopgaver og kan bidrage med ideer til hverdagen Kan varetage mindre skriftlige opgaver og deltage aktivt i møder, sparring m.m. Er mødestabil, har gåpåmod og en god tone over for både børn og kollegaer Måske kan du noget med dans, idræt, kreativt eller noget helt andet du gerne vil tilbyde vores unge? I begge stillinger kan vi tilbyde: Inspirerende og imødekommende personalegrupper Medbestemmelse og indflydelse for alle, børn og voksne En spændende og udfordrende hverdag (evt.) mulighed for relevante kurser. I ferier og ved mødeaktivitet må der forventes mødetider fra formiddagen. Genkender du dig selv i ovenstående? Så send os din skriftlige ansøgning, cv og evt. andet relevant dokumentation som uddannelse eller referencer. Praktisk info Har du yderlige spørgsmål, eller ønsker du at få en rundvisning, kan det ske efter aftale med teamkoordinator Iman på 2331 2630 eller pædagogisk leder Mikkel på 3044 5979. Løn- og ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest. Stillingen på 28 timer er et vikariat med opstart den 15. januar 2020 eller snarest herefter og med udløb den 31. juli 2020. Stillingen på 10 timer er et vikariat med opstart snarest muligt og udløb den 1.september 2020. Søg via nedenstående link senest søndag den 8. december 2019 Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler den 12. december 2019 i Norgesgade i København S.

Fritidscenter Amager Nordøst søger en pædagogmedhjælper på 28 timer/uge og en pædagogmedhjælper på 10 timer/uge. Begge stillinger er vikariater.

Vi er et kommunalt fritidscenter med 380 fritidsklubpladser og 155 ungdomsklubpladser.

Fritidscenter Nordøst er et fritidscenter, der består af tre fritidsklubber (med tilhørende juniorklub), to ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested i og omkring Holmbladsgadekvarteret. Fritidscentret dækker et område i Sundby Nordøst, som både omfatter ressourcestærke og socialt belastede familier. Åbningstider i Fritidscentret vil typisk ligge mellem kl. 13.30-22. Fritidscentret er en del af klynge A Amager, som dækker de kommunale 10-18 års fritidstilbud på Amager. Klyngen består af fire fritidscentre: Strand, Midt, Ørestad og Nordøst samt Fritidsinstitutionen Plys ved Peder Lykke Skolen (5-9 år).

Begge stillinger vil være tilknyttet fritidsklubben og juniorklubben og arbejdstiden må forventes at ligge mellem kl. 13.30 til 18.00 samt en aften om ugen til kl. 21.00. Derudover er der også diverse møder, du vil skulle deltage i om formiddagen.

?I stillingen på 28 timer forventer vi, at du:

  • Har erfaring med børn i fritidsklubalderen og juniorklubalderen
  • Kan tage ansvar egne arbejdsopgaver og kan bidrage med ideer til hverdagen
  • Er en teamplayer, men kan også arbejde selvstændigt
  • Kan lide at udfolde dig i fysiske aktiviteter sammen med børnene
  • Kan arbejde inkluderende, har pædagogiske overvejelser og er fagligt reflekterende
  • Kan varetage den daglige forældrekontakt
  • Kan motivere, inspirere og involvere børn og kollegaer i dine aktiviteter
  • Kan varetage mindre skriftlige opgaver og deltage aktivt i møder, sparring m.m.
  • Er villig til at deltage i kolonier, weekendture og overnatninger
  • Er mødestabil, har gåpåmod og en god tone over for både børn og kollegaer

I stillingen på 10 timer forventer vi, at du:

  • Måske har erfaring med børn i aldersgruppen 10-18 år, men det er ikke et krav
  • Kan tage ansvar for egne arbejdsopgaver og kan bidrage med ideer til hverdagen
  • Kan varetage mindre skriftlige opgaver og deltage aktivt i møder, sparring m.m.
  • Er mødestabil, har gåpåmod og en god tone over for både børn og kollegaer
  • Måske kan du noget med dans, idræt, kreativt eller noget helt andet du gerne vil tilbyde vores unge?

I begge stillinger kan vi tilbyde:

  • Inspirerende og imødekommende personalegrupper
  • Medbestemmelse og indflydelse for alle, børn og voksne
  • En spændende og udfordrende hverdag
  • (evt.) mulighed for relevante kurser.

I ferier og ved mødeaktivitet må der forventes mødetider fra formiddagen.

Genkender du dig selv i ovenstående? Så send os din skriftlige ansøgning, cv og evt. andet relevant dokumentation som uddannelse eller referencer.

Praktisk info
Har du yderlige spørgsmål, eller ønsker du at få en rundvisning, kan det ske efter aftale med teamkoordinator Iman på 2331 2630 eller pædagogisk leder Mikkel på 3044 5979.

Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest. 

Stillingen på 28 timer er et vikariat med opstart den 15. januar 2020 eller snarest herefter og med udløb den 31. juli 2020.

Stillingen på 10 timer er et vikariat med opstart snarest muligt og udløb den 1.september 2020.

Søg via nedenstående link senest søndag den 8. december 2019
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler den 12. december 2019 i Norgesgade i København S.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager NordøstKøbenhavn S2019-11-22T12:00:44.1602019-12-08T00:00:00
330116875Legepladsmedarbejder (pædagogmedhjælper el.lign) til Kulværket - Valbys nye bemandede aktivitetspladsBasic I København er der 27 bemandede legepladser fordelt over hele byen. Målsætningerne for de bemandede legepladser er at skabe gode muligheder for børn og unges aktiviteter, leg og bevægelse, skabe rammer for trygge mødesteder samt bidrage til børn og unges trivsel og udvikling i lokalområdet. Samtidig favner de bemandede legepladser en bred målgruppe af borgere mellem 1-100 år. De bemandede legepladser er organisatorisk forankret i Center for Driftsudvikling, Byens Drift, Teknik og Miljøforvaltningen og har som målsætning at favne, opfange og udvikle sig i takt med byen og borgernes behov. Om Kulværket I efteråret 2019 åbner Teknik- og Miljøforvaltningen en bemandet aktivitetsplads i Kulbanekvarteret i Valby. Kvarteret er på listen over udsatte boligområder og huser beboere med mange forskellige kulturelle og sociale baggrunde. Området er desuden kendetegnet ved dets mangel på offentlige mødesteder, ligesom der er mangel på kulturelle og sociale tilbud til unge. Derfor er Kulværkets primære opgave at skabe et tilbud for unge i alderen 8-17 år heraf betegnelsen aktivitetsplads. Vi søger nærværende og modige medarbejdere, som kan skabe pædagogiske rammer, hvor denne brugergruppe vil trives. Samtidig skal aktivitetspladsen fungere som et mødested for hele kvarteret, hvor fx foreninger, skoler, klubber og beboere i alle aldre kan samles om forskellige aktiviteter. Det er derfor vigtigt, at du som medarbejder er rummelig, empatisk og kan inkludere og skabe relationer til mange forskellige slags mennesker. Den bemandede aktivitetsplads vil have til huse i Kulbaneparken side om side med Områdefornyelsen Kulbanekvarteret, der vil være en tæt samarbejdspartner. Det er derfor vigtigt, at du som medarbejder er åben for nytænkning og engagerer dig aktivt og konstruktivt i forhold til samarbejdet med områdefornyelsen, beboerne og andre aktører i området. Faciliteter Kulværket består af både inde- og udefaciliteter. Der er bl.a. indrettet et værksted, et køkken og lokaler til indendørsaktiviteter, ligesom der i umiddelbar nærhed ligger et udekøkken med bålsted og højbede. I sammenhæng med anlægget af resten af Kulbaneparken i løbet af 2021 etableres udendørs legeredskaber og en dyrefold til små klappedyr, som aktivitetspladsen vil have ansvaret for. Indtil da vil udeområdet bestå af en træterrasse og en plads, hvor der opstilles midlertidige udemøbler og faciliteter til idræt, leg og bevægelse. Personalet forventes at være med til at igangsætte relevante aktiviteter omkring disse faciliteter, fx kreative og grønne aktiviteter, hobby- eller cykelværksteder samt genbrugs- og naturprojekter. Aktivitetspladsen vil være bemandet af et team bestående af to pædagoger og to legepladsmedarbejdere. I dette team vil pædagogerne ud fra deres faglige baggrund kunne vejlede omkring pædagogisk praksis. Udviklingen af aktivitetspladsen samlede pædagogiske tilbud sker dog i demokratisk samspil hele teamet imellem. Din hverdag bliver travl, sjov, krævende og uforudsigelig. Du skal forvente, at der i hverdagen vil være en del praktiske opgaver forbundet med arbejdet i form af rengøring, vedligeholdelse inde og ude, opsyn på aktivitetspladsen område og administrativt arbejde. Aktivitetspladsens åbningstider ligger i tidsrummet kl. 09.30-18.00 på hverdage samt enkelte aftner til 20.00 og kl. 10-15.00 i weekender. Du skal derfor være indstillet på, at din arbejdsdag fire hverdage om ugen slutter kl. 18.00 eller senere og at der er weekendarbejde hver tredje uge. Om jobbet Som legepladsmedarbejder på aktivitetspladsen bliver din vigtigste opgave, i samarbejde med det øvrige personale, at sørge for at pædagogikken er i højsædet. Du skal være synlig og imødekommende overfor legepladsens besøgende og være positiv og anerkendende i din relation med børn, unge, forældre og kollegaer. Du skal bidrage til og tage ejerskab over aktiviteter både inde og ude samt udviklingen heraf i overensstemmelse med de lokale behov og Teknik- og Miljøforvaltningens målsætninger. Samtidig bliver det en vigtig opgave at inddrage legepladsens omgivelser og indgå i tæt samarbejde med NGO er, områdefornyelse og andre lokale og kommunale aktører om at løfte kvarteret. Du skal kunne etablere stærke samarbejder med områdets skoler og daginstitutioner og i den forbindelse kunne planlægge og udføre aktiviteter med afsæt i åben skole og åben daginstitution. Kvalifikationer I stand til at nedtrappe konflikter og skabe trygge rammer for områdets børn, unge og familier, herunder støtte op om relationer og være brobygger i nærmiljøet. Idérig og god til at tage initiativ til at udvikle og igangsætte nye aktiviteter, især for unge mellem 8 og 17 år. Samarbejdsorienteret og villig til at indgå i både teamsamarbejde og tværfagligt samarbejde med lokale og kommunale aktører. PC-kompetencer herunder evne til at arbejde i Outlook og andre Microsoft-programmer, samt kommunikation via Facebook. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med og brænder for at videreformidle praktiske kundskaber omkring et af temaerne idræt bevægelse og dyr natur madlavning . Udadvendt og glad for kontakt med både børn, unge og voksne på aktivitetspladsen. Du skal være selvstændig og befinde dig godt i et til tider travlt arbejdsmiljø, hvor der også kan forekomme alenearbejde. Fordomsfri og inkluderende i forhold til forskellige sociale og kulturelle baggrunde. Rummelig og robust både fysisk og psykisk. Have en høj arbejdsmoral, være ærlig og vil bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø. Vi tilbyder En arbejdsuge på 37 timer. Du bliver en del af en levende og alsidig arbejdsplads med vægt på høj faglighed og kvalitet i udførslen af arbejdet. Du ansættes på Kulværket, men skal være indstillet på også at have arbejdsdage på de øvrige bemandede legepladser, eksempelvis ved ferieafvikling. Yderligere oplysninger Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er på 37 timer ugentlig med tiltrædelse den 1. februar 2020. Mere information Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Lau Heidemann Petersen på 4024 5136 eller projektleder Klaus Emborg på 2034 1767. Søg via nedenstående link senest søndag den 8. december 2019. Vi planlægger at afholde samtaler i starten af uge 51. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

I København er der 27 bemandede legepladser fordelt over hele byen. Målsætningerne for de bemandede legepladser er at skabe gode muligheder for børn og unges aktiviteter, leg og bevægelse, skabe rammer for trygge mødesteder samt bidrage til børn og unges trivsel og udvikling i lokalområdet. Samtidig favner de bemandede legepladser en bred målgruppe af borgere mellem 1-100 år. De bemandede legepladser er organisatorisk forankret i Center for Driftsudvikling, Byens Drift, Teknik og Miljøforvaltningen og har som målsætning at favne, opfange og udvikle sig i takt med byen og borgernes behov.

Om Kulværket
I efteråret 2019 åbner Teknik- og Miljøforvaltningen en bemandet aktivitetsplads i Kulbanekvarteret i Valby. Kvarteret er på listen over udsatte boligområder og huser beboere med mange forskellige kulturelle og sociale baggrunde. Området er desuden kendetegnet ved dets mangel på offentlige mødesteder, ligesom der er mangel på kulturelle og sociale tilbud til unge. Derfor er Kulværkets primære opgave at skabe et tilbud for unge i alderen 8-17 år – heraf betegnelsen aktivitetsplads. Vi søger nærværende og modige medarbejdere, som kan skabe pædagogiske rammer, hvor denne brugergruppe vil trives. Samtidig skal aktivitetspladsen fungere som et mødested for hele kvarteret, hvor fx foreninger, skoler, klubber og beboere i alle aldre kan samles om forskellige aktiviteter. Det er derfor vigtigt, at du som medarbejder er rummelig, empatisk og kan inkludere og skabe relationer til mange forskellige slags mennesker.

Den bemandede aktivitetsplads vil have til huse i Kulbaneparken side om side med Områdefornyelsen Kulbanekvarteret, der vil være en tæt samarbejdspartner. Det er derfor vigtigt, at du som medarbejder er åben for nytænkning og engagerer dig aktivt og konstruktivt i forhold til samarbejdet med områdefornyelsen, beboerne og andre aktører i området.

Faciliteter
Kulværket består af både inde- og udefaciliteter. Der er bl.a. indrettet et værksted, et køkken og lokaler til indendørsaktiviteter, ligesom der i umiddelbar nærhed ligger et udekøkken med bålsted og højbede. I sammenhæng med anlægget af resten af Kulbaneparken i løbet af 2021 etableres udendørs legeredskaber og en dyrefold til små klappedyr, som aktivitetspladsen vil have ansvaret for. Indtil da vil udeområdet bestå af en træterrasse og en plads, hvor der opstilles midlertidige udemøbler og faciliteter til idræt, leg og bevægelse. Personalet forventes at være med til at igangsætte relevante aktiviteter omkring disse faciliteter, fx kreative og grønne aktiviteter, hobby- eller cykelværksteder samt genbrugs- og naturprojekter.

Aktivitetspladsen vil være bemandet af et team bestående af to pædagoger og to legepladsmedarbejdere. I dette team vil pædagogerne ud fra deres faglige baggrund kunne vejlede omkring pædagogisk praksis. Udviklingen af aktivitetspladsen samlede pædagogiske tilbud sker dog i demokratisk samspil hele teamet imellem.

Din hverdag bliver travl, sjov, krævende og uforudsigelig. Du skal forvente, at der i hverdagen vil være en del praktiske opgaver forbundet med arbejdet i form af rengøring, vedligeholdelse inde og ude, opsyn på aktivitetspladsen område og administrativt arbejde.

Aktivitetspladsens åbningstider ligger i tidsrummet kl. 09.30-18.00 på hverdage samt enkelte aftner til 20.00 og kl. 10-15.00 i weekender. Du skal derfor være indstillet på, at din arbejdsdag fire hverdage om ugen slutter kl. 18.00 eller senere og at der er weekendarbejde hver tredje uge.

Om jobbet
Som legepladsmedarbejder på aktivitetspladsen bliver din vigtigste opgave, i samarbejde med det øvrige personale, at sørge for at pædagogikken er i højsædet. Du skal være synlig og imødekommende overfor legepladsens besøgende og være positiv og anerkendende i din relation med børn, unge, forældre og kollegaer. Du skal bidrage til og tage ejerskab over aktiviteter – både inde og ude – samt udviklingen heraf i overensstemmelse med de lokale behov og Teknik- og Miljøforvaltningens målsætninger.

Samtidig bliver det en vigtig opgave at inddrage legepladsens omgivelser og indgå i tæt samarbejde med NGO’er, områdefornyelse og andre lokale og kommunale aktører om at løfte kvarteret. Du skal kunne etablere stærke samarbejder med områdets skoler og daginstitutioner og i den forbindelse kunne planlægge og udføre aktiviteter med afsæt i åben skole og åben daginstitution. 

Kvalifikationer

  • I stand til at nedtrappe konflikter og skabe trygge rammer for områdets børn, unge og familier, herunder støtte op om relationer og være brobygger i nærmiljøet.
  • Idérig og god til at tage initiativ til at udvikle og igangsætte nye aktiviteter, især for unge mellem 8 og 17 år.
  • Samarbejdsorienteret og villig til at indgå i både teamsamarbejde og tværfagligt samarbejde med lokale og kommunale aktører.
  • PC-kompetencer herunder evne til at arbejde i Outlook og andre Microsoft-programmer, samt kommunikation via Facebook.
  • Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med og brænder for at videreformidle praktiske kundskaber omkring et af temaerne ”idræt/bevægelse” og ”dyr/natur/madlavning”.
  • Udadvendt og glad for kontakt med både børn, unge og voksne på aktivitetspladsen.
  • Du skal være selvstændig og befinde dig godt i et til tider travlt arbejdsmiljø, hvor der også kan forekomme alenearbejde.
  • Fordomsfri og inkluderende i forhold til forskellige sociale og kulturelle baggrunde.
  • Rummelig og robust – både fysisk og psykisk.
  • Have en høj arbejdsmoral, være ærlig og vil bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø.

Vi tilbyder
En arbejdsuge på 37 timer. Du bliver en del af en levende og alsidig arbejdsplads med vægt på høj faglighed og kvalitet i udførslen af arbejdet. Du ansættes på Kulværket, men skal være indstillet på også at have arbejdsdage på de øvrige bemandede legepladser, eksempelvis ved ferieafvikling.

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er på 37 timer ugentlig med tiltrædelse den 1. februar 2020.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Lau Heidemann Petersen på 4024 5136 eller projektleder Klaus Emborg på 2034 1767.

Søg via nedenstående link senest søndag den 8. december 2019.
Vi planlægger at afholde samtaler i starten af uge 51.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBemandede LegepladserKøbenhavn S2019-11-03T02:00:00.8502019-12-08T00:00:00
330129368Pædagogmedhjælper og timelønnede vikarer med erfaring inden for specialpædagogik til det særlige dagtilbud TroldpilenBasic Er du engageret og omsorgsfuld? Troldpilen er et særligt dagtilbud normeret til 28 børn med varig psykisk funktionsnedsættelse. Størstedelen af børnene har desuden en diagnose indenfor autisme (ASF). Børnene er i alderen fra 0-6 år, der er fordelt på fire stuer med syv børn og fire personaler på hver stue. Vores personalegruppe består af tolv pædagoger, fire medhjælpere, tre fysio- og ergoterapeuter og en køkkendame. Overordnet arbejder vi med anerkendende pædagogik og kravsætter ud fra børnenes nærmeste udviklingszone. Troldpilen er en del af Specialklyngen i Københavns Kommune. Specialklyngen består af i alt seks særlige dagtilbud i kommunen med 150 børn i alderen 0-6 år. Vi arbejder gerne på tværs af institutionerne i vores arbejdsfællesskab, og vi forventer og giver plads til, at alle i klyngen søger medindflydelse og tager medansvar. Udfordringer i jobbet Vi søger en pædagogmedhjælper, som kommer med masser af gåpåmod, erfaring og faglige ambitioner. Du er robust og kan tackle de udfordringer, hverdagen byder på. Du kan rumme sårbare børn og har masser af tålmodighed. Du vil endvidere komme til at arbejde med low arousal boardmaker og struktur TEACCH-inspireret pædagogik Københavns Kommunes pejlemærker pædagogiske udviklingsplaner og specialpædagogik fokus på barnets motoriske udvikling daglige aktivitetsskemaer udeliv, kreative og motoriske udfoldelser et godt og tillidsfuldt forældresamarbejde en mangfoldig børnegruppe, hvor du kan gøre en forskel i børnenes liv, og hvor du motiveres af det sjove og spændende i dagligdagen Vi arbejder som ét samlet hus, og du skal derfor være indstillet på at hjælpe på alle stuer i længere tid ad gangen. Hvad forventer vi af dig? Du vil være den ideelle medarbejder til vores institution, hvis du: fremstår som en tydelig og robust voksen, som evner at hjælpe børnene med at finde den ro, de ofte kan mangle er pædagogisk reflekterende og kan formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk, da vi laver mange skriftlige opgaver vil arbejde med børnenes motoriske udvikling som et pædagogisk redskab kan rumme børnenes reaktioner på sårbare familierelationer er fleksibel i forhold til fællesskabet og skemaet i hverdagen vil være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi skaber en udviklende og god arbejdsdag for alle er loyal og imødekommende i dit samarbejde med forældre, kolleger og klyngens ledelsesteam kan arbejde i tidsrummet kl. 07.30-16.30 Hvad kan vi tilbyde dig? Vi kan tilbyde en arbejdsplads, der har fokus på: fælles faglig læring at arbejde med arbejdsfællesskaber, hvor vi sammen er med til at Troldpilen er en god arbejdsplads en arbejdsplads, hvor der er plads til forskellighed med respekt for hinanden tydelig ledelse og kommunikation, så vi kender hinandens forventninger, ønsker og ambitioner Ansættelsesvilkår Pædagogmedhjælperstillingen er på 35 timer ugentligt og ønskes besat fra den 1. februar 2020. Derudover søger vi timelønnede vikarer. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ved eventuel ansættelse indhenter vi straffe- og børneattester, og det er en forudsætning, at det er muligt at indhente referencer, hvis vi skal tilbyde dig en stilling i Troldpilen. Yderligere information? Kontakt pædagogisk leder Anette Schnell på 2740 9050, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingerne. Besøg også Troldpilens hjemmeside. Søg via nedenstående link senest fredag den 6. december 2019. Vi holder ansættelsessamtaler mandag den 9. december kl. 15-20.00.

Er du engageret og omsorgsfuld? 

Troldpilen er et særligt dagtilbud normeret til 28 børn med varig psykisk funktionsnedsættelse. Størstedelen af børnene har desuden en diagnose indenfor autisme (ASF). Børnene er i alderen fra 0-6 år, der er fordelt på fire stuer med syv børn og fire personaler på hver stue.

Vores personalegruppe består af tolv pædagoger, fire medhjælpere, tre fysio- og ergoterapeuter og en køkkendame. Overordnet arbejder vi med anerkendende pædagogik og kravsætter ud fra børnenes nærmeste udviklingszone.

Troldpilen er en del af Specialklyngen i Københavns Kommune. Specialklyngen består af i alt seks særlige dagtilbud i kommunen med 150 børn i alderen 0-6 år. Vi arbejder gerne på tværs af institutionerne i vores arbejdsfællesskab, og vi forventer og giver plads til, at alle i klyngen søger medindflydelse og tager medansvar.

Udfordringer i jobbet
Vi søger en pædagogmedhjælper, som kommer med masser af gåpåmod, erfaring og faglige ambitioner. Du er robust og kan tackle de udfordringer, hverdagen byder på. Du kan rumme sårbare børn og har masser af tålmodighed.

Du vil endvidere komme til at arbejde med

  • low arousal
  • boardmaker og struktur
  • TEACCH-inspireret pædagogik
  • Københavns Kommunes pejlemærker
  • pædagogiske udviklingsplaner og specialpædagogik
  • fokus på barnets motoriske udvikling
  • daglige aktivitetsskemaer
  • udeliv, kreative og motoriske udfoldelser
  • et godt og tillidsfuldt forældresamarbejde
  • en mangfoldig børnegruppe, hvor du kan gøre en forskel i børnenes liv, og hvor du motiveres af det sjove og spændende i dagligdagen

Vi arbejder som ét samlet hus, og du skal derfor være indstillet på at hjælpe på alle stuer i længere tid ad gangen.

Hvad forventer vi af dig?
Du vil være den ideelle medarbejder til vores institution, hvis du:

  • fremstår som en tydelig og robust voksen, som evner at hjælpe børnene med at finde den ro, de ofte kan mangle
  • er pædagogisk reflekterende og kan formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk, da vi laver mange skriftlige opgaver
  • vil arbejde med børnenes motoriske udvikling som et pædagogisk redskab
  • kan rumme børnenes reaktioner på sårbare familierelationer
  • er fleksibel i forhold til fællesskabet og skemaet i hverdagen
  • vil være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi skaber en udviklende og god arbejdsdag for alle
  • er loyal og imødekommende i dit samarbejde med forældre, kolleger og klyngens ledelsesteam
  • kan arbejde i tidsrummet kl. 07.30-16.30 

Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi kan tilbyde en arbejdsplads, der har fokus på:

  • fælles faglig læring
  • at arbejde med arbejdsfællesskaber, hvor vi sammen er med til at Troldpilen er en god arbejdsplads
  • en arbejdsplads, hvor der er plads til forskellighed med respekt for hinanden
  • tydelig ledelse og kommunikation, så vi kender hinandens forventninger, ønsker og ambitioner

Ansættelsesvilkår
Pædagogmedhjælperstillingen er på 35 timer ugentligt og ønskes besat fra den 1. februar 2020. Derudover søger vi timelønnede vikarer. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ved eventuel ansættelse indhenter vi straffe- og børneattester, og det er en forudsætning, at det er muligt at indhente referencer, hvis vi skal tilbyde dig en stilling i Troldpilen.

Yderligere information?
Kontakt pædagogisk leder Anette Schnell på 2740 9050, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingerne. Besøg også Troldpilens hjemmeside.

Søg via nedenstående link senest fredag den 6. december 2019.
Vi holder ansættelsessamtaler mandag den 9. december kl. 15-20.00.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngTroldpilenHellerup2019-11-22T16:03:12.8432019-12-06T00:00:00
330130022Pædagogmedhjælper til Horisonten i CaptumBasic Er du vores nye kollega med energi og drive, og tør du udfordre og udvikle det eksisterende tilbud på Horisonten og i Captum som helhed? Captum består af mange forskellige beskæftigelses- og undervisningstilbud til borgere med handicap og er en del af Center for Selvstændig Bolig og Beskæftigelse under borgercenter Handicap. Stillingen er på 32 timer om ugen med ansættelse fra 1. januar 2020. Horisonten er et dagtilbud med plads til 60 voksne mennesker fra 18 år og opefter, der har en varig fysisk og eller psykisk funktionsnedsættelse. Borgerne på Horisonten har behov for støtte i alle livets forhold, og arbejdet indbefatter derfor både læringsforløb, beskæftigelse og aktiviteter sammen med borgerne såvel som personlig pleje og fysisk og verbal støtte til måltider og til at være sammen med de andre borgere på tilbuddet. Arbejdet indbefatter også brug af lifte til borgerne samt medicinhåndtering. Dokumentation er en vigtigt del af vores dagligdag og den faglige udvikling på Horisonten og i Captum, så vores nye kollega skal være ferm til IT. I Captum arbejder vi med at fremme læring og beskæftigelse for alle borgere, fordi alle som udgangspunkt har udviklingspotentiale som vi skal understøtte. På Horisonten er vi derfor i gang med at finde ud af, hvad dette betyder for denne målgruppe, og hvordan vi kan blive endnu bedre til at skabe læring og udvikling for borgerne på Horisonten. Vi arbejder blandt andet med sansestimulering som en vej til at understøtte borgernes udvikling og livskvalitet. Vi søger en kollega med erfaring med målgruppen, og som sætter sig selv i spil i forhold til helheden i Captum og på Horisonten. Vi ønsker os, at du har et positivt sind, naturligt overblik og kan strukturere hverdagen, samt at du byder ind med nye ideer og initiativer i forhold til at skabe udvikling og trivsel for borgerne på Horisonten. Du skal derfor evne at lytte højt og opfange borgernes ønsker og behov og handle på disse. Vi ønsker en kollega med energi og drive, som tør udfordre og udvikle det eksisterende tilbud på Horisonten og i Captum som helhed, så vi til enhver tid er det bedst mulige tilbud til borgere med handicap. Ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Yderligere information Vil du vide mere om Horisonten, kan du kontakte funktionsleder Hanne Raymond på 3069 2004. Søg via nedenstående link senest mandag den 9. december 2019

Er du vores nye kollega med energi og drive, og tør du udfordre og udvikle det eksisterende tilbud på Horisonten og i Captum som helhed?

Captum består af mange forskellige beskæftigelses- og undervisningstilbud til borgere med handicap og er en del af Center for Selvstændig Bolig og Beskæftigelse under borgercenter Handicap.

Stillingen er på 32 timer om ugen med ansættelse fra 1. januar 2020.

Horisonten er et dagtilbud med plads til 60 voksne mennesker fra 18 år og opefter, der har en varig fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse.
Borgerne på Horisonten har behov for støtte i alle livets forhold, og arbejdet indbefatter derfor både læringsforløb, beskæftigelse og aktiviteter sammen med borgerne såvel som personlig pleje og fysisk og verbal støtte til måltider og til at være sammen med de andre borgere på tilbuddet.

Arbejdet indbefatter også brug af lifte til borgerne samt medicinhåndtering.

Dokumentation er en vigtigt del af vores dagligdag og den faglige udvikling på Horisonten og i Captum, så vores nye kollega skal være ferm til IT.

I Captum arbejder vi med at fremme læring og beskæftigelse for alle borgere, fordi alle som udgangspunkt har udviklingspotentiale som vi skal understøtte. På Horisonten er vi derfor i gang med at finde ud af, hvad dette betyder for denne målgruppe, og hvordan vi kan blive endnu bedre til at skabe læring og udvikling for borgerne på Horisonten.

Vi arbejder blandt andet med sansestimulering som en vej til at understøtte borgernes udvikling og livskvalitet.

Vi søger en kollega med erfaring med målgruppen, og som sætter sig selv i spil i forhold til helheden i Captum og på Horisonten. Vi ønsker os, at du har et positivt sind, naturligt overblik og kan strukturere hverdagen, samt at du byder ind med nye ideer og initiativer i forhold til at skabe udvikling og trivsel for borgerne på Horisonten. Du skal derfor evne at lytte højt og opfange borgernes ønsker og behov og handle på disse.

Vi ønsker en kollega med energi og drive, som tør udfordre og udvikle det eksisterende tilbud på Horisonten og i Captum som helhed, så vi til enhver tid er det bedst mulige tilbud til borgere med handicap.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Yderligere information
Vil du vide mere om Horisonten, kan du kontakte funktionsleder Hanne Raymond på 3069 2004.

Søg via nedenstående link senest mandag den 9. december 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngCaptum HorisontenKøbenhavn S2019-11-25T12:00:39.5102019-12-09T00:00:00
330130047Pædagogmedhjælper til Børnehuset ved VoldenBasic Går du og venter på et sted, hvor du kan være med til at skabe en positivt anderledes pædagogisk hverdag? Længes du efter at arbejde nytænkende, hvor refleksion, fællesskab og nærvær er uundværligt? Så er Børnehuset ved volden lige noget for dig. Børnehuset ved Volden søger en medhjælper på 30 timer til børnehaven så hurtigst muligt. Om os Børnehuset ved Volden er en integreret daginstitution 0-6 år. Vi har fokus på børnemiljøet og inkluderende børnefællesskaber, som vi mener giver børnene de bedste muligheder for at trives og udvikle sig. Vi arbejder med teamorganisering i hele institutionen. Gennem teamorganiseringen indgår vi alle i et forpligtende arbejdsfællesskab til gavn for børnene. Vi er i en proces, hvor vi har fokus på læringsrum og indretning heraf med fokus på barnets sprogtilegnelse. Vi arbejder metodisk og refleksivt i forhold til at planlægge aktivitetsforløb ud fra de nye mål i den styrkede læreplan. I vores daglige pædagogiske praksis har vi altid fokus på det enkelte barns udvikling og ressourcer. Vi arbejder med en fast planlægning af dagen og dagens rutiner, så alle i arbejdsfællesskabet kender dagens indhold, og vi bruger planlægningen til dokumentation overfor bl.a. forældrene for at sikre det gode forældrepartnerskab. Vi er en del af Amager klynge B, som består af fire matrikler. I vores hus lægger vi vægt på det gode og sunde børneliv børnene i fokus nærværende voksne et lærerigt børnemiljø at have en anerkendende tilgang til barnet og familien at have et godt forældrepartnerskab Vi søger en pædagog, der er faglig velfunderet er fleksibel, engageret og initiativrig har et positivt menneskesyn kan arbejde selvstændigt og har overblik også i en travl hverdag kan se muligheder frem for begrænsninger vægter det gode arbejdsfællesskab højt Arbejdstiden er mellem kl. 07.00-17.00, fredage til kl.16.00. Der må påregnes mødevirksomhed uden for dette tidsrum. Hvis du kunne være interesseret i en stilling i en af klyngens andre institutioner, beder vi dig gøre opmærksom på dette i din ansøgning. Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder Maria Elshave på 2033 8594. Ved ansættelse indhentes børne- og straffeattester samt referencer fra foregående ansættelsesforhold. Søg stillingen via nedenstårne link senest tirsdag den 10. december 2019 Der vil være ansættelsessamtaler i uge 50.

Går du og venter på et sted, hvor du kan være med til at skabe en positivt anderledes pædagogisk hverdag? Længes du efter at arbejde nytænkende, hvor refleksion, fællesskab og nærvær er uundværligt? Så er Børnehuset ved volden lige noget for dig.

Børnehuset ved Volden søger en medhjælper på 30 timer til børnehaven så hurtigst muligt.

Om os
Børnehuset ved Volden er en integreret daginstitution 0-6 år. Vi har fokus på børnemiljøet og inkluderende børnefællesskaber, som vi mener giver børnene de bedste muligheder for at trives og udvikle sig.

Vi arbejder med teamorganisering i hele institutionen. Gennem teamorganiseringen indgår vi alle i et forpligtende arbejdsfællesskab til gavn for børnene.

Vi er i en proces, hvor vi har fokus på læringsrum og indretning heraf med fokus på barnets sprogtilegnelse. Vi arbejder metodisk og refleksivt i forhold til at planlægge aktivitetsforløb ud fra de nye mål i den styrkede læreplan.

I vores daglige pædagogiske praksis har vi altid fokus på det enkelte barns udvikling og ressourcer. Vi arbejder med en fast planlægning af dagen og dagens rutiner, så alle i arbejdsfællesskabet kender dagens indhold, og vi bruger planlægningen til dokumentation overfor bl.a. forældrene for at sikre det gode forældrepartnerskab.

Vi er en del af Amager klynge B, som består af fire matrikler.

I vores hus lægger vi vægt på

  • det gode og sunde børneliv
  • børnene i fokus
  • nærværende voksne
  • et lærerigt børnemiljø
  • at have en anerkendende tilgang til barnet og familien
  • at have et godt forældrepartnerskab

Vi søger en pædagog, der

  • er faglig velfunderet
  • er fleksibel, engageret og initiativrig
  • har et positivt menneskesyn
  • kan arbejde selvstændigt og har overblik – også i en travl hverdag
  • kan se muligheder frem for begrænsninger
  • vægter det gode arbejdsfællesskab højt

Arbejdstiden er mellem kl. 07.00-17.00, fredage til kl.16.00. Der må påregnes mødevirksomhed uden for dette tidsrum.

Hvis du kunne være interesseret i en stilling i en af klyngens andre institutioner, beder vi dig gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte pædagogisk leder Maria Elshave på 2033 8594.

Ved ansættelse indhentes børne- og straffeattester samt referencer fra foregående ansættelsesforhold.

Søg stillingen via nedenstårne link senest tirsdag den 10. december 2019
Der vil være ansættelsessamtaler i uge 50.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørnehuset ved VoldenKøbenhavn S2019-11-25T12:01:48.6672019-12-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Pædagogmedhjælper til Fritidscenter Amager Nordøst

Fritidscenter Amager Nordøst

København S
Fritidscenter Amager Nordøst søger en pædagogmedhjælper på 28 timer uge og en pædagogmedhjælper på 10 timer uge. Begge stillinger er vikariater. Vi er et kommunalt fritidscenter med 380 fritidsklubpladser og 155 ungdomsklubpladser. Fritidscenter Nor...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:8. december 2019

Legepladsmedarbejder (pædagogmedhjælper el.lign) til Kulværket - Valbys nye bemandede aktivitetsplads

Bemandede Legepladser

København S
I København er der 27 bemandede legepladser fordelt over hele byen. Målsætningerne for de bemandede legepladser er at skabe gode muligheder for børn og unges aktiviteter, leg og bevægelse, skabe rammer for trygge mødesteder samt bidrage til børn og ...
Indrykket:3. november 2019
Udløbsdato:8. december 2019

Pædagogmedhjælper og timelønnede vikarer med erfaring inden for specialpædagogik til det særlige dagtilbud Troldpilen

Troldpilen

Hellerup
Er du engageret og omsorgsfuld? Troldpilen er et særligt dagtilbud normeret til 28 børn med varig psykisk funktionsnedsættelse. Størstedelen af børnene har desuden en diagnose indenfor autisme (ASF). Børnene er i alderen fra 0-6 år, der er fordelt p...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:6. december 2019

Pædagogmedhjælper til Horisonten i Captum

Captum Horisonten

København S
Er du vores nye kollega med energi og drive, og tør du udfordre og udvikle det eksisterende tilbud på Horisonten og i Captum som helhed? Captum består af mange forskellige beskæftigelses- og undervisningstilbud til borgere med handicap og er en del ...
Indrykket:25. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019

Pædagogmedhjælper til Børnehuset ved Volden

Børnehuset ved Volden

København S
Går du og venter på et sted, hvor du kan være med til at skabe en positivt anderledes pædagogisk hverdag? Længes du efter at arbejde nytænkende, hvor refleksion, fællesskab og nærvær er uundværligt? Så er Børnehuset ved volden lige noget for dig. Bø...
Indrykket:25. november 2019
Udløbsdato:10. december 2019