Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige/private samarbejde om udsatte borgere?

Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejder til 2. Kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune .

Hvem er vi?

2. kontors rolle i Centralforvaltningen er at varetage opgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder:

  • servicering og driftsunderstøttelse af jobcentre og Ydelsesservice København
  • politisk og ledelsesmæssig betjening af borgmester, udvalg og direktion
  • facilitering af samarbejdet med eksterne leverandører af beskæftigelsesindsats til vores målgrupper
  • udarbejdelse af analyser
  • besvarelse og genvurdering af klagesager
  • udarbejdelse af arbejdsgange og udvikling af nye indsatser

Målgrupperne er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og sygedagpengemodtagere samt borgere, der kan være i målgruppen for revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kontoret har ca. 35 medarbejdere, primært jurister og akademiske medarbejdere. Du kommer til at arbejde på et område med stor politisk bevågenhed.

Kontoret har de senere år iværksat en række initiativer og projekter, der skal understøtte, at der opnås større fremdrift i beskæftigelsesforløbene. Senest har kontoret gennemført et udbud af beskæftigelsesindsatsen for kontorets målgrupper, som har resulteret i nye rammeaftaler med eksterne leverandører om opgaven. Et bærende element i de nye aftaler er et tættere samarbejde mellem jobcenter og leverandør end tidligere, og du får en afgørende rolle i forhold til at understøtte og udvikle samarbejdet og indsatsen for udsatte borgere.

Som ny medarbejder skal du bl.a.:

  • løbende facilitere samarbejdet mellem jobcentre og leverandører
  • være indgang for jobcentre og leverandører ift. spørgsmål relateret til kontorets samarbejdsaftaler, herunder rammeaftalerne
  • udarbejde beslutningsoplæg m.v. om brugen af eksterne leverandører i beskæftigelsesindsatsen
  • udarbejde notater og indstillinger til direktion, udvalg og borgmester

Hvem søger vi?
Du kan være nyuddannet inden for det samfundsvidenskabelige område eller have nogle års erhvervserfaring.

Vi forventer derudover, at du har:

  • kendskab til beskæftigelsesområdet – eller stærk motivation for at lære det at kende
  • en god evne til at drive processer og sikre vellykket implementering
  • en god evne til at samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • god talforståelse og kendskab til at trække statistik og arbejdsmarkedspolitiske nøgletal

Det tilbyder vi
Vi tilbyder et job præget af tværfaglighed og kompetente kolleger med store krav til kvaliteten i et ofte højt tempo. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs, både internt i kontoret og eksternt med jobcentrene og andre relevante samarbejdspartnere.

Vi tilbyder kantineordning og andre personalegoder i form af motion m.m.

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Stillingen forventes besat fra 1. oktober.

Yderligere oplysninger
Du kan henvende dig til fuldmægtig Nanna Larsen på 5162 8808 eller områdechef Merete Jørgensen på 2116 9389. I ugerne 29-32 kan må du forvente længere svartid på grund af afholdelse af sommerferie.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 12. august 2020
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34 og 35.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer. 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Engageret akademisk medarbejder til Enhed for Kvalitet og Tilsyn i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for Kvalitet og Tilsyn

København V
Vil du være med til at udvikle rammerne for risikobaseret tilsyn med beskæftigelsesindsatsen både internt i forvaltningen og med vores eksterne leverandører? Så er du måske vores nye kollega i Enhed for Kvalitet og Tilsyn. Du vil blive en del af Enh...
Indrykket:6. august 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Engageret akademisk medarbejder til Enhed for Kvalitet og Tilsyn i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for Kvalitet og Tilsyn

København V
Vil du være med til at udvikle rammerne for risikobaseret tilsyn med beskæftigelsesindsatsen både internt i forvaltningen og med vores eksterne leverandører? Så er du måske vores nye kollega i Enhed for Kvalitet og Tilsyn. Du vil blive en del af Enh...
Indrykket:6. august 2020