Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret it-medarbejder til drift af politiets operative systemer

Hvidovre, Koncern IT, Rigspolitiet

Driften, udviklingen og vedligeholdelsen af politiets it-systemer har stor betydning for udførelsen af alle vores samfundsmæssige opgaver. Du gør en forskel for hver eneste medarbejder i politiet, når du sikrer, at deres arbejdsredskaber fungerer, og bedst muligt understøtter deres arbejde. Således bidrager du, i dette job, som et vigtigt led i den samlede politimæssige indsats.

Om jobbet
Du bliver en del af sektionen for Operative Applikationer og indgår i et team af 24 medarbejdere med såvel politifaglig som akademisk og HK baggrund. Vi forvalter politiets operative systemer, og værdsætter tæt faglig sparring og udvikling. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at alle bidrager til et godt arbejdsmiljø.

Du udfylder rollen som systemansvarlig og koordinator og får det primære ansvar for forvaltningen af en eller flere systemer, så som automatisk nummerpladegenkendelse, politiets sagsbehandlingssystem, bødesystemet, motorregistret, kriminalregistret eller lign.
Dit arbejde består bl.a. i releasestyring, vedligehold og fejlsøgning på systemerne.
Formålet er at systemerne - effektivt, sikkert og stabilt - understøtter forretningen i den daglige drift.

Med ansvar for systemforvaltning gennemfører du releasestyring fra start til slut. Du skal sørge for, at systemerne bliver vedligeholdt således, at det teknisk mulige, brugernes ønsker, samt de økonomiske aspekter bedst muligt håndteres.
Du har løbende kontakt med Koncern IT’s interne og eksterne samarbejdspartnere, og du afholder forretningsmøder, hvor du afdækker brugerbehov, beskriver ønsker og krav, samt foretager prioriteringer på mindre rettelser og forbedringer.

Du behandler selvstændigt løsningsbeskrivelserne, gennemfører testcases og forvalter leverandør- og kontraktstyringen, så vi får leverancer og support til rette tid og pris.
Du sikrer løbende optimering af processer og opgaver, og bidrager evt. i udviklingsprojekter alt efter din baggrund.

I den daglige drift af systemerne styrer du bl.a. fejlretningsprocessen. Det vil sige, at du fejlmelder systemerne, og følger op indtil fejlene er løst. Vedligehold og fejlrettelser kræver koordinering både internt i Koncern IT og med vores leverandører.
Derudover yder du rådgivning og udfører dokumentation i forhold til gældende regler og standarter.

Om dig
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer at du har et par års relevant erhvervserfaring. Det er en fordel hvis du har erfaring med eller kendskab til systemforvaltning eller med politiarbejde – såvel operativt som administrativt, men ingen af delene er et krav.
Vi forventer dog, at du har it-forståelse og flair for it, men vi forventer ikke at du har en egentlig teknisk profil. Det vigtigste er, at du har interessen for, og lysten til at udvikle dig og lære nyt om systemer og forvaltning.

Du fungerer som bindeled mellem Koncern IT og forretningen. Vi lægger derfor vægt på, at du udviser vilje og evner til at indgå i samarbejdsrelationer med andre faggrupper. Du er serviceminded, og i kraft af din udadvendte profil skaber og opretholder du gode relationer til både kollegaer, brugere og leverandører. Du sikrer brugerinddragelsen i driften og forventningsafstemmer med brugerne, så vi arbejder sammen om realistiske mål. Du evner selvstændig at indgå i dialogen med leverandørerne, hvor du forstår at agere ud fra de fastsatte rammer. Du er løsningsorienteret, struktureret og er komfortabel med at facilitere møder.

Dine kolleger brænder for deres arbejde, og det er vigtig for os, at du viser samme engagement, motivation og vilje til at lære. Vi tilbyder interne uddannelsesforløb i kvalificeringsprocesser, leverandørstyring og afholdelse af bruger- og forretningsmøder. Der er derfor mulighed for personlig og faglig udvikling, hvis du ikke matcher alle arbejdsområder på nuværende tidspunkt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

I din ansøgning bedes du beskrive dig selv, og din interesse i denne stilling samt dine konkrete erfaringer fra andre opgaver eller jobs.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Susan Spragge på 20 89 49 56.
Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk, og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Du bedes oploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 20.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

 

Koncern IT
Cirka 400 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Koncern IT er organiseret i fire centre: Strategiske Stabe, Service, Udvikling, Drift og Ledelsessekretariat.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her