Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret medarbejder til administration af kommunens almene boliger

Brænder du for at servicere Sønderborg Kommunes borgere? Evner du at omsætte lovgivning til praksis? Og vil du være med til at optimere administrationen af kommunale almene boliger, så er det måske dig vi mangler.

Vi tilbyder et udfordrende job med spændende og varierende arbejdsopgaver. Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde og sparring med dygtige kolleger i Boligadministrationen, med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en bred kontaktflade med samarbejdspartnere på tværs af organisationen samt servicering af beboere og pårørende.

Boligadministrationen varetager administrationen af omkring 675 lejemål for både plejecentre og botilbud fordelt i hele kommunen. Det kan sammenlignes med en mindre boligforening. Vores kerneopgave er at sikre ensartet sagsbehandling til lejere, pårørende og boligforeninger. Du vil igennem arbejdet skulle tage dig af lejere og pårørende, hvor Tilsynet i Boligadministrationen tager sig af boligforeningerne.

Om jobbet

Du bliver sammen med tre andre kolleger ansvarlig for administrationen af de kommunale almene boliger. Du vil få et selvstændigt ansvar for dine egne plejecentre og botilbud, hvor de primære opgaver vil være:

  • Udarbejdelse af huslejebudgetter og huslejeregnskaber
  • Deltagelse i møder med beboer- og pårørenderåd, herunder fremlæggelse af budget/regnskab
  • Kontakt med skifteretten i forbindelse med dødsfald
  • Udarbejdelse af årlige forbrugsregnskaber
  • Udarbejdelse af lejekontrakter og boligattestationer
  • Opkrævning af indskud, leje og forbrugsafgifter
  • Udarbejdelse af flytteafregning
  • Afstemningsopgaver
  • Betaling af regninger

Din profil

Den ideelle medarbejder har en økonomisk eller administrativ uddannelse. Du har en god talforståelse og fokus på deadlines med de udfordringer det kan give. Din tilgang til opgaveløsning er opsøgende og initiativtagende og gerne præget af undren. Dit overblik er stort, også i en travl hverdag, og med en varieret opgavemængde er det vigtigt, du er fleksibel. Det er et plus, hvis du har kendskab til den almene boliglovgivning, ligesom det vil være en fordel, hvis du har kendskab til KMD OPUS og Acadre. 

Som person er du hjælpsom af natur og god til at sætte dig i borgerens sted samtidig med at du formår at udfordre f.eks. i samarbejdet omkring budgetlægning. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, og ser at du med din positive indstilling til verden omkring dig har lyst til at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Løn og ansættelsesforhold

Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen 1. september 2019. Ansættelse og aflønning finder sted i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn.

Ansøgningsproces

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag senest onsdag den 19. juni 2019.

Samtaler forventes afholdt den 25. juni 2019.

Vil du vide mere?

Hvis du har behov for afklarende spørgsmål til stillingen kan du kontakte Helle Jørgensen på telefon 88 72 58 42 eller konstitueret teamleder Maria Ransby på telefon 27 90 45 41


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030388Phoenix-4703807c12019-05-23T17:00:50.880Engageret medarbejder til administration af kommunens almene boliger

Brænder du for at servicere Sønderborg Kommunes borgere? Evner du at omsætte lovgivning til praksis? Og vil du være med til at optimere administrationen af kommunale almene boliger, så er det måske dig vi mangler.

Vi tilbyder et udfordrende job med spændende og varierende arbejdsopgaver. Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde og sparring med dygtige kolleger i Boligadministrationen, med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en bred kontaktflade med samarbejdspartnere på tværs af organisationen samt servicering af beboere og pårørende.

Boligadministrationen varetager administrationen af omkring 675 lejemål for både plejecentre og botilbud fordelt i hele kommunen. Det kan sammenlignes med en mindre boligforening. Vores kerneopgave er at sikre ensartet sagsbehandling til lejere, pårørende og boligforeninger. Du vil igennem arbejdet skulle tage dig af lejere og pårørende, hvor Tilsynet i Boligadministrationen tager sig af boligforeningerne.

Om jobbet

Du bliver sammen med tre andre kolleger ansvarlig for administrationen af de kommunale almene boliger. Du vil få et selvstændigt ansvar for dine egne plejecentre og botilbud, hvor de primære opgaver vil være:

  • Udarbejdelse af huslejebudgetter og huslejeregnskaber
  • Deltagelse i møder med beboer- og pårørenderåd, herunder fremlæggelse af budget/regnskab
  • Kontakt med skifteretten i forbindelse med dødsfald
  • Udarbejdelse af årlige forbrugsregnskaber
  • Udarbejdelse af lejekontrakter og boligattestationer
  • Opkrævning af indskud, leje og forbrugsafgifter
  • Udarbejdelse af flytteafregning
  • Afstemningsopgaver
  • Betaling af regninger

Din profil

Den ideelle medarbejder har en økonomisk eller administrativ uddannelse. Du har en god talforståelse og fokus på deadlines med de udfordringer det kan give. Din tilgang til opgaveløsning er opsøgende og initiativtagende og gerne præget af undren. Dit overblik er stort, også i en travl hverdag, og med en varieret opgavemængde er det vigtigt, du er fleksibel. Det er et plus, hvis du har kendskab til den almene boliglovgivning, ligesom det vil være en fordel, hvis du har kendskab til KMD OPUS og Acadre. 

Som person er du hjælpsom af natur og god til at sætte dig i borgerens sted samtidig med at du formår at udfordre f.eks. i samarbejdet omkring budgetlægning. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, og ser at du med din positive indstilling til verden omkring dig har lyst til at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Løn og ansættelsesforhold

Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen 1. september 2019. Ansættelse og aflønning finder sted i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn.

Ansøgningsproces

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag senest onsdag den 19. juni 2019.

Samtaler forventes afholdt den 25. juni 2019.

Vil du vide mere?

Hvis du har behov for afklarende spørgsmål til stillingen kan du kontakte Helle Jørgensen på telefon 88 72 58 42 eller konstitueret teamleder Maria Ransby på telefon 27 90 45 41

2019-06-20T00:51:28.963 Brænder du for at servicere Sønderborg Kommunes borgere? Evner du at omsætte lovgivning til praksis? Og vil du være med til at optimere administrationen af kommunale almene boliger, så er det måske dig vi mangler. Vi tilbyder et udfordrende job med spændende og varierende arbejdsopgaver. Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde og sparring med dygtige kolleger i Boligadministrationen, med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en bred kontaktflade med samarbejdspartnere på tværs af organisationen samt servicering af beboere og pårørende. Boligadministrationen varetager administrationen af omkring 675 lejemål for både plejecentre og botilbud fordelt i hele kommunen. Det kan sammenlignes med en mindre boligforening. Vores kerneopgave er at sikre ensartet sagsbehandling til lejere, pårørende og boligforeninger. Du vil igennem arbejdet skulle tage dig af lejere og pårørende, hvor Tilsynet i Boligadministrationen tager sig af boligforeningerne. Om jobbet Du bliver sammen med tre andre kolleger ansvarlig for administrationen af de kommunale almene boliger. Du vil få et selvstændigt ansvar for dine egne plejecentre og botilbud, hvor de primære opgaver vil være: Udarbejdelse af huslejebudgetter og huslejeregnskaber Deltagelse i møder med beboer- og pårørenderåd, herunder fremlæggelse af budget regnskab Kontakt med skifteretten i forbindelse med dødsfald Udarbejdelse af årlige forbrugsregnskaber Udarbejdelse af lejekontrakter og boligattestationer Opkrævning af indskud, leje og forbrugsafgifter Udarbejdelse af flytteafregning Afstemningsopgaver Betaling af regninger Din profil Den ideelle medarbejder har en økonomisk eller administrativ uddannelse. Du har en god talforståelse og fokus på deadlines med de udfordringer det kan give. Din tilgang til opgaveløsning er opsøgende og initiativtagende og gerne præget af undren. Dit overblik er stort, også i en travl hverdag, og med en varieret opgavemængde er det vigtigt, du er fleksibel. Det er et plus, hvis du har kendskab til den almene boliglovgivning, ligesom det vil være en fordel, hvis du har kendskab til KMD OPUS og Acadre. Som person er du hjælpsom af natur og god til at sætte dig i borgerens sted samtidig med at du formår at udfordre f.eks. i samarbejdet omkring budgetlægning. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, og ser at du med din positive indstilling til verden omkring dig har lyst til at bidrage til et godt arbejdsmiljø. Løn og ansættelsesforhold Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen 1. september 2019. Ansættelse og aflønning finder sted i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn. Ansøgningsproces Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag senest onsdag den 19. juni 2019. Samtaler forventes afholdt den 25. juni 2019. Vil du vide mere? Hvis du har behov for afklarende spørgsmål til stillingen kan du kontakte Helle Jørgensen på telefon 88 72 58 42 eller konstitueret teamleder Maria Ransby på telefon 27 90 45 4110Phoenix4703807c101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1386&ProjectId=145432&DepartmentId=19968&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandSønderborg3533180Økonomi, Teknik og Miljø11Rådhustorvet 106400SønderborgDKDanmarkORS/4703807c_logo.pngORS/Small/4703807c_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent766507SonderborgKommuneMinimum14543200023-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4703807chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4703807chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4703807c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4703807c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonEngageret medarbejder til administration af kommunens almene boliger1Dansk3Læse/ tale522039Medarbejder5Kontor og administration361855254twil@sonderborg.dkDanmarkDanmarkda-DK