Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret medarbejder til Job & Udvikling i Center for Job og Unge

Vil du være med i en stærk indsats og stile højt?
- i arbejdet med målgruppen af borgere med komplekse problemstillinger, hvor målsætningen er at hjælpe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet.

Vi søger 1 kollega til team aktivitetsparate, som både mestrer de faglige rammer og har en stærk profil i arbejdet med borgerne og som vægter opgaven som koordinerende sagsbehandler højt.

Team Aktivitetsparate
Du vil blive en del af en stærk og faglig platform, hvor engagement og samarbejde er en stor styrke i hverdagen, og hvor vi arbejder både selvstændigt og projektorienteret. Du er i høj grad ansvarlig for at planlægge din hverdag ud fra dine opgaver.

Du vil indgå i et fagligt bredt kvalificeret miljø med en uformel tone og masser af humor. Jobbet tilbyder en alsidig hverdag, hvor få dage er ens, og hvor kontaktfladen er en spændende blanding af virksomheder, borgere, sagsbehandlere og virksomhedskonsulenter.

I team Aktivitetsparate, arbejder vi med borgere over 30 år med komplekse problemstillinger. Det kan være problematikker i forhold til fysiske - såvel som svære psykiske lidelser, misbrug, kriminalitet, hjemløshed mv.

Vores mål er at borgerne bliver inkluderet på arbejdsmarkedet, i det omfang de kan. Vi møder borgeren med respekt og forventninger om deltagelse og samarbejde.

Vi arbejder aktivt med mål og har et meget tæt samarbejde med Team Virksomheds Service, for derigennem at give borgere mulighed for en tilknytning til arbejdsmarkedet.

I team Aktivitetsparate er vi i gang et projekt med STAR: Afklaringspuljen – med fokus på at løfte borgere med lang tids ledighed (8 år ud af 10), ud af kontanthjælp. Læs gerne mere hér.

Afdelingen består af 4 teams; Aktivitetsparate 30+, Integration Ressourceforløb 30+ og Kompetencecentret; specialfaglige konsulenter indenfor psykisk helbred, stresshåndtering, angst og depression, samt et internt aktivt tilbud.

Afdelingen består i alt af 10 myndighedsmedarbejdere, 5 kompetencemedarbejdere, 1 fagkonsulent og 1 teamleder.

Opgaverne er

  • koordinerende sagsbehandling med fokus på at borgerne inkluderes på arbejdsmarkedet
  • myndighedsarbejde herunder en del administrativt arbejde som fx udarbejdelse af indsatsplaner, rehabiliteringsplanens forberedende del og journalisering
  • deltagelse på rehabiliteringsmøder
  • jobsamtaler med borgerne med fokus på motivation, progression og udvikling
  • tværfagligt samarbejde med forskellige fagprofessionelle, herunder et særligt tæt samarbejde med afdeling: Job og Virksomhedsservice.

Din profil
Vi søger en kollega, som:
  • har et grundigt kendskab til beskæftigelsesindsatsen. Der vil blive lagt vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling indenfor målgrupper med komplekse udfordringer
  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant erfaring fra enten jobcenter eller privat aktør
  • har gode administrative evner og en systematisk og struktureret tilgang til sagsarbejdet
  • er stærk i, og kan lide at have myndighedsopgaver
  • erfaring med at forelægge sager for rehabiliteringsteamet
  • er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats
  • er humørfyldt og ønsker at bidrage til det gode samarbejde i afdelingen
  • kan trives i en uforudsigelig og travl hverdag.

Derfor skal du vælge os
Vi kan tilbyde et job med en spændende og alsidig målgruppe af borgere på kanten af arbejdsmarkedet.

Du får dine faglige kompetencer i spil i samtaler, såvel som i det administrative arbejde og du vil få god sparring af høj kvalitet, på tværs af hele teamet, hos dygtige kollegaer. Der er supervision med kollegaer, fra afdelingen. I stillingen er der mulighed for flekstid.

Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist senest den 11. Maj 2021 kl. 12.00.

Du skal sende din ansøgning elektronisk via vores jobopslag på hjemmesiden.

Samtaler afholdes den 19. og 21. Maj 2021.

Forventet tiltrædelse er 1. Juli 2021 eller hurtigst muligt.

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Løn- og ansættelsesvilkår aftales med afsæt i gældende DS eller HK-overenskomst og aftaler.

Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til:
Teamleder Rikke Porting Høffding på telefon 72 49 88 30 eller fagkonsulent Jakob Andersen på telefon 72 49 64 48, hvis du vil vide mere om jobbet eller om os.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.