Engageret medarbejder til udgående kontrolaktioner og sagsbehandling i projekt Illegal hos Skattestyrelsen i Høje-Taastrup

Har du en baggrund inden for afgifter, skat, moms, regnskab eller revision, og kunne du tænke dig at understøtte vores arbejde mod Illegal handel på Afgiftsområdet via udgående kontrolaktioner og sagsbehandling på kontoret? Trives du også i et arbejde som kan indeholde komplekse problemstillinger? Så er du måske vores nye kollega i Afgifter.

Alsidige opgaver og teamwork med dygtige kollegaer
Som medarbejder i Afgifter 4 vil du komme til at arbejde med et af vores store fokusområder; den Illegale handel på afgiftsområdet. Du vil blive tilknyttet et team, som arbejder med kontrol og sagsbehandling af illegalt importerede afgiftspligtige varer på tværs af Danmark og ved grænsen. Din arbejdstid vil derfor være kombineret af dage på kontoret og dage med udgående kontroller, der i noget omfang udføres udenfor normale arbejdstider. I perioder vil du desuden skulle samarbejde tæt med eksterne samarbejdspartnere, som fx politi og Fødevarestyrelsens Rejsehold.

I dit arbejde som kontrolmedarbejder vil du ofte stå overfor udfordrende og komplekse sager og afgørelser. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere klart og letforståeligt i dine skriftlige afgørelser, såvel som i dit møde med virksomheder og borgere, når du er på udgående kontroller.

Trivsel og udvikling i Afgifter
Som medarbejder i Afgifter, vil du blive del af en afdeling der sætter stort fokus på trivsel, samarbejde og faglighed. Vi tilbyder blandt andet vores medarbejdere en høj grad af fleksibilitet, med meget medansvar i forhold til planlægning og løsning af opgaverne.

Da arbejdet i Afgifter er organiseret i projekter, som arbejder forskelligt med de mange typer af Afgifter, vil du over tid få mulighed for at indgå i andre projekter og arbejde med nye afgiftsområder og virksomhedstyper.

I Afgifter har vi desuden snitflader ud mod mange andre afdelinger i Skatteforvaltningen, mens vi har samarbejder med eksterne brancher og andre styrelser. Du vil derfor få rig mulighed for at opbygge et solidt netværk i forbindelse med dit arbejde i afdelingen.

Engageret kontrolmedarbejder med faglig erfaring
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx SKATs fuldmægtig uddannelse, skatterevisor, anden relevant intern uddannelse i Skatteforvaltningen, anden revisionsmæssig uddannelse eller lignende uddannelse på bachelor eller diplom niveau.

Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Det er en fordel med et godt kendskab til sagsbehandling, skatte-, afgifts- og momsret samt forvaltningsret, men skulle du mangle viden inden for nogle af de nævnte områder, vil du blive oplært af kompetente kollegaer.

For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du har en positiv indstilling, samt at:

  • Du træffer fagligt funderede beslutninger på et gennemarbejdet grundlag
  • Du arbejder struktureret med dine opgaver
  • Du kan bevare overblikket i stressede situationer og i sager med lange forløb eller korte frister
  • Du trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner og vidensdeling vægtes højt
  • Du har en professionel adfærd i mødet med virksomheder og deres rådgivere
  • Du har lyst til at fordybe dig i afgiftsområdet og bidrage til opfyldelse af projektmålene

Din nye arbejdsplads
Du vil blive tilknyttet Afgifter 4 i Høje Taastrup. Her vil du indgå i et stærkt fagligt team af 18 gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.

Afgifter består af 6 enheder og ca. 120 medarbejdere, fordelt i hele landet, med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede punktafgifter samt energi- og miljøafgifter.

Vi arbejder målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket “Søg stillingen” senest 1. august 2020. Der afholdes samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Afgifter 4, Niels Fischer, på telefon 72 38 91 79 eller specialkonsulent Mette Pallesen på telefon 72 38 20 56.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9 2630 Taastrup.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Økonomiprofil til økonomistyring og budgetter i Vurderingsstyrelsen

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade

Roskilde
Har du flair for tal og interesse i at dyrke data? Kunne du tænke dig at være med til at organisere og drive den centrale økonomistyring i en statslig styrelse? Så er du måske vores nye kollega til kontoret Økonomi og IT-koordination i Vurderingssty...
Indrykket:3. juli 2020

Softwareudvikler med fornemmelse for integration

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Motiveres du af tanken om at være med til at udvikle og effektivisere politiets processer og systemer? Du har nu muligheden for at indtage en central rolle i en lang række spændende it-udviklingsprojekter, hvor du ...
Indrykket:26. juni 2020

Driftstekniker med erfaring i it-sikkerhedsløsninger

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger dig, som brænder for at sikre stabil drift af politiets systemer og netværk, og som ønsker en spændende og varieret arbejdsdag med opgaver, der spænder bredt fra forebyggende drift til projektopgaver med d...
Indrykket:26. juni 2020

Regulatory Affairs Director in Stem Cell R&D

Novo Nordisk A/S

Måløv
Regulatory Måløv We are looking for an engaged regulatory affairs specialist to join the Stem Cell Development team in the Novo Nordisk Stem Cell R D unit. If you are curious about drug development within cell therapy, willing to take on leadership ...
Indrykket:17. juni 2020

Barselsvikariat for forskningskoordinator

Herlev Hospital

Herlev
Forskningsenheden ved Afdelingen for Bedøvelse, Operation og Intensiv Behandling, Herlev & Gentofte Hospital, Herlev Matrikel, søger barselsvikariat for forskningskoordinator i perioden 1.9.2020-31.8.2021 (12 mdr.). Jobbet indeholder en funktion som...
Indrykket:11. juni 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Økonomiprofil til økonomistyring og budgetter i Vurderingsstyrelsen

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade

Roskilde
Har du flair for tal og interesse i at dyrke data? Kunne du tænke dig at være med til at organisere og drive den centrale økonomistyring i en statslig styrelse? Så er du måske vores nye kollega til kontoret Økonomi og IT-koordination i Vurderingssty...
Indrykket:3. juli 2020

Softwareudvikler med fornemmelse for integration

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Motiveres du af tanken om at være med til at udvikle og effektivisere politiets processer og systemer? Du har nu muligheden for at indtage en central rolle i en lang række spændende it-udviklingsprojekter, hvor du ...
Indrykket:26. juni 2020

Driftstekniker med erfaring i it-sikkerhedsløsninger

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger dig, som brænder for at sikre stabil drift af politiets systemer og netværk, og som ønsker en spændende og varieret arbejdsdag med opgaver, der spænder bredt fra forebyggende drift til projektopgaver med d...
Indrykket:26. juni 2020

Regulatory Affairs Director in Stem Cell R&D

Novo Nordisk A/S

Måløv
Regulatory Måløv We are looking for an engaged regulatory affairs specialist to join the Stem Cell Development team in the Novo Nordisk Stem Cell R D unit. If you are curious about drug development within cell therapy, willing to take on leadership ...
Indrykket:17. juni 2020

Barselsvikariat for forskningskoordinator

Herlev Hospital

Herlev
Forskningsenheden ved Afdelingen for Bedøvelse, Operation og Intensiv Behandling, Herlev & Gentofte Hospital, Herlev Matrikel, søger barselsvikariat for forskningskoordinator i perioden 1.9.2020-31.8.2021 (12 mdr.). Jobbet indeholder en funktion som...
Indrykket:11. juni 2020