Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret sagsbehandler til kontrol af punktafgifter i den kommende Skattestyrelse

Motiveres du af at arbejde med komplekse og spændende sager, hvor du selvstændigt træffer beslutninger, og har du gode kompetencer inden for både kontrol/revision og afgifter? Så håber vi at høre fra dig. 
 
Kontrol-/Revisionsopgaver inden for punktafgifter 
Vi hører under Afdelingen Afgifter, der består af 7 enheder, og som organisatorisk er placeret i den kommende Skattestyrelse i fagdirektørområdet Erhverv. Her arbejder vi målrettet for at mindske skattegabet, så virksomheder betaler den rigtige skat -  hverken mere eller mindre. 
 
I vores enhed er vi 12 kollegaer, som arbejder med kontrol og træffer afgørelser inden for varebaserede punktafgifter samt energi- og miljøafgifter. Vores virksomhedskreds varierer fra den lille enkeltmandsvirksomhed til de største selskaber i Danmark. 
 
Dine arbejdsopgaver 
Dine arbejdsopgaver bliver primært kontrol/revision af punktafgifter vedrørende energi og de miljøafgifter, der knytter sig til energiafgifterne. Arbejdsformen er afvekslende med dage på kontoret og dage med kontrolbesøg ude i virksomheder, hvor du samarbejder med deres medarbejdere og deres rådgivere. 
 
Der er tale om flere typer kontrol- og revisionsopgaver, lige fra mindre ukomplicerede sager til de store komplekse og længerevarende sager, hvor du selvstændigt kommer til at træffe afgørelse. 
 
Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med dine kolleger i enheden. Kontrolarbejdet i Skatteforvaltningen er organiseret i projekter, og du vil over tid kunne komme til at arbejde i forskellige projekter. Der kan dog også være behov for, at du løser mere administrative opgaver inden for afgiftsområdet. 
 
Høj faglighed inden for dit område 
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, som fx SKATs fuldmægtiguddannelse, anden revisionsmæssig uddannelse eller lignende. Du kan også have erhvervet tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. 
 
Du har høj faglighed og gerne kendskab til afgiftsretten. Endvidere er et godt kendskab til sagsbehandling, skatte- og momsret, herunder EU-ret samt forvaltningsret en fordel. 
 
For at få succes i jobbet er det vigtigt, at: 
 

  • Du træffer fagligt funderede beslutninger på et gennemarbejdet grundlag 
  • Du arbejder struktureret med dine opgaver 
  • Du kan bevare overblikket i sager med langt forløb 
  • Du tænker helhedsorienteret og kan arbejde selvstændigt 
  • Du trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner og vidensdeling vægtes højt 
  • Du har en professionel adfærd i mødet med virksomheder og deres rådgivere 
  • Du har lyst til at fordybe dig i afgiftsområdet og bidrage til opfyldelse af projektmålene 
 

Med din positive indstilling er du med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har virksomhederne i fokus. 
 
Din nye enhed 
Du vil indgå i et stærkt fagligt team af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar og vil være afvekslende og til tider med korte deadlines. Det er et job med mange berøringsflader både internt på fagområdet og med andre dele af Skatteforvaltningen, samt eksternt hvor enheden bl.a. samarbejder med andre myndigheder. 
 
Vi tilbyder en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.  
 
Ansøgning og Kontakt 
Send senest 23. februar 2018 din ansøgning, cv og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket “Søg stillingen”. 
 
Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Niels Fischer på telefon 72 38 91 79 eller chefkonsulent Lis Woelke på telefon 72 38 20 97, hvis du har spørgsmål til stillingen. Samtaler vil finde sted hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb.  
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse snarest muligt.
 
Dit arbejdssted bliver indtil videre Sluseholmen 8 B, 2450 København SV, og vil i andet kvartal 2019 blive Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup. 
 
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. 
 
Om Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her