Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret socialrådgiver til ressourceforløb

Vi søger en koordinerende sagsbehandler til et barselsvikariat med tiltrædelse fra den 1. marts 2021.

Den ledige stilling er i Beskæftigelse, Ringkøbing-Skjern Kommune i teamet for ressourceforløb. Den primære opgave er opfølgning og samarbejde med borgere der er i ressourceforløb. Kerneopgaven i teamet er at støtte borgeren til at udvikle kompetencer i eget liv og opnå størst mulig grad af selvforsørgelse.

Som koordinerende sagsbehandler kommer du til at arbejde med borgere, som via Rehabiliteringsteamet er blevet indstillet til et ressourceforløb. Stillingen indebærer, at du arbejder engageret med borgeren og får tilrettelagt en konstruktiv og realistisk plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet, både på ordinære og særlige vilkår.

Som koordinerende sagsbehandler for borgere i ressourceforløb er det vigtigt, at du har en specifik interesse i og brænder for at arbejde med en kompleks målgruppe af borgere, der er kendetegnet ved mange forskellige problematikker og udviklingsmuligheder. For at kunne trives under sådanne vilkår er det vigtigt, at du kan arbejde dynamisk og målrettet i din opgaveløsning.

I ressourceforløbsteamet er vi ikke bange for at tænke anderledes og udføre opgaverne på nye måder inden for lovens rammer. For dig betyder det, at vi er åbne for, at du tænker kreativt i din opgaveløsning og tager initiativ til nye måder at gøre tingene på. Vi tror på helhedsorienterede og parallelle indsatser, og på at vi løser opgaven bedst i fællesskab på tværs af fagområder. I fælleskab betyder også, at vi løser opgaven bedst sammen med – og i øjenhøjde med – borgeren. Det er derfor vigtigt for os, at du får borgerne til at opleve ejerskab for deres planer gennem medinddragelse i en struktureret og individuel indsats.

Stilingen er forankret i Beskæftigelse – Ressourceforløbsteamet. Teamet består af en faglig koordinator samt i alt 7 koordinerende sagsbehandlere.

Vi forventer:

  • Du har en socialfaglig uddannelse og erfaring med udsatte målgrupper
  • Du er struktureret og kan arbejde selvstændigt
  • Du er indstillet på at samarbejde – både med dit team og med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Du kan se værdien i at arbejde virksomhedsrettet med borgere og har fokus på progression
Vi tilbyder:
  • En spændende arbejdsplads med stort fokus på faglig og personlig udvikling
  • Et velfungerende og fagligt stærkt team
  • Faglig sparring i sagsarbejdet med kolleger, faglig koordinator samt ved ekstern supervision
  • Et godt arbejdsklima i et godt og dynamisk team
Vi kan med andre ord tilbyde et job i et team af engagerede kolleger, som er kendetegnede ved en høj faglighed og et uhøjtideligt arbejdsmiljø.

Løn og ansættelse:
Stillingen er på 37 timer. Der er tale om et barselsvikariat, som ønskes besat fra den 1. marts 2021.

Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer og funktion.

Yderligere oplysninger:
Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til koordinerende sagsbehandler Jane Nørgaard Permin 9974 1462 eller faglig koordinator Heidi Iversen 9974 1519.

Ansøgningsfrist:
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 24. januar 2021.

Samtalerne vil blive holdt onsdag den 27. januar 2021.

Ringkøbing-Skjern Kommune henstiller til at ansøgninger sendes elektronisk. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen ”Send ansøgning” nedenunder selve stillingsopslaget. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.