Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret souschef til IT

Kan du lide at stå i spidsen for at sikre stabil og sikker drift af fagsystemer? Brænder du for at udvikle og optimere forretningsprocesser gennem ledelse af fagområde, projekter og medarbejdere – så er her en enestående mulighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner.

Vi tilbyder…
En spændende lederstilling, hvor du kan sætte dit præg på tilrettelæggelse af Socialstyrelsens tekniske It-drift, It-sikkerhed og gennemføre relevante udviklingsprojekter i den forbindelse. Du vil få ansvar for 5-7 fagligt dygtige medarbejdere fordelt på to teams: Teknik og arkitektur, samt I-sikkerhed. Du vil få et stort ledelsesrum i tæt sparring med It-chefen, et godt samarbejdsklima, hvor vi løfter i fællesskab og skaber resultater sammen.

Stillingsbeskrivelse
It-drift og udvikling er i gang med at konsolidere og videreudvikle styrelsens interne It-styringsmæssige rammer og kontrolmiljø, herunder systematisering og opfølgning på ISO og GDPR. Derudover er styrelsens It-miljø på vej til at blive flyttet til Statens It, hvor de fremtidige rammer for en hensigtsmæssig og omkostningseffektiv It-struktur i denne forbindelse skal etableres. Du vil i samarbejde med dygtige medarbejdere få til opgave at fastlægge disse rammer og sikre dokumenteret og ensartet styring på området. Et væsentligt element i souscheffunktionen vil være at sikre gennemførelse af løbende driftsmæssige processer og samtidig være med til at realisere løbende vedligehold og udvikling af driften.

Stillingen omfatter derudover bl.a. arbejdsopgaver som

  • stedfortræder for It-chefen
  • koordinering af ressourcer og opgaver, så deadlines overholdes
  • sammen med It-chefen at sikre, at ressourcerne tværgående i afdelingen udnyttes optimalt og at det gode arbejdsklima bevares
  • projektstyring af en række driftsmæssige udviklingsprojekter og opgaver
  • leverandørstyring på området.
Din profil
Det er et krav, at du har erfaring med ledelse af It-drift, og der vil blive lagt vægt på, at du er afklaret i forhold til rollen som souschef og har de nødvendige menneskelige evner til at kunne løfte den personaleledelsesmæssige opgave.

Du er servicemindet og kan lide at arbejde i højt tempo, og du har sans for at skabe og bevare gode samarbejdsrelationer både internt i organisationen med også til eksterne It-samarbejdspartnere.

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for detaljen og med effektiv fremdrift. I din ledelse lægger du vægt på at fremstå synlig og tillidsvækkende, udtrykke klare forventninger og give plads til medarbejdernes initiativ og udvikling.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, teoretiske og gode analytiske evner samt at du har dybdegående faglighed på det tekniske It-området, herunder ISO 27001 og kan jonglere sikkert med tekniske begreber og gennemskue arkitektur i It-løsninger samt har erfaring med leverandørstyring ifm. et hostet It-miljø.

Desuden lægger vi vægt på, at du:
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger i forretningen
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
  • er omstillingsparat, fleksibel og ambitiøs på egne og afdelingens vegne
  • kan sikre struktur og overblikket og træffe gode beslutninger under tidspres
  • kan ”oversætte” mellem de faglige og tekniske domæner til et ikke teknisk sprog
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om enheden
Du bliver en del af It-drift og udvikling, som pt. udgør 18 ansatte opdelt i fire teams: Support, Teknik og arkitektur, Projekt og udvikling samt I-sikkerhed. Som leder og souschef refererer du til It-chefen. Vi arbejder ud fra en forretningsorienteret tilgang, hvor styrelsens opgaver og brugere er i centrum, og hvor alle i afdelingen bærer ansvaret for et højt serviceniveau.

It-drift og udvikling er en del af Socialstyrelsens stabssøjle, som ud over It-drift og -udvikling består af CAS (HR, Jura, Ledelsessekretariatet og Service) og CØT (Økonomi og Tilskudsforvaltning).

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Du ansættes i stillingen som leder med funktionen som souschef. Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer.
Stillingernes ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside https://socialstyrelsen.dk/om-os/job. Der er ansøgningsfrist den 20. maj 2019.

Vi afholder første samtalerunden den 5. juni og anden samtalerunde den 17. juni 2019. Der vil indgå et testforløb for alle kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte IT-chef Helle G. Berg på tlf.: 40 95 51 54 eller mail: hegb@socialstyrelsen.dk, eller chefkonsulent Thomas Gajhede, Mercuri Urval på tlf.: 20 84 10 30 eller mail: thomas.gajhede@mercuriurval.com. Læs mere på www.socialstyrelsen.dk.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330007924Phoenix-8f072f8112019-04-15T00:00:00Engageret souschef til ITKan du lide at stå i spidsen for at sikre stabil og sikker drift af fagsystemer? Brænder du for at udvikle og optimere forretningsprocesser gennem ledelse af fagområde, projekter og medarbejdere – så er her en enestående mulighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner.

Vi tilbyder…
En spændende lederstilling, hvor du kan sætte dit præg på tilrettelæggelse af Socialstyrelsens tekniske It-drift, It-sikkerhed og gennemføre relevante udviklingsprojekter i den forbindelse. Du vil få ansvar for 5-7 fagligt dygtige medarbejdere fordelt på to teams: Teknik og arkitektur, samt I-sikkerhed. Du vil få et stort ledelsesrum i tæt sparring med It-chefen, et godt samarbejdsklima, hvor vi løfter i fællesskab og skaber resultater sammen.

Stillingsbeskrivelse
It-drift og udvikling er i gang med at konsolidere og videreudvikle styrelsens interne It-styringsmæssige rammer og kontrolmiljø, herunder systematisering og opfølgning på ISO og GDPR. Derudover er styrelsens It-miljø på vej til at blive flyttet til Statens It, hvor de fremtidige rammer for en hensigtsmæssig og omkostningseffektiv It-struktur i denne forbindelse skal etableres. Du vil i samarbejde med dygtige medarbejdere få til opgave at fastlægge disse rammer og sikre dokumenteret og ensartet styring på området. Et væsentligt element i souscheffunktionen vil være at sikre gennemførelse af løbende driftsmæssige processer og samtidig være med til at realisere løbende vedligehold og udvikling af driften.

Stillingen omfatter derudover bl.a. arbejdsopgaver som
  • stedfortræder for It-chefen
  • koordinering af ressourcer og opgaver, så deadlines overholdes
  • sammen med It-chefen at sikre, at ressourcerne tværgående i afdelingen udnyttes optimalt og at det gode arbejdsklima bevares
  • projektstyring af en række driftsmæssige udviklingsprojekter og opgaver
  • leverandørstyring på området.
Din profil
Det er et krav, at du har erfaring med ledelse af It-drift, og der vil blive lagt vægt på, at du er afklaret i forhold til rollen som souschef og har de nødvendige menneskelige evner til at kunne løfte den personaleledelsesmæssige opgave.

Du er servicemindet og kan lide at arbejde i højt tempo, og du har sans for at skabe og bevare gode samarbejdsrelationer både internt i organisationen med også til eksterne It-samarbejdspartnere.

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for detaljen og med effektiv fremdrift. I din ledelse lægger du vægt på at fremstå synlig og tillidsvækkende, udtrykke klare forventninger og give plads til medarbejdernes initiativ og udvikling.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, teoretiske og gode analytiske evner samt at du har dybdegående faglighed på det tekniske It-området, herunder ISO 27001 og kan jonglere sikkert med tekniske begreber og gennemskue arkitektur i It-løsninger samt har erfaring med leverandørstyring ifm. et hostet It-miljø.

Desuden lægger vi vægt på, at du:
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger i forretningen
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
  • er omstillingsparat, fleksibel og ambitiøs på egne og afdelingens vegne
  • kan sikre struktur og overblikket og træffe gode beslutninger under tidspres
  • kan ”oversætte” mellem de faglige og tekniske domæner til et ikke teknisk sprog
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om enheden
Du bliver en del af It-drift og udvikling, som pt. udgør 18 ansatte opdelt i fire teams: Support, Teknik og arkitektur, Projekt og udvikling samt I-sikkerhed. Som leder og souschef refererer du til It-chefen. Vi arbejder ud fra en forretningsorienteret tilgang, hvor styrelsens opgaver og brugere er i centrum, og hvor alle i afdelingen bærer ansvaret for et højt serviceniveau.

It-drift og udvikling er en del af Socialstyrelsens stabssøjle, som ud over It-drift og -udvikling består af CAS (HR, Jura, Ledelsessekretariatet og Service) og CØT (Økonomi og Tilskudsforvaltning).

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Du ansættes i stillingen som leder med funktionen som souschef. Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer.
Stillingernes ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside https://socialstyrelsen.dk/om-os/job. Der er ansøgningsfrist den 20. maj 2019.

Vi afholder første samtalerunden den 5. juni og anden samtalerunde den 17. juni 2019. Der vil indgå et testforløb for alle kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte IT-chef Helle G. Berg på tlf.: 40 95 51 54 eller mail: hegb@socialstyrelsen.dk, eller chefkonsulent Thomas Gajhede, Mercuri Urval på tlf.: 20 84 10 30 eller mail: thomas.gajhede@mercuriurval.com. Læs mere på www.socialstyrelsen.dk.
2019-05-21T00:50:29.827 Kan du lide at stå i spidsen for at sikre stabil og sikker drift af fagsystemer? Brænder du for at udvikle og optimere forretningsprocesser gennem ledelse af fagområde, projekter og medarbejdere så er her en enestående mulighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner. Vi tilbyder… En spændende lederstilling, hvor du kan sætte dit præg på tilrettelæggelse af Socialstyrelsens tekniske It-drift, It-sikkerhed og gennemføre relevante udviklingsprojekter i den forbindelse. Du vil få ansvar for 5-7 fagligt dygtige medarbejdere fordelt på to teams: Teknik og arkitektur, samt I-sikkerhed. Du vil få et stort ledelsesrum i tæt sparring med It-chefen, et godt samarbejdsklima, hvor vi løfter i fællesskab og skaber resultater sammen. Stillingsbeskrivelse It-drift og udvikling er i gang med at konsolidere og videreudvikle styrelsens interne It-styringsmæssige rammer og kontrolmiljø, herunder systematisering og opfølgning på ISO og GDPR. Derudover er styrelsens It-miljø på vej til at blive flyttet til Statens It, hvor de fremtidige rammer for en hensigtsmæssig og omkostningseffektiv It-struktur i denne forbindelse skal etableres. Du vil i samarbejde med dygtige medarbejdere få til opgave at fastlægge disse rammer og sikre dokumenteret og ensartet styring på området. Et væsentligt element i souscheffunktionen vil være at sikre gennemførelse af løbende driftsmæssige processer og samtidig være med til at realisere løbende vedligehold og udvikling af driften. Stillingen omfatter derudover bl.a. arbejdsopgaver som stedfortræder for It-chefen koordinering af ressourcer og opgaver, så deadlines overholdes sammen med It-chefen at sikre, at ressourcerne tværgående i afdelingen udnyttes optimalt og at det gode arbejdsklima bevares projektstyring af en række driftsmæssige udviklingsprojekter og opgaver leverandørstyring på området. Din profil Det er et krav, at du har erfaring med ledelse af It-drift, og der vil blive lagt vægt på, at du er afklaret i forhold til rollen som souschef og har de nødvendige menneskelige evner til at kunne løfte den personaleledelsesmæssige opgave. Du er servicemindet og kan lide at arbejde i højt tempo, og du har sans for at skabe og bevare gode samarbejdsrelationer både internt i organisationen med også til eksterne It-samarbejdspartnere. I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for detaljen og med effektiv fremdrift. I din ledelse lægger du vægt på at fremstå synlig og tillidsvækkende, udtrykke klare forventninger og give plads til medarbejdernes initiativ og udvikling. Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, teoretiske og gode analytiske evner samt at du har dybdegående faglighed på det tekniske It-området, herunder ISO 27001 og kan jonglere sikkert med tekniske begreber og gennemskue arkitektur i It-løsninger samt har erfaring med leverandørstyring ifm. et hostet It-miljø. Desuden lægger vi vægt på, at du: kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger i forretningen formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed er omstillingsparat, fleksibel og ambitiøs på egne og afdelingens vegne kan sikre struktur og overblikket og træffe gode beslutninger under tidspres kan oversætte mellem de faglige og tekniske domæner til et ikke teknisk sprog kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik. Om enheden Du bliver en del af It-drift og udvikling, som pt. udgør 18 ansatte opdelt i fire teams: Support, Teknik og arkitektur, Projekt og udvikling samt I-sikkerhed. Som leder og souschef refererer du til It-chefen. Vi arbejder ud fra en forretningsorienteret tilgang, hvor styrelsens opgaver og brugere er i centrum, og hvor alle i afdelingen bærer ansvaret for et højt serviceniveau. It-drift og udvikling er en del af Socialstyrelsens stabssøjle, som ud over It-drift og -udvikling består af CAS (HR, Jura, Ledelsessekretariatet og Service) og CØT (Økonomi og Tilskudsforvaltning). Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Du ansættes i stillingen som leder med funktionen som souschef. Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Stillingernes ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside https: socialstyrelsen.dk om-os job. Der er ansøgningsfrist den 20. maj 2019. Vi afholder første samtalerunden den 5. juni og anden samtalerunde den 17. juni 2019. Der vil indgå et testforløb for alle kandidater, som går videre til anden samtalerunde. Vil du vide mere? Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte IT-chef Helle G. Berg på tlf.: 40 95 51 54 eller mail: hegb@socialstyrelsen.dk, eller chefkonsulent Thomas Gajhede, Mercuri Urval på tlf.: 20 84 10 30 eller mail: thomas.gajhede@mercuriurval.com. Læs mere på www.socialstyrelsen.dk.11jobnet8f072f81100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122135&DepartmentId=9451&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3509227Socialstyrelsen11Edisonsvej 18, 1.5000Odense C40955154DKDanmark0
hegb@socialstyrelsen.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent746295JobNet4975947497594710015-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f072f81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f072f81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f072f81&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f072f81&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgEngageret souschef til IT12008001Dansk3Læse/ tale277Kontorleder6Ledelse361482912Hellehegb@socialstyrelsen.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK