Interesserer du dig for digitalisering og digital inklusion? Vi søger en skarp studentermedhjælper til digital inklusion og webtilgængelighed. Vi arbejder for, at alle borgere kan deltage i den digitale kommunikation med det offentlige. Måske er du vores nye studentermedhjælper i Digitaliseringsstyrelsen?
Om stillingen Stillingen som studentermedhjælper er i Digitaliseringsstyrelsens Kontor for digital inklusion. Her arbejder vi med at understøtte god service i en digital verden, så alle kan være med. Det er vigtigt at bevare borgernes tillid til den offentlige sektor, så alle trygt kan anvende den offentlige digitale service. Nogle borgere har dog sværere ved digitalisering end andre, og dem gør vi en særlig indsats for.
Du skal primært understøtte de daglige opgaver i vores team for webtilgængelighed, men du vil også bidrage til arbejdet i teamet, som arbejder med den bredere inklusionsdagsorden.
I Digitaliseringsstyrelsen har vi til opgave at implementere EU-webtilgængelighedsdirektivet i Danmark, sikre udførelsen af lovbestemte forpligtelser samt vejlede myndighederne i at leve op til kravene. Vi har også til opgave at føre tilsyn med myndighedernes overholdelse af loven.
I løbet af i år lancerer Digitaliseringsstyrelsen flere nye digitale infrastrukturløsninger, fx ny Digital Post og det nuværende NemID erstattes af MitID. I samarbejde med andre kontorer i Digitaliseringsstyrelsen og sammen med vores eksterne interessenter har vi derfor en vigtig opgave i at understøtte overgangen til de nye løsninger for den gruppe borgere, som er digitalt udfordrede.
Endelig skal Danmark have en ny fællesoffentlig digitaliseringsstrategi, hvor de kommende strategiske indsatser skal defineres. Strategiarbejdet i 2021 kommer også til at fylde på vores skriveborde og vil fylde i arbejdet med digitalisering i de kommende år.
Vi har en opgaveportefølje som dermed spænder vidt fra myndighedsopgaver med tilsyn over implementering af lov og ny digital infrastruktur til udviklingsopgaver i relation til at udvikle den digitale inklusionsdagsorden.
Dine opgaver vil blandt andet bestå i at:
- Administrere vores postkasse for webtilgængelighed og opbygge en systematik for håndtering af henvendelser
- Besvare konkrete myndighedshenvendelser om webtilgængelighed
- Assistere ved planlægning og afholdelse af netværksmøder og konferencer
- Deltage i mødeplanlægning
- Skrive referater ved behov
- Bidrage til forskellige opgaver på tværs af de to teams, herunder vil du også få skriveopgaver og mindre analyseopgaver.
Om dig Du er i gang med en relevant akademisk uddannelse, gerne inden for eksempelvis samfundsvidenskab. Stillingen som studentermedhjælper betragtes som en generaliststilling og fordrer, at du har en åben tilgang til en bred opgaveløsning.
Derudover leder vi efter en kollega, som:
- Har gode formidlingsevner mundtligt og skriftligt og sans for detaljen i sin kommunikation
- Har gå på mod i forhold til at sætte sig ind i det lovgivningsmæssige omkring webtilgængelighed
- Har god dømmekraft i forhold til sin opgaveløsning og i kommunikationen med mange forskellige interessenter
- Arbejder systematisk og kan bevare overblikket
- Har gode samarbejdsevner og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
Det vægter positivt, hvis du har kendskab til offentligheds- og/eller forvaltningslov.
Om os I kontor for digital inklusion er vi et team på elleve faste medarbejdere og en kontorchef. Vi sætter vores samarbejde, faglige niveau og sociale sammenhold højt. Og så brænder vi for den digitale inklusionsdagsorden.
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 300 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.
Der er tale om en deltidsstilling på ca. 15 timer pr. uge. Vi tager naturligvis hensyn til eksaminer og lignende.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Duus, tlf. 33 95 10 50 og e-mail
sud@digst.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 28. februar 2021.
Vi forventer at holde samtaler i uge 9-10 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen 1. maj 2021.
I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Dette er et genopslag.