Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Enhedsleder og product manager med ansvar for videreudvikling af it-systemporteføljen på HR og Personaleområdet i Center for IT og Digitalisering

Vil du som enhedsleder med personaleansvar og som product manager være med til at sætte den strategiske retning på HR- og Personaleområdet i en samfundsbærende organisation med ca. 4.500 medarbejdere? Kan du drive en styrkelse af vores systemforvaltning og implementere et fagdomæne og ny samarbejdsorganisation på HR og Personaleområdet? Kan du skabe fremdrift og tale om it på en måde, så dine kollegaer uden it-baggrund kan forstå det? Hvis svaret er ja, er du måske vores nye enhedsleder.

Dine opgaver

Som enhedsleder i Udvikling og Forvaltning får du sammen med fagchefen ansvaret for den gruppe af medarbejdere, der arbejder med application management (systemforvaltning), videreudvikling og fagsupport vedrørende fagdomænet HR og Personale. Du skal være visionær og samtidig ikke være bange for at tage fat.

Kriminalforsorgen gennemgår en større transformation, og i rollen som product manager får du ansvar for at bygge bro og sikre en endnu tættere sammenhæng mellem it og kerneforretningen for at realisere digitaliseringspotentialer og sikre en fortsat sikker og stabil drift. Dette skal blandt andet ske ved at gøre en netop vedtaget model for samarbejdet mellem forretningen og Center for It og Digitalisering levende.

Du vil også få en vigtig opgave med at professionalisere og styrke vores systemforvaltning blandt andet i forhold til leverandørstyring, budgethåndtering, dokumentation, informationssikkerhed og databeskyttelse. Du skal også kunne understøtte, at vi arbejder efter agile principper, hvor det giver forretningsmæssig værdi. Du vil i arbejdet få et tæt samarbejde med vores chefarkitekt i forhold til udarbejdelse af et målbillede for HR og Personale domænet.

Konkret står vi over for nogle væsentlige opgraderingsopgaver, hvor du skal spille en aktiv rolle i koordineringen af videreudviklingen af systemerne inden for fagdomænet HR og Personale og sikre et godt samarbejde med vores enhed It Service, som står for vores drift.

Du bliver en del af ledelsesgruppen i enheden Udvikling og Forvaltning og en del af den udvidede ledelsesgruppe i Center for It og Digitalisering. Du vil blive personaleleder for 8 medarbejdere.

Hvem er du?

Du har solid og dokumenteret erfaring med at arbejde i en it-organisation og har stærke samarbejdsevner. Du har formentlig allerede erfaring med personaleledelse eller et brændende ønske om at få det.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du måske har en it-uddannelse eller akademisk generalistuddannelse kombineret med erfaring fra en it-organisation. Du har en god forståelse for digitalisering af forretningsprocesser og erfaring med systemforvaltning og fagsupport. Du har kendskab til it-procesrammeværker (f.eks. ITIL) samt kendskab til og evt. erfaring med it-projektmodeller (f.eks. PRINCE2 og Den fællesoffentlige projektmodel) og eventuelt agile udviklingsprincipper. Økonomi- og budgetopfølgning vil indgå som en del af jobbet.

Erfaring fra en politisk styret organisation vil være en fordel, men er ikke et krav.

Du vil få en bred kontaktflade med forskellige personalegrupper i kriminalforsorgen og med vores it-leverandører og øvrige enheder i Center for IT og Digitalisering. Det er derfor afgørende, at du også er god til at opbygge og vedligeholde gode relationer med fokus på at skabe konkrete resultater med værdi for vores forretning.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har et godt overblik og evner at prioritere og strukturere opgaverne i samarbejde med kolleger og medarbejdere for at sikre fremdrift og kvalitet.
  • er en dygtig facilitator og samarbejdspartner mellem it og forretning.
  • har et godt samarbejde med eksterne leverandører.
Du har øje for at sikre levering af gode og brugervenlige løsninger til vores forretning. Da kommunikation er vigtigt for, at lykkes med opgaven, og da vores organisation stiller krav til skriftlige produkter, er det vigtigt, at du kan formulere dig flydende, klart og tydeligt på dansk.

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende job, hvor du får mulighed for at gøre en betydelig forskel i en organisation i rivende udvikling med en bred vifte af opgaver og projekter og i en myndighed med en mission om at få mennesker trygt videre til et liv uden kriminalitet.

Du får en afvekslende arbejdsdag med en blanding af planlagte opgaver og af og til akutte opgaver, der kræver hurtig omstilling og indsats. Vi har et godt arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede og kompetente kolleger. Vi stiller krav til hinanden, og hjælper hinanden til, at vi i fælleskab kommer i mål med opgaven.

Vores arbejdsplads er centralt beliggende på det skønne Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer.

Hvem er vi?

Stillingen er placeret i Udvikling og Forvaltning, som er en del af Center for IT og Digitalisering, der er et af fire centre i Direktoratet for Kriminalforsorgen. I Center for IT og Digitalisering er vi ca. 75 medarbejdere, der er opdelt i fire enheder: IT Service, Strategi og Styring, Udvikling og Forvaltning samt Databeskyttelse og Informationssikkerhed. Center for IT og Digitalisering beskæftiger sig bl.a. med it-udviklingsprojekter, drift, infrastruktur, it-sikkerhed, databeskyttelse og informationssikkerhed samt systemforvaltning og vedligehold.

Center for IT og Digitalisering deltager som en vigtig aktør i de mange projekter, som indgår i det 4-årige udviklingsprogram under kriminalforsorgens flerårsaftale 2018-2021.

Udvikling og Forvaltning består af en fagchef, to enhedsledere og ca. 14 medarbejdere. Enheden arbejder bl.a. med videreudvikling af kriminalforsorgens systemportefølje, test, og driver it-udviklingsprojekter. I vores projekter arbejder vi både agilt og plandrevet.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker som chefkonsulent med personaleledelse i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikernes Centralorganisation for akademikere i staten. Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat i henhold til Finansministeriets overenskomst med HK/STAT og OAO-S-fællesoverenskomsten. Hvis du i forvejen er ansat som tjenestemand, vil der være mulighed for at bevare din tjenestemandsansættelse.

Der vil herudover være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen.

Tjenestestedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk via linket ”Søg stillingen”.

Din ansøgning med CV udformet på dansk, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest søndag den 18. oktober 2020.

Vi forventer at holde samtaler løbende.

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Udvikling og Forvaltning Louise Dainese på telefon 72 55 94 01 eller pr. mail louise.dainese@krfo.dk.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.